.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.lut.2025 16:26:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2006 13:35:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Cytuj:
Bezduszny pokaż mi zielony ATF to uwierze.Zielony bo chyba się zepsuł przez te lata na półce.

Taką informacje przekazał serwis audi w lublinie. Generalnie są barwione na czerwono podobnie jak Dextrony 2 i 3. Jednak pod zamówienia fabryk (dla odróżnienia) zabarwia sie je na okreslony kolor lub wcale się nie barwi.

Swoja drogą...ten sam olej robiony dla róznych producentów może mieć inna barwę, kwestia barwnika jaki się doda. Przykład...oleje do pilarek spalinowch sthil i husqvarna.

Poszperałem i znalazłem (lokalny autoryzowany serwis SKODA).

Olej do Audi (butelka z logo Audi) numer katalogowy VW G 052 145 S2.

Nie ma nazwy na opakowaniu, nie ma też tam stwierdzenia, że to jest ATF ale zalecany jest do skrzyń automatycznych po numerze VW jako olej ATF.

Fakt, nie jest to taka piękna zieleń jak płynu do mycia naczyń Ludwik ale ma kolor bardziej brunatny pomieszany z zielenią...brudna zieleń. Na pewno nie jest za to czerwony.

Znalazłem go również na allegro:
http://www.allegro.pl/search.php?closed ... 52+145+S2+

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2006 10:17:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2006 13:57:02
Posty: 200
Lokalizacja: Białystok
K@mil napisał(a):
:peace: Ten filtr jest w płaskiej,metalowej obudowie,w środku jest jakieś włókno,wymiary na oko z tego co pamiętam to mniej więcej 7 na 12cm, cienki może na 1cm,na obrzeżach gumowa uszczeleczka.Najlepiej jak go przed robotą sobie zamówisz ,to będziesz wiedział jak wygląda :) Pod skrzynią biegów jest pokrywa na ileś tam śrubek,wcześniej jeszcze chyba z tego co pamiętam korek spustowy-choć tego nie jestem pewien,czy go spuszczali przez korek czy odkręcali same śrubki i go zlali.Nie pamiętam czy korek spustowy wogle był.Po odkręceniu tej pokrywy,zlaniu oleju,zobaczysz ten filtr, też przykręcony na kilka śrubek, podobnie jak ta pokrywa wcześniej.W tej pokrywie jest też mały, widoczny jak na patelni ,okrągły magnes średnicy może 3cm z dziurką w środku,zamocowany na zwykłą blaszke bodajże.Ten magnes ma za zadanie zbierać opiłki z oleju i napewno będzie upaprany w takich opiłkach.Ilość opiłków ponoć świadczy o stopniu zużycia skrzyni.U mnie było ich więcej niż magnesu a skrzynia była dobra. :) Możliwe że chodzi do dzisiaj :) Wymieniasz filtr,czyścisz tą pokrywę,czyścisz też magnes.Smarujesz brzegi pokrywy od wewnątrz silikonem wysokotemperaturowym najlepiej,żeby oczywiście uszczelnić to wszystko.Jak sam bym to robil to bym poczekał aż ten silikon jeszcze zastygnie :D .Skręcasz i po zabiegu prawie.Wlewasz olej<kupując olej pytaj o taki który można mieszać z innymi>.Poziom sprawdzasz na bagnecie ,który jest pod maską<zresztą pewnie wiesz gdzie>na włączonym silniku.Dolewasz ile trzeba.Jak pojeżdzisz trochę to sprawdż jeszcze raz poziom bo może na początku jeszcze spaść trochę.Caly zabieg trwał może 30 minut.Jak będziesz sam robił to napisz jak poszło.Pozdrawiam. :)



mam pytanie: masz skrzynie automatyczną - 4-órke? ja zamówiłem ten filtr do skrzyni - i jest on okrągły o średnicy 11 cm dostałem do niego też uszczelke prawdopodobnie do miski. teraz pytanie - czy byly tez automaty 3 biegowe?

_________________
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię na swój poziom, a potem zabije doświadczeniem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2006 22:22:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2006 14:29:21
Posty: 519
Lokalizacja: Dallas TX
Auto: 1995 audi 80 cabrio
Ja miałem i na szczęście sprzedałem w zeszłym roku Audi 100 C4 92 r.2.3 10v ,4 biegowy automat,ale palił mi 17 l gazu na 100,miał 18 sekund do 100km/h na gazie i na benzynie,z przeszłością powypadkową<coraz więcej pękajacego szpachlu, itp.>Automat szarpał mi gdy wrzucałem bieg z postoju na D.Dziś się zastanawiam czy to spalanie i zamulanie nie było spowodowane zapchanym katalizatorem,bo to jedyna już chyba rzecz jakiej tam nie sprawdzałem.Ale mniejsza z tym.Filtr miał wymiary takie jak pisałem,z tego co pamiętam, na oko podałem wymiary.Ale napewno był prostokątny,lekko zaokrąglony na rogach, a nie okrągły.Może sie pomylili w sklepie a może w 20 zaworówkach ,lub 100 C4 są inne automaty?Aha,były automaty 3-biegowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2006 07:04:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Cytuj:
Automat szarpał mi gdy wrzucałem bieg

Podnbe objawy miał mój ojciec w Mazda 626 Cronos. Odkładał naprawe i odkładał....aż do czasu aż skrzynia prawie przestała działać.
Naprawa w Lublinie (firma na al. Warszawskiej) kosztowała go 3.500 PLN a nawet serwis Mazdy nie chciał się tego podjąć. No i zaoszędził :D

O automaty trzeba cholernie dbać.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2006 07:27:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2006 14:29:21
Posty: 519
Lokalizacja: Dallas TX
Auto: 1995 audi 80 cabrio
bezduszny napisał(a):
Cytuj:
Automat szarpał mi gdy wrzucałem bieg



O automaty trzeba cholernie dbać.

Ja miałem lepszą metodę;sprzedać i nigdy więcej nie kupować. :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2006 07:45:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
W przypadku mojego ojczulka nic innego nie chcodzi w rachubę po za autoamtem. Nie ma lewej nogi....a protezę.

Sam chce kupić A6Q z tiptronic'iem :D

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2006 08:02:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2006 14:29:21
Posty: 519
Lokalizacja: Dallas TX
Auto: 1995 audi 80 cabrio
bezduszny napisał(a):
Sam chce kupić A6Q z tiptronic'iem :D
To już kwestia gustu.A na temat gustu się nie dyskutuje.
A z jakim silnikiem chcesz to A6?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2006 08:13:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Only...... TDI 180KM :D z poprawą parametrów silnika (dla zasady) do jakiś 200 KM. Rocznik 2000-2002 choć czytałem, że w 2002 był jakiś lifting. Niestety nie mam info co to był za lifting, co zmienili i czy warto się łapać na 2002 rok.
Zależy mi na quattro... bo zimy na wschodzie są dokuczliwe, drogowcy najczęściej zasypiają... a trzeba jakoś jeździć. :D

Wygodna spacerówka :D

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2006 21:33:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2006 13:57:02
Posty: 200
Lokalizacja: Białystok
no i dzisiaj wkońcu zabrałem sie za wymiane (troche czasu czekałem zanim dostałem odpowiedni filtr...) a wiec tak na wstepie zatrzymałem sie na srubce od miski bo niemiałem w miare cienkiego klucza nasadowego zeby odkrecic jedna ze srub w misce (od strony tłumika jest ciasne dojscie i musiałem wynaleźć w miare cienki klucz bo te co mialem sie poprostu nie miescily - były za grube), zdziwiłem sie jak probowalem zdjac miske po odkreceniu wszystkich srub -rurka od bagnetu przykrecona jedna srubką która ledwo widac ;-) troche grzebania mialem przy zakladaniu miski- w tym obszarze gdzie tlumik jest blisko poprostu uszczelka zaczepiala sie i spadala .... ale po kilku próbach i nowemu nałożeniu silikonu udało sie ... ogólnie rzecz nie jest trudna i mozna zaoszczedzic troche $ -- olej jaki zalałem to Elf G3 - jak narazie wszystko OK za pare dni sprawdze tylko czy gdzies sie nie sączy olej spod uszczelki i koniec zabiegu ...

_________________
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię na swój poziom, a potem zabije doświadczeniem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2006 09:10:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2006 14:29:21
Posty: 519
Lokalizacja: Dallas TX
Auto: 1995 audi 80 cabrio
A tak z ciekawości-ile ci on pali na 100,ile ma sekund do setki,ile koni,masz gaz?Quattro czy ośka?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2006 14:58:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2006 13:57:02
Posty: 200
Lokalizacja: Białystok
K@mil napisał(a):
A tak z ciekawości-ile ci on pali na 100,ile ma sekund do setki,ile koni,masz gaz?Quattro czy ośka?


przy spokojnej jezdzie pali mi 13 l gazu w miescie, do setki niestety nie wiem bo nie miałem okazji zmierzyć - silnik 2.3 20V 167 KM no i naped na przód ...

_________________
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię na swój poziom, a potem zabije doświadczeniem...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: