.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.gru.2024 19:23:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 ABK] Szarpie i skacze!
PostNapisane: 24.lip.2006 07:29:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2006 10:39:02
Posty: 214
Lokalizacja: Chorzów
Mam mały problem z moim autkiem, otoż poniżej jakichś 2200 obrotów autem bardzo szarpie i skacze prawie jak jakaś żaba ;)
Natomiast przy gwałtowniejszym wciśnieciu gazu samochód dławi sie lekko i też szarpnie zanim zacznie przyspieszać! Mam wymienione kable i świece, kopułke i palec a obroty ustawione na około 920!
Co mu może dolegac?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2006 08:08:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2006 13:46:05
Posty: 23
Lokalizacja: Paszkówka k/Krakowa
Sprawdź jeszce filtr powietrza no i może paliwa?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2006 08:12:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2006 10:39:02
Posty: 214
Lokalizacja: Chorzów
na filtrze powietrza mam zrobione jakies 10 tys wiec nie jest zle, a filtr paliwa kiedys dmuchałem w niego i też bez problemów przepuszcza więc raczej to będzie co innego...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B4 ABK] Szarpie i skacze!
PostNapisane: 24.lip.2006 20:52:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
FAROW napisał(a):
Mam mały problem z moim autkiem, otoż poniżej jakichś 2200 obrotów autem bardzo szarpie i skacze prawie jak jakaś żaba ;)
Natomiast przy gwałtowniejszym wciśnieciu gazu samochód dławi sie lekko i też szarpnie zanim zacznie przyspieszać! Mam wymienione kable i świece, kopułke i palec a obroty ustawione na około 920!
Co mu może dolegac?


U mnie to samo się dzieje. A teraz to jeszcze tak, że jak sobie dłuższy czas pochodzi na wolnych obrotach, jakieś 10 minut bez dotykania pedału gazu to po wciśnięciu zdławi się, że aż nawet potrafi zgasnąć. :(

To szarpanie u mnie zaczęło się jak miałem problemy z przepływomierzem. Po strzale gazu trochę się klapka przekosiła i ciężko chodziła. Przycinała się. Trochę ją rozruszałem i raczej jest w porządku, ale to szarpanie na niskich obrotach pozostało. Też nie wiem o co chodzi.
Mam w dolocie klapkę zabezpieczającą filtr i przepływomierz przed skutkami wybuchu (za bardzo to ona nie pomogła :/ ) i tak sobie myślę że może to jej wina??

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2006 21:00:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Witam ! Trzeba sprawdzic potencjometr przepustnicy.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2006 21:06:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
wymieniłem niedawno i raczej jest sprawny, bo miałem takie przerywanie jakby paliwo się kończyło w czasie jazdy jak jechałe z gazem w jednym położeniu, ale jeszce dla świętego spokolu sprawdze. Stary potencjometr gubił rezystancję.

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2006 21:20:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
To raczej juz nie wiem ;)

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2006 06:38:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2006 10:39:02
Posty: 214
Lokalizacja: Chorzów
Ja mam gaz wyrzucony i jest to samo wiec nie klapka. Wystrzal mozliwe ze kiedys byl, bo poprzednik smigal na gazie. A moze to byc wina przestawionego zapłonu?
Zaobserwowałem jeszcze ze autko jezdzi normalnie w przedziale 2200 do ~3600 obrotów, jak jest mniej to szarpie a jak wiecej to nie chce przyspieszac zbytnio tylko strasznie powolutku... :/
Jeszcze jakies pomysły?
Jak sprawdzić potencjometr?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2006 08:28:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.lut.2004 11:28:44
Posty: 123
Lokalizacja: śląsk
w mojej poprzedniej audi b3 mialem podobny problem... powymienialem wszystko zwiazane z zaplonem -kable swiece, kopulke itp.. nic nie pomoglo....okazalo sie w koncu ze to nie wyrabiala pompa paliwa...po jej wymianie wszystko bylo cacy...

_________________
FSO Polonez 1.6GLI 94r-był 1997-1998
FIAT 126 P 78r-był 1998-1999
AUDI 80 B3 1.8 89r-bylo 1999-2004
AUDI S4 4.2 QUATTRO MANUAL 6 B. 93r.Piękna niunia aczkolwiek do dopieszczenia...;)-było 2005-2007
Peugeot 406 2.0hdi 140ps(chips) 00r. -byłby nadal gdyby nie crashhboombang 2007-2008
Yamaha Grizzly 660 4x4 - jest 2007-?
Audi A8 D3 4E V8 TDI -jest 2008-?
Honda X11 2010-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2006 09:54:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2006 10:39:02
Posty: 214
Lokalizacja: Chorzów
Kurcze to dziwne, rozumie ;pompe przy wysokich obrotach ze moze nie wyrabiac ale skad takie zachowanie ponizej 2 tys?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2006 12:10:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lis.2005 17:21:57
Posty: 855
Lokalizacja: Opole
Czesc ja mialem to samo otoz mniejwiecej przy 2000-3000 obrotow auto zaczynalo szarpac po dodaniu gazu wszystko wracalo do normy. Oddalem do dobrego mechanika ( najpier auto bylo u 2 innych mechanikow) i mi to zrobil nic nie wymienial zadnej czesci, ale powiedzial ze nie powie mi co to jest bo za duzo czasu przy tym spedzil.

_________________
A4 jest AVANT jest 1.8 jest TURBO jest QUATTRO jest.

BYŁO:
Audi Coupe 93r. 2.0 115 KM
http://audicoupe.sol.pl/galeria/view_al ... me=album68

AlsoKnowAs Labek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2006 12:32:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2006 10:39:02
Posty: 214
Lokalizacja: Chorzów
No niezle, to by wskazywało na jakac pierdołe, której ciezko sie domyslic?!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2006 15:04:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
Siema :)
Potencjometr sprawdzić można omomierzem. Odepnij wtyczkę od potencjometru i sprawdź rezystancję między pinami. Nie pamiętam między którymi ale to sam dojdziesz, są tylko trzy. Wartości też nie pamiętam, ale powinno być tak że po podłączeniu się pod dwa piny rezystancja powinna rosnąć przy otwieraniu przepustnicy.(Przy innym podłączeniu ta rezystancja będzie maleć.) Nie może być żadnych przerw. U mnie było tak, że po nie wielkim wychyleniu przepustnicy rezystancja zaczynała szaleć, jakieś duże wartości wyskakiwały.

Może to być wina potencjometru bo najczęściej używa się niskich obrotów, i na tym potencjometrze są ścieżki, które po pewnym czasie się wycierają. Może to być przyczyną szarpania.

Mam nadzieje że zrozumiale napisałem, jak coś to pytaj dalej. :)

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2006 15:56:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2006 10:39:02
Posty: 214
Lokalizacja: Chorzów
No to jutro pomierze potencjometr, rozumie ze ma stopniowo, płynnie rosnąć tak?

A czy jest możliwe żeby te usterki były od sondy lambda? bo wydaje mi sie ze mam walnięta i bede chyba musiał kupic... :/ Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: szarpanie silnikiem
PostNapisane: 26.lip.2006 19:02:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2006 15:35:18
Posty: 5
Lokalizacja: Kraków
a jak zapala na ciepłym silniku???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2006 06:15:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2006 10:39:02
Posty: 214
Lokalizacja: Chorzów
Zapala dobrze. Wcześniej palił tragicznie na ciepłym ale wymieniłem regulator ciśnienia na listwie wtryskowej i teraz jest ok. To co? Moze byc sonda lambda czy raczej ten potencjometr czy jeszcze co innego?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: szarpanie silnikiem
PostNapisane: 27.lip.2006 09:30:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2006 15:35:18
Posty: 5
Lokalizacja: Kraków
mój dodawał sobie obrotów i bujał się.Zmieniłem czujnik temp. silnika ten niebieski i wszelki dolegliwości ustąpiły. On może dawać do komputera fałszywą temp. silnika i wtedy wariuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2006 16:27:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lis.2005 17:21:57
Posty: 855
Lokalizacja: Opole
z tym czujnikiem temperatury moze byc to ale w moim przypadku zostal on wymieniony na jakis czas na nowy i dalej przerywalo...

_________________
A4 jest AVANT jest 1.8 jest TURBO jest QUATTRO jest.

BYŁO:
Audi Coupe 93r. 2.0 115 KM
http://audicoupe.sol.pl/galeria/view_al ... me=album68

AlsoKnowAs Labek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2006 19:03:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2006 10:39:02
Posty: 214
Lokalizacja: Chorzów
Kurcze jutro w nocy czeka mnie trasa 600 km i troche sie boje ze cos mi bedzie sie bardziej pieprzyc! Wymieniac czujnik? Mysle ze to nie od tego... :/ Bo dzieje sie i na zimnym i na ciepłym silniku, a co z ta lambdą? ona nie ma na to wpływu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2006 19:12:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lis.2005 17:21:57
Posty: 855
Lokalizacja: Opole
u mnie odlaczali sonde lambady i dalej na wolnuch obrotach mial wachania o jakies 100 obrotow.

_________________
A4 jest AVANT jest 1.8 jest TURBO jest QUATTRO jest.

BYŁO:
Audi Coupe 93r. 2.0 115 KM
http://audicoupe.sol.pl/galeria/view_al ... me=album68

AlsoKnowAs Labek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: