.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.sty.2025 06:21:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Przerobka silnika 1.6 na 1.8
PostNapisane: 16.gru.2004 10:19:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2004 10:59:02
Posty: 27
Lokalizacja: Orzesze
CZe mam takie pyt zwiazane z przerobka z 1.6 na 1.8 chcialbym miec blok silnika z 1.6 czyli z nr na 1.6 podobno bloki sa te same czy ktos moze mi na ten temat powiedziec czy da sie to bezproblemu wykonac oczywiscie wszystkie czesci z 1.8 przekladalbym w blok 1.6 NARA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2004 13:20:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
No niezły z Ciebie wariat :D :D :D
Czy naprawdę to Ci sie kalkuluje. Takie (1.8e) silniczki są b.popularne a co za tym idzie w miarę tanie.
Nie znam różnic bloków w tych silnikach benzynowych ale wydaje się że nie będzie się to razem klejić.
Ja bym się nie podejmował ;) :peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2004 13:27:52 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Mauzer napisał(a):
No niezły z Ciebie wariat :D :D :D
Czy naprawdę to Ci sie kalkuluje. Takie (1.8e) silniczki są b.popularne a co za tym idzie w miarę tanie.
Nie znam różnic bloków w tych silnikach benzynowych ale wydaje się że nie będzie się to razem klejić.
Ja bym się nie podejmował ;) :peace:

ale chodzi o to zeby zostal blok silnika 1,6 z numerami ;)

wariat - zerknij tu:
http://www.elcats.ru/audivw/vag5.asp?su ... -00&cid=71

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2004 14:21:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.paź.2004 15:52:09
Posty: 167
Lokalizacja: Święte Miasto
Według książki od Golfa 1,6 i 1,8 to zupełnie inna rodzina silników.
Jedna od poj 1,4 do 1,6, druga 1,8 -2,0.
Wszystko prawie inne, a wał korbowy na 100%.

Zresztą:
Jesli chcesz zostawić numer, to bloku 1,6 do 1,8 nierozwiercisz!!! a koszta!!!
Co chcesz zatem wymienić?
Według mnie chory pomysł.

Kup używany silnik z "dzwona" z papierami!!!

_________________
ubogi krewny OOOO - Passat Variant 2003 tdi/AVB
było A4/TDI=1Z+?/1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2004 18:33:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

nie trzeba rozwieracac tylko zmienic skok tloka

ja slyszlaem ze ktos przerabail ale nie znam szczegołow
audi b2 to bylo
i wiem ze po tej zmianie jezdzilo szybciej ale tylko troszke
scigalem sie nie raz jeszcze jak mialem a200


pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2004 19:23:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2004 10:59:02
Posty: 27
Lokalizacja: Orzesze
dzieki za odp cos niecos mi to rozjasnilo jeszcze pogadam z jakims mechanikiem :) NARA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2004 20:00:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.paź.2004 15:52:09
Posty: 167
Lokalizacja: Święte Miasto
zatem to stare typy tak mają...
te z lat 90 to inna bajka... :zly:

_________________
ubogi krewny OOOO - Passat Variant 2003 tdi/AVB
było A4/TDI=1Z+?/1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2004 22:08:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Bez rozwiercania to chyba tylko silniki o ozn. DT można przerobić, bo mają taką samą średnicę cylindra co 1.8. Trzeba tylko wał korbowy zmienić i korbowody.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przerobka silnika 1.6 na 1.8
PostNapisane: 16.gru.2004 22:31:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
GPwariat napisał(a):
CZe mam takie pyt zwiazane z przerobka z 1.6 na 1.8 chcialbym miec blok silnika z 1.6 czyli z nr na 1.6 podobno bloki sa te same czy ktos moze mi na ten temat powiedziec czy da sie to bezproblemu wykonac oczywiscie wszystkie czesci z 1.8 przekladalbym w blok 1.6 NARA

Sorry, ale chore pomysły macie.
Brakuje ci mocy wsadz odrazu 2.0 115KM, blok z zewnatrz tez taki sam.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2004 10:24:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Daj sobie spokój. Za 1200 zl kupisz silnik 1,8 w dobrym stanie. Koszty przeróbki (jeśli okaże się w ogóle możliwa) będą podobne albo wyższe, efekty niepewne. Poza tym nigdy silnik składany w warsztacie (a co dopiero rozwiercany) nie będzie spasowany tak dokładnie jak w fabryce i nie bedzie miał takiej trwałości jak fabryczny. Jeśli kupisz większy silnik, to swój 1,6 też możesz przecież sprzedać, co zmniejszy radykalnie koszty. Różnice w składkach ubezpieczeniowych też nie są warte takich przeróbek. Następna sprawa - jeśli to jest gaźnik, to jeszcze pół biedy, jeśli wtrysk to będzie kłopot z zestrojeniem do większej pojemności. Wałek rozrządu i głowica są dobrane do konkretnego silnika, jeśli zmienisz pojemność jest prawdopodobne, że nie będzie idealnie - będzie chodził, ale mogą się pojawiać cuda - nierówne wolne obroty, samozapłony, strzelania itd.
Zmiana skoku tłoka nie wydaje mi się realna (wymiana wału to najmniejszy problem, ale jak uważasz, gdzie ten biedny tłok ma sobie skakać - będziesz jeździł bez głowicy? A jeśli nawet nie będzie w GZP wystawał ponad blok, to i tak będzie źle - gładź cylindra jest zużyta i dotarta na określonym odcinku, jeśli tłok będzie pracował poza tym odcinkiem, po 1 tys. km gwarantuję ci że silnik zacznie brać olej).
Rozwiercanie też nie ma sensu - nawet jeśli jest w czym (a tu trzeba uważać, bo możesz popsuć blok - a jeśli uda ci się zmieścić większy tłok, to i tak nikt nie zagwarantuje, że osłabione ścianki cylindrów nie popękają albo nie skrzywią się pod wpływem temp. i ciśnienia.
Ogólnie - daj sobie spokój. Jak ci brakuje mocy, to zmień silnik, albo sobie podrezaj w cywilizowany sposób (polerka kolektorów i kanałów w głowicy, zwiększenie średnicy zwężki przepustnicy, zwiększenie dawki paliwa itp.)

73

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron