.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.mar.2025 14:47:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 08:27:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
No wlasnie ten szary jest od jalowych. Ale do ECU nie dochodzi ani sygnal o biegu jalowym ani o pelnym otwarciu przepustnicy, mimo ze ten bialy kabelek jest dobrze podlaczony i nie zauwazylem zeby byl gdzies przeciety :/ Ide szukac dalej.

Gdzie dokladnie powinien byc i jak wyglada ten komputerek? Kolo przekaznikow pod polka znalazlem tylko 2 pudelka od alarmu. Jest tylko jeden przekaznik, ktory moglby byc tym kompem, bo ma wystarczajaco nog, ale to raczej nie to. Moze u mnie go gdzie indziej upchali? Chyba ze schowany jest calkiem za przekaznikami?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 08:38:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
zobacz w tym linku co podalem, co i jak. odpal bryczke i zdejmij wtyczke z czujnika polozenia przepustnicy.

zewrzyj sobie podczas pracy silnika na krotko we wtyczce +12 z tym od stabilizacji wolnych, obroty powinny spasc wlasnie do prawidłowych.

Z tego co pamietam, u mnie jak zdejmuje wtyczke z tego czujnika to obroty wzrastają do ponad 1000, a jak wtykam to spadają do ~800.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 08:47:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Winowajca byl ten kabelek, ktory zle docisneli i wypadl. Zacisnalem go pozadnie, odpalilem i obroty sa rowniutkie :-) Tyle ze 1100, bo silnik zimny, ale wczesniej rowniez na zimnym byly nierowne. Ten uciety kabel przy TPSie idzie do ECU. Po co go obcinali? Moze to przez to ECU wzbogaca tak strasznie mieszanke?
Okazuje sie ze ten overbust tez dziala. Wczesniej sprawdzalem wciskajac pedal gazu i sie nie wlazal. Teraz pociagnalem za ciegno przy przepustniy i sie wlaza.
Tak wie problem wolnyh obrotow rozwiazany. Pozostaje mieszanka. Teraz przeplywomierz jest tak ustawiony ze klapka jest duzo wyzej niz powinna w polozeniu spoczynkowym. Jak poruszalem ta klapka przy wylaczonym silniku to czuc bylo zapach benzyny. Moze tloczek cieknie i przez to wzbogaca sie mieszanka? Niby do filtra powietrza nic sie nie leje.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 10:22:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
... na zimnym , zaraz po odpaleniu obroty sa podwyzszone, wlasnie w okolice 1000. Jak silnik zlapie 50st to ssanie sie rozlacza i powinny zejść na ~800.

Pozycja spoczynkowa klapki nie ma nic do gadania do mieszanki na woolnych, no chyba ze ją podparłeś 1cm :D

ustaw ją między 1,9mm a 3mm ponizej krawedzi w lejku przeplywomierza, dalszą stroną klapki przy krawedzie z ktora juz sie prawie styka. zresztą powinna byc tam naklejka co i jak.

ale jak ci odpala, to raczej masz dobrze ustawioną.

czasem potrafi kapać z tłoczka, no ale w spalinach tego nie wyczujesz. ... chyba, ze ci litrami tam tryska.

sprobuj jeszxcze delikatnie zubozyc jak uwazasz ze spaliny są za bogate.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 12:17:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Sek w tym, ze klapka jest powyzej krawedzi a nie ponizej :-) No ale niby mieszanka jest OK. Zastanawia mnie tylko woda w spalinach. Z rury troszke pryska woda. Jak sie przylozy pod rure reke to po chwili pojawia sie troche malych kropelek. Na gazie to normalka, ale na benzynie? Jakis czas temu dolalem do baku troche denaturatu. Pewnie mialem tam troche wody :-) Dla scislosci plynu chlodniczego nie ubywa ani nie przybywa, wiec uszczelka glowicy raczej jest OK :-) Musze podjechac na jakas pewna stacje i zatankowac paliwa. No i jeszcze wymiana swiec. Zobaczymy czy wtedy bedzie lepiej.

Troche mnie dziwi to, ze auto dalek kopci. I to nieregolarnie. Raz spaliny sa czyste na wolnych. Potem dodam troche gazu i tez jest OK. I na wolnych dalej jest ok. A po chwili zaczyna kopcic siwym, o lekko niebieskawym odcieniu dymem. i po chwili znowu jest OK. Spaliny raczej nie maja zapachu spalonego oleju tylko niedopalonej benzyny, ale moze sie myle?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 17:21:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
klapka w spoczynku powinna byc ustawiona tak:

Obrazek

podreguluj, zeby bylo cos takiego.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2006 11:41:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Ustawilem przeplywke tak jak na rysunku. Ustawilem mieszanke, lambda ladnie oscyluje dookola 0,5V (z czestotliwoscia ok 0,5 Hz) a swiece w koncu przestaly byc okopcone. Autko ladnie jezdzi na benzynce i nie kopci. Jest jednak male ale: Gdy silnik jest zimny, to odpala, ale zaraz obroty spadaja i po chwili gasnie. Jak go nie przytrzymam na obrotach to za kazdym razem zgasnie. I tak przez okolo 2-3 min. Potem obroty ustalaja sie na okolo 950-1050 i silnik chodzi w miare rowno. Gdy rusze zaraz po odpaleniu (bez tych 2-3 min podgrzania) to autko sie krztusi i szarpie. Co moze byc nie tak? Czujnik temperatury sprawdzony i ma niby takie wartosci rezystancji jak powinien miec. Jakis miesiac temu czyscilem regulator podgrzewania. Moze cos tam zle zlozylem? Niby poskladalem tak jak bylo. Moze znowu sie zasyfil? (w baku bylo malo benzyny a poprzedni wlasciciel jezdzil glownie na gazie. Wiec w baku moze byc jakis syf). Dodam, ze zaraz po odpaleniu z rury lubi wyleciec chmurka siwego lekko niebieskawego dymu, ale zaraz przestaje kopcic i potem tez juz nie kopci. Macie jakies pomysly?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2006 21:43:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
uważaj na resztki paliwa (brudnego) bo zabrudzi wtryskiwacze i będą problemy z wolnymi obrotami i wogóle klocki w trakcie jazdy.

jedynie czujnik temp. może nawalać, bo nie dostaje odp. podwyższonej dawki jak zimny.
Jakie wartości zanotowałeś?

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2006 15:46:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Czujnik odpada. Nie pamietam w tej chwili jakie to byly wartosci, ale na zimnym silniku bylo cos kolo 1 kohma a w miare rozgrzewania rezystancja spadala do okolo 200ohmow. Zreszta wtrysk rozruchowy reaguje poprawnie. Mysle ze cos sie przytkalo. Dzis ten problem juz nie wystapil :-) Moze jakis paproch w paliwie. Dotankowalem paliwa i chodzi OK. Pewnie czeka mnie plukanie zbiornika :/ Bo wode ze zbiornika juz raczej cala wyciagnalem - nieodzowny denaturat :-)
Jeszcze tylko te obroty troche mnie denerwuja. Trzyma okolo 1000 niezaleznie czy cieply czy zimny. Krokowiec po czyszczeniu i dziala (po wyciagnieciu wtyczki z niego obroty spadaja do kolo 300-400. Mam odciety jeden szary kabelek przy TPSie idacy do ECU i dajacy sygnal o biegu jalowym. Drugi jest wpiety we wtyczke na slowo honoru. Narazie nie mam jak tego zrobic, bo autko stoi pod chmurka i nie mam pradu zeby sie podpiac z lutownica. Musze pojechac do domu i tam to zrobie. Mam nadzieje ze pomoze :-)

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2006 22:57:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
photokom napisał(a):
Mam odciety jeden szary kabelek przy TPSie idacy do ECU i dajacy sygnal o biegu jalowym. Drugi jest wpiety we wtyczke na slowo honoru


i sie dziwisz, że ci wolnych nie stabilizuje?

Stabilizator wolnych dostaje 3 sygnały. Jeden od czujnika temperatury (tego obok czujnik temp do ecu) , obroty, oraz sygnal z tpsu ze przepustnica jest zamknieta i powinien zacząć stabilizować obroty.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2006 08:46:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Nie no - nie dziwie sie :-) Tyle tylko ze do modulu stabilizacji biegu jalowego idzie ten szary kabelek, ktory jest podpiety. A ten odciety idzie do ECU. Jak tylko dorwe jakis kontakt w poblizu samochodu to to polutuje. Dziwi mnie tylko dlaczego ktos ten kabelek ucial? Pewnie gazownicy.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2006 10:11:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
photokom napisał(a):
Nie no - nie dziwie sie :-) Tyle tylko ze do modulu stabilizacji biegu jalowego idzie ten szary kabelek, ktory jest podpiety. A ten odciety idzie do ECU. Jak tylko dorwe jakis kontakt w poblizu samochodu to to polutuje. Dziwi mnie tylko dlaczego ktos ten kabelek ucial? Pewnie gazownicy.


gazownicy mogli podpiąć do komputera od gazu, żeby np uruchomić funkcję cut-off przy schodzeniu z obrotow (hamowaniu silnikiem).

Ja np u siebie wykorzystuję sygnał pełnego otwarcia przepustnicy i mam w programie ustawione dodadkową ilość gazu > wzbogacenie.

P.S. sprawdzałeś czy TPS jest sprawny? Ja miałem już dwie sztuki uszkodzone. W Srodku puszczają luty od zmian temp i nie wychodzą z tpsu sygnały. Powninien zwierać wewnętrznei sodkowy z dolnym albo górnym zaleznie od tego czy jest WOT czy zamknięta (lub odwrotnie). najlepiej mierzyć napięcie z podpiętą wtyczką, czy pojawia się ~12V na górnym/dolnym.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2006 10:18:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
No wlasnie gazownicy podpieli kabelek od kompa gazowego pod TPS wlasnie tam skad wychodza szare kabelki (przepustnica zamknieta) i przy okazji odcieli szary kabelek idacy do ECU.
TPS jest sprawny - sprawdzalem - daje sygnaly przy zamknietej i otwartej przepustnicy.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: