.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.gru.2024 19:31:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: niemożliwe stało sie możliwe... :)
PostNapisane: 31.maja.2006 17:09:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
Właśnie miałem okazje dziś pośmigać na swojej nowej instalacji gazowej, a mianowicie na wtrysku sekwencyjnym gazu w silniku z mechanicznym wtryskiem paliwa, chodzi tu o motor 2,3 NG
Auto jeździ i to całkiem nieźle, nic mu nie brakuje (oprócz oczywiście drobnej regulacji bo instalacja została własnie założona). Gaz jest podawany za pośrednictwem wtryskiwaczy :peace: normalnie przyspiesz nie faluje itd. Jak dotychczas jedynym mankamentem jest woniejsze schodzenei z obrotów niż dzieje sie to na paliwie. No ale trzeba jeszcze zerknąć tu i ówdzie...
Myśle ze jutro będe mógł napisać więcej szczegółów jak i co sie odbywa.
Pozostaje mi chyb polecić zakład gdzie sie tego podjęto bo jak dotychczas był problem nawet z instalką 3 generacji. cdn...

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2006 20:48:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 21:40:59
Posty: 1229
Lokalizacja: Belchatow
Moje auto nigdi nie bylo na regulacji gazu.. I od momentu wyjechania z warsztatu gazowniak pojawialo sie tam jeden raz przez rok - na przegladzie gwarancyjnym :)
wiec nie wiem czemu twoj trzeba regulowac?
jaka firrme masz instalke?

_________________
Projektowanie stron www i sklepow internetowych: www.cenzura_na_audi_klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2006 21:15:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
Bo w przeciwieństwie do Twojego moje auto jest już wiekowe, brak mu masy soprzętu który ułatwił by monaz takiej instalacji, brak programów które zostały do niego zrobione a tym bardziej ze jego rozwiązanie wtrysku przypomina bardziej gaźnik :) 1,8T jest nowym silnikiem w pełni sterowanym i diagnozowanym za pomocą elektroniki, w NG niestety tego brak. Nie spodkałem jeszcze motoru zagazowanego sekwencją wiec wydaje sie mi ze jest to chyba pierwszy.

I po dłuższej jeżdzie muszę powiedzieć że śmiga naprawdę nieżle, gorny zakres obrotów jest świetny nieco gorzej z dołem bo wyczuwalny jest delikatny moment opóżnienia przy depnięciu. Brak skoków obrotow; odnoście spalania nie moge sie jeszcze wypowiedzieć.

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2006 06:08:01 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Kolejny klubowicz który nie dał się namówić na mieszlnik. Gratuluję. Swoją drogą myślałem, że mechanicznych wtrysków nie da się zagazować sekwencją, tylko 3 genaracją (wtrysku ciągłego czy jakoś tak)

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2006 06:23:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
marek > ciekawi mnie troche zasada działania wtrysku sekwencyjnego, w samochodzie z mech wtryskiem. Z tego co sie orientuje, wtrysk sekwencyjny korzysta z sygnałów lecących do wtryskiwaczy elektronicznych benzyny i specjalnie je "tłumaczy" i zagania wtryskiwacze gazowe. tylko, ze w mech wtrysku nie ma wtryskiwaczy elektr. i sygnałów.
jak to rozwiązali u ciebie? Jakie elementy dostawili?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2006 07:05:03 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
pewnie opracowali wlasna mape wtrysku na podstawie zaplonu i potencjometra klapy spietrzajacej oraz lambdy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2006 07:13:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2005 19:33:05
Posty: 120
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
hans napisał(a):
pewnie opracowali wlasna mape wtrysku na podstawie zaplonu i potencjometra klapy spietrzajacej oraz lambdy

Jeżeli tak to nie powinno działać lepiej od III generacji bo wtrysk następowałby w chwili zapłonu, kiedy akurat zawory są zamknięte

_________________
Audi A6 C4 2.8 30V Quattro automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2006 07:16:27 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
:P proponuje zastanowic sie nad tym co napisales ... to mapa wtrysku decyduje kiedy ma byc wtrysk a nie impulsy z zaplonu bo wedlug Ciebie wtrysku nalezaloby podlaczyc pod swiece zaplonowe a tak nie jest :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: niemożliwe stało sie możliwe... :)
PostNapisane: 01.cze.2006 08:35:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
marek napisał(a):
Właśnie miałem okazje dziś pośmigać na swojej nowej instalacji gazowej, a mianowicie na wtrysku sekwencyjnym gazu w silniku z mechanicznym wtryskiem paliwa, chodzi tu o motor 2,3 NG
Auto jeździ i to całkiem nieźle, nic mu nie brakuje (oprócz oczywiście drobnej regulacji bo instalacja została własnie założona). Gaz jest podawany za pośrednictwem wtryskiwaczy :peace: normalnie przyspiesz nie faluje itd. Jak dotychczas jedynym mankamentem jest woniejsze schodzenei z obrotów niż dzieje sie to na paliwie. No ale trzeba jeszcze zerknąć tu i ówdzie...
Myśle ze jutro będe mógł napisać więcej szczegółów jak i co sie odbywa.
Pozostaje mi chyb polecić zakład gdzie sie tego podjęto bo jak dotychczas był problem nawet z instalką 3 generacji. cdn...
No to zapodaj jakies namiary na warsztat , moze sie tez skusze na wtrysk gazu, bo szkoda mi troche przeplywomierza :P Do tej pory chcialem wstawic Blosa.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2006 19:45:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
Witam, z tym wtryskiem jest tak jak mówi Hans. Dokładniej to rozpisze jak ją oblukam co gdzie i jak ... bo dziś nawet nie miałem kiedy udać sie na dopracowanie ustawień. Powiem tak programik powstał pod ten silnik, wtrysk został zaadoptowany (tu akurat od jakiegoś sześciocylindrowca) na komponentach bigasu.
Narazie jestem w stanie stwierdzić tyle ze ciągnie do końca.. dobrze, pokusze sie nawet od stwierdzenie ze lepiej chodzi na gazie mowa o osiągach, (choć jak by sie ktoś czepieał to dłgi okres śmigałme na paliwie i wszystko chodziło dobrze wiec raczej niedomagań nie widziałem- na paliwie). Na dzień dzisiejszy jest problem tak jak pisąłem z reakcją wtryskiwaczy która jest wyczuwalne i doregulowanie dołu bo wydaje sie ze zbyt mało podaje (zdarza sie ze zgaśnie na luzie). Tak jak pisalem wiecej opisz po sprawdzenu bo od samego załozenia jedynie wyjechałem.

Odnośnie zakładu to jest w Łomży; robili tam już mase ładnych egzemplarzy i działają od dawna, ceny naprawdę rozsądne i do wybory..., więcej szczegów jak napisałem podam wkrótce.

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2006 20:34:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2005 19:33:05
Posty: 120
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
hans napisał(a):
:P proponuje zastanowic sie nad tym co napisales ... to mapa wtrysku decyduje kiedy ma byc wtrysk a nie impulsy z zaplonu bo wedlug Ciebie wtrysku nalezaloby podlaczyc pod swiece zaplonowe a tak nie jest :P

To w takim razie skąd komputer gazu wie kiedy ma otworzyć wtryskiwacz? W silniku z elektronicznym wtryskiem benzyny dostaje impulsy ze sterownika benzynowego i nie ma problemu, a w tym przypadku nie widzę innej możliwości jak zasterowanie impulsem z zapłonu, a długość otwarcia wtryskiwacza uzależnić od wychylenia przepustnicy i wskazań sondy.
Jeżeli wyobrażasz to sobie inaczej to proszę podziel się wiedzą bo ja inaczej sobie tego nie wyobrażam.
pozdrawiam

_________________
Audi A6 C4 2.8 30V Quattro automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2006 21:03:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4029
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
nie jest pierwsza, gurbens ma zagazowane ng by sgi od zeszlego roku :P

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2006 21:13:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 13:34:51
Posty: 272
Lokalizacja: Kraśnik
jest pierwszy bo ja mam igs wtrysk ciągły który podaje równo na wszystkie cylindry..a u niego jest sekwencja .sam jestem ciekaw dwóch rzeczy:
1 jak oni zestroili te wtryskiwacze .......
2 i kiedy to pier...olnie ze nie bedzie co zbierać:)
pozdr

_________________
gurbens 90 quattro 2.3 IGS RULEZ!
ŻEGNAJCIE BRAKI MOCY!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2006 06:04:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
moze w jakis sposob korzystają z impulsów położenia wału i halla?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2006 18:54:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
No i działa, po małych testach i poprawkach :)

Miałem problem z listwą wtryskową bo niestety nie byłą nowa a zaadaptowana od 6ciocylidrówki, i przywieszał sie zawór dlatego czasami silnik gasł. Zdecydowanie lepiej jest już z reakcją na gaz bo nie ma już opóznienia, dobrze reaguje na zmiane a szczególnie zakres wysokich obrotów sprzyje czyli duży plus.
Kolejny plus instalka dostaje za "bezobsługowość" a w tym silniku chyba często było trzeba zaglądać do gazu (stroić) tu chyba dbać o sprawność podzespołów.
Temat spalania jeszcze nie jest jasny, nie sprawdzałem więc sie powstrzymam z wypowiedzią.

Najlepsze jest to ze taka instalką korzysta właściwie z tego samego co zwykła sterowana lambdą. Elementami dodanymi są w tym przypadku mapsensor (zintegrowany ze sterownikiem), emulator, wtryskiwacze i parownik. Całością steruje program od innej piątki :)

Wtryskiwacze doprowadzają gaz do kolektora gumowym wężem o długośći około 30 cm (więc najlepiej nie jest), parownik standardowo, brak miksera :), czujniki wykorzystane to: cewka, sonda, czujnik położenia przepustnicy, czujnik temperatury w parowniku i własciwie all.

Powiem tak ze całkime przyjemnie sie jeździ na takiej instalacji:) ze względu na to ze jej sie nie odczuwa.

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2006 08:22:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
skąd są brane impulsy do ustalenia momentu wtrysku?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2006 14:25:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.maja.2004 17:10:38
Posty: 407
Lokalizacja: Zabrze gg:1348563
pytanie z innej beczki które mnie ciekawi... ile kosztuje taka instalacja do NG ?

_________________
<- ex B2: 1.6 SC `84 [04-05] // B2 1.8 `81 [05-06]// B3 1.8s `88 [05-11] // B5 1,9 `01 [11-12]
/// jest: A3 8L `98 1,9 [14-...]
// i w międzyczasie 10 BMW...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2006 15:21:13 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Lukasik napisał(a):
skąd są brane impulsy do ustalenia momentu wtrysku?

czujnik obrotu walu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2006 00:25:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2005 00:57:49
Posty: 210
Lokalizacja: Wrocław (czasem Jelenia Góra)
hans napisał(a):
Lukasik napisał(a):
skąd są brane impulsy do ustalenia momentu wtrysku?

czujnik obrotu walu
A po co ? To nie jest wtrysk bezposredni, tylko podawanie do kolektora. Moze podawac w dowolnym momencie (nawet w sposob ciagly), a jak sie zawor otworzy, to sobie zassie mieszanke gazu i powietrza....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2006 06:46:53 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
To po co sekwencyjna instalka jak ma podawac ciagle......

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: