.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.lut.2025 13:14:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [b4 Coupe] Wymiana oleju w skrzyni automatycznej
PostNapisane: 05.maja.2006 11:43:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2006 13:57:02
Posty: 200
Lokalizacja: Białystok
mam zamiar wymienic u siebie olej w skrzyni automatycznej bo od poprzedniego właściciela dowiedziaelm sie ze nie był przez dłuższy czas wymieniany ... a wiec przydałoby sie to zrobic ... no i pytanie - Co tam wlać ? nie wiem co jest w środku , nie mam zielonego pojęcia jaki olej może byc tam zalany ... jaki Olej polecacie ? ...


auto to coupe 2,3 20V

_________________
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię na swój poziom, a potem zabije doświadczeniem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2006 15:24:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2006 21:13:21
Posty: 180
Lokalizacja: KIELCE
ja tez chętnie dołączyłbym się do tematu...mam BMW 318, tez nigdy się nie zabierałem do wymiany oleju, ponoc trzeba jakis filtr wymienić ????? i co tam wlać .lepiej zeby ktos zrobił to z warsztatu czy podejmowac łasnymi siłami ...

_________________
AUDI A8 V6 TIPTRONIC
GOLF 1,8 AUTOMATIC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2006 18:38:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
NIe masz w instrukcji?:)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2006 20:40:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2006 13:57:02
Posty: 200
Lokalizacja: Białystok
do auta nie dostałem nic ... zadnych papierów poprostu auto z kluczykami i umowa kupna ;-)

_________________
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię na swój poziom, a potem zabije doświadczeniem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2006 23:48:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2006 21:13:21
Posty: 180
Lokalizacja: KIELCE
w instrukcji oryginalnej dołączonej do auta nigdy nie spotkałem się z taką wymianą .w niemczech to robota dla serwisu....

_________________
AUDI A8 V6 TIPTRONIC
GOLF 1,8 AUTOMATIC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2006 20:49:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2006 21:08:22
Posty: 104
Lokalizacja: Okolice T.Gor
Auto: A3 8P 2.0 TDI BKD
ATF`automatic transmision fluid`najlepszy olej do skrzyn biegow oprocz malacza i duzego fiata.
Czerwona barwa,ja mialem i mam w mojej B3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 10:46:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2006 14:29:21
Posty: 519
Lokalizacja: Dallas TX
Auto: 1995 audi 80 cabrio
Masz do wymiany jeszcze filtr oleju w skrzyni automatycznej.Zamiennik niemiecki kupiłem za 40pln.Ja lałem jak miałem takiego automata jakiś platinum czerwony do automatów wszelkiego rodzaju,stosowany nawet w autobusach z automatami.W sklepach motoryzayjnych ci doradzą,bo jest wybór.Najważniejsze jest żeby był to olej który można mieszać z innymi olejami do automatów,<nie pamiętam jego oznaczenia>,bo raczej starego oleju wszystkiego nie spuścisz i po zmianie oleju ,nowy ze starym się zmiesza i mogą się zważyć. Wymiana jest prosta -żałowałem że dałem zarobić mechanikowi.Pare śrubek od miski,parę od filtra,a w ASO chcieli 150pln za robotę-jeszcze lepiej.W misce masz jeszcze mały magnes zbierający opiłki.Trzeba go i miskę dobrze wyczyścić,sprawdzić poziom oleju na włączonym silniku i w drogę :peace: Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2006 06:27:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2006 13:57:02
Posty: 200
Lokalizacja: Białystok
to jesli mozesz to powiedz cos wiecej o tym filtrze gdzie on sie znajduje.... i troszke dokladniej opisz jak to wszystko zzrobic to zaoszczędze pare $ :)

_________________
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię na swój poziom, a potem zabije doświadczeniem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2006 08:18:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2006 14:29:21
Posty: 519
Lokalizacja: Dallas TX
Auto: 1995 audi 80 cabrio
:peace: Ten filtr jest w płaskiej,metalowej obudowie,w środku jest jakieś włókno,wymiary na oko z tego co pamiętam to mniej więcej 7 na 12cm, cienki może na 1cm,na obrzeżach gumowa uszczeleczka.Najlepiej jak go przed robotą sobie zamówisz ,to będziesz wiedział jak wygląda :) Pod skrzynią biegów jest pokrywa na ileś tam śrubek,wcześniej jeszcze chyba z tego co pamiętam korek spustowy-choć tego nie jestem pewien,czy go spuszczali przez korek czy odkręcali same śrubki i go zlali.Nie pamiętam czy korek spustowy wogle był.Po odkręceniu tej pokrywy,zlaniu oleju,zobaczysz ten filtr, też przykręcony na kilka śrubek, podobnie jak ta pokrywa wcześniej.W tej pokrywie jest też mały, widoczny jak na patelni ,okrągły magnes średnicy może 3cm z dziurką w środku,zamocowany na zwykłą blaszke bodajże.Ten magnes ma za zadanie zbierać opiłki z oleju i napewno będzie upaprany w takich opiłkach.Ilość opiłków ponoć świadczy o stopniu zużycia skrzyni.U mnie było ich więcej niż magnesu a skrzynia była dobra. :) Możliwe że chodzi do dzisiaj :) Wymieniasz filtr,czyścisz tą pokrywę,czyścisz też magnes.Smarujesz brzegi pokrywy od wewnątrz silikonem wysokotemperaturowym najlepiej,żeby oczywiście uszczelnić to wszystko.Jak sam bym to robil to bym poczekał aż ten silikon jeszcze zastygnie :D .Skręcasz i po zabiegu prawie.Wlewasz olej<kupując olej pytaj o taki który można mieszać z innymi>.Poziom sprawdzasz na bagnecie ,który jest pod maską<zresztą pewnie wiesz gdzie>na włączonym silniku.Dolewasz ile trzeba.Jak pojeżdzisz trochę to sprawdż jeszcze raz poziom bo może na początku jeszcze spaść trochę.Caly zabieg trwał może 30 minut.Jak będziesz sam robił to napisz jak poszło.Pozdrawiam. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2006 10:35:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2006 13:57:02
Posty: 200
Lokalizacja: Białystok
no to pytanie jeszcze jedno ;-) na gorze skrzyni ma sie rozumiec ze jest korek zeby wlac olej? czy przez bagnet wlewac? (nie zagladałem tam jeszcze nawet ;) )

reszte napisze jak wymienie ... w poniedzialek zamowie olej no i filterek - orientujesz sie ile tego oleju tam wchodzi i jaka jest cena moze ??

_________________
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię na swój poziom, a potem zabije doświadczeniem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2006 17:52:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2006 14:29:21
Posty: 519
Lokalizacja: Dallas TX
Auto: 1995 audi 80 cabrio
:peace: Ile oleju wchodzi?Dzwoniłem po to specjalnie do serwisu Audi, bo też nikt mi nie umiał powiedzieć.I właśnie znalazłem kartke w starym kalendarzu z tym co mi powiedzieli: wchodzi 3 litry na wymiane,ale lepiej kupić 4 litry,orginalnie stosowany był olej Syntetic SAE 75 W 90 ,jest on żółty i nie wolno go mieszać z innymi olejami!Podczas wymiany nie zleje się wszystkiego starego oleju.W serwisie Audi w Toruniu litr kosztuje 45 zł,wymiana <też w serwisie> to jedyne 150 zł :P .Razem 330 pln!Olej u mnie wlewali przez tą szyjkę co w niej bagnet siedzi ale przez lejek.Ja placilem 60 zł za 4 litry,ale to z konkretną zniżką.Oczywiście nie w serwisie.No i przypominam że poziom mierzy się na włączonum silniku.Stary olej zlewa też się lepiej, jak jest ciepły.Powodzenia! :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2006 19:58:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Cytuj:
W sklepach motoryzayjnych ci doradzą,bo jest wybór.Najważniejsze jest żeby był to olej który można mieszać z innymi olejami do automatów,<nie pamiętam jego oznaczenia>,bo raczej starego oleju wszystkiego nie spuścisz i po zmianie oleju ,nowy ze starym się zmiesza i mogą się zważyć.


1. Lepiej tak nie rób. w sklepach sprzedają to co maja na stanie lub na czym mogą najwięcej zarobić. Niby wszystkie są tzw. ATF a maja rózne charakterystyki tarcia (A, G, Dextron II, Dextron III, VG-Voiht) oraz spełniaja rózne aprobaty producentów.

2. Lepiej nie mieszać z innymi. Każda firma stosuje inne pakiety uszlachetniaczy a nawet inne bazy w zakresie tej samej lepkości. Może ci się zapienić ten olej lub rozwarstwić. Nie oszczędzaj na tym "wyciskając sok z goowna" bo wymiana uszkodzonej skrzyni nie jest tania. Niewiele oszczędzisz a możesz sporo dopłacić...

Jeżeli jest to możliwe zalej syntetyk...nie jest tani ale bardziej odporny na temperatury ujemne i dodatnie.

3. Zrób to w firmie która sie w tym specjalizuje lub serwisie jakimś z grupy VW.

4. Wmień filtr oleju na skrzyni i niech spradzą komputerem czy nie wykazuje błędów.

Oleji do automatów jest kilka czy nawet kilkanaście... Niech serwis sie wypowie co tam lać o jakich paramertach i jakich aprobatach.

Pozdrawiam

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2006 13:21:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2006 14:29:21
Posty: 519
Lokalizacja: Dallas TX
Auto: 1995 audi 80 cabrio
bezduszny ,po pierwsze czytaj dokładnie posty.Warjat pisze że chce wlaśnie zaoszczędzić.Po to min.jest forum techniczne-jak to mówisz -wyciskaniem soku z goowna.Jak masz żarówkę do wymiany to też jedziesz do serwisu?Z tego co czytam to tak.Wymiana oleju w automacie jest dziecinnie prosta!Poszukaj też lepszych sklepów motoryzacyjnych skoro dotychczasowe wciskały ci kichę ,albo kupuj wszystko w serwisie jak masz za dużo kapuchy.Piszesz żeby zalał syntetyk?To przeczytaj też że warjat kupił auto i nie wiadomo co za olej ma w skrzyni.A po kolorze nie poznasz parametrów.Starego oleju podczas takiej wymiany wszystkiego się nie zleje i wlaśnie jak zaleje syntetyk to 2 rodzaje wejdą na bank w reakcję i narobią kaszany.I to są słowa nie moje tylko właśnie gościa z serwisu Audi którego przed wymianą o to pytałem<skoro piszesz 'niech się serwis wypowie'>.A olej który można mieszać z innymi to właśnie Dextron3 lub 4.Te właśnie oleje są najbardziej odporne na różnice temperatur.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2006 14:38:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Kamil, wiesz jak działa skrzynia automatyczna ? .....wiesz ile kosztuje jej naprawa lub kupienie i zamontowanie nowej/używanej....?

To nie jest tak jak z silnikowymi olejami, że możesz wlać prawie każdy olej zaczynając syntetyka kończąc na minerale....i jakoś to wszystko będzie działać. Co najwyżej żywotność stego silnika się skróci .....

Ci, co najwięcej na automatach oszczędzają lejąc co popadnie.........najwięcej płacą za ich naprawę.

Zadzwoń "filozofie" do jakiegokolwiek serwisu automatów i porozmawiaj....o jakości, zastosowaniu i mieszalności.


Cytuj:
>.A olej który można mieszać z innymi to właśnie Dextron3 lub 4

..gdzie widziałeś Dextron 4 ? :diabel: ....specjalisto ;)

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2006 22:09:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2006 14:29:21
Posty: 519
Lokalizacja: Dallas TX
Auto: 1995 audi 80 cabrio
bezduszny napisał(a):

Zadzwoń "filozofie" do jakiegokolwiek serwisu automatów i porozmawiaj....o jakości, zastosowaniu i mieszalności.


Cytuj:
>.A olej który można mieszać z innymi to właśnie Dextron3 lub 4

..gdzie widziałeś Dextron 4 ? :diabel: ....specjalisto ;)
Przeczytaj jeszcze z 10 razy powyższe posty i wtedy coś pisz.Albo lepiej nie bo i tak nic praktycznego Warjatowi nie podałeś i nie podasz :) Na twoje pierwsze super sprytne pytania odp.brzmi -tak.Znam budowę automatu,jeździłem rok tym co Warjat, czytając wcześniej i póżniej co to z bajer.Temat przerabiałem nie tylko w teorii ,ale i praktyce,nie tylko z fachowcami z Audi ale też z serwisami zajmującymi się automatami, dlatego się wogóle odzywam-przede wszystkim kierując się chęcią pomocy koledze.Piszesz o laniu co popadnie?Przecież podałem człowieku konkretny olej polecany przez serwis Audi! Reszta to kwestia gustu a o gustach się nie dyskutuje.Jak ktoś chce taniej to może taniej.A co do Dextron 4 to rzeczywiście lałem Dextron 3, ale automatem jeżdziłem dawno i mam prawo nie pamiętać dokładnie nazwy- o czym też pisałem powyżej :): -ale przynajmniej chcę pomóc koledze nie wypisując zbędnych ,złośliwych i wieśniackich farmazonów które min. prowadzą do uszkodzenia automatu :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2006 05:10:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
1. Jaka jest cena 1 litra dobrego oleju do automatów (najdroższego syntetyka)
2. Jaka jest cena najtańszego pod słońcem minerała do automatu ?
3. Ile wchodzi litrów do skrzyni automatcznej audi ?
4. Jaka oszędność lejąc najtańszy a nie zalecany przez producenta ?


.........a jakie ewentualne koszty uszkodzenia przy zalaniu niewłaściwego.


I to co posałem wcześniej. Jaki ma być olej zalany (nie chodzi o producenta a o jego parametry) ma sie wypowiedzieć serwis grupy VW na podstawie DTR'ki lub czegoś podobnego.

Gdzie wymieni ?
To juz jego decyzja....ale przestrzegam przed "muzykantami" a polecam "muzyków".

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2006 09:42:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2006 13:57:02
Posty: 200
Lokalizacja: Białystok
co myslicie o oleju - Elfmatic G3 / cena za litr to 25 zł (można mieszac z innymi)


jakies opinie ?

_________________
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię na swój poziom, a potem zabije doświadczeniem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2006 09:53:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Powiem tak...


Sprawdz jaki masz olej teraz (info z serwisu VW/Audi).
W takich jak Twoja audiolkach występowały 2 rodzaje w zależności od skrzyni.

Jeśli jest czerwony....masz Dextron II
Jeśli zielony .............masz ATF


I taki zalej jaki masz.... producent tutaj nie ma znaczenia. Lej to co mówi książka serwisowa i lepiej nie experymentuj.


U Siebie masz sporą firmę z mojej branży.

BISPOOL SP. Z O. O.
15-103 Białystok
ul. I Armii Wojska Polskiego 14
Tel: 085 654 97 84

....oni ci dobiorą odpowiedniego producenta w zależności od zasobności portfela. To nie jest jakaś mała firemka czy drobny sklepik i nie bawią się w robienie podróbek.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2006 10:35:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Panowie.Nie widze sensu prowadzenia tej debaty bo robi się polemika marnej wartości.

Warjat.Wlej Dextron DII broń boze D III.Filtr tak jak wsześniej pisali kup zamienny za 40 zł .

Co do twojego pytania o G3.To jest to samo co Dextron tylko że produkowane przez Elf-a ( a co by się bezduszny nie czepiał to przez TOTAL-a).
To nie jest auto nowej generacji i nie trzeba lać tam cudów.Byle było czysto ,podkreślam CZYSTO :!: .
Olej wlej przez bagnet.Wymień go po 60tyś z filtrem i spokój.

Bezduszny pokaż mi zielony ATF to uwierze.Zielony bo chyba się zepsuł przez te lata na półce.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2006 11:38:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2006 13:57:02
Posty: 200
Lokalizacja: Białystok
zamówilem juz G3 lecz na filtr musze czekac kilka dni a wiec dopiero w przyszłym tygodniu zabiore sie za wymiane... jak wymienie to napisze co wyszlo z tego co zrobilem w domowym serwisie ;-)

_________________
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię na swój poziom, a potem zabije doświadczeniem...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: