.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 17:00:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jak kupować Audi?
PostNapisane: 26.wrz.2004 20:29:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2004 20:17:11
Posty: 3
Lokalizacja: podkarpacie
witam.
chciałem kupic audi 80 B4 ale na samochodach sie wile nie znam (miałem malucha) więc proszę o kilka porad na co zwrócic uwagę przy kupowaniu samochodu tej marki (czytałem że to bezawaryjne auto ) zwłaszcza w komisie lub u prywatnego ktosia bo z wierzchu to nie wiele widac piękne kształty i lśniąca karoseria.
Gdzie trzeba zobaczyć a gdzie włozyć rękę aby wykryć usterki przed wywaleniem 20 000 zł (na nowe mnie nie stac) na pewno są w audi jakieś miejsca newralgiczne o których ja jako laik nie wiem a ludzie pasjonujący się tą marką w swoich samochodach przez wiele lat ich uzytkowania wykryli

z poważaniem Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2004 20:40:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2004 18:51:03
Posty: 811
Lokalizacja: ___Częstochowa___ Auto: B4 2.0 ABT
ja sugeruje przed zakupem zrobic jazde testowa bujnac sie ponad 100 kph i wcisnac hamulec - wiele o zawieszeniu sie dowiesz. Druga rzecz sprawdz dokladnie cala elektryke, czy dziala podswietlenie pod maska, czy dziala lampka w bagazniku, czy dzialaja wszystkie wlaczniki drzwiowe ... pierdoly ale bardzo silnie wplywaja na wrazenia z uzytkowania auta.

Przyjrzyj sie podstawie gaznika (taka guma) bo we wszystkich uzywakach jakie widzialem byla rozwalona. Swoja dopiero po 3 miesiacach zmienilem wczoraj - 100 zl mniej. Przyjrzyj sie tez wszystkim guma pod maska bo u mnie skonczyla sie wczoraj wymiana pompy wody wymiana polowy ukladu chlodzenia - rozpadl sie ze starosci :/

Sprawdz sobie czy kazda klamka dziala z obu stron bo czeka Cie inaczej rozbieranie drzwi, lubia sobie wyskakiwac z zatrzasku w klamce.

Co jeszcze :?: Nie wiem - ja z mechaniki mialem tylko zawieszenie zjechane, natomiast elektryka byla ogolnie do d... dlatego przypilnuj tego bo moze to byc dobry argument do zbicia ceny.

I nie bierz silnika ABT (pierwsze 3 litery w jego numerze) bo ma tylko 90 KM i rakiety z tego auta nie robi, lepiej juz ABK.

_________________
Daj człowiekowi ogień ... będzie mu ciepło przez jeden dzień. Wrzuć go do ognia ... będzie mu ciepło do końca życia :530:

Jakie limity :?: W Neostradzie nie ma limitów :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2004 21:24:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.wrz.2004 21:35:52
Posty: 21
A napisz jeszcze z jakim motorem czaisz kupić bo ja miałem 1.9 td to jest auto bezobsługowe i niezawodne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2004 01:35:42 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
nie ma aut bezobslugowych , sa auta bardziej zadbane i bardziej zapuszczone ... wszystko jest kwestia przypadku najakie trafisz .... a jezeli nie masz doswiadczenia w ocenia stanu technicznego aut to proponuje Ci wycieczke po samochod z kims kto na tmy zeby zjadl lub wie konkretnie z doswiadczenia co w takim aucie trzeba sprawdzic zeby pozniej nie okazalo sie ze to skarboinka a nie srodek lokomocji


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2004 12:35:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2004 12:52:08
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków / okolice
Witam cię nowy przybyszu.

Ja powiem ci jak można łatwo sprawdzić czy na karoserii nie ma za dużo szpachli (czy nie było bardzo bite, bo ponoć Audi rzadko można kupić, które nie było bite - opinia znajomego handlarza).
-> Taxiaże na drzwiach maja takie naklejki magnetyczne z napisem taxi lub z numerem. Skombinuj sobie naklejkę magnetyczną i podejdź do auta na odległość ok 0,5 - 1 m i żuć ją w stronę drzwi lub klapy tylnej. Powinna się złapać blach. Jeżeli spadnie tzn., że gość nawalił szpachli. na maskę po prostu przyłóż naklejkę powinno ją przyciągnąć do blachy.

Takie naklejki często wiszą w domu na lodówce, kuchence gazowej bo takie piśmidła jak pani domu często dodają je do numeru.

-> Ja bym jeszcze polecił ci zwrócić uwagę na pompę paliwową czy nie pracuje za głośno bo kosz nowej ok. 850 zł. Jest zamontowana w tylnim błotniku i powinna brzęczeć delikatnie a nie wyć.
-> Jeżeli są elektryczne lusterka, szyby to radzę sprawdzić czy wszystko działa.
-> Jeszcze polecam wjazd na kanał i wejdź pod auto czy na zawieszeniu nie ma jakiś wgnieceń po kolizjach lub nie ma na zawieszeniu dodatkowych spawów (czy nie było spawane)
-> Przede wszystkim posłuchaj zalecenia Szymona_Zy

Podziel się jak poszedł zakup i wrzuć fotkę.
Gratuluję doooobrego wyboru co do marki. Ja też się przesiadłem z fiata tylko, że 125p.

_________________
teraz A6C5 2.5TDI 150KM AVANT 98r.
Audi A4 1.9 tdi 95r. sedan - sprzedany
Audi 90 2.3 NG 91r. automat LPG. - sprzedany
nr gg. 2389161


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2004 19:20:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2004 20:17:11
Posty: 3
Lokalizacja: podkarpacie
Witam
Własnie o to mi chodzi żebym nie kupił "skarbonki" ponieważ bedę musiał dobrac pieniedzy z pożyczki i chciałbym kupić auto do jazdy a nie do naprawy (bardzo nie lubię babrać się w smarach a jeszcze bardziej zajeżdzać na kanał do mechanika).
Pomysł z naklejką jest super akurat mój syn ma kilka takich z chipsów,a jazda powyżej setki jak na pierwszy raz w nieznanym aucie trochę mnie napawa lekiem o moje zdrowie i przyszłość mojej rodziny chyba że rzeczywiście pojedzie kto inny.
A gdzie w tym B4 znajde numery silnika i nadwozia? jak sprawdzić czy nie były nadbijane np.kradzione i przebite numery ?
jakie sa róznice w samochodach z bęzyną i z dieslem (coś mi się obiło o uszy że ropniaki nie chcąpalić w czasie mrozów-czy to prawda?
Max.chciałbym kupić od 1,6 do 1,9 ale czy "td" czy 'tdi"wiem że to różnica w wtrysku ale czy to coś zmienia w samej jeździe i obsłudze? CHciałbym wiedzieć co nieco bo jak sprzedający zobaczy że ma do czynienia z laikiem to może mi naopowiadać niestworzonych histori i bajek.
Słyszałem że dobrze jest sprawdzić ciśnienie w silniku tylko że trzeba zajechać do mechanika a jak się pytałem w komisie czy przed kupnem mogę pojechac do warsztatu to facet powiedział że żaden komisolog sie na to nie zgodzi, mozna owszem wyjechać na jazdę próbną ale nie na długo a taki pomiar i dojazd chwilę zejdzie.A w ogóle to mozna w jakiś inny sposób sprawdzić czy silnik jest dobry czy nie wyeksploatowany zbytnio czy pozostaje tylko osłuch?
Podobno Niemcy juz sie też naauczyli przekręcać w tył liczniki ale gdzieś wyczytałem że kazdy rok jazdy auta po dacie produkcji na zachodzie to ok~20 000 km --prawda to ? czyli kupując 8-mio letnie auto teoretycznie ma ono przejechane 160 000 km?tak.(nie biorąc pod uwagę stanu licznika)
Co do pooglądania samochodu od spodu to w tutejszych komisach nie ma szans bo auta tak gęsto stoją że ciężko sie przepchac miedzy nimi co dopiero wleść po spód (przynajmniej gdy nie jest jeszcze wybrane "z pośród wielu")
Jeśli ktoś miałby jeszcze inne uwagi co do "techniki "zakupu uzywanego audi to proszę o wypowiedź będę bardzo wdzieczny.

grove1@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2004 19:29:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2004 20:17:11
Posty: 3
Lokalizacja: podkarpacie
a cha wytłumaczcie jeszcze czym dokładnie (na co zwrócić uwage)rózni sie B3 do B4--wiem że B3 jest starsze ale czy są jakieś rzeczywiste róznice w srodku w wyposarzeniu czy to zależy już tylko od " bardziej lub mniej wypasiony" B4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2004 19:40:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.wrz.2004 20:06:55
Posty: 14
Lokalizacja: wielkopolska
cos dziwny ten wlasciciel komisu, ze nie pozwoli przejrzec auta u mechanika lub na stacji diagnostycznej (chyba ze jest cos do ukrycia), a moze idzie z nim sie dogadac ze pojedziecie razem np. po zamknieciu komisu - naprawde warto. Zwroc uwage na spaliny, bo przy przebiegu ok. 150 tkm czesto do wymiany sa uszczelniacze, a to wydatek najmniej 250 zl. Przebieg auta na rok 20 tkm to pewne minimum, ktore nalezy przyjac, a licznik z reguly pokazuje to co zyczy sobie sprzedawca. Poszukaj na forum jest opisane na co zwrocic uwage aby poznac "przyblizony" przebieg rzeczywisty - wytarcia na tapicerce, na kierownicy,galka skrzyni biegow,tarcze itp. A co do marki to wybor najlepszy z mozliwych

_________________
AUDI 80 B3 1.8S '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2004 19:43:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2004 18:51:03
Posty: 811
Lokalizacja: ___Częstochowa___ Auto: B4 2.0 ABT
widac, b4 ma normalny bagaznik i zbiornik paliwa jest pod spodem, w b3 stoi za kanapa i kanapa sie nie rozklada. Lampy w b4 tyl sa czerwone including migacze, a w b3 sa pomaranczowe i w ogole nie tak oble. W b4 atrapa ma srebrna otoczke ale to moze byc mylace bo w b3 rezano czesto maske od b4. Maska od b4 podnosi sie z atrapa NA TELESKOPACH, nie podpierasz jej pretem :!: Co jeszcze :?: Niech sie wypowiedza Ci co maja dluzej te auto :D Aha w B4 nie bylo silnika 1.8 choc wielu sprzedaje b3 1.8s z maska od b4 i twierdza, ze to jest b4 ;-) B4 jest od 1991.09 w sprzedazy.


Numery silnika sa z boku silnika (w ABT) kolo kopulki nabite na blache w postaci dziurek ukladajacych sie w litery. Numery nadwozia sa na grodzi na srodku oraz po prawej stronie nad filtrem kabinowym - tez na grodzi.

EDIT: Po lewej k.... ja cos mam z tymi stronami :/ juz ktorys raz zamotalem sie :D

_________________
Daj człowiekowi ogień ... będzie mu ciepło przez jeden dzień. Wrzuć go do ognia ... będzie mu ciepło do końca życia :530:

Jakie limity :?: W Neostradzie nie ma limitów :D


Ostatnio edytowano 27.wrz.2004 19:47:39 przez Szymon_Zy, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2004 19:43:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.wrz.2004 20:06:55
Posty: 14
Lokalizacja: wielkopolska
Uzyj opcji SZUKAJ, a dowiesz sie wszystkiego i to bardzo szybko :peace:

_________________
AUDI 80 B3 1.8S '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2004 10:05:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2004 12:52:08
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków / okolice
Pomysł z naklejką to jest sposób sprawdzania aut przez handrarzy.
Ale muszę ci powiedzieć, że i na te naklejki znaleźli sposób. Do szpachli dodają drobniutki opiłki metalu i w tedy naklejka będzie się kleić

Raz na giełdzie gość zapewniał nas, że auto jest nie bite, gdy wyciągnęliśmy naklejkę zaraz zmieniał zdanie, że kiedyś była mała kolizja ponoć nie wielka, ale po co kłamał pewnie liczył na frajerów :D

Możesz jeszcze sprawdzić grubość lakieru profesjonalnym przyrządem do pomiaru grubości u dobrego lakiernika lub w serwisie.

I warto zmierzyć ciśnienie, bo często dolewają do silnika "doktora”, gdy silnik jest zajechany. Na początku będzie chodził wspaniale a z czasem będzie coraz gorzej :( Tylko niech to zrobi fachowiec, bo ciśnienie jest różne przy zimnym silniku i przy gorącym i trzeba znać jego wartość.

Powodzenia i nie polecam pośpiechu.

_________________
teraz A6C5 2.5TDI 150KM AVANT 98r.
Audi A4 1.9 tdi 95r. sedan - sprzedany
Audi 90 2.3 NG 91r. automat LPG. - sprzedany
nr gg. 2389161


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2004 10:09:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.wrz.2004 21:35:52
Posty: 21
Mrozy - bzdura.Trzeba mieć dobry aku i pilnowac swiec zarowych,jaje wymieniam co rok do poltora wtedy auto pali bez problemu.moj aku mial 6lat i krecil diesla do konca az sie zrobilo zwarcie i poszedlem po nowy.
temp -20 nie jest dla tej generacji problemem ,moze te stare meśki i ople.
Ropniaki zawsze mniej palą ale sa drozsze filtry swiece wiec jak bedziesz robil 25km dziennie to daj sobie spokój z dieslem.
Kwestia TDI aTD moc analogicznie 90kM i 75kM.
Roznica tez polega na tym ze tdi ma elekronike do sterowania wstryskiem a co za tym idzie komputer, ale nie slyszalem zeby ktos mial z tym klopoty w koncu 15 koni da się odczuc pod nogą.Ja mam TD i nie narzekam.
Kup sobie B4 jest nieco droższe od B3 ale warto wszystkie b4 mialy silniki 1,9 . Aha i kup auto zadbane.Zawsze widac po aucie czy ktos dbal czy nie.Jak niezadbane to znaczy ze nie dbal o nic , ani o wygląd ani o czesci ani o to co lał do silnika.
Rzeczywiście Symon zy ma racje .Najlepiej porównac b3 i b4 jak stoją kolo siebie.Róznice choc na pierwszy rzut oka niewidoczne są ogromne.
Gratulacje co do wyboru-moze trafisz B4 kombi byloby git.
Pozdrawiam !


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: