.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.sty.2025 09:05:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Znów klimatronik
PostNapisane: 28.gru.2004 19:43:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 19:09:58
Posty: 14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Witam

Przekopałem forum, znalazłem kilka podobnych problemów ale żaden nie rozwiązuje mojego. Otóż od początku użytkowania mam problem z klimatronikiem. Nie grzeje, dmucha tylko z kratek frontowych, nie działa odszranianie, nie słychać żeby działały jakiekolwiek siłowniki. Da sie regulować tylko i wyłacznie obroty wiatraka. Sprawdziłęm kody błebu i wyskoczyły mi tylko:

08.3 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem przerwa
11.3 Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem przerwa

Ostatnio odkręciłem schowek, rozpiąłem jedną wtyczke i zaczął grzać, ale znów nie chlodzi….. :( :zly:

Jeszcze z innej beczki. Gdzie mozną kupić moduł VAG żebym mógł go sobie diagnozować :?: :?: :D

Pozdrawiam

_________________
Audi A4 1.8 1995r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2004 20:05:18 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
male sprostowanie , forum nie rozwiazuje problemow ... pomaga jedynie w rozwiazaniu ... VAG to droga zabawka , sa programy do PC spelniajace funkcje VAG tyle tylko ze trzeba miec specjalny interfejs o ktorym bylo sporo na tym forum .... podstawowa sprawa to , skasowac bledy i sprawdzic czy nei zarejestruja sie ponownie , jezeli tak to porponuje rozebrac silniki klap bo tam tez znajduja sie owe potencjometry ktore sluza do okreslenia pozycji polozenia klapy

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2004 20:55:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 19:09:58
Posty: 14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
hans napisał(a):
podstawowa sprawa to , skasowac bledy i sprawdzic czy nei zarejestruja sie ponownie


Nie bardzo wiem jak je skasowac. Odłączyć akumulator ??

_________________
Audi A4 1.8 1995r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2004 21:37:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
marrtin napisał(a):
Nie bardzo wiem jak je skasowac. Odłączyć akumulator ??


To jest dosyć dobry pomysł :) Co do czasu odłączenia różnie mówią, u mnie wystarcza chwila, ale niektórzy mówią że lepiej na 15 minut....

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2004 21:39:14 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
marrtin napisał(a):
hans napisał(a):
podstawowa sprawa to , skasowac bledy i sprawdzic czy nei zarejestruja sie ponownie


Nie bardzo wiem jak je skasowac. Odłączyć akumulator ??


gdybys mial interfejs komunikacyjny to bys skasowal ... a jezeli masz starsza A4 to tak jak Pietr doradzil , odlaczenie aku pomaga

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2004 18:04:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 19:09:58
Posty: 14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Skasowałem błedy i niestety pojawiły sie na nowe dokładnie te same. :/ Sprawdziłem siłowniki klap podłączyłem im 12V slychac ze dzialają, zmierzyłem miernikiem opornosc, wyglada na to ze ok. Niestety po podłaczeniu je pod sterownik wracaja dokładnie do tych samych usatwien tzn zimne powietrze i nawiew tylko na frontowe kratki i nie da nimi sterowac. Wiec wyglada na to ze cos nie tak ze sterownikiem. Tylko mam olbrzymi problem z dostaniem sie do niego. Nie wiem jak go wyjac. Mam drewno podobne wykonczenie.....prosze o pomoc.

pozdrawiam

_________________
Audi A4 1.8 1995r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2004 19:30:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lis.2004 15:01:21
Posty: 115
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: RS2
Witam
Ja jakieś dwa tygodnie temu miałem bardzo podobny problem.
Zdiagnozowałem poprzez podłączenie kompa i pokazało błedy (przerwy itp. na siłownikach) okazało się że padł sterownik klimatronika i prawdopodobnie przy okazji zepsuł 3 siłowniki. Pojechałem do fachowca który zajmuje sie klimatyzacjami i wymienił sterownik, 3 siłowniki i jest ok. :peace:

A to wszystko za jedyne 1100pln :(:
Ps. Te siłowniki mają napisane 7volt wiec ostrożnie z podłączaniem 12V
Pozdr

_________________
80 B4 AVANT 2,6 V6 - było
S4 B5 Avant 2.7T - było
RS2 - obecnie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2004 20:40:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 19:09:58
Posty: 14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Udało mi sie wyjąć ten sterownik, rozebrałem go i wygląda jak nowy, 0 kurzu, wszystkie luty ok.

peem napisał(a):

A to wszystko za jedyne 1100pln :(:
Ps. Te siłowniki mają napisane 7volt wiec ostrożnie z podłączaniem 12V
Pozdr


Wiesz moze ile kosztuje sam steronik ?? U mnie siłowniki są chyba ok skoro przesuwają klapy.

_________________
Audi A4 1.8 1995r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2004 21:51:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lis.2004 15:01:21
Posty: 115
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: RS2
Sterownik do mojego auta kosztował 500pln używany oczywiście, do twojego pewnie będzie tyle samo kosztował, jeżeli zasterowałeś siłowniki na krótko i chodżą to na 99% padł sterownik. To że gołym okiem nie widać uszkodzeń to nic nie znaczy. Mój też był w wizualnie lepszym stanie od tego który mam teraz.

_________________
80 B4 AVANT 2,6 V6 - było
S4 B5 Avant 2.7T - było
RS2 - obecnie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2004 22:09:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 19:09:58
Posty: 14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Ok więc jutro jade do mechanika z tą klimą bo sterownikowi nie poradze. Mam jeszcze tylko jedno pytanko, na schemacie jest cos takiego jak: Back Pressure Flap Motor and Sensor do czego to ?? Nie slychac go jak mu podam napiecie, nawet nie wiem gdzie on jest.....

pzd.

_________________
Audi A4 1.8 1995r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2004 22:11:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.gru.2004 10:22:17
Posty: 24
na allegro widziałem za 300 zeta

_________________
A4 Avant 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2004 22:27:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lis.2004 15:01:21
Posty: 115
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: RS2
smuga napisał(a):
na allegro widziałem za 300 zeta

Jak potrzebowałem sterownik dla siebie to też szukałem na allegro i nie znalazłem ani sztuki.Z jednej strony to dobrze, jest badzo dużo modeli i jakbym kupił na allegro to bym sobie pewnie w brodę pluł bo nie sądze żebym trafił na odpowiedni. Przekonałem się o tym jak zajechałem do facia od klimy a on wyjął ze swoich zapasów 5 szt. na pierwszy rzut oka takich samych sterowników i okazało sie że tylko jeden z nich współpracował z całym systemem, ale dopiero po zmianie kilku tzw. pinów czy cóś

_________________
80 B4 AVANT 2,6 V6 - było
S4 B5 Avant 2.7T - było
RS2 - obecnie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 21:50:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2005 21:34:23
Posty: 33
Lokalizacja: Toruń
Witam

Byłbym bardzo wdzięczny za podpowiedź - gdzie w Audi A4 znajdują się owe klapki oraz jak się do nich dostać.

Kilka dni temu zauważyłem, że przy włączonym programie odszraniania szyby wieje mi również na nogi, dzisiaj porobiłem testy "ręcznego" sterowania i faktycznie - zarówno "tylko dół" jak i "tylko góra" ma identyczny efekt, czyli wieje i na szybę i na nogi. Po włączeniu "kratek" jest ok - wieje tylko na kratki.

pozdrawiam serdecznie
Piotr (Audi A4 1.6 '95)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 23:33:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lis.2004 15:01:21
Posty: 115
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: RS2
Nie jestem pewien jak jest w a4 ale u mnie żeby dostać się do klap sterujących nawiewem trzeba było niestety zwalać cały kokpit :605: a do siłowników sterujących tymi klapami troche łatwiej się dostać, znajdują się one pod centralną konsolą czyli pod sterownikiem klimy.

_________________
80 B4 AVANT 2,6 V6 - było
S4 B5 Avant 2.7T - było
RS2 - obecnie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 12:33:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2005 21:34:23
Posty: 33
Lokalizacja: Toruń
Witam

Dzięki za pomoc. Sprawdziłem dzisiaj zarówno autodiagnostyką klimy jak i VAG-iem i występuje błąd 13.5 (na klimie), czyli zablokowana klapka nogi/odszraniacz, VAG pokazuje to samo. Zgadza się to całkowicie z objawami, które opisałem wcześniej.
Kasowanie błędu VAG-iem nie pomaga a błąd pojawia się ponownie.

Czy faktycznie ta klapka mogła się zablokować? Czy można jakoś sprawdzić sprawność działania samego siłownika?

Z góry wielkie dzięki za pomoc!

pozdrawiam
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 15:09:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lis.2004 15:01:21
Posty: 115
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: RS2
Aby sprawdzić działanie siłownika należy podłączyć napięcie bezpośrednio do siłownika (pomijając sterownik) jak buczy to znaczy że działa :peace:

_________________
80 B4 AVANT 2,6 V6 - było
S4 B5 Avant 2.7T - było
RS2 - obecnie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2005 21:52:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 19:09:58
Posty: 14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
No i działa :D
Sposób naprawy: podłączenie do VAG`a i przywrócenie ustawień fabrycznych.
Koszt naprawy: 35zł :)

O mały włos nie wymieniłem sterownika (proponowało mi to 4 mechaników :!: ).

pozdrawiam

_________________
Audi A4 1.8 1995r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2005 23:35:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2005 21:34:23
Posty: 33
Lokalizacja: Toruń
W mojej klimie dzisiaj mechanik mi wymienił silniczek nogi/szyba - w ogóle nie reagował. Jejku! jaki tam jest dostęp, 1,5 godziny walczył z wymianą !

Ale działa i organoleptycznie i VAG też błędu nie zgłasza ;-)

Klima jeszcze zgłasza błąd: 15.7 na wyświetlaczu klimy lub V71 na VAG-u, na szczęście "sporadyczny". To jest silniczek od klapy powietrza.

I teraz prośba do Was gorąca: który to silniczek? jaka klapa powietrza? Jak ktoś mi podpowie numer części to już w ogóle będę wniebowzięty.

pozdrawiam
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 09:40:43 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Silnieczek na podszybiu przed nagrzewnicą - dostęp taki sam jak do tego pierwszego - trzeba zdemontować podszybie, wycieraczki i przy odrobinie sprytu wyjdzie, a jak ktoś nie jest sprytny to połamie ramię - więc zamawiając w ASO zamów od razu i to ramię - grosze kosztuje a nie będziesz później czekał... Do C4 kosztował mnie prawie 500 PLN rok temu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 17:14:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2005 21:34:23
Posty: 33
Lokalizacja: Toruń
Dobra, poprawiam sam siebie ;-)

Rozumiem, że to ta klapa obiegu zamknietego? Czy ktoś to rozbierał w A4?

Do silniczka nogi/szyba mechanik dostał się zdejmując jedynie osłonę nad nogami kierowcy a potem dłubał ;-)

dzięki !
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: