.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 08:53:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3 20V 7A]Dziwne zachowanie wentylatora
PostNapisane: 31.lip.2006 21:40:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Zauważyłem u siebie i u kumpla w 7A dziwne zachowanie wentylatora, a mianowicie. Po zgaszeniu auta potrafi się chlodzic jeszcze z 5 minut i nagle po jakis 15minutach znowu zaskoczyći tak znowu przez kilka minut pracuję. Co ciekawe jak przekrece stacyjkę to się wyłącza

Też tak macie? Tak ma być czy mam coś zfakane? :peace:

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 21:48:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 14:41:45
Posty: 839
Lokalizacja: Kraków
nic nie masz sfakane, tak ma byc, w obu poprzednich cygarach tez tak mialem, teraz w c4 tez sie chlodzi po wyl. zaplonu.
Nie jestem pewien, ale wydaje mi sie ze bierze sie to stad, ze tego wentylatora nie wlacza czujnik w chlodnicy, tylko ten przy glowicy, wtedy uklad sobie"miesza",ja mam dodatkowo pompke, ktora wlacza sie razem z tym dodatkowym chlodzeniem, przepompowuje wode zeby zapobiec przegrzaniu sie glowicy.

proponuje jednak, zeby wypowiedzieli sie na ten temat eksperci :peace:

pzdr

_________________
nf,mc,kg, aan
akn

nagie blondynki okazują się wcale nie takie głupie...

frustra vivit qui nemini prodest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 22:41:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Nudas_PL napisał(a):
nic nie masz sfakane, tak ma byc, w obu poprzednich cygarach tez tak mialem, teraz w c4 tez sie chlodzi po wyl. zaplonu.
Nie jestem pewien, ale wydaje mi sie ze bierze sie to stad, ze tego wentylatora nie wlacza czujnik w chlodnicy, tylko ten przy glowicy, wtedy uklad sobie"miesza",ja mam dodatkowo pompke, ktora wlacza sie razem z tym dodatkowym chlodzeniem, przepompowuje wode zeby zapobiec przegrzaniu sie glowicy.

proponuje jednak, zeby wypowiedzieli sie na ten temat eksperci :peace:

pzdr

Masz zupełną rację.
U mnie w ABK też tak jest. Ostatnio kobita się mnie pytała jak to jest, że nie wyłączyłem silnika a kluczki w domu jej dawałem :D :P .

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 22:43:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
Jest tak:

po wyłączeniu zaplonu wentylator wlacza sie na podstawie danych dostarczanych od czujnika przy glowicy. Ma to na celu "wydmuchanie" tzw poduszki gorącego powietrza gromadzącej się pod samą maską. W takie upały może się dziać tak, że wentylator schlodzi na tyle, ze czujnik temp przy glowicy rozłączy, bo bedzie temp OK, ale za pare minut wzrosnie i znowu zalaczy wentylator.

Ogolnie rzecz ujmujac:Wszystko jest oki, więc
ŻYCZĘ WIĘCEJ TAKICH PROBLEMÓW :D :peace: :peace:


EDIT:
Kurcze, znowu kolega nade mna ubiegl mnie :D

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 22:49:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
Tak samo jest rowniez w AAR. Przestudiowalem budowe przekaznika do wentylatora, i sie okazuje, ze w/w zezwala na zalaczenie went. przy wyl. zaplonie (bo w trakcie pracy silnika chodzi przeciez visko, no nie??)
---tym razem Kjej byl szybszy----- ;-)

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 22:58:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Ok
To dzieki za odpowiedzi, zatem wszystko jasne, tak ma być i już :peace:

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 15:43:46 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
U mnie tez tak jest jmm. So don't worry. Trzeba tylko pilnowac coby aku byl w dobrej formie - zwlaszcza zima :)

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: