.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 09:36:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4]"reczny"
PostNapisane: 26.wrz.2003 20:53:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2003 19:51:55
Posty: 223
Lokalizacja: Starachowice
Po spuszczeniu z hamulca recznego(tarczowy) kola nadal sa blokowane -linka jest ok sadze ze cos moze byc nie tak z zaciskiem -tylko co i jak to naprawic?
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2003 22:01:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2003 21:10:40
Posty: 174
Lokalizacja: Wa-wa
Kurcze - mam to samo. Po zaciągnięciu i zwolnieniu ręcznego hamulec nie puszcza całkowicie. Próbowałem rozebrać. Nie wiem do końca jak to działa. Linka przy kole pociąga za cięgło, które obraca ośkę. Po zwolnieniu sprężyna powinna odepchnąć to cięgło na miejsce, ale nie daje rady trzeba lekko pomóc ręką. Wyciągnąłem to kawałek (1cm) dalej się nie dało. Ośka była zardzewiała i to pewnie przez tę rdzę... z tym, że jak wyciągnąłem na 0.5cm to obracała się lekko, a po wciśnięciu czuć już było opór... Nie wiem co z tym zrobić. Na razie nie zaciągam ;-)

_________________
Audi 100 Quattro 2.6 V6 + SGI
Szukam softu, który dogada się z moim kompem.
Głosuj na Audi Klub Polska
http://www.inetcom.pl/glosujna.php?id=2960


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2003 07:34:53 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Jesteś pewny że linka jest OK? Oglądałeś gumową osłonę linki? nie jest nigdzie przetarta? Być może nie zauważyłeś. Są dwa rozwiązania zaciski, albo linka. Najpierw sprawdź linkę czy chodzi lekko bez większego oporu. Jeśli tak to wykręć zaciski, wymontuj tłoczki przesmaruj i załóż nowe gumy.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2003 07:52:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
ja mialem u siebie to samo, rozebralem (nie bylo latwo) przeczyscilem i pomoglo (robilem to zeszlej zimy), oske od recznego mialem juz tak zkorodowana ze nowy zimering nie bardzo uszczelnial i spodziewalem sie ponownie awari, nawalilem tam smaru i narazie nie blokuje.

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2003 09:18:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 21:01:47
Posty: 600
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Na 90% zapieczona jest ośka dźwigienki od ręcznego w zacisku.
Rozwiązania tego problemu są 3:
1- połowiczne - wymontować zacisk, spryskać WD-40 (lub podobnym penetratorem) i rozruszać dźwigienkę
2- pracochłonne - wymontować i rozebrać w drobny mak zacisk, wyczyścić, przesmarować, zmonotować
3- drogi - kupić nowy zacisk
:wink:

_________________
AUDI = The lord of the four rings
B2 1.6 CY [1998-2000]
C3 2.0 NC [2000-2003]
C4 2.8 AAH [2003-2006]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2003 09:31:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
Audista napisał(a):
Na 90% zapieczona jest ośka dźwigienki od ręcznego w zacisku.
Rozwiązania tego problemu są 3:
1- połowiczne - wymontować zacisk, spryskać WD-40 (lub podobnym penetratorem) i rozruszać dźwigienkę
2- pracochłonne - wymontować i rozebrać w drobny mak zacisk, wyczyścić, przesmarować, zmonotować
3- drogi - kupić nowy zacisk
:wink:


ad1 - nie polecam bo to rzeźba na krótko
ad2 - trzeba rozebrać dosłownie cały zacisk inaczej efekt ędzie jak w punkcie 1
ad3 - jeżeli kupować drugie to te z dźwigienką do dołu albo z boku (od quattro) bo woda się tak łatwo nie dostaje do tych dźwigienek.

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2003 19:16:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
a tak pozatem to profilaktycznie - jeśli ktoś nie ma takiego problemu - należy używać ręcznego!! regularnie 8) :lol:

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2003 19:23:16 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Ataman70 napisał(a):
a tak pozatem to profilaktycznie - jeśli ktoś nie ma takiego problemu - należy używać ręcznego!! regularnie 8) :lol:

a jak ktos ma problem to sobie nawet i recznego nie pouzywa :wink: :lol: :lol: :lol:

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2003 19:51:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
Bilu napisał(a):
Ataman70 napisał(a):
a tak pozatem to profilaktycznie - jeśli ktoś nie ma takiego problemu - należy używać ręcznego!! regularnie 8) :lol:

a jak ktos ma problem to sobie nawet i recznego nie pouzywa :wink: :lol: :lol: :lol:

To sie rozumie samo przez się :wink:

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: reczny w C4
PostNapisane: 29.wrz.2003 20:07:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2003 19:51:55
Posty: 223
Lokalizacja: Starachowice
witam
Sprawdzalem linke jest ok pancerz tez to z zaciskiem jest cos nie tak,jak pisaliscie jest zapieczony potraktowalem go wd 40 nie pomoglo nadal odbija za slabo i blokuje kolo myslalem zeby wymienic sama sprezyne na nowa mocniejsza.moze pomoze a jak nie to czym przeczyscic zacisk a szczegulnie tloczek kiedys slyszalem ze jest jakis codowny srodek do "przytartych" tloczkow dziekuje za rady :P

Pozdrawiam :!:
Przemek C4-2,3 92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2003 06:21:30 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Kogoś tu sklonowało ale już jest oki. :wink:

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2003 06:37:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 21:01:47
Posty: 600
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Tłoczki zapiekają się, gdy jest uszkodzona osłona przeciwkurzowa i dostaje się wtedy piasek, sól itp.
Żeby rozmontować zacisk i wymontować zacinającą się dźwigienkę ręcznego trzeba i tak wyjąć tłok, ściągnąć pierścień segera, wyjąć ośkę popychającą tłok i dopiero wyciągnąć tę nieszczęsną dźwigienkę. Potem wyczyścić , napakować trochę smaru i spokój na lata zapewniony
:wink:

_________________
AUDI = The lord of the four rings
B2 1.6 CY [1998-2000]
C3 2.0 NC [2000-2003]
C4 2.8 AAH [2003-2006]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2003 14:49:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2003 00:23:24
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
Mialem to samo, a ze nie mam garazu i pelnego zestawu kluczy nawet nie zabieralem sie za rozbieranie zaciskow. Oddalem do "regeneracji", koszt po 250pln za sztuke :evil: , wymienil wszystko, stara zostala tylko obudowa ale jak narazie to wszystko dziala oki :)

_________________
--> Audi 100 C4 2.0 E Ciemno zielony <--


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: