.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.mar.2025 14:05:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2004 11:54:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
mechitro napisał(a):
juziooo napisał(a):
witam

a jak to jest np w gazie 1 gen bez zadnej elektorniki ???

czy zamykajac przepustnice nie leci wogle gaz ????

I generacja polega właśnie na tym, że bez względu na otwarcie przepustnicy, obroty i obciążenie podawana jest ta sama dawka gazu - nie ma możliwości regulacji.



chyba sie troche zagalopowales !!!!

prosty przyklad
konczy ci sie gaz jedziesz na 2 tys dodajesz gazu i przy 4 juz ci dusi

wydaje mi ze wlaniajac na biegu jest podwane tyle gazu ile na wolnych obrotach bo przeceiz zamykasz przepustnice i nie ma podcienienia do wyssania gazu

nara

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2004 12:21:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
jazda na luzie nie daje zadnych oszczednosci. Wystarczy odpalic silnik i niech sobie chodzi na luzie np. godzine zobaczycie ile zazre paliwa :)
plynna jazda plus hamowanie silnikiem to jest sposob na oszczednosci
trzeba tylko pamietac ze co jakis czas trzeba mocno udezyc w heble np. jeden dzien w miesiacu z ostrym hamowaniem zeby nie zapiec tloczkow

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2004 12:24:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 12:06:01
Posty: 778
Lokalizacja: Gdynia
Buba napisał(a):
Wystarczy odpalic silnik i niech sobie chodzi na luzie np. godzine zobaczycie ile zazre paliwa :)


Około 1.5 litra, czyli tyle, co nic.
M

_________________
Skoda Rapid TDI (2015-)
Skoda Fabia II TDI 2009 r. (2009-2015)
Rover 75 CDT 2000 r. (2008 - 2009)
Audi A4 1.6 (ADP) 1995 r. (2004 - 2007)
Audi 80 B3 1.8 (PM) 1990 r. (1999-2004)
Audi 80 B2 GTE (MU) przejściowka 1985 r. (1996-1999)
Audi 80 B2 GTE (DZ) 1983 r. (1992-1996)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2004 14:40:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2003 09:50:15
Posty: 360
Lokalizacja: Wawa
Pod wpływem testu w motorze robiłem takie doświadczenia, że rozpędzałem się do 80-90 jechałem na luzie do 65-70 i potem znów do 85-90. Jazda byla na drodze Krakowa do Oswiecimia i komp mi pokazywal istotnie niższy wynik niż ten który osiągam jadąc cały czas 70-80km/h. Sprawdzałem na funkcji pokazującej odległość jaką w tym stylu przejadę na tym co zostało w baku i różnica była około 15% na korzyść jazdy na luzie. Coś w tym musi być tylko są kwestie bezpieczeństwa i wygody tzn. jak jedziesz na luzie to nie możesz natychmiast przyspieszyć, a to się czasem przydaje, a co do wygody to u mnie ciężko chodzi sprzęgło (Cianciara twierdzi, ze ten typ tak ma) i po parunastu kilometrach takiej jazdy mam trochę dosyć.

_________________
A.
A6 2.6 V6 Quaaaattro ;) 2003-2006
A4 1.8T BFB FWD LPG :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2004 14:50:51 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
adamgt napisał(a):
rozpędzałem się do 80-90 jechałem na luzie do 65-70 i potem znów do 85-90.

taki styl jazdy zupelnie nie nadaje sie do aut turbodoladowanych ze wzgledu na gwaltowne uderzenia spalin na wirnik turbiny w momencie gdy puszczasz sprzeglo.
ekonomia ekonomią ale turbine szanowac tez trzeba.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2004 15:01:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Bilu napisał(a):
faktycznie hamujac silnikiem na kompie u mnie spalanie chwilowe wynosi zero ale najwieksze oszednosci wynikaja z plynnosci jazdy - bo tak :):


Bilu, czyżbys został fanem PSJ ? :D
Przyznam się że też ostatnio jeżdzę spokojnie i są już pierwsze efekty:
- Agnieszka jest spokojniejsza :P :):
- zużycie gnoju spadło (powiem dokładnie o ile za jakieś 2 tygodnie jak wyjeżdzę bak) ;)
- tak jakby hamulce przestały śmierdzieć :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2004 19:54:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
juziooo napisał(a):
mechitro napisał(a):
juziooo napisał(a):
witam

a jak to jest np w gazie 1 gen bez zadnej elektorniki ???

czy zamykajac przepustnice nie leci wogle gaz ????

I generacja polega właśnie na tym, że bez względu na otwarcie przepustnicy, obroty i obciążenie podawana jest ta sama dawka gazu - nie ma możliwości regulacji.



chyba sie troche zagalopowales !!!!

prosty przyklad
konczy ci sie gaz jedziesz na 2 tys dodajesz gazu i przy 4 juz ci dusi

wydaje mi ze wlaniajac na biegu jest podwane tyle gazu ile na wolnych obrotach bo przeceiz zamykasz przepustnice i nie ma podcienienia do wyssania gazu

nara

Wydaje Ci się...
To co Twoim zdaniem steruje podawaniem dawki gazu ? :>
Bo przepustnica tylko nazwijmy to "odbiorem" :D

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2004 20:22:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
adamgt napisał(a):
(Cianciara twierdzi, ze ten typ tak ma) i po parunastu kilometrach takiej jazdy mam trochę dosyć.


Cianciara - człowieku - do kogo Ty niunię prowadzasz??? U mnie sprzęgiełko chodzi malina, a to przecież prawie ten sam motor... Co do Marka Cianciary to nawet jego VAG nie rusza mojego samochodu (a laptopik przedwojenny owszem :P ) więc cały ten jego serwis to kupa śmiechu (o ile się za niego nie płaci) - ja tam więcej "koła" nie postawię i jeśli zależy Ci na dobrym zrobieniu niuni to też tam nie jeździj...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2004 20:23:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
jak jedziemy z górki to lepiej jechać na biegu bez gazu bo auto utzymuje prędkość ale jak jedziemy po płąskim to jak nie damy na luz to auto za szybko wyhamuje więc trzeba trzymać trochę gazu i wt4edy palimy więcej bajury niż na luzie. Tak więc po płąskim jak sięr ozpędzimy to jazfda na luzi daje efekty a w górach na luzie jeździć to głupota :!!: i w dodatku niebezpieczne

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2004 20:43:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Czarek_S napisał(a):
jak jedziemy z górki to lepiej jechać na biegu bez gazu bo auto utzymuje prędkość ale jak jedziemy po płąskim to jak nie damy na luz to auto za szybko wyhamuje więc trzeba trzymać trochę gazu i wt4edy palimy więcej bajury niż na luzie. Tak więc po płąskim jak sięr ozpędzimy to jazfda na luzi daje efekty a w górach na luzie jeździć to głupota :!!: i w dodatku niebezpieczne

Jeśli hamujemy na wysokim biegu to nie wyhamuje za szybko :P

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2004 21:11:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2004 00:19:03
Posty: 49
Lokalizacja: Poznań
mechitro napisał(a):
juziooo napisał(a):
mechitro napisał(a):
juziooo napisał(a):
witam

a jak to jest np w gazie 1 gen bez zadnej elektorniki ???

czy zamykajac przepustnice nie leci wogle gaz ????

I generacja polega właśnie na tym, że bez względu na otwarcie przepustnicy, obroty i obciążenie podawana jest ta sama dawka gazu - nie ma możliwości regulacji.



chyba sie troche zagalopowales !!!!

prosty przyklad
konczy ci sie gaz jedziesz na 2 tys dodajesz gazu i przy 4 juz ci dusi

wydaje mi ze wlaniajac na biegu jest podwane tyle gazu ile na wolnych obrotach bo przeceiz zamykasz przepustnice i nie ma podcienienia do wyssania gazu

nara

Wydaje Ci się...
To co Twoim zdaniem steruje podawaniem dawki gazu ? :>
Bo przepustnica tylko nazwijmy to "odbiorem" :D


Dawka paliwa czy to gazu (gazniki i proste instalacje gazowe) zalezy od wytworzonego podciśnienia im ono wieksze tym tym i wiecej paliwa jest zassanego
Przy zamknietej przpustnicy paliwo zasysane jest z dyszy wolnych obrotów i tu czym wieksza predkość obrotowa silnika tym i wieksze podciśnienie tym również wiecej tego paliwa zostanie przez tą dysze zassane (tak rozumując na chłopski rozum) wiec hamując silnikiem teoretycznie powinno tego paliwa zassać wiecej niz tocząc sie na luzie (chodzi o prosty gaznik bez zadych wezyków podciśnieniowych i odcieciem paliwa przy hamowaniu silnikiem)

_________________
Obrazek - RC maniac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2004 21:14:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Błędne myślenie !

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2004 22:07:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2004 00:19:03
Posty: 49
Lokalizacja: Poznań
TZN...?

_________________
Obrazek - RC maniac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2004 23:02:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Enzo napisał(a):
TZN...?

No podciśnienie masz największe, gdy przepustnice są zamknięte, a najmniejsze przy maksymalnym otwarciu przepustnic.

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2004 00:07:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2004 00:19:03
Posty: 49
Lokalizacja: Poznań
mechitro napisał(a):
Enzo napisał(a):
TZN...?

No podciśnienie masz największe, gdy przepustnice są zamknięte, a najmniejsze przy maksymalnym otwarciu przepustnic.

I na tej podstawie storzyłeś teorie "czym wieksze podciśnienie tym mniejsze zużycie paliwa :diabel:
to logiczne ze jak sie przeustnica zamknie to pod nią zwiekszy sie podciśnienie a nad nią zmaleje - a to własnie nad przepustnica jet rozpylacz.
Wiec rozumowanie że najmniejsze zużycie jest przy najwiekszym podciśnieniu jest troche błędne ! Przecież to podciśnienie powoduje ze paliwo jest zassysane a wręcz wysysane z komory pływakowej. Dodatkowo w gardzieli przy rozpylaczu jest zastosowane przewężenie by właśnie w tym miejscu dodatkowo zwiekszyc podciśnienie.

_________________
Obrazek - RC maniac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2004 00:23:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 18:19:20
Posty: 368
Lokalizacja: Szczecin
na biegu luzem nie oplaca sie jezdzic poniewaz jest to taki okres gdzie silnik ma minimalne obroty zapewniajace prace silnika a co za tym idzie opory ruchu ktore musi pokonac sa duze wiec i na luzie pali wiecej niz podczas hamowania silnikiem

_________________
Audi 100 CN 2.0 D 1984-2004r. R.I.P. & Audi 100 2.3 NF +LPG 1987-2010r / Audi A6 C4 AEL 2.5 TDI 95r 2010 -2014 / Audi A8 D2 2.5 TDI AFB 98r 2010 .....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2004 00:26:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Enzo napisał(a):
mechitro napisał(a):
Enzo napisał(a):
TZN...?

No podciśnienie masz największe, gdy przepustnice są zamknięte, a najmniejsze przy maksymalnym otwarciu przepustnic.

I na tej podstawie storzyłeś teorie "czym wieksze podciśnienie tym mniejsze zużycie paliwa :diabel:
to logiczne ze jak sie przeustnica zamknie to pod nią zwiekszy sie podciśnienie a nad nią zmaleje - a to własnie nad przepustnica jet rozpylacz.
Wiec rozumowanie że najmniejsze zużycie jest przy najwiekszym podciśnieniu jest troche błędne ! Przecież to podciśnienie powoduje ze paliwo jest zassysane a wręcz wysysane z komory pływakowej. Dodatkowo w gardzieli przy rozpylaczu jest zastosowane przewężenie by właśnie w tym miejscu dodatkowo zwiekszyc podciśnienie.

Stary weź sobie poczytaj jakieś mądre książki, bo ja już nie mam siły :zly:
Żadnej teorii nie stworzyłem - jeśli nie rozumiesz to przyjmij, że tak jest, "bo tak :D "

Zobacz :D : "Przecież to podciśnienie powoduje ze paliwo jest zassysane a wręcz wysysane z komory pływakowej." Z tego wynika, że jak ostro butuje (otwieram przepustnice na maxa) to podciśnienie jest najmniejsze -> czyli im ostrzej jade tym mniej pali :P :D
Gaźnik ma szereg ukł. paliwowych sterowanych podciśnieniowo - w zależności od uchylenia przepustnicy oraz panujących w gaźniku podciśnień - kolejne z nich rozpoczynają lub kończą pracę.

Kiedy z kanału bocznikowego musi pobierać więcej paliwa dla utrzymania pracy silnika:
- nieobciążonego z zewn. (wolne obroty) kiedy energia idzie na pokonanie sił tarcia -> ciepło w samym silniku;
- czy, nieobciążonego, a napędzanego z zewn. (hamowanie silnikiem)? :diabel:

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2004 02:19:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2004 00:19:03
Posty: 49
Lokalizacja: Poznań
Ja uczyłem sie na gaznikach dość prostych FSO 1500 itp były one wyposazone w urządenia rozuchowe, biegu jałowego i wzbogacające - ALE było to dawno i wiele zapomniałem. Ale zasada działania gaźnika zostaje taka sama
:galy: niewierze ze piszesz takie rzeczy jak to podciśnienie przy butowaniu jest najmniejsze :/ hmm a ja myslałem ze jak predkość obrotowa sie zwieksza to i wiecej zasysanego jest powietrza co powoduje wzrost podciśnienia przy rozpylaczu.
cały czas piszesz o dużym podcisnieniu przy zamknietej przepustnicy ale przeciez to podciśnienie zwieksza sie pod nią i paliwo dzieki temu zasysane jest tylko z dyszy biegu jałowego która znajduje sie własnie pod przepustnicą, a nad przepustnica to podcisnienie maleje co powoduje zaprzestanie zasysania paliwa z rozpylacza który znajduje sie własnie nad nią
Kiedy dodasz gazu i przepustnica sie uchyli to faktycznie podciśnienie zmaleje ale pod nią a nad przepustnica podcisnienie zacznie sie zwiekszać co spowoduje wypływanie paliwa z rozpylacza. Przy wciśnieciu gazu do podłogi spowoduje wzbogacenie mieszanki z apomoca urządzenia wzbogacającego własnie dla tego że podciśnienie będzie w tym momencie jeszcze za małe zeby zassać odpowiednio bogatą mieszankę.

Co do róznicy w pobieraniu paliwa na biegu jałowym a podczas hamowania silnikiem jednak podczas tej drugiej sytuacji faktycznie silnik jest napedzany poprzez układ napedowy siłą bezwładności pojazdu ale silnik kręci sie wtedy z kilkukrotnie wiekszą predkością niż na biegu jałowym wiec i podciśnienie będzie wieksze niz w przypadku wolnych obrotów

Oki niechce tu wprowadzać niepotrzebnej i bezsensownej dyskusji która pewnie do niczego nie doprowadzi ale zastanówmy sie czy ma prawo isnieć taka zależność ze wraz ze spadkiem podcisnienia zwieksza sie ilośc zassanego paliwa ?? czy to nie było by wbrew prawom fizyki ??

http://ikm.wz.cz/index.php?action=show_ ... 0000000150

_________________
Obrazek - RC maniac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2004 10:47:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Enzo napisał(a):
...:galy: niewierze ze piszesz takie rzeczy jak to podciśnienie przy butowaniu jest najmniejsze :/ hmm a ja myslałem ze jak predkość obrotowa sie zwieksza to i wiecej zasysanego jest powietrza co powoduje wzrost podciśnienia przy rozpylaczu.
Zgadza się - jest najmniejsze dlatego, że wtedy wciąga najwięcej powietrza...
Enzo napisał(a):
...Kiedy dodasz gazu i przepustnica sie uchyli to faktycznie podciśnienie zmaleje ale pod nią a nad przepustnica podcisnienie zacznie sie zwiekszać co spowoduje wypływanie paliwa z rozpylacza. Przy wciśnieciu gazu do podłogi spowoduje wzbogacenie mieszanki z apomoca urządzenia wzbogacającego własnie dla tego że podciśnienie będzie w tym momencie jeszcze za małe zeby zassać odpowiednio bogatą mieszankę.
też się zgadza.
Enzo napisał(a):
...Co do róznicy w pobieraniu paliwa na biegu jałowym a podczas hamowania silnikiem jednak podczas tej drugiej sytuacji faktycznie silnik jest napedzany poprzez układ napedowy siłą bezwładności pojazdu ale silnik kręci sie wtedy z kilkukrotnie wiekszą predkością niż na biegu jałowym wiec i podciśnienie będzie wieksze niz w przypadku wolnych obrotów
Ale to już nie - obroty nie mają nic z wspólnego z podciśnieniem w tym przypadku - zależy ono od obciążenia!
A tak poza tym czemu zakładasz, że hamując silnikiem ma się większe obroty niż na wolnych? Jak ja hamuje w mieście na V są takie same :P i auto prawie nie zwalnia :D

Enzo napisał(a):
... niechce tu wprowadzać niepotrzebnej i bezsensownej dyskusji która pewnie do niczego nie doprowadzi ale zastanówmy sie czy ma prawo isnieć taka zależność ze wraz ze spadkiem podcisnienia zwieksza sie ilośc zassanego paliwa ?? czy to nie było by wbrew prawom fizyki ??

Forum jest po to aby dyskutować ;)
Nie byłoby!
Może z innej strony - wiesz na jakiej zasadzie działa najprostrzy podciśnieniowy ekonomizer?

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2004 13:39:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2004 00:19:03
Posty: 49
Lokalizacja: Poznań
;) no to trodno takie hamowanie na V biegu nazwać hamowaniem silnikiem ;) Widać że hamowanie hamowaniu nie równe !

Dodałem w poprzednim poście sznurek do artykulu o budowie i zasadzie działania prostego gaźnika, pisze tam - cytuje
" Ze zwiększeniem stopnia otwarcia
przepustnicy mieszanki następuje wzrost obrotów wału korbowego silnika,
wskutek tego wzrasta podciśnienie w gardzieli i z rozpylacza wypływa coraz
więcej paliwa."

Wiec co do tego ze wzrost obrotów nie ma wpływu na podcisnienie w gardzielli sie mylisz.
Wystarczt wziąść to na logikę - wraz ze wzrostem predkości obrotowej silnik zwiekasz swoje zapotrzebowanie na mieszankę paliwowo powietrzną wiec i na wiekszailoeść powietrza, a czym więkasza ilość przepływa przez gardziej gdzie dzieki przewężeniu dochodzi do zwiekszenia jego predkości przy równoczesnym zmniejszeniu jego ciśnienia (czyli powstaje tam podcisnienie tym wieksze im wieksza masa powietrza jest przeciskana przez gardziel)

Co do zwiekszanie sie obciążenia silnika - to czemu miało by podciśnienie znacznei sie zwiekszyć przy obciążonym silniku, przecież tłok silnika spełnia rolę elementu tłocząego powietrze do cylindra i tylko od jego predkość z jaką bedzie sie poruszał i ilość cykli jaką wykona zależy ile powietrza zostanie zassane i jakie podciśnienie sie w gardzieli wytworzy, a nie wartoś obciążenia jaką przyłozysz na wał korbowy. Aby sprostać zmieniającym sie obciążenią silnika w gaźniku zastosowano urządzenia wzbogacające mieszanke, np. urządzenie kompensacyjne, urządzenie wzbogacające i pompe przyspieszającą ! I to włąsnie one najczęściej połączone mechanicznie z przepustnicą zapewniają dodatkową dawkę paliwa przy dużych obciążeniach (poneważ przy obciązeniu silnika podcisnienie sie nie zwiekszy i silnik nie zassa odpowiednio dużej ilości paliwa by wiekszy predkość obrotową lub by ją utrzymać jadąć np . pod górkę) !
Jedno z tych urządzeń działa w taki sposób że - znajują sie dwie dysz epaliwowe jedna ma wolny przepływ a druga odsłąniana jest przez iglicę połączoną z przepustnica, im wieksze otwarcie przepustnicy tym bardziej odsłonieta przez iglice dodatkowa dysza i wiecej paliwa dostarczanego do rozpylacza (proste i skuteczne) przy małym obiciązeniu lekko wciśniety gaz przy zwiekszeniu obciązenia gazu mosimy dodać.
Gdyby było tak jak mowisz ze podcisnienie sie zwiekszy wraz ze wzrostem obciążenia to podczas jazdy po płaskim terenie i przy pokonywaniu wzniesienia wcisniecie gazu mogło by mieć tą samą wartość, bo silnik sam bez ingerecji prowadzącego ze wrostem obciążenia zwiekszy podcisnienie wytworzone w gradzieli i zassa sobie wiecej paliwa i jedzie dalej a sie nie dusi - A CZY TAK JEST ?? Raczej nie przy pokonywaniu wzniesienia mosisz dodać gazu co powodyuje odsłoniecie np. dodatkowej dyszy i zwiekszoną ilość paliwa wpływającej do rozpylacza
BYĆ MOZE ZARAZ ZAPYTASZ to jak ten obciążony silnik (w przypadku kiedy obciążenie nie wiekszy podcisnienia) pracujący z taką samoą predkością obrotową (znów brak zwiekszenia podcisnienia) zassa tą wieksza ilość paliwa doprowadzaną juz nie przez jedną a przez dwie dysze kiedy podcisnienie w gardzieli jest takie samo?? A odpowiedz jest prosta, podcisnienie panujące w gardzieli moze zassać duzo wiecej paliwa niz pozawalają mu na to dysze dla tego prosto jest zwiekszyć moc gaznikowaca przez wymiane dyszy na wiekszą luz zmiane całego gaźnika

źródło - "Mechanik pojazdów samochodowych" aut. Tadeusz Rychter
To tak na wypadek jak będziesz chciał mnie odsyłać do czytania książek :diabel: a jak bys sam w nią spojżał wiedział byś o czym pisze

ps. wszystkich przepraszam za rażące błedy ale nie mialem czsu tego przejżeć

_________________
Obrazek - RC maniac


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: