.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.gru.2024 22:35:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2006 20:14:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2005 11:53:15
Posty: 570
Lokalizacja: Będzin
Auto: A6C5 Avant 1.8T
Witam.W Audi mojej Mamy była podobna awaria.auto zimne cięzko zapaloło i skakało przy zimnym silniku.zostały zrobione dwie rzeczy
wymieniony niebieski czujnik temperatury oraz został zresetowany i zainstalowany nowy program w komputerze.okazało sie że podawał za dużo paliwa i jeszcze pare innych rzeczy.spróbuj z komputerem to tylko moja podpowiedz ;)
Pozdrawiam Baczek White Power 1.8 :peace: :peace:

_________________
Audi 80 Coupe 1.8 DZ Była
Audi A6 C5 Avant 1.8 T historia
Trabant rocznik 1984 dożywocie
Fiat 126 p 89r FL
Obecnie Audi TT 8N 1999


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 18:22:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2006 19:02:37
Posty: 87
Lokalizacja: Wąbrzeźno/Powidz
witam. mam pytanko jak juz mowa tu o potencjometrze, to chcialbym sie zapytac ile takie cos kosztuje jesli juz trzeba to wymienic??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 19:15:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2005 09:41:06
Posty: 121
Lokalizacja: konin
witam
ja od paru dni mam podobnie
przy odpalaniu zimnego z benzyny pare razy obroty pływają od 1500 do 400i stabilizują sie
przy odpalaniu ciepłego na gazie bardzo wolno podnoszą sie obroty do 800 i nie pływają
do 2000 często szarpie po dodaniu gazu
ponadto jest słabszy i więcej pali
cóż może być przyczyną?

_________________
B4 80 2.3 NG '91 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 00:39:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Glowna przyczyna to zuzyta juz sonda lambda objawia sie to wlasnie szarpaniem gdy silnik jest jeszcze zimny. Obroty wtedy faluja i silnik potrafi zgasnac. Gdy pojedziemy do mechanika to sonda podczas jazdy jest juz zagrzana. Po podlaczeniu pod komputer VAG pokazuje wtedy ze sonda jest OK a to nie prawda. Druga dosyc popularna usterka jest zepsuty czujnik Halla lub czujnik temperatury silnika stad szarpanie przy jezdzie na niskich biegach. Na liscie podejrzanych podzespolow jest pompa paliwa, zapchany filtr paliwa, swiece zaplonowe, kable WN, rodzielacz zaplonu, kopółka, Palec, cewka itp. Wyzej wymienionych rzeczy nie ma co wymieniac bo to tylko zbedne koszty. Jak wymieniac to tylko sonde lambda lub czujnik Halla/temperatury silnika bo to one sa glowna przyczyna opisanych objawow. Napisalem o tym bo juz to przerabialem u siebie w B4. ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 07:28:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.cze.2006 07:09:45
Posty: 8
Lokalizacja: Gryfów Śląski
Miałem tak samo - ale się uspokoiło! Co zrobiłem? Poprostu tankuje dobre paliwo polecam Statoil 98 bezsiarkową - troche droższa ale WARTO!!! Teraz wszystko chodzi jak w zegareczku! :peace:

_________________
AVE bracia i siostry z Audi! :580:
CKK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 23:32:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
daniel061081 napisał(a):
witam. mam pytanko jak juz mowa tu o potencjometrze, to chcialbym sie zapytac ile takie cos kosztuje jesli juz trzeba to wymienic??


jeżeli chodzi o potencjometr przepustnicy to śakieś 150 - 200 zeta :)


KORU napisał(a):
Jak wymieniac to tylko sonde lambda lub czujnik Halla/temperatury silnika bo to one sa glowna przyczyna opisanych objawow.


czujnik temp - sprawny

chyba że sonda, ale jeżeli na zimnym też szarpie to też wina może byc sondy??

czujnik halla odpowiada za iskre prawda?? To jeżeli iskra jest taka, że aż jasno sie robi w garażu to chyba raczej odpada hall??

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 07:33:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Uki, sonda dzięki grzałce zaczyna pracować już 30 s. po odpaleniu zimnego silnika, tak więc w zasadzie ma ona wpływ nawet na zimny silnik.
Czujnik Halla informuje ECU o położeniu wału, tak więc jeśli np. jest lekko przesunięty lub z innego powodu podaje sygnał z opóźnieniem to chociaż iskra jest zaj... to będzie wyzwalana zbyt późno i szarpanie gotowe. Za moc iskry odpowiada cewka, przewody i świece, a nie hall.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2006 13:23:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2006 22:20:05
Posty: 40
Lokalizacja: Warszawa/Ciechanów
OK. Do wiadomości wszystkich skazanych na szarpiącą jazde....
Wróciłem właśnie od mechaniora - po podłączeniu do kompa okazało się że mam takie oto usterki:
Sonda Lambda - G39
Brak sygnału
Czujnik-1 spalania stukowego-G61
Brak sygnału

A objawy to:
Szarpanie do około 2200 obrotów, praktycznie na wszystkich biegach.
Samochód skacze jak żaba:)
Często przy zapalaniu silnik chodzi na trzech garach, tzn taki objaw.
No i strzały w tłumik:) podczas dodania gazu jak samochód skacze.

Także koledzy - wiadomo co jest nie tak, przynajmniej u mnie.
Pozdrawiam i Zyczę Pozodzenia.
Jak ktoś ma dostęp do tych części tanio jakoś - proszę o kontakt.

_________________
[ABK] 2.0E B4, 1992r.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: