.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 11:55:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C3 all] Wspomaganie - pompa czy maglownica?
PostNapisane: 20.lip.2006 10:11:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Mam maly problem ze wspomaganiem. Cieknie mi maglownica. Nie jest to duzy wyciek, bo plynu nie ubywa, ale jest wilgotna. Problem w tym, ze wspomaganie jest slabsze niz powinno byc. Rowniez czujnik cisnienia w ukladzie sygnalizuje male cisnienie. I tu moje pytanie: Czy wine za niskie cisnienie w ukladzie moze ponosic sama maglownica, czy pompa juz tez niedomaga? Pompa jest suchutka, pracuje cicho. Gdy wlacze silnik i krece kierownica, to gdzies z ukladu wydobywa sie jakies ciche buczenie. Nie wiem czy zmieniac sama maglownice, czy pompe tez?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2006 11:21:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
Jeżeli gdziekolwiek w układzie jest nieszczelność - u Ciebie w maglownicy to automatycznie wspomaganie MUSI być słabsze. Najpierw zrob samą maglownicę, a potem jeżeli dalej będzie problem możesz myśleć o pompie, chociaż uważam, że regeneracja/wymiana maglownicy pomoze.
Co do odgłosu pompy... Zawsze będziesz słyszał przynajmniej szum, tym bardziej w starszym samochodzie... Jeżeli jest to tylko szum to pompa raczej powinna być w dobrym stanie (chyba, że cieknie). Gorzej jak słyszysz strzelanie... U mnie tak było, bo przytyrałem lekko pompe jak bawilem sie na piasku Audikiem... :/ Pompe udalo mi sie zregenerować... Teraz po jej dotarciu jest tak jak było wcześniej - tylko lekki szumik przy ruszaniu kołami, a jak skrece kola na maksimum, troszke spadają obroty i szum jest nieco glosniejszy - tak ma byc, bo cisnienie mocno wzrasta przy max skrecie.

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2006 11:29:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Klej napisał(a):
Jeżeli gdziekolwiek w układzie jest nieszczelność - u Ciebie w maglownicy to automatycznie wspomaganie MUSI być słabsze.


Tez tak mi sie wydaje, ale zastanawia mnie to cisnienie w ukladzie. Wyciek nie jest wielki, wiec cisnienie nie powinno uciekac. No chyba ze przez tlok w maglownicy? I wraca spowrotem do pompy, ale czy w takim przypadku nie powinno samo skrecac kol?

Maglownice na pewno bede zmienial, ale chodzi o to, ze moglbym wziasc od razu i maglownice i pompe, to moglbym liczyc na jakis rabacik. Z drugiej strony jesli pompa by sie okazala sprawna, to po co ja kupowac?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2006 12:00:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
słaba pompa w tych modelach to norma.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2006 12:01:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
To nie maglownica, to pompa się kończy, drobne pocenie nie ma żadnego wpływu na prace wspomagania.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2006 12:15:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Czyli odpuscic sobie maglownice i zmienic tylko pompe? Patrzylem dokladnie na ta maglownice przed chwila i zauwazylem ze mokry jest waz wychodzacy ze zbiorniczka wspomagania. Luzna byla tasma. Dokrecilem ja i powycieralem weze. Mozliwe ze to zawilgocenie powodowal plyn wyplywajacy wlasnie z tego wezyka :-) Zobaczymy za kilka dni.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2006 12:59:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
Sam jechalem samochodem (B4 ABK) z lekko cieknącą maglownicą i wspomaganie dzialalo biednie, a potem jak odbieraliśmy ją z kumplem od mechanika po wymianie maglownicy (tylko maglownicy) wszystko działało jak należy. Nie wiem jak w C3, może inaczej...
W C3 chyba pompa jest zespolona (wsp ham i ukł kier), może też działa inaczej, wszystko co napisałem dotyczyło moich własnych doświadczeń w C4 i B4...

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: