Mam kumpla ktory jest w posiadaniu golfa II 1,6TD w stanie doś mocno zmodyfikowanym, on sobie puści ł od kolektora wydechowego rure doś pokaźnego przekroju bez zadnych tlumików, a na dolocie zamontował storzek - wiec dzięwk jaki on uzyskał jest daleki od buczenia a przypomina połoączenia ryku z warkotem
ale zapewnia mnie że mieści sie w skali decybeli jakie są przewidziane dla diesli
Temat automatów to temat rzeka - automat automatowi nie równy. Narazie miałem przyjemność (lub i nie przyjemność) przejechać sie paroma automatami SUPERB 1,9/2,5/2,8 oraz AUDI A8 i szczerze SUP 1,9 wypada (w mojej ocenie - czyli kogoś kto lubi sie dynamicznie przemieszczać po drogach) dość słabo, przy ruszaniu silnik(na pompowtryskach - wersja 130KM który jest dość ospały do około 1900 obr/min) bardzo wolno sie wkreca na obroty do magicznej liczby 1900 obr powoduje w pierwszym momencie tak slamazarne przyspieszenie ze jest to wręcz irytujące w wersji z silnikiem 2,5 jest juz duzo lepiej a 2,8 jeździ sie bardzo przyjemnie. Niestety wszystkie wersje SUPERBA w automacie mają tą samą dla mnie wkurzającą słabość, a mianowicie dość duże opuźnienie trybu kickdown- po wcisnieciu pedału gazu na maxa mija chyba wieczność zanim zredukuje i wyrwie do przodu (naj mniej odczuwalne w wersji 2,8 ale tu sie tego najzadzie uzywa)
Kideyś kawałek bryknołem sie A8 i w tym samochodzie moja awersja do wszelkiej maści automatów mineła, powiem tak - gdyby jakiś własciciel SUP 1,9 AUT. przesiadł sie nagle do A8 to mogła by sie ta przejazszka skończyć dla niego urazem kregów szyjnych :693:
Oprocz tego że samochod ten dysponuje dość sporą mocą to jeszcze sprzegło (jak by to powiedzieć) jest bardziej czułe silnik nie musi sie pokrecić chwili na obrotach(tak jak w SUPERBASIE) zeby napęd został przekazany do skrzyni wystarczy tylko musnąc gaz a samochod po prostu rusza (również jechał nią moj znajomy i odniusł rowniez takie samo wrazenie wiec nie jest to tylko moje jakieś subiektywne zdanie)