.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2025 17:24:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: gaz na probe wstawilem srube i sam regulowalem
PostNapisane: 25.wrz.2004 04:41:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2004 23:37:22
Posty: 421
Lokalizacja: Tczew - pomorskie
juz troche zaczelo mnie denerwowac ze moje 2,3 przyspiesza na gazie w ponad 13 sekund a pali ponad 13 litrow nawet na trasie, pojechalem do gazownikow i dalem im dwa warianty
1.albo ma auto zapierd...
2.albo malo palic a nie ani jedno ani drugie...

mam instalke z kompem brc, po zalozeniu cos sciemniali ze lambda sie wiesza. bylem u gosci przed weekendem i przed koncem pracy, porozmawialem z innym cwaniakiem ktory wyciagnol mi silnik krokowy/ster gazem/ i zalozyl srube i mowil ze jak na tym nie bedzie zapier to nie wina gazu, cos mi tam poregulowal i bylo minimalnie lepiej, ale potem ja wziolem sprawe w swoje rece. krecilem sruba i sprawdzalem kiedy lepszae przyspieszenie... doszedlem do ustawienia ze obrotosciomierz zapinal sie do 6tys z ciaglym wzrostem mocy a nie jak na kompie-4000tys i nie oplaca sie wciskac wiecej gazu...

efektem bylo okolo 11sekund do setki i po poszaleniu 37 kilometrow spalil okolo 8 litrow gazu- zalozylem spowrotem silniczek krokowy bo mialem dluzsza trase.... z tego wszystkiego najdziwniejsze to ze srednica przelotu "sruby" byla minimalnie wieksza niz silniczka krokowego w pozycji spoczynkowej... co wy na to

_________________
pomorskie;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2004 09:22:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
no niestety sprawy związane z gazem należy wziąć w swoje ręce> ale wydaje sie mi ze najlepiej znać zasady działania >co i dlaczego.

ciekaw jestem jednej rzeczy czy silniczek krokowy podczas normalnej jazdy np przy 4000 obrotów jest otwarty czy jest w pozycji spoczynkowej> ?? tego akurat nie sprawdziłem ale moze wiecie ??

bo np jeżeli jest w pozycji spoczynkowej to przypuszczałbym ze szczelina (bo przepustniczka nie zamyka sie do końca a pozostaje minimalnie otwarta) daje dodatkowe powietrze/podciśnienie i moze to mieć wpływ na buta ??
kto powie jak zachowuje sie krokowiec podczas jazdy na obrotach >czy jest zamknięty czy otwarty?? :D

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2004 09:52:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
marek napisał(a):
no niestety sprawy związane z gazem należy wziąć w swoje ręce> ale wydaje sie mi ze najlepiej znać zasady działania >co i dlaczego.

ciekaw jestem jednej rzeczy czy silniczek krokowy podczas normalnej jazdy np przy 4000 obrotów jest otwarty czy jest w pozycji spoczynkowej> ?? tego akurat nie sprawdziłem ale moze wiecie ??

bo np jeżeli jest w pozycji spoczynkowej to przypuszczałbym ze szczelina (bo przepustniczka nie zamyka sie do końca a pozostaje minimalnie otwarta) daje dodatkowe powietrze/podciśnienie i moze to mieć wpływ na buta ??
kto powie jak zachowuje sie krokowiec podczas jazdy na obrotach >czy jest zamknięty czy otwarty?? :D



To chyba mozna sprawdzić. np tak. wyjac krokowca, zaslepić obydwie rurki. Krokowiec niech bedzie podlaczony , odpalic samoochod(osoba towarzyszaca) tak zeby wciskala troche buta zeby nie zgasl i patrzec na pozycje krokowca np przy 4000 tys obr.

P.S.Wydaje mi sie ze dodatkowe otwarcie krokowca niewiele da, z racji tego ze przez niego przelatuje juz mieszanka brana zza mixera (waskiego gardla) i tu jest pies pogrzebany, takze dodatkowe 2cm3 przekroju rownolegle z przepustnicą nieiwele dadzą, tak mi sie wydaje. Takze nawet gdyby zwiekszyc w takim ukladzie przekroj przepustnicy to i tak nic to nie zmieni bo znajduje sie ona za waskim gardlem (mieszaczem).

P.S2. gdzies widzialem opis NG i byl tam krokowiec w przekroju w pozycji spoczynkowej, i jego spoczynkowe otwarcie bylo minimalne w strone normalnego otwarcia.

XboX3. Silniki NG chyba niechętnie trawią gaz na mieszaczu :) Moj jest bardziej przychylny :D

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: gaz na probe wstawilem srube i sam regulowalem
PostNapisane: 25.wrz.2004 10:51:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 13:07:46
Posty: 81
Lokalizacja: Racibórz
Guzik_777 napisał(a):
juz troche zaczelo mnie denerwowac ze moje 2,3 przyspiesza na gazie w ponad 13 sekund a pali ponad 13 litrow nawet na trasie, pojechalem do gazownikow i dalem im dwa warianty
1.albo ma auto zapierd...
2.albo malo palic a nie ani jedno ani drugie...

mam instalke z kompem brc, po zalozeniu cos sciemniali ze lambda sie wiesza. bylem u gosci przed weekendem i przed koncem pracy, porozmawialem z innym cwaniakiem ktory wyciagnol mi silnik krokowy/ster gazem/ i zalozyl srube i mowil ze jak na tym nie bedzie zapier to nie wina gazu, cos mi tam poregulowal i bylo minimalnie lepiej, ale potem ja wziolem sprawe w swoje rece. krecilem sruba i sprawdzalem kiedy lepszae przyspieszenie... doszedlem do ustawienia ze obrotosciomierz zapinal sie do 6tys z ciaglym wzrostem mocy a nie jak na kompie-4000tys i nie oplaca sie wciskac wiecej gazu...

efektem bylo okolo 11sekund do setki i po poszaleniu 37 kilometrow spalil okolo 8 litrow gazu- zalozylem spowrotem silniczek krokowy bo mialem dluzsza trase.... z tego wszystkiego najdziwniejsze to ze srednica przelotu "sruby" byla minimalnie wieksza niz silniczka krokowego w pozycji spoczynkowej... co wy na to


przelot przez srube jest staly a silnik krokowy sterowany jest na podstawie odczytu napiecia z sondy lambda. przy srubie otwacie jest stale i w twoim przypadku przy wiekrzych obrotach miszanka jest bogatsza wynika to z nieliniowosci miksera ( przeplyw powietrza do wytawarzanego podcisnienia) a zadaniem kompa sterujacego silnikiem krokowym jest korekcja skladu mieszamki do optymalnej. najlepiej było by wiasc laptopa do auta i obserwacja jak zachowuje sie sklad mieszanki podczas jazdy w roznych warunkach. nie wiem czy komp brc ma mozliwosc ustawienia "punktu regulacji" sondy lambda ( czyli wzbogacenia mieszanki) bo podejzewam ze masz za uboga mieszanke na gazie co wbrew pozorom nie skutkuje mniejszym zuzyciem gazu ( z doswiadczenia :D )
jakiego masz komp do gazu ?

_________________
Audi 80 ABT + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2004 12:23:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
Cytuj:
silnik krokowy sterowany jest na podstawie odczytu napiecia z sondy lambda.


co ty wogóle opowiadasz :?: :):

w jaki sposób silniczek moze być sterowany sondą ???
sonda daje napięcie istotne dla silniczka na wolnych obrotach a nie przy np 4000! wtedy to napiecie sondy powinno być od 0,2 do 0,8 v
silniczek krokowy czy jak kto woli regulator wolnych obrotów załącza sie przy właśnie wolnych i poprostu reguluje je...
na obrotach on jest własnie niewiem czy zamknięty czy otwarty zupełnie
dodam tez ze jak już jest sterowany na obrotach to jedynie za pomoca czujnika temp. który wpływac moze w jakiś sposób na ssanie

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2004 13:18:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
marek napisał(a):
Cytuj:
silnik krokowy sterowany jest na podstawie odczytu napiecia z sondy lambda.


co ty wogóle opowiadasz :?: :):


kolega mowi o silniku krokowym dawkującym ilość gazu, a my rozmawiamy o silniku krokowym do stabilizacji wolnych obrotów :)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2004 13:33:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2004 23:37:22
Posty: 421
Lokalizacja: Tczew - pomorskie
moj komp sterujacy gazem to brc just, jak zalozylem srube to zrobilem test obserwowalem jak zmienia sie szczelina przelotu gazu sterowanego przez silniczek krokowy, no i dziala b prosto czym wiecej gazu tym bardziej sie otwiera, przy tym ustawieniu kompa spaliny na analizatorze sa dobre. takze nie wiem o co ich meczyc, ja myslalem zeby na wolnych obrotach zmniejszyc dawke gazu a na wyzszych zwiekszyc

_________________
pomorskie;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2004 13:55:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
Cytuj:
kolega mowi o silniku krokowym dawkującym ilość gazu, a my rozmawiamy o silniku krokowym do stabilizacji wolnych obrotów


no tak :diabel: :P

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2004 14:52:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 13:07:46
Posty: 81
Lokalizacja: Racibórz
Guzik_777 napisał(a):
moj komp sterujacy gazem to brc just, jak zalozylem srube to zrobilem test obserwowalem jak zmienia sie szczelina przelotu gazu sterowanego przez silniczek krokowy, no i dziala b prosto czym wiecej gazu tym bardziej sie otwiera, przy tym ustawieniu kompa spaliny na analizatorze sa dobre. takze nie wiem o co ich meczyc, ja myslalem zeby na wolnych obrotach zmniejszyc dawke gazu a na wyzszych zwiekszyc


laptop do auta i proby przy roznych ustawieniach dawki gazu az do skutku
tylko ktoremu gazownikowi bedzie sie chcialo :<

ps dysponuje odpowiednim softem moge go udostepnic :D

_________________
Audi 80 ABT + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2004 16:05:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2003 20:48:33
Posty: 538
Lokalizacja: łuków
andi21 napisał(a):
Guzik_777 napisał(a):
moj komp sterujacy gazem to brc just, jak zalozylem srube to zrobilem test obserwowalem jak zmienia sie szczelina przelotu gazu sterowanego przez silniczek krokowy, no i dziala b prosto czym wiecej gazu tym bardziej sie otwiera, przy tym ustawieniu kompa spaliny na analizatorze sa dobre. takze nie wiem o co ich meczyc, ja myslalem zeby na wolnych obrotach zmniejszyc dawke gazu a na wyzszych zwiekszyc


laptop do auta i proby przy roznych ustawieniach dawki gazu az do skutku
tylko ktoremu gazownikowi bedzie sie chcialo :<

ps dysponuje odpowiednim softem moge go udostepnic :D


Wrzuć jeśli możesz na ftp . Napewno większości z nas się przyda , bo mamy LPG .

_________________
Audi 100 C4 2.3 AAR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2004 16:27:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 13:07:46
Posty: 81
Lokalizacja: Racibórz
roofy napisał(a):
andi21 napisał(a):
Guzik_777 napisał(a):
moj komp sterujacy gazem to brc just, jak zalozylem srube to zrobilem test obserwowalem jak zmienia sie szczelina przelotu gazu sterowanego przez silniczek krokowy, no i dziala b prosto czym wiecej gazu tym bardziej sie otwiera, przy tym ustawieniu kompa spaliny na analizatorze sa dobre. takze nie wiem o co ich meczyc, ja myslalem zeby na wolnych obrotach zmniejszyc dawke gazu a na wyzszych zwiekszyc


laptop do auta i proby przy roznych ustawieniach dawki gazu az do skutku
tylko ktoremu gazownikowi bedzie sie chcialo :<

ps dysponuje odpowiednim softem moge go udostepnic :D


Wrzuć jeśli możesz na ftp . Napewno większości z nas się przyda , bo mamy LPG .


chetnie wrzuce ale z wiadomych wzgledow nie mam dostepu do ftpa :zly:

_________________
Audi 80 ABT + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2004 17:26:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2003 20:48:33
Posty: 538
Lokalizacja: łuków
andi21 napisał(a):
roofy napisał(a):
andi21 napisał(a):
Guzik_777 napisał(a):
moj komp sterujacy gazem to brc just, jak zalozylem srube to zrobilem test obserwowalem jak zmienia sie szczelina przelotu gazu sterowanego przez silniczek krokowy, no i dziala b prosto czym wiecej gazu tym bardziej sie otwiera, przy tym ustawieniu kompa spaliny na analizatorze sa dobre. takze nie wiem o co ich meczyc, ja myslalem zeby na wolnych obrotach zmniejszyc dawke gazu a na wyzszych zwiekszyc


laptop do auta i proby przy roznych ustawieniach dawki gazu az do skutku
tylko ktoremu gazownikowi bedzie sie chcialo :<

ps dysponuje odpowiednim softem moge go udostepnic :D


Wrzuć jeśli możesz na ftp . Napewno większości z nas się przyda , bo mamy LPG .


chetnie wrzuce ale z wiadomych wzgledow nie mam dostepu do ftpa :zly:


Dużą objętość ma ten programik ??

Panowie i panie - kto chętny do wrzucenia bardzo przydatnej rzeczy na ftp . Kolega chce nam udostępnić .

_________________
Audi 100 C4 2.3 AAR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2004 17:56:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 13:07:46
Posty: 81
Lokalizacja: Racibórz
just heavy i just razem ok 1 Mb

_________________
Audi 80 ABT + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2004 18:25:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2003 20:48:33
Posty: 538
Lokalizacja: łuków
andi21 napisał(a):
just heavy i just razem ok 1 Mb


wyślij mi na maila jeśli możesz : turski_rafal@o2.pl

_________________
Audi 100 C4 2.3 AAR


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: