.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 08:07:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 182 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2004 16:56:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
przepływ powietrza do pewnego momentu będzie ułatwiał osiągnięcie
czujnikowi temperatury otoczenia... a od pewnego momentu wręcz
przeciwnie... ale to sa zjawiska pomijalne w tym wypadku...

czujnik ma taką bezwładność (prawdopodobnie przez pojemność
cieplna obudowy opornika) że rzekoma korekcja względem
pędkości nic by nie dała...

a z wilgotnością to tez nie za bardzo tak bo od wilgotności do ilości
odparowywanej cieczy na czujniku droga daleka...

takie jest moje zdanie... może ktos weźmie oscyloskop na warsztat i
zbada co lata na pinie pierwszym? :P

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2004 01:31:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2004 21:38:23
Posty: 179
Lokalizacja: Katowice
czy w termometrze moge zrobic jakas regulacje bo jak jest prawdziwa tem np -1 to moj w C4 wyswietla -4,5 moze czujnik jeszcze sprawdze na laptopie podepne termometr na dallasie DS 18B20 i zrobie dokładne porównanie jaka jest róznica


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2004 22:42:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
No Panowie Warm i Spanky, u mnie już termometr działa.
A kiedy u was?
Nie ma najmnieszych problemów z podłaczeniem mając takie opisy podłaczeń.
Porobiłem pare zdjęć i jurto jak zgram to coś zapodam i napiszę.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2004 23:51:04 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
Karli napisał(a):
No Panowie Warm i Spanky, u mnie już termometr działa.
A kiedy u was?
Nie ma najmnieszych problemów z podłaczeniem mając takie opisy podłaczeń.
Porobiłem pare zdjęć i jurto jak zgram to coś zapodam i napiszę.

no nareszcie ale patrzac na twoj podpis wcale mnie to nie dziwi :):

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2004 10:50:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Karli napisał(a):
No Panowie Warm i Spanky, u mnie już termometr działa.
A kiedy u was?
Nie ma najmnieszych problemów z podłaczeniem mając takie opisy podłaczeń.
Porobiłem pare zdjęć i jurto jak zgram to coś zapodam i napiszę.

GRATULUJE !!!!
czekam na foto-story............. ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2004 17:37:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
dzisaj znowu spedzilem 2 godzinki w garazu na podlaczeniu wyswietlacza i kupa...... :(
NIE DZIAŁA ...... :(:
tylko nie wiem co zle robie..... :/
Karli : ... dawaj szybciutko foto-story.... :P

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2004 21:41:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
No to macie
Cały montaż zacząłem od założenia czujnika temteratury. U mnie jest przerobiony przedni zderzak a więc musiałem dorobić wsporniczek z blaszki grubości 1mm. Wywierciłem w niej otwór 11mm i tym sposobem powstało osadzenie.
Wyszło to tak:
http://www.album.com.pl/szulala5490/99409.jpg
Następnie wziąłem sie za dorabiane odcinka wiązki. Potrzebna była 2pinowa kostka, żeby spiąć się z kostką termometru. Jeden pin w tej kostce /bez różnicy który/, krótkim przewodem połączyłem z masą po srubę M6 pod modulatorem ABS, ale dalej z tego punktu pociagnąłem mase do wnętrza samochodu razem z drugim przewodem sygnałowym czujnika /dałem kolor żólty/
http://www.album.com.pl/szulala5490/99411.jpg
Następnie kiedy już te dwa przewody /brązowy-masa i żołty-sygnał/ przeciągnąłem do wnętrza samochodu wziąłem się za nasz trzeci przewodzik z pinu 1 wyświatlacza, a więc sygnał prędkości.
Przewód widac na zdjęciach, znajduje się on w kostach połączenowych pod deską rozdzielczą. Ma ona kolor biało-niebieski /bialego więcej niż niebieskiego/
http://www.album.com.pl/szulala5490/99419.jpg sory za czarnobiałe zdjęcie ale coś się poprzestawiało
http://www.album.com.pl/szulala5490/99423.jpg
Tym sposobem do kostki podłaczeniowej doprowadziłem te trzy przewodziki.
Następnie należało znaleść prąd po stacyjce tzw.15. W audi ten przewód jest koloru czarno-niebieskiego. Wziąś go można z niemalże tego zamego miejsca co sygnał prędkości, ale z będzącej wyżej niebieskiej kostki. Widać ten przewód też na zdjęciu. Ja pociągnąlem u siebie z innego miejsca bo z zasilania dodatkowych zegarów. Dlaczego az z tamtąd bo tam znalazłaem też przewód prądowy ze ściemniacza, który ma kolor szaro-niebieski. Mając te dwa przewody dopiołem je do kostki przy wyświetlaczu.
http://www.album.com.pl/szulala5490/99427.jpg
Całość pospinałem no i działa naprawdę bardzo ładnie
http://www.album.com.pl/szulala5490/99428.jpg
W czasie montażu miałem problem niby błahy, ale straciłem prawie godzinę. Problem polegał na wkretach mocujących wyświetlacz do wskazników. W Etce jest podany za duzy wymiar wkrętów, potrzebne sa 2,0x9mm 4sztuki.
http://www.album.com.pl/szulala5490/99433.jpg
A teraz tak, powiem wam dlaczego wam nie działało.
Termometr po załaczeniu zapłonu włacza się z dość dużą zwłoką około 2sekund, koniecznie musą być podpięte wszyskie piny, po właczeniu świateł postojowych wyświetlacz tylko lekko przygasa.
Ot to i cały prooblem. :peace:
Miłego REZANIA koledzy.
P.S. Do swojego podpisu mogę dołączyć kolejne reaznko ;)
Samo pisanie tego postu zajeło mi godzinę. :galy:

Podłączenia pinów opis:
pin1, przewód szary - przewód prędkości /biało-niebieski/
można podpiąc pod:
* T10/9 - kostka czarna pin 9 na listwie dodatkowych przekaźników
* T26a/18 - kostka niebieska pin 18 w podłączeniu wskaźników
* ewentualnie z kostki radia z pinu 1 /jeżeli jest wyprowadzenie/

pin2, przewód żółty - pod przewód brązowo-żółty od czujnika temperatury zewnętrznej. W rzeczywistości przewody od czijnika obydwa sa czarne i nie ma różnicy. Jeden podpinasz pod masę a drugi do wyświetlacza.

pin3, przewód zielony - masa /brązowy/ z kostki radia lub innego wygodnego masowego punktu

pin4, przewód brązowy - zasilanie w napięcie ze ściemniacza podświetlenia /szaro-niebieski/, mozna podpiąć z:
*T26/5 - kostka żółta pin 5 w podłączeniu wskaźników
*ewentualnie pin 6 z kostki radia
* ewentualnie z podświatlenia nawiewu

pin5, przewód biały - zasilanie w napięcie po stacyjce /niebiesko-czarny/ można z:
*T26/3 - kostka żółta pin 3 w podłączeniu deski
*ewentualnie z kostki stacyjki

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2004 18:35:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2003 10:04:01
Posty: 34
Lokalizacja: Włoszczowa
Mam pytanie gdzie można kupić taką kostkę żeby podłączyć do tej w liczniku

_________________
Audi A6 2001r 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2004 22:04:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
W serwisie za niecałe 12pln.
Numer jest to 893 971 635, ale jest bez kontektorów.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: JEST DZIALA !!!! ale.............
PostNapisane: 07.lis.2005 23:25:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lis.2004 18:13:22
Posty: 114
wszystko podlaczone jak nalezy, wedle opisów, ae sa pewne niejasnosci


nie przeciagałem masy do srodka do auta, mase od czujnka przymocowalem do masy przy ABS


korzystalem z 2 opisów jak podpiac czujnik predkosci, wybralem braz/czer w kostce niebieskiej , (pomimo tego ze jeszcze byla mowa o 18 pinie a to niebiesko bialy)

dziala ale jakby o 3 'C za duzo i jak przekrocze 100km/h to sa jaja nagle - 10 -15 sie robi



czy ktos wie o co tu chodzi??????

_________________
RSPOLAND

A6 3.0 TDI CVUAQuattro..............jest
A6 3.0 TDI CDUC Quattro............historia
A6 3.0 TDI BMK Quattro ..............historia
A6 2.5 TDI AKE Quattro...............historia
A6 1.9 TDI AJM .........................historia
B4 1.9 TDI 1Z............................historia
80 1.6 D CY diesel .....................historia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2005 00:11:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
linki mi nie wyświetlaja sie :|

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: JEST DZIALA !!!! ale.............
PostNapisane: 08.lis.2005 12:29:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
R_S_POLAND napisał(a):
korzystalem z 2 opisów jak podpiac czujnik predkosci, wybralem braz/czer w kostce niebieskiej , (pomimo tego ze jeszcze byla mowa o 18 pinie a to niebiesko bialy)
dziala ale jakby o 3 'C za duzo i jak przekrocze 100km/h to sa jaja nagle - 10 -15 sie robi
czy ktos wie o co tu chodzi??????

Wegług mnie podpiołeś sygnał prędkości pod zły przewód. Podepnij ściśle wg mojego opisu.
i podejrzewam jeszcze ten twój czujnik, jakiś on nie jest orginalny i może przekłamywać.
Jak możesz to prześlij zdjęcia które ode mnie dostałeś na adres: wopos@go2.pl , bo ja swoje wykasowałem z tego kompa.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: temp
PostNapisane: 08.lis.2005 14:33:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lis.2004 18:13:22
Posty: 114
podpiąłem sygnal predkosci do kostki niebieskiej na brazowo - czerwony

i dziwi mnie to ze wlasnie po przekoczeniu 100 dostaje kopa i schodzi temperatura w dól dzis jechalem bylo 13'c jak jechalem wiecej niz 100 to spadlo w ciagu 30 sek do -4'c ,

a czy ktos wie do czego jest przewodzik niebiesko bialy w kostce niebieskiej??
bo i taki system podlaczenia widzialem gdzies tu na forum
pozdro

zdjecia zaraz odesle

_________________
RSPOLAND

A6 3.0 TDI CVUAQuattro..............jest
A6 3.0 TDI CDUC Quattro............historia
A6 3.0 TDI BMK Quattro ..............historia
A6 2.5 TDI AKE Quattro...............historia
A6 1.9 TDI AJM .........................historia
B4 1.9 TDI 1Z............................historia
80 1.6 D CY diesel .....................historia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: a moze????? masa
PostNapisane: 08.lis.2005 14:38:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lis.2004 18:13:22
Posty: 114
a moze to ze ie ma masy bezposrednio na wyswietlaacz jes przyczyna?

ale wg mnie skoro czujnik pokazuje za duzo o 1-2 'C to znaczy ze ma mniejsza opornosc , a masa poprzez instalację moze miec tylko wiekszy opór wiec powinien wskazaywac za malo

hmmm......... a moróz sie zlbliza:)

_________________
RSPOLAND

A6 3.0 TDI CVUAQuattro..............jest
A6 3.0 TDI CDUC Quattro............historia
A6 3.0 TDI BMK Quattro ..............historia
A6 2.5 TDI AKE Quattro...............historia
A6 1.9 TDI AJM .........................historia
B4 1.9 TDI 1Z............................historia
80 1.6 D CY diesel .....................historia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2005 23:13:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Podłączyłem swój sprzęt (dzięki Karli).

Na początku wyglądało na to, że wyświetlacz jest martwy (nie było w ogóle żarówki, po wlutowaniu nowej - nic, cisza). Ale w akcie desperacji podłączyłem jeszcze raz (wszystko w domu na stole) o godzinie 01:45, zrobiłem jakieś zwarcie, zakopciło się i zadziałało. Ipokazuje dobrą temperaturę.

Ale:
- podpiąłem tylko 3 kable - masę, + po stacyjce i kabel do czujnika,
- stale mam podswietlony wyświetlacz,
- podłaczenie + po oświetleniu nic nie zmienia,
- gdy wyłaczę silnik i postoi parę minut to pokazuje mi wyższą temperaturę (tłumaczę to sobie zbyt bliskim umieszczeniem czujnika od chłodnicy).

2 pytania:
- czy po prawidłowym podłączeniu wyświetlacz jest stale podśiwtlany i czy można regulatorem go ściemnić?
- do czego w termometrze służy ten kabelek od prędkościomierza (ja go nawet nie podpinałem...)?

Sorki za elaborat...

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: no to dobrze ze dziala:)
PostNapisane: 14.lis.2005 12:44:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lis.2004 18:13:22
Posty: 114
kabelek od predkosci sluzy do korekcji temp podczas jazdy , jesli wiaterek wieje na czujnik np przy 160 km/h to temperaturka mierzona spadnie:)

po to on jest aby korygowac ja do stanu mniej wiecej prawdopodobnego

u mnie niestety po przekroczeniu 100 km /h zaczyna korygowac do - 10 nawet:) i nie wiem co jest grane

a czy to ze pokazuje temp lekko wieksza? o 2-3 'C jest przyczyna podpiecia masy z masy gdzies tam a nie bezposrednio z czujnika(oczywiscie tez umasowionego)

chyba kupie nowy czujnik

i czy moze ktos potwierdzic który to kabelek w kostce niebieskiej jest od sygnalu predkosci? braz/czer czy nieb/bialy?

co za sygnal po przekroczeniu 100 daje as takie przeklamanie? z +4 normalnie do -10 nawet:)??

_________________
RSPOLAND

A6 3.0 TDI CVUAQuattro..............jest
A6 3.0 TDI CDUC Quattro............historia
A6 3.0 TDI BMK Quattro ..............historia
A6 2.5 TDI AKE Quattro...............historia
A6 1.9 TDI AJM .........................historia
B4 1.9 TDI 1Z............................historia
80 1.6 D CY diesel .....................historia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: no to dobrze ze dziala:)
PostNapisane: 14.lis.2005 20:27:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
R_S_POLAND napisał(a):
co za sygnal po przekroczeniu 100 daje as takie przeklamanie? z +4 normalnie do -10 nawet:)??


Kiedyś tam mierzyłem u mnie napięcie na biało-niebieskim kabelku (tym z sygnałem prędkości) i po przekreniu 100 km/h miernik zaczął wskazywać od początku (nie wiem jaki to był zakres ale załóżmy 0 km/h - 1V, 99 km/h - 12 V, 100 km/h - 1V i znowu zaczęło rosnąć - taki jest sens tego co piszę).

Skoro czujnik przekłamuje po wzroscie prędkości to może lepiej go umieścić w miejscu, gdzie wiatr mu nie będzie dokuczał? Jakiś profil półzamknięty, albo co?

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: ciekawe
PostNapisane: 14.lis.2005 21:10:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lis.2004 18:13:22
Posty: 114
hmm ciekawe

skoro tak piszesz to po co do cholery podlaczac ten kabel? skoro po 100 Km/h napiecie wzrasta od nowa?????

hmm po co jest ten kabel zatem?

a co idzie syglanem braz-czerwonym w kostce niebieskiej?

bo slyszalem tez taka teorie o podlaczenu tego kabla sybnalu predkosci?

/????????????? help

_________________
RSPOLAND

A6 3.0 TDI CVUAQuattro..............jest
A6 3.0 TDI CDUC Quattro............historia
A6 3.0 TDI BMK Quattro ..............historia
A6 2.5 TDI AKE Quattro...............historia
A6 1.9 TDI AJM .........................historia
B4 1.9 TDI 1Z............................historia
80 1.6 D CY diesel .....................historia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2006 19:36:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2006 09:04:56
Posty: 27
Lokalizacja: małopolska
witam
zastanawiam się od kilku dni nad wyświetlaczem temperatury w zegarach. powiedzcie ile powinien kosztować wyświetlacz temperatury? Jak pytałem na allegro to nikt nie miał albo nie chciał rozbierać zegarów, teraz zobaczyłem na allegro że facet ma na sprzedasz ale za 119 zł i to bez czujnika temperatury.czujnik temperatury też musi być orginalny??bo jak pomyśle żę za wyświetlacz trzeba dać 130 zł z wysyłką i pewnie za czujnik 80 zł to mi się odechciewa :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: cd
PostNapisane: 20.kwi.2006 19:48:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lis.2004 18:13:22
Posty: 114
wyswietlacz okazyjnie kupisz za 100PLN wiec jak nie masz czasu to spoko bierz za 130 lub szukaj audiczki na szrocie z calymi zegarkami:)
ostatnio widzialem czujik na allegro za ok (nie pamietam) 30-40 PLN bez wtyczki - sam z odcietymi kabelkami

_________________
RSPOLAND

A6 3.0 TDI CVUAQuattro..............jest
A6 3.0 TDI CDUC Quattro............historia
A6 3.0 TDI BMK Quattro ..............historia
A6 2.5 TDI AKE Quattro...............historia
A6 1.9 TDI AJM .........................historia
B4 1.9 TDI 1Z............................historia
80 1.6 D CY diesel .....................historia


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 182 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: