.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.lis.2024 12:51:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2006 19:12:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2006 20:37:25
Posty: 37
Lokalizacja: SŁUPSK
wg informacji z serwisu filtra w multitronicach sie nie wymienia a jedynie olej. Czemu ? Tez zadalem to pytanie. Odpowiedzieli ze same sie oczyszczaja...

uzupelniajac, w nowej A6 do diesli jest montowny multitronic do silnika 2.0 140KM TDI 320Nm ośka oraz 2,7TDI 180 KM 380Nm również ośka.

_________________
E61 530dA 2005 juz nie chce audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2006 19:23:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sie.2004 19:06:02
Posty: 207
Lokalizacja: Olsztyn
Podłokietnik zabrał ze sobą poprzedni właściciel,
gdyż go przerobił w dosyć dziwaczny, aczkolwiek wygodny sposób.
Zgodziłem się na to i wsadzenie zaślepki.
A FIS-a to on nie ma.
Ten wyswietlacz pokazuje tylko temp. na zewnątrz,
i aktualnie zapakowaną pozycję automatu.
Tutaj jest np. z 2003 r.
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C946354
Czyli, nie pokazuje zużycia paliwa i innych bajerów.
Bo to jest Golas jak na A6.
To jest najbiedniejsza wersja bez żadnych dodatków.
Tylko standard, czyli abs,asr,esp, pełna elektryka okien,lusterek,
i multitronik, radio concert CD, Climatronik, zwykłe wspomaganie
i inne drobne pierdułki.
Ale nie wygląd mnie skłonił do jego zakupu, a stan zawieszenia,
jest jędrne i sprężyste, na nawet największych nierównościach.
Z podobnie pracującym zawieszeniem, spotykałem się
w nowych lub prawie nowych A6.
A poprzeczkę miał ustawioną wysoką, ponieważ porównywałem go chcąc
nie chcąc do A8, bo tym jeżdziłem na codzień.
I do dziś chodzi OK.
jeffoo napisał(a):
wg informacji z serwisu filtra w multitronicach sie nie wymienia a jedynie olej. Czemu ? Tez zadalem to pytanie. Odpowiedzieli ze same sie oczyszczaja...

Z serwisami Audi/VW mam już spore doświadczenie, i wiem
że często udzielają odpowiedzi w zależności jak im leży,
a co najgorsze że często telefonicznie rozmawiasz, nie z osobą
która jest kompetentna, a z gościem który tylko umawia cię,
a nie ma większego pojęcia o autach.
Swego czasu byłem innym autem z tiptronikiem na dużym przeglądzie
przy 180 tys.km, powiedziałem żeby mi wymienili olej w skrzyni i co konieczne, a oni sprawdzili mi stan i tylko dolali 0,5 litra.
Przy kolejnym dużym przeglądzie, gdy zgłosiłem drobne usterki
przeniesienia napędu, powiedziano mi, że już czas najwyższy abym wymienił olej w skrzyni i filtr.
Zrobiłem wielkie oczy, i poszedłem do gościa z którym poprzednio rozmawiałem, wyparł się i powiedział, że tak, powinni mi wymienić przy poprzednim dużym przeglądzie. Skończyło się zadymą lekką i wymianą oleju i filtra gratis (oczywiściew robocizna).
A przy tym Multitroniku to sami wymienili przy przeglądzie przy 240 tys.
Producent rzeczywiście (i to jest dziwne) nieprzewiduje, że trzeba wymienić filtr w tiptroniku, czy Multitroniku lub olej, to tylko uzupełnić.
Więc miałem te same dylematy i robię w zależności od własnego uznania.
Ale fachowcy od skrzyń zalecają takie wymiany bezwzględnie
dla własnego dobra i można parę słów zamienić w serwisie ale z mechanikami, dla pewności

_________________
Jest jeszcze A8 4.2`98 QUATTRO PB
-auta które były dłużej niż miesiąc:
A8`00 3.7 quattro PB,
A6 2.5TDI`02,
A6 1.8T`00 PB,
A6 2.8`98 PB
all automaty
C4 2,5 TDI`93 AAT 6S
i inne, tylko już auto-podobne..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2006 21:22:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2006 20:37:25
Posty: 37
Lokalizacja: SŁUPSK
ok , ale w przypadku serwisowania multitronica nie ma wymiany filtra.
Poki co wymienilem olej w skrzyni (serwis Słupsk) filtra nie ruszalem. W przypadku tiptronica wymieniaja rowniez filtr.

Audi wymiane rozrzadu nakazuje przy 120 kkm, w wiekszosci serwisow robia to (i dobrze ) przy 90 kkm - tez tak robilem

_________________
E61 530dA 2005 juz nie chce audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2006 03:37:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sie.2004 19:06:02
Posty: 207
Lokalizacja: Olsztyn
Napisze inaczej.
Jak wystąpiły szarpania Multitronica, i udałem się z tą dolegliwością,
do serwisu w Olsztynie, to pierwsza czynność jaką wykonano, to była wymiana filtra i oleju jako prawdopodobna przyczyna szarpań.
W słupsku w Autosłupia po paru miesiącach podczas wymiany skrzyni,
a tym samym zalaniu świeżego oleju również chciano wymieniać filtr,
aby wyeliminować ewentualne prawdopodobieństwo ponownego
szarpania skrzyni, ale po okazaniu im faktury wymiany go parę miesięcy temu, odstąpili.
Więc się pytam:
Skoro się sam oczyszcza to po co go wymienili w Olsztynie jak skrzynia szarpałą,
lub dlaczego sądzli w Słupsku, że we wstawianej następnej skrzyni mogą wystąpić rózne dolegliwości, jak by był za stary filtr?
Przemyśl to.

Każdy zrobi jak będzie uważał, ale wspomnisz moje słowa, jak
będziesz miał kłopoty ze skrzynią, to powiędzą, że to twoja wina, bo nie wymieniłeś filtra. (oczywiście nie wiem jak jest w 1.9TDI, piszę o 2.5 155KM)
To ich standardowy tekst, i nie życzę ci go usłyszeć.
A powiedz mi, dlaczego w serwisie w Słupsku na sezamkowej 7,
krzyczą aż 104 zł za 1l oleju, gdzie w większości serwisach jest dużo tańszy,
choć robocizna jest tańsza niż np. w Olsztynie?

_________________
Jest jeszcze A8 4.2`98 QUATTRO PB
-auta które były dłużej niż miesiąc:
A8`00 3.7 quattro PB,
A6 2.5TDI`02,
A6 1.8T`00 PB,
A6 2.8`98 PB
all automaty
C4 2,5 TDI`93 AAT 6S
i inne, tylko już auto-podobne..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2006 08:39:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2006 20:37:25
Posty: 37
Lokalizacja: SŁUPSK
Podejrzewam, ze wymiana filtra w przypadku wymiany samej skrzyni jest logiczna - w koncu wymieniamy cala skrzynie.
Za 1 litr oleju do multitronica placilem 78 zl brutto. W czynnosciach serwisowych nie ma wymiany filtra w przypadku multitronica. Ja to podaje do wiadomosci a nie oceniam. W przypadku tiptronica jest przewidziana wymiana filtra wraz z olejem. Kropka.

Czy wymiana filtra w przypadku szarpania skrzyni cos dala ? Czy szarpanie ustapilo??

ps. Nie gotuj sie tak, to zwykla rozmowa na forum :D

_________________
E61 530dA 2005 juz nie chce audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2006 12:39:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sie.2004 19:06:02
Posty: 207
Lokalizacja: Olsztyn
jeffoo napisał(a):
Podejrzewam, ze wymiana filtra w przypadku wymiany samej skrzyni jest logiczna - w koncu wymieniamy cala skrzynie.
Za 1 litr oleju do multitronica placilem 78 zl brutto. W czynnosciach serwisowych nie ma wymiany filtra w przypadku multitronica. Ja to podaje do wiadomosci a nie oceniam. W przypadku tiptronica jest przewidziana wymiana filtra wraz z olejem. Kropka.

Czy wymiana filtra w przypadku szarpania skrzyni cos dala ? Czy szarpanie ustapilo??

ps. Nie gotuj sie tak, to zwykla rozmowa na forum :D

Wyluzuj :P kropka.
A kto Ty jesteś, że podajesz do "wiadomości"
Rzecznik Audi AG :P
Jeżeli nie, to trochę pokory dla doświadczeń innych.
Jeżeli tak, to trzeba było napisać koledze który ma podobne auto,
jakie czynności serwisowe powinien wykonać przy podanym przebiegu.
A widzę, że Ty jesteś jedną z tych osób, które zawsze wtrącają
swoje 5 gr i skutecznie zniechęcają kogokolwiek do pisania postów.

Po drugie sewis w Słupsku, jeżeli mówimy o tym samym na sezamkowej 7, to jest tylko VW, i nie ma loga Audi, a więc i jego autoryzacji.
Wbili ci przy dużym przeglądzie pięczęć mobilitas guaratie?
Jeżeli nie, to taki przegląd można i sobie w garażu zrobić.
A za 78 zł w tym serwisie to wlali chyba ci olej od tiptronika.kropka.
Więc daj sobie na luzik, i nie doradzaj nikomu rzeczy których nie jesteś pewien.
Każdy i tak indywidualnie musi pojechać do serwisu,
w celu określenia czyności serwisowych, dla swego modelu auta
i to dopiero po podaniu nr VIN.
A bez tego wszystkie odpowiedzi też można sobie wsadzić, bo mogą być prawdziwe lub nie.
Przed chwilą rozmawiałem z serwisem w Słupsku, i mam się zjawić tam o 8:00 13.06.2006 w ramach reklamacji, gdyż okazało się, że nie przeprowadzili dopasowania skrzyni, a jedynie, czy występują błędy.
A tydzień temu zapierali się , że tak.
Ale chyba po sprawdzeniu jak to się robi, skonfundowali się.
Na pytanie, o serwisową wymianę filtra w tej skrzyni,
odpowiedzieli mi że nie wymienia sie, bo on w niej nie występuje,
i że nawet szukali i nie ma go jako część zamienna.
Do dopiero tekścior.
A ja podałem im 4B0317826R, a on mi na to, a rzeczywiście.
Jeszcze powiedział mi, że do czasu mego przyjazdu jeszcze to sprawdzą.
Mówili też że już raz sprawdzali, jak przyjechał gościu jakąś A6 2003/2004.
I to jest twoje żródło informacji!!!.
Oni poprostu nie mają danych przeglądowych Audi, i wszystkiego muszą szukać,
a nie jak w serwisie Audi wrzucają na kompa twój VIN i wszytko im wywala.
Zadzwoń do serwisu Audi, a nie VW.
To jest Forum Audi, a nie dyskusja na temat byle bzdury co powiędzą
Tobie w VW.
Żałuję, że to oni tą skrzynię wymieniali.
Wygląda na to, że sam muszę się podszkolić i dopilnować aby wszystko zrobili tym razem jak należy.
Przy okazji wyjaśnię te 104 zł z mojej faktury.
Więc na tym zakończę jakiekolwiek wypowiedzi w tym temacie,
na dalsze ewentualne dylematy, niech odpowiada Jeffo,
a on wam poda do "Wiadomości" co i jak.
Natomiast co do skrzyń Tiptronik, to nie zaczynaj tematu,
o którym nie masz bladego pojęcia, a jedynie wypowiedz w/w serwisu VW.

_________________
Jest jeszcze A8 4.2`98 QUATTRO PB
-auta które były dłużej niż miesiąc:
A8`00 3.7 quattro PB,
A6 2.5TDI`02,
A6 1.8T`00 PB,
A6 2.8`98 PB
all automaty
C4 2,5 TDI`93 AAT 6S
i inne, tylko już auto-podobne..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2006 13:29:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2006 20:37:25
Posty: 37
Lokalizacja: SŁUPSK
ech, chlopie daj sobie sianka nie rozumiem czemu sie tak pienisz. NIe powiedzialem nic niezgodnego z prawda !!!!
Zwrocilem ci tylko uwage, ze sie strasznie zaperzasz. A ty co? Najchetniej zaraz postawilbys mnie przed plutonem egzekucyjnym.
Po kolei: olej do m-tronica owszem kosztuje u nich "wyjsciowo" 104/litr. Ale jak pogadasz to zawsze troche zejda z ceny. Robilem pare rzeczy u nich i troche mam taniej.
Filtra oleju w multitronicu nie wymienia sie !!!!
Co nie znaczy, ze nie mozna tego zrobic. Tez myslalem o wymianie tegoz ale cena mnie odstrasza. Sam pisales ze nie ma go w skrzyni tylko poza nia. Dlatego ci powiedzieli ze go tam nie ma.
Nie chce tu podwazac lub chwalic czyichs kompetencji.
Poprostu zdziwila mnie twoja agresja.
O multitronicach ogolnie w necie jest niewiele wiec pozwolilem sobie napisac kilka slow, ktore w zadnym wypadku nie sa NIEPRAWDZIWE

zreszta dosc juz...m-tronic jest choooyooowy a tiptronic cacy

_________________
E61 530dA 2005 juz nie chce audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2006 14:49:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sie.2004 19:06:02
Posty: 207
Lokalizacja: Olsztyn
Bardzo spokojny człowieku!!! :?:
Rozumiem teraz twoją agresję.
Ponieważ Multitronika nie zachwalałem???!!! :diabel:
I piszesz niestety NIEPRAWDĘ.
Rzeczywiście jesteś tym gościem od 5 gr, i ciężko się dyskutuje
z takim ignorantem który uważa za jedyną i słuszną,
swoją tylko prawdę.
Masz chyba zbyt zamknięty umysł, skoro wyjeżdżasz z tekstem "podaję do Wiadomości" w kraju demokratycznym.... chyba jeszcze do ciebie to niedotarło.
A szkoda.

MULTITRONIC IS THE BEST!!!

P.S.
Lepiej?.
Nic spadam, by zdążyć zamówić taką reklamę na auto,
jak będę jechał do Słupska to ją nakleję.
I teraz to już rewelacja będzie!!!

_________________
Jest jeszcze A8 4.2`98 QUATTRO PB
-auta które były dłużej niż miesiąc:
A8`00 3.7 quattro PB,
A6 2.5TDI`02,
A6 1.8T`00 PB,
A6 2.8`98 PB
all automaty
C4 2,5 TDI`93 AAT 6S
i inne, tylko już auto-podobne..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2006 15:30:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Zgadzam się z darmem w 100%, mam tipa i wcale go nie chwale chociaz jak na razie chodzi ok 220 tysi przebiegu. Mam 2 znajomych w serwisie Audi i WV i obaj jednomyslnie twierdza, ze multitronic to straszne bagno. Srednio raz w miesiacu koles przyjezdza z autkiem na lawecie. O tipie tez nie maja dobrego zdania, ale mowili zebym sie cieszyl, ze mam tipa, a nie multi... Mozna im wierzyc lub nie. Obaj maja 12 letni staz w ASO Audi. Pzdr.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2006 17:42:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Norbi napisał(a):
Zgadzam się z darmem w 100%, mam tipa i wcale go nie chwale chociaz jak na razie chodzi ok 220 tysi przebiegu. Mam 2 znajomych w serwisie Audi i WV i obaj jednomyslnie twierdza, ze multitronic to straszne bagno. Srednio raz w miesiacu koles przyjezdza z autkiem na lawecie. O tipie tez nie maja dobrego zdania, ale mowili zebym sie cieszyl, ze mam tipa, a nie multi... Mozna im wierzyc lub nie. Obaj maja 12 letni staz w ASO Audi. Pzdr.

z jakimi przebiegami multitroniki do naprawy?? Moj ma niecale 70 wiec jestem spokojny, ale chce zmienic na inne Audi-wiec chcialbym wiedziec :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2006 18:15:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2006 20:37:25
Posty: 37
Lokalizacja: SŁUPSK
Panie darm!

No teraz to jestem zadowolony, jeszcze tylko nie zapomnij o piórku w d.u.p.i.e.
Żenada man.

Mialem nadzieje na rzeczowa rozmowe, nawet jesli druga strona nie ma racji mozna kulturalnie dyskutowac, a sugerowac drugiej stronie w co drugim słowie/zdaniu ze jest głupia, nie zna sie i niech najlepiej zamilczy.

Prosze oswiec mnie w ktorym punkcie pisze ewidentna nieprawde ???

_________________
E61 530dA 2005 juz nie chce audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2006 18:19:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Panowie, proponuje zjechać troche z tonu bo w przeciwnym razie wątek zostanie zamknięty :!!:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2006 18:29:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2006 20:37:25
Posty: 37
Lokalizacja: SŁUPSK
Ok. Zjezdzam z tonu.

_________________
E61 530dA 2005 juz nie chce audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2006 19:45:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sie.2004 19:06:02
Posty: 207
Lokalizacja: Olsztyn
Atal-star napisał(a):
Norbi napisał(a):
Zgadzam się z darmem w 100%, mam tipa i wcale go nie chwale chociaz jak na razie chodzi ok 220 tysi przebiegu. Mam 2 znajomych w serwisie Audi i WV i obaj jednomyslnie twierdza, ze multitronic to straszne bagno. Srednio raz w miesiacu koles przyjezdza z autkiem na lawecie. O tipie tez nie maja dobrego zdania, ale mowili zebym sie cieszyl, ze mam tipa, a nie multi... Mozna im wierzyc lub nie. Obaj maja 12 letni staz w ASO Audi. Pzdr.

z jakimi przebiegami multitroniki do naprawy?? Moj ma niecale 70 wiec jestem spokojny, ale chce zmienic na inne Audi-wiec chcialbym wiedziec :)

Nikt na to pytanie Ci nie odpowie.
Każda skrzynia (manual, tip.multi) może ci odmówić posłuszeństwa
nawet po 100 km.
Ale jak już wytrzymała 70 tys. i jest ok, to możesz i dojeżdzić do
200 tys. km lub więcej, lub nie.
Krótko wyjaśnie, dlaczego sporo osób uważa multi za gorsze,
nie wnikając w komfort jazdy nią:
1 - mało znane i słabo udokumentowane przyczyny ich awarii,
(dlatego jakakolwiek dyskusja prowadzi do nikąd)
a jedynie pozostaje stosować się do zaleceń producenta
co je stawia na pozycji trochę gorszej niż tip.
2 - Serwisy nawet w okresie gwarancyjnym zżucają winę na użytkownika
(z powodu z pkt.1 małe szanse nawet wygrania w sądzie)
3 - jak na razie w przypadku awarii, te skrzynie mają największy odsetek gdzie serwis poddaje się, a wtedy tylko wymiana skrzyni.
(Stąd marna opinia u mechaników, gdyż są bezradni)
4 - brak odpowiednich technologi ich naprawy przez producenta,
choć podobno jakieś się już pojawiły, ale skuteczność ich jest wątpliwa
gdyż w momencie jak stożki się zjadą, to automatycznie opiłki uszkadzają moduł elektroniczny (sterownik) i jest po ptakach.
5 - Jeden z częstszych objawów wskazuje, na zbyt słabe chłodzenie
układów elektronicznych , a tym samym przegrzewanie (tutaj może mieć znaczenie filtr układu chłodzącego) .
6 - nawet firmy poza ASO nie mają żadnej sprawdzonej metody ich naprawy, a ceny w nich się kształtują od ok. 3 tys. wzwyż wraz z materiałami (oleje, filtr, stożki i inne), a skuteczność marna,
ale próbują.

I tutaj dochodzimy do jednej w sumie wady, awaria pojawia się znikąd,
a koszt znacznie wyższy jej usunięcia niż np. przy Tip.

:peace: ALE TROCHĘ WIĘCEJ WIARY :peace:
Jeszcze trzeba mieć pecha, i to też nie jest udokumentowane :diabel:
Nie ma się co zawczasu martwić, bo można nigdy nie odczuć na swojej skórze żadnej awarii auta.

Zauważyłem tylko jedną zbieżność, że im częściej zmieniasz auta,
tym częściej dotykają cię poważne awarie.
Pozdro
:peace:

@Jeffo
Wiesz kiedy będę w serwisie w Słupsku.
Możemy dokończyć "dyskusję" bez ograniczeń
przez regulamin tego Forum.

_________________
Jest jeszcze A8 4.2`98 QUATTRO PB
-auta które były dłużej niż miesiąc:
A8`00 3.7 quattro PB,
A6 2.5TDI`02,
A6 1.8T`00 PB,
A6 2.8`98 PB
all automaty
C4 2,5 TDI`93 AAT 6S
i inne, tylko już auto-podobne..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2006 19:46:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sie.2004 19:06:02
Posty: 207
Lokalizacja: Olsztyn
Atal-star napisał(a):
Norbi napisał(a):
Zgadzam się z darmem w 100%, mam tipa i wcale go nie chwale chociaz jak na razie chodzi ok 220 tysi przebiegu. Mam 2 znajomych w serwisie Audi i WV i obaj jednomyslnie twierdza, ze multitronic to straszne bagno. Srednio raz w miesiacu koles przyjezdza z autkiem na lawecie. O tipie tez nie maja dobrego zdania, ale mowili zebym sie cieszyl, ze mam tipa, a nie multi... Mozna im wierzyc lub nie. Obaj maja 12 letni staz w ASO Audi. Pzdr.

z jakimi przebiegami multitroniki do naprawy?? Moj ma niecale 70 wiec jestem spokojny, ale chce zmienic na inne Audi-wiec chcialbym wiedziec :)

Nikt na to pytanie Ci nie odpowie.
Każda skrzynia (manual, tip.multi) może ci odmówić posłuszeństwa
nawet po 100 km.
Ale jak już wytrzymała 70 tys. i jest ok, to możesz i dojeżdzić do
200 tys. km lub więcej, lub nie.
Krótko wyjaśnie, dlaczego sporo osób uważa multi za gorsze,
nie wnikając w komfort jazdy nią:
1 - mało znane i słabo udokumentowane przyczyny ich awarii,
(dlatego jakakolwiek dyskusja prowadzi do nikąd)
a jedynie pozostaje stosować się do zaleceń producenta
co je stawia na pozycji trochę gorszej niż tip.
2 - Serwisy nawet w okresie gwarancyjnym zżucają winę na użytkownika
(z powodu z pkt.1 małe szanse nawet wygrania w sądzie)
3 - jak na razie w przypadku awarii, te skrzynie mają największy odsetek gdzie serwis poddaje się, a wtedy tylko wymiana skrzyni.
(Stąd marna opinia u mechaników, gdyż są bezradni)
4 - brak odpowiednich technologi ich naprawy przez producenta,
choć podobno jakieś się już pojawiły, ale skuteczność ich jest wątpliwa
gdyż w momencie jak stożki się zjadą, to automatycznie opiłki uszkadzają moduł elektroniczny (sterownik) i jest po ptakach.
5 - Jeden z częstszych objawów wskazuje, na zbyt słabe chłodzenie
układów elektronicznych , a tym samym przegrzewanie (tutaj może mieć znaczenie filtr układu chłodzącego) .
6 - nawet firmy poza ASO nie mają żadnej sprawdzonej metody ich naprawy, a ceny w nich się kształtują od ok. 3 tys. wzwyż wraz z materiałami (oleje, filtr, stożki i inne), a skuteczność marna,
ale próbują.

I tutaj dochodzimy do jednej w sumie wady, awaria pojawia się znikąd,
a koszt znacznie wyższy jej usunięcia niż np. przy Tip.

:peace: ALE TROCHĘ WIĘCEJ WIARY :peace:
Jeszcze trzeba mieć pecha, i to też nie jest udokumentowane :diabel:
Nie ma się co zawczasu martwić, bo można nigdy nie odczuć na swojej skórze żadnej awarii auta.

Zauważyłem tylko jedną zbieżność, że im częściej zmieniasz auta,
tym częściej dotykają cię poważne awarie.
Pozdro
:peace:

@Jeffo
Wiesz kiedy będę w serwisie w Słupsku.
Możemy dokończyć "dyskusję" bez ograniczeń
przez regulamin tego Forum.

_________________
Jest jeszcze A8 4.2`98 QUATTRO PB
-auta które były dłużej niż miesiąc:
A8`00 3.7 quattro PB,
A6 2.5TDI`02,
A6 1.8T`00 PB,
A6 2.8`98 PB
all automaty
C4 2,5 TDI`93 AAT 6S
i inne, tylko już auto-podobne..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2006 20:54:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2006 20:37:25
Posty: 37
Lokalizacja: SŁUPSK
Darm :

No problem, czekam na propozycje

_________________
E61 530dA 2005 juz nie chce audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2006 21:05:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sie.2004 19:06:02
Posty: 207
Lokalizacja: Olsztyn
jeffoo napisał(a):
Darm :

No problem, czekam na propozycje


13 (wtorek) czerwca już od 8:00 będę w Słupsku.
Jeżeli jesteś zainteresowany więcej info na PW.

_________________
Jest jeszcze A8 4.2`98 QUATTRO PB
-auta które były dłużej niż miesiąc:
A8`00 3.7 quattro PB,
A6 2.5TDI`02,
A6 1.8T`00 PB,
A6 2.8`98 PB
all automaty
C4 2,5 TDI`93 AAT 6S
i inne, tylko już auto-podobne..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: DO MULTIROANICA NIE MA CZESCI
PostNapisane: 07.cze.2006 23:58:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2006 21:31:26
Posty: 86
Lokalizacja: łódz
www.autotransmisja.pl regerowana skrzynia to koszt około 21000 zł nowa około 40000 zł lol


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: DO MULTIROANICA NIE MA CZESCI
PostNapisane: 07.cze.2006 23:58:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2006 21:31:26
Posty: 86
Lokalizacja: łódz
www.autotransmisja.pl regerenowana skrzynia to koszt około 21000 zł nowa około 40000 zł lol


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: