.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.kwi.2025 02:04:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: zmiana B4 na A4
PostNapisane: 02.gru.2004 23:39:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Postanowiłem zmienić model niuni i przesiąść się z B4 do A4.
Myślę o A4 z roku 96-97.
Czy ktoś mi może powiedzieć czy ma sens wymiana B4 na A4 ?
Jakie były montowane w A4 silniki?
Lepszy silnik diesla czy benzyna?
Jakię są najczęstsze usterki w A4?
Gdzie konstruktorzy się nie popisali?

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2004 23:50:03 
Moderator

Dołączył(a): 19.lip.2003 14:18:17
Posty: 3402
Wszystko było.Szukaczka twoim przyjacielem ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: zmiana B4 na A4
PostNapisane: 03.gru.2004 00:06:51 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
MarioBeer napisał(a):
Czy ktoś mi może powiedzieć czy ma sens wymiana B4 na A4 ?

nie :diabel:

MarioBeer napisał(a):
Jakie były montowane w A4 silniki?

1,6 1,8 1,8t 1,9tdi 1,9di 2,5tdi 2,6 2,8 podluzne :P

MarioBeer napisał(a):
Jakię są najczęstsze usterki w A4?

zawieszenie ;)

MarioBeer napisał(a):
Gdzie konstruktorzy się nie popisali?

w ingolstadt :):
poza tym zbyt plastikowe wydaje sie byc w srodku - zwlaszcza biedne wersje

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: zmiana B4 na A4
PostNapisane: 03.gru.2004 01:32:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Bilu napisał(a):
MarioBeer napisał(a):
Czy ktoś mi może powiedzieć czy ma sens wymiana B4 na A4 ?

nie :diabel:

MarioBeer napisał(a):
Jakie były montowane w A4 silniki?

1,6 1,8 1,8t 1,9tdi 1,9di 2,5tdi 2,6 2,8 podluzne :P

MarioBeer napisał(a):
Jakię są najczęstsze usterki w A4?

zawieszenie ;)

MarioBeer napisał(a):
Gdzie konstruktorzy się nie popisali?

w ingolstadt :):
poza tym zbyt plastikowe wydaje sie byc w srodku - zwlaszcza biedne wersje

a to nie wiedzialem ze bylo 1.9 di w A4 .....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: zmiana B4 na A4
PostNapisane: 03.gru.2004 01:38:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 12:06:01
Posty: 778
Lokalizacja: Gdynia
MarioBeer napisał(a):
Czy ktoś mi może powiedzieć czy ma sens wymiana B4 na A4 ?


Tak. Moim zdaniem wygląda lepiej niż B4. W końcu B4 nie jest produkowane już 10 lat, a B5 od tylko chyba 3. Ja się co prawda przesiadłem z B3, ale komfort jazdy i zachowanie w zakrętach jest nieporównywalnie lepsze. Wnętrze jest o niebo ładniejsze niż w B3 - B4, ale de gustibus....


MarioBeer napisał(a):
Jakię są najczęstsze usterki w A4?


Podobno zawieszenie, ale ja jeszcze nie doświadczyłem tego. Przez pół roku, poza przeglądem, i wymianą klocków z tyłu jedyną "awarią" były zapieczone tylne hamulce - ale specjalnie napisałem to w cudzysłowie, bo wynikało to z faktu, że ten akurat samochód więcej stał niż jeździł i nikt mu chyba hamulców nie czyścił. Drugą rzeczą, jeszcze nie zrobioną, jest wskaźnik poziomu paliwa, w którym rezerwa się zapala jak w zbiorniku jest jeszcze 20 l paliwa - ktoś inny też niedawno na wskaźnik narzekał. Trzecią - pozapychane spryskiwacze, czyszczenie igłą i sprężarką nie pomogło, chyba będą musiały noc w occie spędzić, żeby z nich kamień wyszedł.

MarioBeer napisał(a):
Gdzie konstruktorzy się nie popisali?


Konstruując bagażnik - jest mały jak cholera i płytki.

Oprócz tego chyba jednak nie warto kupować wersji 1.6. Niby ma 101 KM ale nie czuć tego. Ma krótką skrzynię i żeby jechać trzeba nieźle deptać. W porównaniu nawet z B3 1.8 90 KM ma wyższe obroty przy takich samych prędkościach, więc jest głośniejszy, a w każdym razie ja mam takie wrażenie. Pali więcej niż B3 1.8 o ok 1 - 1.5 l/100 km, (ostatnie tankowanie 400 km na trasie Lublin - Dęblin i ok 190 po Lublinie - 8,97 l/100 km - B3 w takich warunkach paliło mi 7,9 - 8,2) ale to może być kwestia klimatronica, którego nie nadużywam. Jakbym miał dziś kupować, to szukałbym 1.8, albo 1.8 T, dieslem nigdy nie jeździłem, więc nie mam zdania.
Oprócz tego składka na AC jest dużo większa, bo wartość samochodu wyższa - a bez AC strach, że Ci podprowadzą.

To tyle. Now the choice is yours. :)
M

_________________
Skoda Rapid TDI (2015-)
Skoda Fabia II TDI 2009 r. (2009-2015)
Rover 75 CDT 2000 r. (2008 - 2009)
Audi A4 1.6 (ADP) 1995 r. (2004 - 2007)
Audi 80 B3 1.8 (PM) 1990 r. (1999-2004)
Audi 80 B2 GTE (MU) przejściowka 1985 r. (1996-1999)
Audi 80 B2 GTE (DZ) 1983 r. (1992-1996)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: zmiana B4 na A4
PostNapisane: 03.gru.2004 09:41:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
spanky napisał(a):
a to nie wiedzialem ze bylo 1.9 di w A4 .....


a rogal to co ma? :P

za to ja nie wiedziałem że było 2.5... że sie zmieściło

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: zmiana B4 na A4
PostNapisane: 03.gru.2004 10:42:30 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
eomaciu napisał(a):
spanky napisał(a):
a to nie wiedzialem ze bylo 1.9 di w A4 .....


a rogal to co ma? :P

za to ja nie wiedziałem że było 2.5... że sie zmieściło

rogalotti ma tdi a nie di ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: zmiana B4 na A4
PostNapisane: 03.gru.2004 10:47:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 12:06:01
Posty: 778
Lokalizacja: Gdynia
MarioBeer napisał(a):
Jakie były montowane w A4 silniki?

Silniki i wersje:

A 4 I 1.6

A 4 I 1.8

A 4 I 1.8 QUATTRO Avant

A 4 I 1.8 T

A 4 I 1.8 T Avant

A 4 I 1.8 T QUATTRO

A 4 I 1.9 TDI

A 4 I 1.9 TDI A

A 4 I 1.9 TDI Avant

A 4 I 2.4 QUATTRO

A 4 I 2.4 QUATTRO Avant

A 4 I 2.5 TDI V6 Avant

A 4 I 2.6 Avant

A 4 I 2.6 QUATTRO

A 4 I 2.7 T Avant

A 4 I 2.8

A 4 I 2.8 30V A

A 4 I 2.8 30V QUATTRO

A 4 I 2.8 QUATTRO

A 4 I FL 1.6

A 4 I FL 1.6 Avant

A 4 I FL 1.8

A 4 I FL 1.8 T Avant

A 4 I FL 1.9 TDI (110)

A 4 I FL 1.9 TDI (90)

A 4 I FL 1.9 TDI Avant

A 4 I FL 1.9 TDI PD A Avant

A 4 I FL 1.9 TDI QUATTRO

A 4 I FL 2.4 QUATTRO

A 4 I FL 2.4 QUATTRO Avant

A 4 I FL 2.5 TDI V6

A 4 I FL 2.8 A Avant

A 4 I FL 2.8 30V QUATTRO A

Na odpowiedzialność:

http://www.autoera.dt.pl/rodzina.php3?show=aua4

Niektóre wersje się powtarzają, bo "I" - przed face-liftingiem, a "FL" - po faceliftingu.
M

_________________
Skoda Rapid TDI (2015-)
Skoda Fabia II TDI 2009 r. (2009-2015)
Rover 75 CDT 2000 r. (2008 - 2009)
Audi A4 1.6 (ADP) 1995 r. (2004 - 2007)
Audi 80 B3 1.8 (PM) 1990 r. (1999-2004)
Audi 80 B2 GTE (MU) przejściowka 1985 r. (1996-1999)
Audi 80 B2 GTE (DZ) 1983 r. (1992-1996)


Ostatnio edytowano 03.gru.2004 10:49:27 przez maciekmpl, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2004 10:48:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Kolejna dyskusja nt wyższosci... :P

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: zmiana B4 na A4
PostNapisane: 03.gru.2004 10:48:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
maciekmpl napisał(a):
Trzecią - pozapychane spryskiwacze, czyszczenie igłą i sprężarką nie pomogło, chyba będą musiały noc w occie spędzić, żeby z nich kamień wyszedł.


:galy: :galy: igła? ocet? kamień?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: zmiana B4 na A4
PostNapisane: 03.gru.2004 10:56:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 12:06:01
Posty: 778
Lokalizacja: Gdynia
eomaciu napisał(a):
maciekmpl napisał(a):
Trzecią - pozapychane spryskiwacze, czyszczenie igłą i sprężarką nie pomogło, chyba będą musiały noc w occie spędzić, żeby z nich kamień wyszedł.


:galy: :galy: igła? ocet? kamień?


Na 4 dysze działały 2. Pogrzebałem igłą - pomogło na parę dni. Przy okazji wymiany klocków poprosiłem mechanika, żeby te spryskiwacze wyjął i sprężarką przedmuchał - pomogło może na 2-3 tygodnie. Teraz znowu płyn leci tylko jedną dyszą, mimo że mrozu nie ma, więc nie można zwalić na to,że zamarzło.
Wymyśliłem, że chyba tam się w środku kamień odkłada - jak w czajniku? W takim razie, jak je wyjmę i wrzucę na noc do octu, to powinien się ten brud rozpuścić w środku.
Może głupio kombinuję. Dam znać po zakończeniu eksperymentu.
M

_________________
Skoda Rapid TDI (2015-)
Skoda Fabia II TDI 2009 r. (2009-2015)
Rover 75 CDT 2000 r. (2008 - 2009)
Audi A4 1.6 (ADP) 1995 r. (2004 - 2007)
Audi 80 B3 1.8 (PM) 1990 r. (1999-2004)
Audi 80 B2 GTE (MU) przejściowka 1985 r. (1996-1999)
Audi 80 B2 GTE (DZ) 1983 r. (1992-1996)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: zmiana B4 na A4
PostNapisane: 03.gru.2004 11:02:51 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
eomaciu napisał(a):
maciekmpl napisał(a):
Trzecią - pozapychane spryskiwacze, czyszczenie igłą i sprężarką nie pomogło, chyba będą musiały noc w occie spędzić, żeby z nich kamień wyszedł.


:galy: :galy: igła? ocet? kamień?
:):
spryskiwacze maciu, spryskiwacze... nie wtryski ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2004 11:05:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
fuckt! ale jazda... :P

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: zmiana B4 na A4
PostNapisane: 03.gru.2004 11:12:32 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
maciekmpl napisał(a):
MarioBeer napisał(a):
Jakie były montowane w A4 silniki?

Silniki i wersje:
A 4 I 1.6
A 4 I 1.8
A 4 I 1.8 QUATTRO Avant
A 4 I 1.8 T
A 4 I 1.8 T Avant
A 4 I 1.8 T QUATTRO
A 4 I 1.9 TDI
A 4 I 1.9 TDI A
A 4 I 1.9 TDI Avant
A 4 I 2.4 QUATTRO
A 4 I 2.4 QUATTRO Avant
A 4 I 2.5 TDI V6 Avant
A 4 I 2.6 Avant
A 4 I 2.6 QUATTRO
A 4 I 2.7 T Avant
A 4 I 2.8
A 4 I 2.8 30V A
A 4 I 2.8 30V QUATTRO
A 4 I 2.8 QUATTRO
A 4 I FL 1.6
A 4 I FL 1.6 Avant
A 4 I FL 1.8
A 4 I FL 1.8 T Avant
A 4 I FL 1.9 TDI (110)
A 4 I FL 1.9 TDI (90)
A 4 I FL 1.9 TDI Avant
A 4 I FL 1.9 TDI PD A Avant
A 4 I FL 1.9 TDI QUATTRO
A 4 I FL 2.4 QUATTRO
A 4 I FL 2.4 QUATTRO Avant
A 4 I FL 2.5 TDI V6
A 4 I FL 2.8 A Avant
A 4 I FL 2.8 30V QUATTRO A
Na odpowiedzialność:
http://www.autoera.dt.pl/rodzina.php3?show=aua4
Niektóre wersje się powtarzają, bo "I" - przed face-liftingiem, a "FL" - po faceliftingu.
M

troche ich za duzo zapodales bo chodzilo tylko o roczniki '96-'97, poza tym brak silnika AFF ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: zmiana B4 na A4
PostNapisane: 03.gru.2004 11:26:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
maciekmpl napisał(a):
Drugą rzeczą, jeszcze nie zrobioną, jest wskaźnik poziomu paliwa, w którym rezerwa się zapala jak w zbiorniku jest jeszcze 20 l paliwa

A jak to się "robi", tzn. co trzeba wymienić? Tak z ciekawości pytam (na przyszłość :diabel: ) bo narazie u mnie jest OK, tzn. lampka się zapala (co jest obwieszczane przeraźliwym piskiem :< ) jak w baku pozostaje około 10l.

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: zmiana B4 na A4
PostNapisane: 03.gru.2004 12:49:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
eomaciu napisał(a):
spanky napisał(a):
a to nie wiedzialem ze bylo 1.9 di w A4 .....


a rogal to co ma? :P

za to ja nie wiedziałem że było 2.5... że sie zmieściło


zobaczymy co powie rogal jak to zobaczy ... :P

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2004 14:05:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Wielkie dzięki za info. Maj jednak po waszych słowach obiekcje co do tej zamiany. Pomyślę jeszcze o tym. Jedno jest pewne - każdy następny samochód to będzie CCCO.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: zmiana B4 na A4
PostNapisane: 03.gru.2004 19:00:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
maciekmpl napisał(a):
eomaciu napisał(a):
maciekmpl napisał(a):
Trzecią - pozapychane spryskiwacze, czyszczenie igłą i sprężarką nie pomogło, chyba będą musiały noc w occie spędzić, żeby z nich kamień wyszedł.


:galy: :galy: igła? ocet? kamień?


Na 4 dysze działały 2. Pogrzebałem igłą - pomogło na parę dni. Przy okazji wymiany klocków poprosiłem mechanika, żeby te spryskiwacze wyjął i sprężarką przedmuchał - pomogło może na 2-3 tygodnie. Teraz znowu płyn leci tylko jedną dyszą, mimo że mrozu nie ma, więc nie można zwalić na to,że zamarzło.
Wymyśliłem, że chyba tam się w środku kamień odkłada - jak w czajniku? W takim razie, jak je wyjmę i wrzucę na noc do octu, to powinien się ten brud rozpuścić w środku.
Może głupio kombinuję. Dam znać po zakończeniu eksperymentu.
M


Nie lepiej kupic nowe dla B4 cena spryskiwacza to 10 zl za sztuke. Dla A4 powinnno byc podobnie. Co do silnika to 1.6 jest za slaby w A4. Zawieszenie to najbardziej niedopracowany element nie tylko w Audi A4 :/ 1.9 TDI bylo i jest montowane w Audi A4. Najbardziej paliwozerny silnik z tych mniejszych w A4 to silnik 1.8 o mocy 125 KM

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2004 19:29:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
A ja napiszę tak:

na trasę A4 1.9TDi +może wirusik :): a jak masz więcej kabony to 2,5TDi ;)

na "polskie drogi" B4 1Z
dlaczego właśnie zadymiacze -bo tymi jeżdziłem i oba są extra :peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: zmiana B4 na A4
PostNapisane: 03.gru.2004 22:06:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.sie.2003 21:57:05
Posty: 1928
Lokalizacja: Zgorzelec/Gorlitz Auto:Audi A4 2.0tdi 170ps quattro i BMW E61 530d
MarioBeer napisał(a):
Postanowiłem zmienić model niuni i przesiąść się z B4 do A4.
Myślę o A4 z roku 96-97.
Czy ktoś mi może powiedzieć czy ma sens wymiana B4 na A4 ?
Jakie były montowane w A4 silniki?
Lepszy silnik diesla czy benzyna?
Jakię są najczęstsze usterki w A4?
Gdzie konstruktorzy się nie popisali?


Polecam ci 1.9 tdi AFN :)
Miałem dwie takie A4 i to sa najlepsze silniki dodam tylko ze
mam teraz 2.5 V6 tdi i też jest zajebioza :D ,ale jeżeli chodzi
o utrzymanie to nie polecam no chyba że dużo nie latasz.
Ze względu na osiągi to polecam i to bardzo :!:

_________________
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na
liscie najbogatszych ludzi swiata .......
Jezeli nie, to wstaje i ide do roboty ..."
Sprzedam częsci do audi A4 B6 avant,lumuzyna i cabrio 2.5tdi V6 163ps info priv lub gg


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: