.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.kwi.2025 00:14:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Odchudzenie auta + pytanie o wydech
PostNapisane: 17.cze.2006 21:20:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2006 23:30:51
Posty: 788
Witam. Zamierzam odchudzić swoje B3 Coupe 2.3 i uzyskać przez to lepsze przyspieszenie. Szukałem trochę informacji na ten temat jednak ...nie wiem co się z reguły wyrzuca/zamienia z auta? Macie jakieś pomysły?

Mam jeszcze pytanie w sprawie wydechu. Czy zrobienie przelotowego układu wydechowego tzn. wyrzucenie katalizatora, tłumika środkowego i końcowego i wstawienie rury o prawidłowej średnicy coś da oprócz dźwięku? Słyszałem, że przelotowy układ wydechowy SuperSprinta dodaje około 15KM, to kolejny mit a la magnetyzery?


Ostatnio edytowano 17.cze.2006 21:26:32 przez Combi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2006 21:22:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
czyli chcesz auto popsuc..... :zly:

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2006 21:27:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.wrz.2005 14:29:13
Posty: 745
Lokalizacja: Radlin
Musiał bys sie pozbyc tapicerki tylnej kanapy zmiana maski błotników i wszystkiego co da sie wymienic na plastik wtedy to cos da ale raczej nie o to Ci chodzi.

_________________
Koszulki klubowe Tura zakonczona


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2006 21:32:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2006 23:30:51
Posty: 788
Niekoniecznie popsuć, jednak zastanawiam sie nad sprzedażą auta z powodu małej mocy (136KM), brakuje mi choćby tych 10 KM. Jeśli dałoby radę to osiągnąć jakimś normalnym kosztem (coś a la chiptunning) to byłoby fajnie. Jednak podobno w tym silniku bez zwiększenia ilości podawanego powietrza nic się nie zrobi, a bardzo szkoda mi sprzedawać autko. Chip też chyba nie wchodzi w grę, przynajmniej taki mi powiedziano w jednym z zakładów, nie pamiętam czy ze względu na wtrysk mechaniczny czy coś innego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Odchudzenie auta + pytanie o wydech
PostNapisane: 17.cze.2006 21:39:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Combi napisał(a):
Szukałem trochę informacji na ten temat jednak ...nie wiem co się z reguły wyrzuca/zamienia z auta? Macie jakieś pomysły?


Daj soobie spokój, bo urwiesz 0,5sek z 17 jakie ma twoje auto na 1/4. Nic Ci to nie da, narobisz sobie i innym podróżującym tym samochodem kłopotu. Będzie głośno, zimą zimno, latem gorąco i w ogóle do d... Odchudzanie to temat bardzo szeroki. Rakietowego przyspieszenia po wywaleniu tapicerki i jeździe na "wiaderku" raczej nie uzyskasz...


Combi napisał(a):
Mam jeszcze pytanie w sprawie wydechu. Czy zrobienie przelotowego układu wydechowego tzn. wyrzucenie katalizatora, tłumika środkowego i końcowego i wstawienie rury o prawidłowej średnicy coś da oprócz dźwięku? Słyszałem, że przelotowy układ wydechowy SuperSprinta dodaje około 15KM, to kolejny mit a la magnetyzery?


To zależy, czy wydech będzie Ci robił Pan Kaziu z Monster Garage ;) czy firma się tym zajmująca. Wstawienie rury może odrobinę odetkać silnik. Jednak to nie o rurę chodzi, a o dokładnie wyliczony kolektor wydechowy. To on w głównej mierze podnosi osiągi, a tego żaden Pan Kaziu nie zrobi. Pełny wydech kosztuje niemałe pieniądze i jest to zabawa dla fachowców...

Jeśli chcesz za pół roku biegać z aparatem słuchowym to wywal wszytkie katy, tłumiki, tapicerę i leć w trasę... (tylko weź stopery do uszu)...


Podsumowując. Jeśli chcesz w miarę tanio uzyskać rakietowe przyspieszenie, to sprzedaj swoje auto i kup sobie 2.2T 10 lub 20V... A 10 KM spowoduje, że jak je uzyskasz będziesz chciał kolejne 10 i tak bez końca. Więc zmień bazę...
Albo pozostaje SWAP ;-)

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2006 19:24:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Jeśli chodzi o masę, to najprostszy przelicznik jest taki:
w aucie o wadze 1000kg każde wywalone 100kg jest równowartością 10KM.
Teraz dobierz sobie proporcje i policz ile kg musisz wywalić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2006 01:00:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2006 23:30:51
Posty: 788
Sam siebie mógłbym wyrzucić, bo ważę około 100 kg :D Ale tak na poważnie to chyba bez kosztownych ingerencji w strukturę auta się nie obejdzie. Gdzieś czytałem jak koleś wymieniał płytę podłogową w Coupe z metalowej na aluminiową i dzięki temu masa auta spadła o około 150 kg. Jednak jaki jest tego koszt to nie wiem, taniej wyszłoby zapewne kupno 2.3 20V albo 2.8 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2006 01:12:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
W kupejce sama kmpl tylna klapa z szyba wazy w cholere, do tego mozesz kombinowac z kevlarowymi drzwiami itd, ale finalnie wydasz fortune i dalej bedziesz mial 136 koni ( oczywiscie jesli doprowadzisz silnik chociaz do serii...)

Sprzedaj to co masz i szukaj 2.3 20V lub 2.8

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2006 01:23:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2006 23:30:51
Posty: 788
Nie sprzedam, ponieważ w ciągu ostatniego pół roku władowałem blisko 4 tys. złotych w nową zawiechę, felgi, zderzaki, soczewki i musiałbym upaść na głowę, żeby się go teraz pozbywać. :) Auto wygląda bardzo fajnie jednak cały czas chodzi mi po głowie jakiś mocniejszy silnik w połączeniu z quattro i klimą i właśnie dlatego ciekawiło mnie czy nie można za jakieś rozsądne pieniądze coś z tymi osiągami zrobić, ale najwyraźniej nie ;)

A jak to jest z tym katalizatorem, czy zastąpienie go kwasową rurą daje jakieś efekty oprócz dźwiękowych? Słyszałem, że można nieznacznie podnieść moc przy wysokich obrotach, przy niskich natomiast odejmuje Nm, przynajmniej wyciągnąłem taki wniosek po przewertowaniu Forum.

Z auta wyrzuciłem już koło zapasowe (zastąpiłem sprayem), tylną półkę i blokadę na pedały, co dało łącznie jakieś -15 kg :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2006 06:31:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12010
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
współćzuję, bo Twoje działania za dużo nie dadzą. Żeby poczuć zauważalnie lepsze przyspieszenie do setki, trzebaby wywalić z 200 kg wagi...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2006 10:16:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Wiec zdemontuj upgrade'y, doprowadz auto do wygladu seryjnego, sprzedaj, kup 2.8 q i zamontuj soczewki i cala reszte. Wybebeszanie auta i liczenie kazdego kilograma to chyba nie tedy droga...
Swoja droga mozesz zajac sie obróbka glowicy. Kosztem 1-1,5 tys PLN bedziesz mial napewno kilka km wiecej, lepszy dół i przyspieszenie jesli zostanie zrobiona porzadnie. Na forum był ktos ( nie pamietam nicka) kto mial zrobiona glowice u Chojnackiego- poszukaj

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2006 10:31:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2006 14:29:21
Posty: 519
Lokalizacja: Dallas TX
Auto: 1995 audi 80 cabrio
Wymiana kata na tłumik przelotowy dodaje mocy,ale tylko wtedy gdy kat jest zapchany.A i tak ciekawe czy w tym wieku masz serię...Miałem 2.3 10v,rzeczywiście za słaby motorek przynajmniej do 100C4,a w automacie to już wogóle porażka totalna. Choć pięknie brzmiący,ładniej jak 2.8 V6.
Najlepszym i najtańszym wyjściem dla ciebie będzie rzeczywiście zmiana auta .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2006 11:01:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12010
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
martab99 napisał(a):
Wiec zdemontuj upgrade'y, doprowadz auto do wygladu seryjnego, sprzedaj, kup 2.8 q i zamontuj soczewki i cala reszte. Wybebeszanie auta i liczenie kazdego kilograma to chyba nie tedy droga...
Swoja droga mozesz zajac sie obróbka glowicy. Kosztem 1-1,5 tys PLN bedziesz mial napewno kilka km wiecej, lepszy dół i przyspieszenie jesli zostanie zrobiona porzadnie. Na forum był ktos ( nie pamietam nicka) kto mial zrobiona glowice u Chojnackiego- poszukaj


ten kolega to MARTINI , miał zrobioną , ale tez miał gaz niestety.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2006 00:30:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2006 23:30:51
Posty: 788
martab99 napisał(a):
Wiec zdemontuj upgrade'y, doprowadz auto do wygladu seryjnego, sprzedaj, kup 2.8 q i zamontuj soczewki i cala reszte. Wybebeszanie auta i liczenie kazdego kilograma to chyba nie tedy droga...
Swoja droga mozesz zajac sie obróbka glowicy. Kosztem 1-1,5 tys PLN bedziesz mial napewno kilka km wiecej, lepszy dół i przyspieszenie jesli zostanie zrobiona porzadnie. Na forum był ktos ( nie pamietam nicka) kto mial zrobiona glowice u Chojnackiego- poszukaj


Po zamianie jeśli byłoby to Audi to już C4 z 2.8 q ,nie chcem robić repleyu w zamienianiu serii Coupetki na sportowy styl z powodów finansowych i pracochłonnych :) Cóż dzięki WIELKIE za podpowiedzi czas pokaże co się stanie z autem :) Pozdro!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: