.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.lut.2025 10:02:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: LPG Tartarini etagas - temperatura w parowalniku.
PostNapisane: 13.paź.2004 20:36:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
Podlczylem sie do mojej instalki Tartarini Etagas z kompem i wykonalem test drogowy. Przy temp. zewnetrznej 8-10st. na wolnych obrotach pokazywal mi 58-65st. w parowalniku. Kiedy go troch pogonilem, to temperatura SPADLA ponizej 30st. Przy takiej temperaturze przy rozruchu gas sie nie zalacza!! Co bedzie, kiedy na dworze zrobi sie naprawde zimno??
Czy ktos wie jaka powinna byc min. temp. parowalnika pod pelnym obciazeniem?
Moze ktos ma pomysl jak zaradzic temu problemowi??
Rozwiazaniem jest oczywiscie montaz 2-giego parowalnika. Ten pewno poprostu nie wyrabia w tym silniku. Tyle, ze to kosztuje ok. 1 tys zl. :/

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2004 08:05:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2004 09:46:27
Posty: 524
Lokalizacja: Siedlce
Ja zastanawiałem sie nad czyms podobnym , ale dołozyłbym przed parowalnikiem grzałke z termostatem np. na 30 stopni. Po włączeniu silnika temperatura szybciej by dochodziła do 30 stopni tym samym szybciej załączałby sie gaz (a zima się zbliża :) ) Tylko nie wiem czy w małym obiegu tak mozna zrobić :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2004 08:34:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
u mnie parownik ma temp blizej temp silnika, czylli bardziej kolo 80st, przy rozgrzanym silniku mozna sie poparzyc dotykajac go. Moze u ciebie jest nie najlepiej wczepiony (nie w tym miejscu co trzeba(np za nagrzewnicą), za wysoko, w powrocie plynu, w duzym obiegu itp...) i plyn chlodzacy niezbyt zwawo przez niego krązy i nie rozgrzewa tak jak nalezy.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2004 11:14:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
Van Gogush napisał(a):
dołozyłbym przed parowalnikiem grzałke z termostatem np. na 30 stopni.

To musiala by byc grzalka o b.duzej mocy. To sie raczej nie uda ale...
Przy spawarkach (migomag) zasilanych CO2 sa stosowane podgrzewacze gazu. Tam wystepuje podobne zjawisko. Gaz sie rozpreza i ochladza, wrecz obladza reduktor. Tyle, ze te podgrzewacze sa na 220V wiec tez slepa uliczka.
Ja myslalem nad takimi rozwiazaniami jak:
- wsadzeniem dodatkowej pompki elektrycznej, ktora wymuszala by mi szybszy obieg chlodziwa przez parowalnik.
- zaizolowanie parowalnika/reduktora tasma samoprzylepna z pianki, taka jak do rur w instalacjach CO i wentylacyjnych. Podobnie izolowany jest zbiorniczek z klimy. Moze to pomoze mu utrzymac wyzsza temperature.

Wczesniej musze jednak wykluczyc bledy montazowe i inne ukryte usterki. Przeciez producent instalacji napewno testowal ja w roznych warunkach eksploatacyjnych zanim wprowadzil do sprzedazy.

Lukasik napisał(a):
Moze u ciebie jest nie najlepiej wczepiony (nie w tym miejscu co trzeba


Obieg grzewczy wpiety jest raczej prawidlowo, tzn. we wlasciwe punkty, ale mam watpliwosci co do starannosci wykonania tych prac. Zastanawiam sie, czy trojnik nie stanowi przewezenia obiegu i z tego powodu przez parowalnik plynie zbyt malo plynu i nie wyrabia.

Zrobie tak: skryzuje (lekko zaslepie) rurke za trojnikiem w kierunku nagrzewnicy, zeby wiecej plynu poplynelo do parowalnika i dam znac co to dalo ( tylko musze cieplejsze skarpetki zalozyc :) ).

Rozumiem, ze na parowalniku podczas jazdy powinienem utrzymac min. 80 st. (gdy w silniku 90st.) :?:

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2004 12:16:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Ma być gorąc :) im cieplej tym lepiej.... wez sprawdz czy przewod doprowadzajacy wode (ten wchodzacy od dolu parownika), jest gorący.
...sprobuj umiescic parownik jesli to mozliwe nizej, byc moze gdzies stoi powietrze i nie jest w stanie sie odpowietrzyć...

Zobacz czy przy temp silnika np 30-40st reduktor tez sie zaczyna nagrzewać i jest cieply (chce wyeliminowac podlaczenie za termostatem).

P.S. u mnie po wymianie plynu chlodz, przez parownik nie plynie nic, az do momentu gdy termostat sie otworzy wtedy sie w jednej chwili odpowietrza i potem caly czas jest ok.

P.S.2 doprowadzenie plynu w moim aucie jest brane z odgalezienia przed nagrzewnicą, a powrot jest do odgalezienia za nagrzewnicą. Reduktor mam umieszczony dość nisko, pare cm nad podłuznicą.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2004 12:48:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
Cytuj:
Zobacz czy przy temp silnika np 30-40st reduktor tez sie zaczyna nagrzewać i jest cieply (chce wyeliminowac podlaczenie za termostatem).

Jest poza termostatem NA BANK, grzeje sie od razu po zapaleniu na zimnym.

Cytuj:
sprobuj umiescic parownik jesli to mozliwe nizej, byc moze gdzies stoi powietrze i nie jest w stanie sie odpowietrzyć

Parowalnik jest rzeczywiscie za wysoko, ale ten temat juz opanowalem. Usunalem wszystkie syfony, ktore powstaly na przewodach i teraz uklad sie odpowietrza bez problemu. Oczywiscie wszystko jest szczelne i zalane jak trzeba.

Zasilanie ogrzewania parowalnika wziete jest u mnie z rurki zasilajacej nagrzewnice (pod tym korkiem/srubka do odpowietrzania), czyli OK. Odplyw podlaczony jest do odplywu z chlodnicy na dole z przodu auta, czyli na logike tez OK. Ochlodzony przez parowalnik plyn wraca prosto do silnika.
Sa slady ciecia rurki (mufka) na odplywie z nagrzewnicy, jakby tam ktos to (odplyw) wczesniej podlaczal i zrezygnowal.
Zrobie zaraz fotki i pokaze co i jak.

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2004 16:59:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
zapparena napisał(a):
Odplyw podlaczony jest do odplywu z chlodnicy na dole z przodu auta, czyli na logike tez OK.


słabo. powrot z chlodnicy natrafia na termostat. check it.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2004 17:23:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
Czyli TAK jest ZLE!! :?:

Obrazek

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2004 20:34:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Niech ktos z podobnym silnikiem sie wypowie bo nie chce zapreszać, nie mam Vki i w tej chwili ze schematu z etki nie jestem w stanie wyobrazic sobie dokladnego przebiegu plynu chlodzacego..

P.S. Z tego co wydumałem ta gruba rura wchodzi na pompe, tylko nie wiem czy tak jak u mnie przez termostat.

P.S.2 Czy w dostepnym miejscu jest powrot z nagrzewnicy? Ja tam bym wczepil, bo jest tam roznica cisnien, ktora wystarcza na przeganianie plynu przez reduktor, a poza tym plyn niezaleznie od termostatu tamtędy przeplywa.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2004 20:47:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
Lukasik napisał(a):
Niech ktos z podobnym silnikiem sie wypowie


To by byl jakis konkret, choc chyba dobrze kombinujesz Lukasik.

Powrot jest w kijowym miejscu. Ten silnik nie pozostawia zbyt wiele miejsca na manewry pod maska.

Obrazek

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2004 21:13:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2004 09:46:27
Posty: 524
Lokalizacja: Siedlce
Jak chcesz to jutro pstrykne zdjęcia , ja mam w innym miejscu:D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2004 21:30:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
Fotki mile widziane.
Musze wyniuchac co jest u mnie nie tak zanim przyjda mrozy. Inaczej bede mial sie kiepsko

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2004 22:49:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Wlot plynu do reduktora (dolny przewod) podlacz (o ile nie masz juz tak) do punktu przy nagrzewnicy (heater) , na rysunku strzałki idą do gory. Natomiast powrót podłącz na wylocie nagrzewnicy, strzalki do dołu i miej wszystko w głębi. Pozdro!

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2004 08:53:27 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Mam dokładnie tak jak Lukasik napisał i działa idealnie. :peace:

Zapparena, gdzie tak zamontowali ten parownik :/

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2004 12:41:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
zapparena, napisz co ci poradzili w tym zakladzie do ktorego zajechales? i jakie byly spostrzezenia

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2004 14:25:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
To auto mam stosunkowo niedlugo wiec musialem pogrzebac w papierach.
Instalka Tartarini Etagas montowany byl w 2001 roku w:
Zaklad Montazu Inst. Gazowych
Malgorzata Kaminska
ul. Dobrego Urobku 35
Katowice

ale nie wiem czy po drodze ktos czegos nie zmienial.
Moze sie tam przejade. Szkoda, ze jest po gwarancji. :(

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2004 16:05:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Ja mam parownik po prawej stronie prawej głowicy (pod rozpórką przy kielichu) Z niego przewody z płynem wcinają sie przy ścianie grodziowej w przewody idące do nagrzewnicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2004 18:49:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
No i sprawa jasna :!:
Jestem odmiencem w tym towarzystwie :zly:
Musze to zmienic. DZIEKI WSZYSTKIM!!

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2004 21:59:12 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
wowo napisał(a):
Ja mam parownik po prawej stronie prawej głowicy (pod rozpórką przy kielichu) Z niego przewody z płynem wcinają sie przy ścianie grodziowej w przewody idące do nagrzewnicy.


Dokładnie - to najlepsze miejsce.

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2004 00:02:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
Dieki jajek2!!
Zgodnie z Twoja prosba zalaczam fotke ponizej.

Obrazek

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: