.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.gru.2024 18:08:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Audi 80 b4 2.0] mół na wyższych obrotach.
PostNapisane: 19.cze.2006 13:20:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2006 13:10:59
Posty: 55
Lokalizacja: SZCZECINEK
Witam niedawno zakupilem Audi 80 b4 2.0 ABT 1992r. Jestem nie mile rozczarowany ponieważ auto na obrotach powyżej 3000 nie ma dobrego przyspieszenia. Moc czuć na niskich obrotach. Pozatym V-max to 150km/h i to też trudno osiągnąć. Miałem przedtem audii 80 b3 1.8 też na jednopunktowym wtrysku ale jak wszedł w obroty powyżej 3000 dopiero zaczął przyspieszać a teraz jest na odwrót - cieżko mu na wysokich obrotach. Pozatym w audi ktore mialem b3 v-max ok 175km/h. Prosze o rady co może być nie tak. Spalanie ok 9l benzyny a gazu 12l

_________________
Audi 80 B4 2.0 ABT 1992r. -klima,
AUDI A4 AVANT 1.9TDI AFN 1997r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2006 14:56:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
coś kulawo, nawet pomimo, ze z gazem.

Na gazie i na benzynie tak lipnie jezdzi?

Sprawdz u jakiegos speca czy masz dobrze ustawiony zapłon.

P.S. jeszcze nie pisze tego oficjalnie, ale mozliwe, ze jak ciagnie z dołu, a potem nie, to albo w.w zaplon, albo moze być zapchany katalizator.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2006 15:02:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
Nareszcie ktos kto mnie rozumie!!!!


Mam podobny problem, tyle ze przesiadlem sie na C4 2.3 AAR.

W porownaniu do 1.8S to jest motorynka!!!

Z tym katalizatorem to musze jeszcze sprawdzic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2006 15:03:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lut.2006 13:03:02
Posty: 1004
Lokalizacja: Warszawa
Dziwne, i to bardzo, bo powiem szczerze (samemu majac ABT) ze na wyzszych obrotach, moje autko szaleje niesamowicie, zdecydowanie sie lepiej zbiera, natomiast V-MAX ma duzo lepszy.
Co do spalania, to u mnie benzyna w trasie srednio 8 l w miescie 10-11
gaz trasa 9,5/10,5 l, miasto 13,5-15 l, sprawdz zapłon, sprawdz katalizator, filtry paliwa, olej itd.

_________________
Audi A3 8L 1.8 APG 10/2001 - jeździ
VW Passat B6 3C 2.0 BMR 11/2006, TDI, - jeździ
Audi A3 8L 1.8 AGN 10/1996, LPG - 14/07/2008 sprzedane
Audi A4 B5 2.4 AGA 09/1997, LPG - jeździ w rodzinie
Audi A4 B5 2.6 ABC 11/1995, LPG - 06/03/2011 sprzedane
Audi 80 B4 2.0 ABT 10/1993, LPG - 25/11/2006 sprzedane
http://www.borys.org


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2006 15:27:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Sprawdzcie sobie ustawienie zapłonu i czujnik Halla. U mnie kiedy był stary to sie auto nie chciało powyżej 4000 obrotów wkręcać. Po wymianie czujnika, który notabene do końca nie padł wkręca się na czerwone pole bez problemu.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2006 16:31:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2006 13:10:59
Posty: 55
Lokalizacja: SZCZECINEK
Sprawdzalem i na gazie i na benzynie tak samo. Tak do 120km/h nawet sie buja a później to już ciężko. Sprawdzalem na luzie jak gazuej to bez problemu wchodzi w obroty ok 6000(benzyna) poczym odcina zapłon na gazie do końca. Więc wydaje mi się że zapchany kataliator chyba odpada bo muliło by go na luzie. Niewiem czy to ma wpływ ale zauważyłem ze jest wlany olej mineralny. Dopiero kupiłem auto więc wymienie olej na półsyntetyk.

_________________
Audi 80 B4 2.0 ABT 1992r. -klima,
AUDI A4 AVANT 1.9TDI AFN 1997r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2006 16:57:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lut.2006 13:03:02
Posty: 1004
Lokalizacja: Warszawa
mrtechno napisał(a):
SNiewiem czy to ma wpływ ale zauważyłem ze jest wlany olej mineralny. Dopiero kupiłem auto więc wymienie olej na półsyntetyk.


No jakby nie patrrzec ma znaczenie, ale nie tak duze, ja po zmianie na polsyntetyk z mineralnego odczulem delikatna roznice, samochod zaczal ladniej chodzic

_________________
Audi A3 8L 1.8 APG 10/2001 - jeździ
VW Passat B6 3C 2.0 BMR 11/2006, TDI, - jeździ
Audi A3 8L 1.8 AGN 10/1996, LPG - 14/07/2008 sprzedane
Audi A4 B5 2.4 AGA 09/1997, LPG - jeździ w rodzinie
Audi A4 B5 2.6 ABC 11/1995, LPG - 06/03/2011 sprzedane
Audi 80 B4 2.0 ABT 10/1993, LPG - 25/11/2006 sprzedane
http://www.borys.org


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2006 17:10:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
mrtechno napisał(a):
Sprawdzalem i na gazie i na benzynie tak samo. Tak do 120km/h nawet sie buja a później to już ciężko. Sprawdzalem na luzie jak gazuej to bez problemu wchodzi w obroty ok 6000(benzyna) poczym odcina zapłon na gazie do końca. Więc wydaje mi się że zapchany kataliator chyba odpada bo muliło by go na luzie. Niewiem czy to ma wpływ ale zauważyłem ze jest wlany olej mineralny. Dopiero kupiłem auto więc wymienie olej na półsyntetyk.

Na luzie wkręcanie to sobie można sprawdzać. Przecież podczas przyśpieszania jest zapłon przyśpieszany ponieważ jest silnik obciążony. Bez obciążenia to nie to samo.
Przykład kiedy w CQN spadł wężyk od podciśnienia na luzie się nieźle wkręcał, a podczas jazdy pod najmniejszą górkę miał problemy.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2006 18:28:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2006 13:10:59
Posty: 55
Lokalizacja: SZCZECINEK
Znalazłem chyba przyczynę. Dziś wymieniłem pasek rozrządu-mechanik stwierdził, że przesunięty jest o 1 lub 2 ząbki. Musze kupić uczelke pod klawiature, wtedy ją odkręce i spróbuje ustawić wałek w odpowiednie miejsce. Jak to zrobię napisze Wam czy coś sie zmieniło.

_________________
Audi 80 B4 2.0 ABT 1992r. -klima,
AUDI A4 AVANT 1.9TDI AFN 1997r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2006 20:53:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
szogun0 napisał(a):
Sprawdzcie sobie ustawienie zapłonu i czujnik Halla. U mnie kiedy był stary to sie auto nie chciało powyżej 4000 obrotów wkręcać. Po wymianie czujnika, który notabene do końca nie padł wkręca się na czerwone pole bez problemu.


U mnie jak czujnik halla całkiem padł, to w ogóle nie mogłem niuni zapalić. Ale do samego końca latała tak, że nic nie wskazywało nadchodzącej tragedii. ;-)

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2006 06:23:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2006 13:10:59
Posty: 55
Lokalizacja: SZCZECINEK
Witam. Ponownie. Przy wymianie paska rozrządu stwierdzono, że był on przestawiony o 1 ząbek. Jest już na swoim miejscu, lecz problem nie znikł. Na biegach od 1 do 3 wkręca sie na wyzsze obroty i ładnie rozpędcza ale bieg 4 i 5 do już gorzej wchodzi do 4 tys obrotów później ciężko mu zwiększyć. Ponadto mierzyłem V-max 150km/h i to też ciężko go rozbujać. Pomóżcie co moge jeszcze sprawdzić?

_________________
Audi 80 B4 2.0 ABT 1992r. -klima,
AUDI A4 AVANT 1.9TDI AFN 1997r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2006 07:46:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
sprawdz teraz ustawienie aparatu zaplonowego/zaplonu , bo moze byl ustawiony do starego zlego ustawienia rozrządu.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2006 09:26:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.gru.2005 21:50:44
Posty: 13
Lokalizacja: Żołynia
Witam. U mnie problem taki sam, chociaz po zmianie mixera na wiekszy(38) cos sie poprawilo (na benzynie tez jest poprawa - mniejsza zwężka), ale to jeszcze nie to. do 150km/h dochodzi w miare normalnie jak na 90km, ale to tylko w zakresie max do 4.0k rpm.

Zapłon został ustawiony, rozrząd ok, kable i caly osprzet w porządku.
Nie wiem gdzie jeszcze moze leżeć przyczyna. A może poprostu już przebieg robi swoje. U mnie na liczniku jest 205000km ale to niewiadomo czy jest to oryginalny przebieg. Na bloku z przodu silniką są te wskaźniki serwisowe, które podobno serwis ścina przy przeglądzie, ale co ile km? bo jeżeli co 100k km to moj ma conajmniej 300 000 km przebiegu, wiec moze lata robią poprostu swoje.
Nie sprawdzalem cisnienia na garach. Chociaż dziadek od którego kupiłem twierdził ze wymieniał pierścienie uszczelniające (po jakiego diabła to nie wiem).
Samochód od wymiany do wymiany coś tam sobie chlapnie oleju.

Zastanawia mnie też czy przypadkiem mieszanka nie ubożeje w miare wzrastania obrotów (mam śrube w LPG a gaziarz ustawiał mi mieszanke tak na poziome 3k rpm).[/url]

_________________
jest ---> B5 AJM 2000r + cosik
było ---> B4 91r 2.0 + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2006 10:34:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
To pewnei zbyt proste, ale może warto sprawdzić, czy przepustnica otwiera się do końca? Samochód toczy się swobodnie, hamulce nie trzymają? Regulator zapłonu jest podciśnieniowy czy elektroniczny - czy działa prawidłowo? Katalizator nie jest zapchany? Nie zasysa gdzieś "fałszywego" powietrza? W jakim stanie jest filtr powietrza i paliwa?

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: predkosc a przebieg :)
PostNapisane: 19.wrz.2006 13:26:41 
Klubowicz

Dołączył(a): 31.maja.2006 20:06:10
Posty: 341
Lokalizacja: Poznań/Warszawa/www
Zareczyc moge, ze przebieg nie ma nic wspolnego z osiagami :)

Nie dalej jak w poniedziałek z reki mi wypadla kanapka jak rzuciłam okiem na predkosciomierz - bylo na nim prawie 200 na LPG. Uprzedze ewentualne pytania - to było na autostradzie. A w czasie tej podrózy przekreciłam 310 000 na liczniku.

Smiem twierdzic, ze moja Lodzia posiada cisnienie 140/180. Przy 160 wpada w lekkie wibracje i podnosi sie poziom halasu, ale przy 170 cichnie i potem to juz człowiek nie wiem, kiedy sie rozpedza.

Podobno te wibracje przy 160 spowodowane sa niewałsciwym ustawieniem kątów i geometrii nadwozia - ktos wie cos na ten temat?

_________________
"Internet jest mozgiem, kolektywnym, żyjącym mózgiem, odmierzajacym czas czytania. Jest to mózg, który nigdy nie przestaje działać, mysleć, produkować informacji, porządkować i łączyć.",
- Lodzia, CCCO 80 Avant, ABK, 2.0E+LPG, 1994 - pożegnana.
- ivan, sssaaab 95, 2.0t, 185k - bydlęciem sympatycznym będąc...
- błotko, ssaab 93, 2001, 125k
Gdzieś tam, czeka na mnie wymarzona a6.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2006 19:52:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Dziewczyno, przy takiej prędkości to i samolotem zatrzęsie. :) Geometrię zawsze warto sprawdzić. Ale to może być też np. kwestia wyważenia kół, wiatru wiejącego w danej chwili, charakterystyki aerodynamicznej samochodu itd. To po prostu 80-tka i przy 160 km/h jest w niej głośniej niż zwykle.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: