.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 08:12:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kontrolka temperatury na wyświetlaczu - problem :-(
PostNapisane: 18.paź.2004 15:42:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2004 15:34:13
Posty: 28
Lokalizacja: Śląsk
Witam
Od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem Audi 90 91r 2.3l NG wersja USA, jednak mam mały problem, po przejechaniu ok. 1km temperatura na wskazniku dochodzi do ok 90 st. i na wyświetlaczu zaczyna migać kontrolka na wyświetlaczu (tym który wyświetla "OK"). I tak co kilka minut, nie wiem o co chodzi:(. Jechałem nim trasę 1000km i temp. na kontrolce doszła max do ok. 100 st. mysle ze to jest OK, ale o co chodzi z tym wyswietlaczem ?? Proszę o pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2004 15:47:12 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
to zalezy jeszcze co tam miga na wyswietlaczu.
witam.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2004 16:06:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2004 15:34:13
Posty: 28
Lokalizacja: Śląsk
Zaczyna wyświetlać sie symbol temperatury(termometr i te fale), bardziej juz nie moge tego opisać:D jakby za wysoka temperatura, a na kontrolce jest pomiedzy 90 a 95 st. Co sie dzieje?? Pomocy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2004 16:09:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2004 15:34:13
Posty: 28
Lokalizacja: Śląsk
Dodam jeszcze ze jest troszke zaniedbana:( musze wymienic świece, kable filtry. Gdy ją zapalam obroty "szaleją", muszę ją potrzymać na gazie poniewaz gaśnie :( ale to tylko przez 5 minut, pozniej jest juz OK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2004 16:10:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
To znaczy ze jest zbyt wysoka temperatura plynu chlodzacego. Wskaznik powinien sie utrzymywac w okolicy 92 stopnie i gdy sie podniesie wyzej powinien wlaczyc sie wentylator chlodnicy. Sprawdz poziom plynu chlodniczego, a najlepiej wymien go widocznie stracil juz swoje wlasciwosci i nie chlodzi dobrze silnika. :!!:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2004 16:18:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2004 15:34:13
Posty: 28
Lokalizacja: Śląsk
Na wskaźniku temperatura utrzymuje sie w granicach 90 do 95 stopni, wentylator czasem sie załączy, czyli powinno być OK, ale na wyświetlaczy tym który wyświetla "OK" zaczyna migać ten "nieszczęsny" symbol po osiągnięciu 90 stopni, dlaczego???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2004 16:23:52 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
-> sprawdz poziom plynu
-> kiedys cos takiego wyswietlalo mi sie jak poprzestawialem ustawienia w zegarach - wyciagales moze zegary u siebie?

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2004 16:27:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Sprawdz poziom plynu w zbiorniczku wyrownawczym. Potem sprawdz gestosc plynu chlodniczego czyli do jakiej temperatury dziala. Jak to wszystko bedzie OK to pozostaje wymienic sam czujnik temperatury plynu chlodniczego. Komputer wyswietlajac taki symbol na ekranie komputera pokladowego traktuje to jako dwojakie zagrozenie dla silnika. W instrukcji obslugi napisali ze jezeli miga ta kontrolka na wyswietlaczu to oznacza to ze temperatura plynu chlodzacego jest zbyt wysoka lub, ze poziom plynu chlodniczego jest zbyt niski. Czy ten symbol caly czas mruga ?, czy moze potem znika i pojawia sie znowu po jamis czasie, jaki ma kolor czerwony ?. Jezeli tak sie dzieje to moze byc tez zapowietrzony uklad chlodzenia silnika i trzeba go tylko odpowietrzyc. To powinno zlikwidowac te usterke. :peace:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2004 16:37:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2004 00:06:16
Posty: 83
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
dolej płynu chłodzącego i odpowietrz układ a kłopot zniknie. Miałem tak ie akcje z kontrolką ostatnio po wymianie czujnika temperatury, odpowierzenie pomogło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2004 06:55:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2004 15:34:13
Posty: 28
Lokalizacja: Śląsk
Poziom płynu jest bliski max, Bilu masz racje zegary były wyciągane ponieważ poprzedni właściciel musiał chyba wymienić prędkościomierz bo to jest wersja USA. Mechanik ze mnie zaden wiec zadam może troszkę śmieszne pytanie jak to odpowietrzyć, prosze o jakiś opis


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2004 06:57:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2004 15:34:13
Posty: 28
Lokalizacja: Śląsk
Koru symbol nie świeci stale pojawia sie co kilka minut podczas jazdy na kilkadziesiąt sekund


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2004 08:48:23 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
To rozważ jeszcze opcję, że czujnik może być walnięty. Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie w 2.8 czujnik ten jest wbudowany w zbiorniczek wyrównawczy i po jego odłączeniu jest SUPER - oczywiście dbam o poziom płynu bo kontrolka się nie zaświeci sama...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2004 09:27:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10350
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Wystarczy zdjąc kostke ze zbiornicka wyrównawczego i będzie wiadomo że jak kontrolka zgaśnie to wina cujnika (pływaka)

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2004 09:47:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
A ja bym jeszcze poszedł tropem czujnika temperatury, który wysyła info na szafę o wartości temp., ale także daje sygnał - masę o przegrzaniu silnika.
Jeśli czujnik jest walnięty i daję za wcześnie sygnał - będzie migać czerwona kontrolka przegrzania silnika.
Sprawdź też wtyczkę tego czujnika temp. U mnie jest od dołu w takim gumowym "kondonie". Kiedyś zebrało mi się tam trochę płynu po wymianie i robiło się zwarcie - sygnał szedł na wskaźniki o przegrzaniu.
Szukałem tego ze dwa dni bo z zewnątrz nie było widać że kostka na czujnik jest mokra.
Powodzenia
Darp
PS masz ten czujnik czterostykowy pod kroćcem węża płynu chłodzącego przy głowicy.
Daj maila to Ci wyślę zrzut z Etki

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2004 14:27:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Trzeba tylko odpowietrzyc uklad chlodzenia, wtedy nie bedzie sie juz wiecej wlaczac ta kontrolka. U mnie tez tak bylo ze w czasie jazdy zaswiecala sie kontrolka i potem gasla. Odpowietrzylem i juz sie nie zaswieca. Odpowietrz uklad chlodniczy, to moja wersja tej usterki no chyba ze czujnik sie zepsul, ale to by swiecilo wtedy caly czas ;)

ODPOWIETRZANIE : Spuszczamy plyn z calego ukladu. Podczas samego napelniania nalezy uklad chlodzenia odpowietrzyc. Ustawic pokretlo ogrzewania w kabinie na polozeniu max goraco, zamontowac wszystkie przewody gumowe ktore byly sciagniete tzn dobrze ja osadzic i skrecic wszystkie uszczelki. Przewod gumowy z korkiem odpowietrzajacym zakrecic, a wychodzi on z kabiny na scianie komory silnikowej, tam gdzie numer nadwozia jest :D Napelnic zbiornik wyrownawczy do poziomu MAX ( moze byc ten plyn co zostal spuszczony z ukladu chlodzenia) Zakrecic dobrze korek wlewu na zbiorniczku wyrownawczym. Uruchomic silnik, silnik powinien pracowac az do chwili wlaczenia sie wentylatora. Moza to oczywiscie przyspieszyc trzymajac pedal gazu tak zeby silnik mial 3000 obr./min. Wtedy szybciej sie zagrzeje i osiagnie temperature kiedy powinien sie wlaczyc wentylator. Wentylator wlacza sie ok 93 stopni a nawet czasem 100 stopni. Roznie to jest zalezy od wskazania czujnika. Po wylaczeniu sie wentylatora gasimy silnik i delikatnie odkrecamy zawor odpowietrzajacy srubokretem na wezu gumowym. Odczekujemy chwile, az w pojawi sie plyn chlodzacy bez pecherzykow powietrza. Zakrecamy zawor odpowietrzajacy. Mozna odkrecic delikatnie korek wlewu za zbiorniczku wyrownawczym, ale trzeba bardzo uwazac, bo jest bardzo goracy i zaczyna szybko wyciekac spod korka. Niech troche go wyleci po za zbiorniczek, ale korka nie odkrecac do konca ma byc troche nakrecony na gwincie . Ubytek potem uzupelnimy woda lub samym plynem chlodniczym. Korek dalej ma byc lekko odkrecony i ubieramy rekawice i naciskamy gruby gumowy waz, ktory przychodzi do samej gory chlodnicy. Naciskamy pare razy go tak, zeby wypompowac powietrze, znowu troche plynu sie wyleje ale to nic. Zakrecamy potem ten korek i uruchamiamy silnik jeszcze raz, czekamy az wlaczy sie wentylator. Jeszcze raz odkrecamy srube odpowietrzajaca, aby wypuscic zebrane powietrze. Na koniec sprawdzamy poziom plynu w zbiorniczku wyrownawczym. Plyn jednak bedzie na poziomie MAX, jezeli by nie byl na tym poziomie to uzupelniamy go do kreski MAX. No i po wszystkim, powinno byc juz OK, ale sie rozpisalem to najdluzszy post jaki kiedykolwiek napisalem heheh :peace:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2004 06:59:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2004 15:34:13
Posty: 28
Lokalizacja: Śląsk
huraaaaaa, dzieki wszystkim za pomoc, KORU jesteś "WIEEEEEEEEEEEELKI" dzieki za instrukcję problem zniknął zrobiłem dokładnie tak jak mowileś i jest juz OK :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2004 12:20:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Spko ;) ciesze sie ze wszystko dziala prawidlowo. :): Do tego wlasnie sluzy AKP Forum, aby odpowietrzac uklad chlodzenia i rozwiazywac rozne techniczne problemy :629:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: