marek napisał(a):
no niestety sprawy związane z gazem należy wziąć w swoje ręce> ale wydaje sie mi ze najlepiej znać zasady działania >co i dlaczego.
ciekaw jestem jednej rzeczy czy silniczek krokowy podczas normalnej jazdy np przy 4000 obrotów jest otwarty czy jest w pozycji spoczynkowej> ?? tego akurat nie sprawdziłem ale moze wiecie ??
bo np jeżeli jest w pozycji spoczynkowej to przypuszczałbym ze szczelina (bo przepustniczka nie zamyka sie do końca a pozostaje minimalnie otwarta) daje dodatkowe powietrze/podciśnienie i moze to mieć wpływ na buta ??
kto powie jak zachowuje sie krokowiec podczas jazdy na obrotach >czy jest zamknięty czy otwarty??

To chyba mozna sprawdzić. np tak. wyjac krokowca, zaslepić obydwie rurki. Krokowiec niech bedzie podlaczony , odpalic samoochod(osoba towarzyszaca) tak zeby wciskala troche buta zeby nie zgasl i patrzec na pozycje krokowca np przy 4000 tys obr.
P.S.Wydaje mi sie ze dodatkowe otwarcie krokowca niewiele da, z racji tego ze przez niego przelatuje juz mieszanka brana zza mixera (waskiego gardla) i tu jest pies pogrzebany, takze dodatkowe 2cm3 przekroju rownolegle z przepustnicą nieiwele dadzą, tak mi sie wydaje. Takze nawet gdyby zwiekszyc w takim ukladzie przekroj przepustnicy to i tak nic to nie zmieni bo znajduje sie ona za waskim gardlem (mieszaczem).
P.S2. gdzies widzialem opis NG i byl tam krokowiec w przekroju w pozycji spoczynkowej, i jego spoczynkowe otwarcie bylo minimalne w strone normalnego otwarcia.
XboX3. Silniki NG chyba niechętnie trawią gaz na mieszaczu

Moj jest bardziej przychylny
