.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 04:16:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.8 V6 AAH] czasami dymi
PostNapisane: 11.paź.2003 14:45:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
czasami mam jakiś dziwny objaw w moim 2,8 jak np dojeżdżam do świateł to widze za sobą chmurę dymu (niebieskiego) wydobywającą się z mojego autka i występuje to tylko czasami. Wygląda to tak jakby gdzieś się ten olej gormadził i naraz po jakimś wstrząsie (przyspieszeniu lub hamowaniu) wlewał się do któregoś cylindra i wypalał. Czy to wina uszczelniaczy?? Dziwi mnie to trochę bo ani rano na zimnym ani na rozgrzanym gdy uruchamiam to nie kopci wogóle a olej bierze w normie. :?

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2003 19:57:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2003 19:42:01
Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa
Witam,

B4 94 V6 2,8 Quattro. Miałem dokładnie to samo, zaczęło się przy 200 tys km.
Palił najpierw 0,5l oleju na 1000 potem 1l a ostatnio to już i 1,5l. Miesiąc temu zrobiłem remoncik głowic z wymianą usczelniaczy, finansowo bardzo bolało ale na razie spokój, nie ma dymu i nie żre oleju.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2003 20:42:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
a co jeszcze robiłeś oprócz uszczelniaczy z tymi głowicami??

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2003 21:31:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2003 19:42:01
Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa
Szlifowanie gniazd i prowadnic zaworów, szlifowanie powierzchni styku z usczelkami. We warsztacie powiedzieli, że większość kosztu to demontaż i montaż głowic, a jak już zdjęte to warto to zrobić. Dodatkowo za namową forum v6 12v wymieniłem zaworki zwrotne utzymujące olej nad głowicą, cena śmieszna a podobno zapobiega suchym satartom sczególnie w zimie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2003 10:25:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2003 13:44:07
Posty: 60
Lokalizacja: Warszawa-okolice
Ja ostatnio robiłem taki remont, kosztowało to łącznie z wymianą pierścieni około 4 tys. opłaciło się teraż na 10.000 pobiera niecały 1 l oleju. Wymieniałem uszczelniacze w głowicy, pierścienie, panewki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2004 11:19:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
Wymieniłem uszczelnoiacze i nie pomogło. Z tymi nieszczelnymi pierścieniami to wydaje mi się nie możliwe w tym akrat silniku (chodzi o V6) - to znaczy nawet gdyby były nieszczelne to do odmy oleju z tego by nie zaciagneło bo tu akurat w V6 odpowietrzenia są tylko przy pokrywach głowic a blok jest odpowietrzany za pomocą kanałów które są w głowicach (chyba po 3 otwory na głowicę z tego co pamiętam). czyli zasysa powiewtrze z bloku do głowic a potem z głowic do silnika, dlatego nie jest możliwe żeby olej tymi kanałami tryskał tak wysoko i to jeszcze pod kątem. Przyczyna musi być zatem gdzieś w głowicy i to nie w uszczelniaczach zaworów. Musi się tam nagle gromadzić za dużo oleju (pewnie z jakiegoś uszczelnienia ale z jakiego??) który jest zaciągany do dolotu, zwłaszcza na wyższych obrotach kiedy ssanie jest mocniejsze. W zasadzie objaw ten występuje tylko wtedy jak wkręce silniczek na wyższe obroty i potem skończę zabawę na czerwonym świetle. Także teraz będę kombinowałżeby odmę przerobić na sportowo i puścic ją wolno... o efektach poinformuję ale trochę to potrwa..

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2004 11:54:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
o to chodzi, jak masz lekko bardziej zużyte pierścionki to ciśnienie w skrzyni korbowej rośnie, i raz na jakiś czas pierdalnie albo w dolot olejem przez odme (Jak zatkana) albo w innym miejscu olejem idzie co właśnie skutkuje niebieskim dymem...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: