.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 11:40:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 2,5TDI (150KM) '98] Nie gaśnie kontrolka ładowania
PostNapisane: 09.lip.2006 17:13:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.cze.2006 18:31:45
Posty: 96
Lokalizacja: Wrocław
Witam!
Od nie dawna jestem posiadaczem samochodu, jak w tytule i mam małe pytanie.
Po zapaleniu silnika nie gaśnie kontrolka ładowania, a wskaźnik pokazuje 12V. Jednak wystaczy nacisnąć na gaz żeby zgasić kontrolkę a wskaźnik podnieść w okolicę 16V. Po zdjęciu nogi z gazu problem nie wraca, aż do momentu wyłaczenia zapłonu i ponownego zapalenia samochodu.
Czy to normalne (myślę, że raczej nie)? Z czym to może być problem?

Z góry dziękuję.
Pozdrawiam
Wojtek

_________________
Audi A4 3,0TDI Quattro Avant, S-line (Chip by DynoSoft) (B7, 233KM, ASB)
Audi A4 2,5TDI (B5, 150KM, AFB) - SPRZEDAM
Były:
Audi A6 2,5TDI Avant (C5, 180KM, AKE), VW Passat 1,9TDI combi (B6, 130KM), VW Golf 1,9TDI (IV, 110KM), MB 230E (W124, 137KM), MB 240D (W123, 75KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2006 17:45:31 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
prawdopodobnie regulator napiecia do wymiany

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2006 18:09:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Albo regulator tak jak wspomniał Jacek, albo uszkodzony akumulator.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2006 18:16:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.cze.2006 18:31:45
Posty: 96
Lokalizacja: Wrocław
Właśnie zastanawiałem się czy to nie jakiś problem z akumulatorem, ale z drugiej strony nie mam żadnych problemów przy zapalaniu.
A jaki koszt wymiany takiego regulatora napięcia? I ewentualnie jak się upewnić, że jest do wymiany?

_________________
Audi A4 3,0TDI Quattro Avant, S-line (Chip by DynoSoft) (B7, 233KM, ASB)
Audi A4 2,5TDI (B5, 150KM, AFB) - SPRZEDAM
Były:
Audi A6 2,5TDI Avant (C5, 180KM, AKE), VW Passat 1,9TDI combi (B6, 130KM), VW Golf 1,9TDI (IV, 110KM), MB 230E (W124, 137KM), MB 240D (W123, 75KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2006 10:25:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Odnosnie sprawdzenia regulatora - zrób test napiecia na akumulatorze podczas normalnej pracy ( czyli jakies 2500 tys /obr) , podcazs jałowego i na swiatłach. Podczas stany jałowego napiecie powinno byc min 13,6-13,8 V , podczas normalnej pracy w okolicach 14 -14,5 V , na swiatłach tez powinno trzymac około 14 V . Wartości napiec moga sie róznić ale w nieweilkim stopniu .

Regulatory w wytworach vw , audi są z reuły umieszczone w korpusie alternatora ( czarna(zielona - spotkałem sie tylko z dwoma kolorami - byc moze sa inne ) kosteczka mocowana na 2 srubki).Razem z nim sa zintegrowane szczotki. Koszty regulatora sa rózne i oscyluja srednio w granicy 50 zł. Zanim zaczniesz wymieniac sprawdz jednak czy masz róznice napięcia pomiedzy masa a silnikiem ( jesli jest napiecie to musisz połaczyc dodatkowo silnik z karoserią ).

Pozdro

Ps . 16 V ładowania na aku troszke dużo....moze aku "wyparować " z czasem

Ps2 . Sprawdzenie aku mozesz wykonac własciwie w wiekszosci firm ( hurtowni) które zajmują sie sprzedaża aku.

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Ostatnio edytowano 10.lip.2006 10:47:46 przez szantis, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2006 10:33:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.cze.2006 18:31:45
Posty: 96
Lokalizacja: Wrocław
Dzięki za dokładną odpowiedź.
Z tym 16V przesadziłem. Na wskaźniku jest 12V, a potem od razu 16V i miałem na myśli, że wskazuje bliżej 16V.
Pozdrawiam
Wojtek

_________________
Audi A4 3,0TDI Quattro Avant, S-line (Chip by DynoSoft) (B7, 233KM, ASB)
Audi A4 2,5TDI (B5, 150KM, AFB) - SPRZEDAM
Były:
Audi A6 2,5TDI Avant (C5, 180KM, AKE), VW Passat 1,9TDI combi (B6, 130KM), VW Golf 1,9TDI (IV, 110KM), MB 230E (W124, 137KM), MB 240D (W123, 75KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: