.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.sty.2025 21:53:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: termostat - decydujące starcie
PostNapisane: 29.gru.2004 23:52:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2004 15:43:25
Posty: 895
Lokalizacja: warszawa praga
C4, v6 2,6 1996r.

wymieniłem wczoraj termostat bo silnik był niedogrzany (średnio 60 - 70 stopni) na walhera - podobno oryginał (80 pln)
termostat chyba działa bo po rozgrzaniu się do 90 stopni temperatura delikatnie spada (po otwarciu się termostatu wydłuża się obieg wody). To na postoju.

Problem w tym, że żeby utrzymać temperature 90 stopni trzeba gazować 3 - 4 tys. przy jezdzie nazwijmy to podmiejskiej w granicach 2,5 tys. obrotów temperatura spada do nawet do 70 stopni.

wolne obroty są w granicach 1,1 - 1,2 tys. więc też za dużo i to nawet po otwarciu się termostatu.

krew mnie zalewa bo auto pali jak smok (16 litrów w trasie) na sekwencyjnym wtrysku gazu, nawet odżałowałbym kolejny termostat ale po pierwsze nie sądzę żeby to coś pomogło a poza tym wymiana termostatu w abc to pare godzin żmudnej zabawy.

układ jest odpowietrzony i za bardzo nie wiem co można jeszcze zrobić - jazda z tekturką przed chłodnicą to ostateczność :(:

radźcie Koledzy

aha - szukajka była

_________________
XC90 T6
C70 2.0T
Dodge Magnum 3.5
royal star 1300 tour de lux
mała rzecz a cieszy


Ostatnio edytowano 30.gru.2004 00:03:58 przez rk07554, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2004 23:55:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Napisz jeszcze raz do ilu Ci spada, bo chyba coś pomyliłeś... A wolne obroty od termostatu raczej w niewielkim stopniu zależą...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2004 00:05:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2004 15:43:25
Posty: 895
Lokalizacja: warszawa praga
do 70 stopni...

_________________
XC90 T6
C70 2.0T
Dodge Magnum 3.5
royal star 1300 tour de lux
mała rzecz a cieszy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2004 07:23:40 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
No to chyba raczej termostat... ale swoją drogą to ktoś opisywał ostatnio jak się upewnić w ostatnich kilku postach, więc poszukaj. Ja obstawiam kiepski termostat ewentualnie uszczelkę lub niewłaściwy montaż... Ale dalej twierdzę, że brak niskich obrotów to nie to (też niedawno wymieniałem termostat, ale obroty były okej). Podpinałeś się pod VAGa w prawie obrotów?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2004 08:48:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Wez poprawke, ze jak na dworze jest zimno i masz konkretnie wlaczone ogrzewanie kabiny to nagrzewnica potrafi zbić kilka stopni, tak ze na postoju temp moze sie zatrzymac w okolicy 80-80kilka stopni, do tego reduktor gazu dosc mocno schladza (rozprezony gaz ma minus kilkadziesiąt stopni). Zeby wykluczyc to ostatnie sprobuj na benzynie zrobic test, czy temp takze utrzymuje sie przy ~70st.

Zeby sprawdzic moment (temp) otwarcia termostatu mozesz wykonac nastepujacy test. Odpal samochod gdy bedze zimny. sprawdzaj dlonia temperature chlodnicy. Prawidlowo powinna byc caly czas zimna, az silnik osiagnie temp (chyba 87st), gdy nagle zacznie robic sie ciepla sprawdz temp na wskazniku, jesli w granicach 90st to ok, jesli wczesniej to znaczy ze za szybko sie otwiera termostat.

P.S. moj stary termostat mial taka wade, ze otwieral sie prawidlowo przy ~90st ale potem zamykal sie dopiero kolo ~70st.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2004 09:16:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
tu poczytaj

http://forum.audiklub.org/viewtopic.php?t=9770

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2004 12:20:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2004 15:43:25
Posty: 895
Lokalizacja: warszawa praga
myśli o tym że nowy termostat padła lbo jest żle założony nie dopuszczam :P

sam go zakładałem zresztą termostat działa - auto po uruchomieniu w czasie jazdy osiąga 90 stopni w kilka minut i podczas spokojnej jazdy (do 100 km/h) trzyma 90 stopni. Po rozbujaniu auta do powiedzmy 120 temperatura spada wyraznie średniod o 70 stopni ale i znacznie niżej ( np do 55).

po zatrzymaniu samochodu w ciągu 10 sekund rośnie spowrotem do 90 stopni.

założyłem wczoraj w trasie kartonik :(: :(: :(: i temperatura była stała 90 stopni niezależnie od prędkości

zaczynam podejrzewać różne rzeczy :065 - czy to możłiwe żeby winny był grill od s6? :?:
w którym miejscu jest czujnik temperatury?

_________________
XC90 T6
C70 2.0T
Dodge Magnum 3.5
royal star 1300 tour de lux
mała rzecz a cieszy


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: