.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.sty.2025 20:51:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jak załatać instalację turbo w 1.9TDI ....
PostNapisane: 03.sty.2005 21:12:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2004 15:29:56
Posty: 253
Lokalizacja: Redditch, UK
Witam.
Od czasu zakupu bryki miałem rozerwany przewód układu turbo. Postanowiłem zmienić ten stan rzeczy - popytałem w sklepach i lipa - wszyscy chórem kierowali mnie do serwisu. Tam też się wybrałem - okazało się że kawałek gumowej rurki kosztuje ponad 100zł netto i jest dostępny tylko na zamówienie :(.

Pomierzyłem oryginalny przewód - średnica niecałe 50mm, długośc max 120mm.

Zajechałem do sklepu z częściami do samochodów ciężarowych - kupiłem za 25zł przewód do VOLVO (podobno wytrzymuje max 10MPa) i jest olejoodporny. Goście w sklepie mówili, że mógłbym kupić jeszcze tańszy przewód od Jelcza, ale akurat nie mieli na stanie i radzili jednak dwukrotnie drożysz od VOLVO (podobno solidniejszy).

Po kilku minutach pracy rurka została wymieniona ...

Tak przy okazji - jak można zmierzyć ciśnienie doładowania?

A oto fotki z całej opreacji:

Oryginalny wężyk:

Obrazek

Dziura ............
Obrazek

Kandydat na zamiennik
Obrazek

Porównanie średnic ...
Obrazek

I rurka na miejscu:
Obrazek

_________________
Jest:
Volvo XC90 T6 RHD
A6 C5 1,9 TDI RHD
A3 8L 1,8T Quattro RHD
Było:
AUDI 80 B4 1,9 TDI LHD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 21:25:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Ciśnienie zmierzysz podpinając manometr wyskalowany w barach, psi lub MPa do ukł dolotowego w pobliże kolektora, jakimś trójnikiem.

Swoją drogą, gratuluję pomysłowości, rzeczywiście, lepiej dobrać przewód od ciężarówek niż kupić coś w serwisie. No i ważne, że działa :) :peace:

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 21:49:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Więcej takich przedsębiorczych majsterków na forum :610: . To ja dodam że można to było podsztukować metalową rurą i starym wężem żeby było ciekawiej to można wykorzystać matalowe kolano wlewu paliwa z fiata 125p :diabel: , pomalowane na czerwono wygląda bardzo "tunngowo".

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 22:00:35 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
baskecior tak zrezal orurowanie IC

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 22:06:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
O widzicie...z dużego Fiaciorka...Muszę rąbnąć dla sąsiada...i tak śmiga na LPG.
A ten wąż jaką ma średnicę wewnętrzną? Tez 50mm? Kurcze...nie mam sklepu ciężarowego pod ręką. Potrzebuję kawałęczek :D Musze wybrać się do Agromy.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 22:12:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
gratulacje .....
perfekcyjna robota :peace:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 08:07:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Bardzo ładnie. Sam kiedys musialem rezac rury do IC ... ehh tutaj pomogły rury od ... Jelcza. :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: