.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 20:55:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Tiptronik w a4 quattro 2,8l
PostNapisane: 22.mar.2006 22:33:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.mar.2006 08:33:48
Posty: 19
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Witam wszystkich

za 2 tyg bede juz szczesliwym posiadaczem audi a4 quattro z roku 2000, silnik 2,8 ! Auto posiada skrzynie tiptronik i wlasnie stad moje pytanie...ilo biegowa jest ta skrzynia (czytalem gdzies ze 4) i jak ona sie sprawuje chodzi mi o dynamike w trakcie jazdy

tabelaryczne osiagi a4 bez automata to 7,3 do setki natomist z automatem "az" 9,3 troche duza strata

I jeszcze jedno pyatnie: czy zmieniajac biegi w tiptroniku recznie auto przyspiesza szybciej?? czy dalej sie chwilke "zastanawia" jak zmienimy bieg....

Jesli ktos ma doswiadczenia z takim autem w automacie to prosze o komentarz...

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2006 23:41:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2003 14:12:53
Posty: 324
Lokalizacja: Pionki,Wawa
mocy Ci wystarczy napewno , co prawda nie jezdze 2.8 , ale 1.8T w tiptronicu, skrzynia bedziesz mial napewno 5 biegowa, strata do "setki" to 1,2 sek( auto ciagnie od minimalnych obrotow i stad ta strata, choc jest fajna opcja bo skrzynia sama przegazowywuje i zwieksza obroty ;) ), powyzej tej granicy elastycznosc i przyspieszenie , identycznie jak w manualu.

na tiptronicu, opoznienianie ma, gaz w podlodze, a biegi wpinasz coraz wyzej bez odpuszczania , biegi wchodza wystarczajaco szybko, ogolnie automat w audi jest naprawde dopracowany i fajnie sie smiga :)

_________________
'99 Audi A4 B5 1.8 T Sedan Tiptronic - w rodzinie.

'96 Audi A6 C4 2.5 TDI AEL Avant 6 gear - sprzedany

'01 BMW E46 2.5 R6 - sprzedany

'02 Audi A4 B6 1.9TDI AVF + quattro - obecnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tiptronik w a4 quattro 2,8l
PostNapisane: 23.mar.2006 16:36:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
lu-ko napisał(a):
Witam wszystkich

za 2 tyg bede juz szczesliwym posiadaczem audi a4 quattro z roku 2000, silnik 2,8 ! Auto posiada skrzynie tiptronik i wlasnie stad moje pytanie...ilo biegowa jest ta skrzynia (czytalem gdzies ze 4) i jak ona sie sprawuje chodzi mi o dynamike w trakcie jazdy

tabelaryczne osiagi a4 bez automata to 7,3 do setki natomist z automatem "az" 9,3 troche duza strata

I jeszcze jedno pyatnie: czy zmieniajac biegi w tiptroniku recznie auto przyspiesza szybciej?? czy dalej sie chwilke "zastanawia" jak zmienimy bieg....

Jesli ktos ma doswiadczenia z takim autem w automacie to prosze o komentarz...

pozdrawiam
Witam. Otóż zmieniajac recznie auto nie przyspiesz szybciej, tylko tyle ze masz wpyw na to kiedy ten bieg zostanie zmieniony. Jak sam juz napisales czekasz na ten samochod wiec nie mozesz z niego zrezygnowac... a szkoda. Skrzynia tiptronic jest bardzo wolna w zmienianiu biegow i ma tzw. poslizg, czyli jak prawie kazdy automat przez chwile sie slizga a dopiero potem przyspiesza. Katalog w tej kwestii nie klamie, a 9.3 przy takim silniku to porazka. wyobraz sobie ze majac manuala mialbys 7.3!! toz to przepasc. Z przedmowca moge zgodzic sie w jednej kwestii,ze robi delikatne przegazowki przy redukcji i to chyba jedyny plus, a minusy to duzo gorsza dynamika auta i wieksze spalanie i kosztam czego!? naciskania guzikow na kierownicy(opcja u mnie)lub zmiany recznej lewarkiem + - Tragedia... Ja barzdo zaluje,ze mam Tipa, ale trudno sie mowi i zyje sie dalej. Tak apropos, ma 5 biegow. Pzdr.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2006 17:22:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
BladyRS napisał:
Cytuj:
gaz w podlodze, a biegi wpinasz coraz wyzej bez odpuszczania

W moim manualu dokładnie tak samo zapinam biegi :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2006 22:41:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.mar.2006 08:33:48
Posty: 19
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Dziekuje Panowie ze wypowiedzi na temat tego nieszczesnego albo szczesnego :) tipa,,tak sobie mysle ze auto z takim silnikiem osiaga 100 km/h ju zn adrugim biegu zatem strata 2 sek. przy zmianie praktyznie tylko 1 raz (z jedynki na dwujke) to jest troche sporo...ale coz :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2006 07:02:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Jeździłem takim tiptronikiem i zaskoczyło mnie to, że sam start z miejsca ma kiepski. Swoją w manualu zostawiam go conajmniej 1 długość auta.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 12:18:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
trzeba umiec startowac automatem - jak sie to potrafi, to zaden manual nie ma szans :D
wiem, bo sam to testowalem :)

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 12:28:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Ataman70 napisał(a):
trzeba umiec startowac automatem - jak sie to potrafi, to zaden manual nie ma szans :D
wiem, bo sam to testowalem :)
Zdradz kolego ten cudowny sposob ruszania automatem , ktorego jak sadze nie ma, bo chyba nie masz na mysli przygazowki na wcisnietym hamulcu(porazka!!) :/

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 12:37:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
a dlaczego porazka?
jak startujesz na 400m to wiadomo, ze jak ruszysz z dolu, to poczekasz sobie na moment i moc, a jak ruszysz z obrotow to od razu bedziesz korzystal z odpowiednich parametrow

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 13:17:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Trzeba sobie odpowiedzieć........ ile razy staryuje sie od zera do sety na max możliwości samochodu ?

Mi osobiście odpowiadają automaty.... i nie uważam je za gorsze.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 14:09:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Ataman70 napisał(a):
a dlaczego porazka?
jak startujesz na 400m to wiadomo, ze jak ruszysz z dolu, to poczekasz sobie na moment i moc, a jak ruszysz z obrotow to od razu bedziesz korzystal z odpowiednich parametrow
Tyle,ze takie ruszenie niewiele daje w porownaniu do ruszenia z obrotow manualem. Mam rowniez Tipa i nie jest to za szczesliwe rozwiazanie jak na moj gust .

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 15:39:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Cytuj:
Tyle,ze takie ruszenie niewiele daje w porownaniu do ruszenia z obrotow manualem

A często to robisz..... te ostre ruszanie ?

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 16:08:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
bezduszny napisał(a):
Cytuj:
Tyle,ze takie ruszenie niewiele daje w porownaniu do ruszenia z obrotow manualem

A często to robisz..... te ostre ruszanie ?
Nie czesto, bo chyba nie jest to za zdrowe dla Tipa.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 18:29:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
a ruszanie z obrotow dla manuala jest zdrowe?

kazde wieksze naprezenie w aucie niewyczynowym bedzie powodowalo predzej czy pozniej awarie.

czy automat czy manual - da sie ruszyc ostro - jak jest potrzeba, ale nie warto tego naduzywac - czy w automacie czy w manualu

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 18:43:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Ataman70 napisał(a):
a ruszanie z obrotow dla manuala jest zdrowe?

kazde wieksze naprezenie w aucie niewyczynowym bedzie powodowalo predzej czy pozniej awarie.

czy automat czy manual - da sie ruszyc ostro - jak jest potrzeba, ale nie warto tego naduzywac - czy w automacie czy w manualu
Stary w tej kwestii nie porownuj manuala z tipem, kilka ruszen w ten sposob manualem nie zrobi na nim zadnego wrazenia, no moze na sprzegle jak nieumiejetnie to zrobisz,a automat bardzo szubciutko odmowi Ci wspolpracy, a potem to juz tylko kasa kasa kasa kasa i to duuuza.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 18:52:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
ja bym nie panikowal
suche sprzeglo i docisk szybciej sie skoncza niz mokre sprzeglo w automacie

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 19:00:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2006 14:29:21
Posty: 519
Lokalizacja: Dallas TX
Auto: 1995 audi 80 cabrio
Jak chce się automatem na starcie szaleć to po co go kupować?Ja bym w 2.8 w A4 psychicznie się zamęczył ,myśląc o tym jak to by wymiatało w manualu!Zanim go Lu-ko łykniesz to przejedż się gdzieś takim w manualu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 19:10:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
22-03-2006 + 2 tygodnie = okolo 6-7 kwiecien.

wiec Twoj post jest jakby nie na miejscu :]

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 19:12:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Cytuj:
ja bym nie panikowal
suche sprzeglo i docisk szybciej sie skoncza niz mokre sprzeglo w automacie


No mi już w Octavii RS zaczyna pomaleńku szwankować.... a mam dopiero 35.000 przebiegu i podniesiona moc na ponad 220KM.

Jeżeli nie masz zacięcia sportowego, nie chcesz palić gumy z każdych świateł... to tiptronic jest rewelacja.
Jedynie przy ostrym starcie traci do manuala... w trasie nie jest gorszy a wygodniejszy.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 19:32:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2006 14:29:21
Posty: 519
Lokalizacja: Dallas TX
Auto: 1995 audi 80 cabrio
Ataman70 napisał(a):
ja bym nie panikowal
suche sprzeglo i docisk szybciej sie skoncza niz mokre sprzeglo w automacie
Nikt jeszcze chyba takich testów i porównań nie robił.Mokre sprzęgło w automacie to nie jedyna rzecz jaka sie może sypnąć przy takim startowaniu.Poza tym porównaj naprawę manuala do automatu.Jak jakiś początkujący i "zielony" posiadacz automatu przeczyta to co piszesz<gotowe recepty na zajechanie aut.>i pójdzie dzisiaj potestować to ci może podziękować już dzisiaj albo za jakiś krótki czas za padnietą skrzynkę. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: