.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 13:38:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: drgania podczas ruszania
PostNapisane: 09.lis.2004 22:17:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2004 23:30:31
Posty: 54
Lokalizacja: Szczytno
nie znalazłem odpowiedzi w postach dlatego pytam. mianowicie
problemem jest drganie przednich kół w momencie ruszania (zarówno do przodu jak i do tyłu). dragania te są widoczne z zewnątrz, patrząc na przednie koła. są też przy tym bardzo lekko wyczuwalne drgania na pedale sprzęgła. podczas postoju i jazdy wszystko ok.
z góry dzięki za wskazówki
pozdrawiam

_________________
Audi A4 B5 avant quattro 2,8 ack - było
Mercedes Sprinter - jest
VW Sharan - był
Audi Coupe B2 - było
Passat kombi afn - było
A4 avant quattro afn - było
Passat kombi ajm - było
Audi A4 avant 1,9 tdi - było
Audi A6 2,5tdi avant - było
Audi 90 2,3 - było
Audi B4 avant 1,9tdi - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2004 22:23:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
Sprawdz sobie dokladnie silentbloki w wahaczach przednich oraz sworznie zwrotnic i gorne lozyska McPherson - gdzies jest luz.
A sprzeglo to niestety 200tys na liczniku i pomalu siada tarcza i docisk.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2004 22:32:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Ja obstawiał bym poduszki pod skrzynia , następnie pod silnikiem, zawieszenie nie ma raczej z tym nic wspólnego.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2004 02:18:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Siemano obstawiam tak jak Karli - sprzeglo+docisk.

:peace: [/list]

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2004 09:47:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Raczej czas na nowe sprzęgiełko, bo jakby poduszki były wywalone to i przy zmianie biegów by waliło. ale na odległość trudno dokładnie zdiagnozowac.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: sprzęgło...
PostNapisane: 10.lis.2004 15:31:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2004 23:30:31
Posty: 54
Lokalizacja: Szczytno
no i to chyba będzie to sprzęgiełko. po dzisiejszych, delikatnych oględzinach wykluczyć raczej muszę poduszki na wachaczach, pod silnikiem i skrzynią jeszcze nie wiem. no zobaczymy...
dzięki za podpowiedzi
pozdro

_________________
Audi A4 B5 avant quattro 2,8 ack - było
Mercedes Sprinter - jest
VW Sharan - był
Audi Coupe B2 - było
Passat kombi afn - było
A4 avant quattro afn - było
Passat kombi ajm - było
Audi A4 avant 1,9 tdi - było
Audi A6 2,5tdi avant - było
Audi 90 2,3 - było
Audi B4 avant 1,9tdi - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2004 15:46:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Gumy na wahaczach. Wczoraj wymieniłem sprzęgło po 203 tys km. Było mocno żuzyte ale nic nie drgało. Podjedź i niech mechanik porządnie łomikiem obrusza wahacze. Coś na pewno wyjdzie, ew szarpaki prawdę powiedzą.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2004 16:29:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2004 10:59:02
Posty: 583
Lokalizacja: z miasta Łodzi się pochodzi
w temacie sprzegła na łączeniu skrzyni z silnikiem jest na spodzie mała blacha które pełni rolę osłony zdjąć ją i zobaczyć czy są w srodku trociny (resztki okładziny tarczy sprzęgłowej) jesli tak to hm... sprzęgło się kończy ,docisk raczej jest żywotny ,jeśli masz tarcze sprzęgła bez spręzyn ( nie wiem jak to fachowo się nazywa) to takie są objawy jak mówiłeś- pod warunkiem że zawiecha jest w porządku

_________________
life is brutal and full of zasadzkas
kiedys mlody i gniewny teraz stary i wk....
Obrazek,
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2004 17:36:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
Tak się zastanawiam i napisz czy te drżenia i szarpania nasilaja sie podczas ruszań np. w korkach i gdy silnik jest gorący. Jeżeli tak to sprzęgiełko na 100% i pamiętaj wymieniaj zawsze komplet tarcza oraz docisk i wymień tylny uszczelniacz wału korbowego - zebyś pózniej nie żałował jak za parę tysięcy będzie trzeba wywalać jeszcze raz skrzynie biegów jak coś siądzie TO już 200 tysięcy.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2004 15:03:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sty.2004 07:15:50
Posty: 76
No i przy wymianie sprzegla polecam wymienic lozysko igielkowe (koszt 30zl) i lozysko dociskowe.
Koszty minimalne biorac pod uwage calosc naprawy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2004 12:14:24 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Karli napisał(a):
Tak się zastanawiam i napisz czy te drżenia i szarpania nasilaja sie podczas ruszań np. w korkach i gdy silnik jest gorący. Jeżeli tak to sprzęgiełko na 100% i pamiętaj wymieniaj zawsze komplet tarcza oraz docisk i wymień tylny uszczelniacz wału korbowego - zebyś pózniej nie żałował jak za parę tysięcy będzie trzeba wywalać jeszcze raz skrzynie biegów jak coś siądzie TO już 200 tysięcy.

No niestety i u mnie to powoli zauważam.... :zly: Kto mi powie jakie są koszty nowego sprzęgła?

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2004 12:21:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Do V6 kosztowało mnie 1000zł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2004 23:35:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
Maridk napisał(a):
No niestety i u mnie to powoli zauważam.... :zly: Kto mi powie jakie są koszty nowego sprzęgła?

Podejrzewam że 800 za komplet docisk, tarcza, łożysko powinno wystarczyć plus około 200 za wymianę.
uszczelniacz tylny wału to około 40pln.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2004 09:50:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.cze.2004 12:59:01
Posty: 14
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Witam. ja obstawiam tarcze sprzegla- sa na niej takie male sprezynki ktore z czasem ulegaja "zmeczeniu" i sie obluzowuja - to jest przyczyna tych drgan pojawiajacych sie przy ruszaniu (w przod i w tyl) i niestety oznacza w niedlugiej perspektywie koniecznosc wymiany tarczy...
Czy wymiana docisku jest konieczna?- tu by sie mozna zastanawiac, najlepiej ocenic stan po wymontowaniu ale gra jest warta swieczki, nie wiem jak jest w Audi z wyciaganiem skrzyni (jeszcze tego nie robilem) ale w Volvo to byla masakra :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2004 09:54:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Maridk napisał(a):
Karli napisał(a):
Tak się zastanawiam i napisz czy te drżenia i szarpania nasilaja sie podczas ruszań np. w korkach i gdy silnik jest gorący. Jeżeli tak to sprzęgiełko na 100% i pamiętaj wymieniaj zawsze komplet tarcza oraz docisk i wymień tylny uszczelniacz wału korbowego - zebyś pózniej nie żałował jak za parę tysięcy będzie trzeba wywalać jeszcze raz skrzynie biegów jak coś siądzie TO już 200 tysięcy.

No niestety i u mnie to powoli zauważam.... :zly: Kto mi powie jakie są koszty nowego sprzęgła?


Do mojego traktora kosztowało 710 PLN (tarcza, docisk, łożysko oporowe). Oryginał Sachs`a. 200 kkm to juz sygnał dla looknięcia na sprzęgło. ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2004 18:49:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
baskecior napisał(a):
200 kkm to juz sygnał dla looknięcia na sprzęgło. ;)

Zależy czy autko goniło po mieście czy na trasie ;)
U mnie 378tkm i sprzęgło oki :)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: