.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lis.2024 00:51:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2006 07:34:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Cytuj:
I nastepne pytanie obroty sa mierzone od czujnika walu silnika czy od cewki POZDRO

Dla instalacji gazowej - z cewki lub z jednego z przewodów WN za pomocą czegoś na kształt nawiniętej cewki na przewód WN, a dla ECU silnika z czujnika położenia wału, czyli czujnika halla.
Czy ten spadek obrotów występuje tylko na LPG, czy również na benie? Jeśli tylko na LPG to wina może leżeć po stronie instalacji LPG, a konkretnie regulacji lub zużyciu membran w reduktorze.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2006 08:05:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Miałem tak, że mi silnik przygasał przy skręcaniu -nie zawsze ale się zdarzało i nie był to jedyny objaw ale w każdym razie była to wina reduktora.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2006 10:54:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
zaplon wypada "losowo-brak regularnosci" na benie jak i na gazie, tylko na benzynie kiedy wypadnie zaplon to dodatkowo sonda zubarza mieszanke i obroty na chwile spadaja, a na gazie tylko slychacwypadanie, a na obrotomierzui lekko drgaja obroty. Restart ECU nic nie zmienia. Zaplon nie wypada na zimnym silniku lub na lekko cieplym po dluzszym postoju, ale po 3-4 minutach juz zaczyna slychac i silnik wtedy tak pracuje nierowno, a odrazu po odpaleniu chodzi idealnie rowno, np. jak wcisne gaz na 1800obr. POZDRAWIAM

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2006 12:12:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
Witam ostatnimi czasy dorwalem autodate i sprawdzilem opory na tej cewce i na uzwojeniu pierwotnym cewki opor wg. autodaty powinny miescic sie w zakresie 0,5-1,5 [OMa], ja zanotowalem na mierniku 2,8[OMa], a na uzwojeniu wtornym opor rzedu 8,57[k_OMa], a wg, autodaty powiniem znajdowac sie w granicach 5-9[k_OMa], silnik juz jakis czas stal i po 15 min. opor na uzwojeniu pierwotnym spadl do 2,1[OM]. Czy W/W pomiary wskazuja na mocne zurzycie cewki. POZDRAWIAM

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2006 13:06:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Wyniki pomiaru rezystancji wskazuja na niesprawna cewkę . Jeśli w/g danych maksymalne róznice do ok 3 razy to w Twoim przypadku masz róznice dochodząca do 6 x w zmianie rezystancji. Z prostego wyliczenia na wartość indukowanego napiecia okazuje sie ze napiecie może nie byc wystarczające by uzyskac przeskok iskry na swiecy. Sprawdz jeszcze jaka wartosc rezystancji uzwojenia pierwotnego ma cewka np po całej nocy. Rozgrzewanie sie cewki i zwiększanie rezystancji prawdopodobnie swiadczy o zwraciach miedzyzwojowych. Mozesz spróbowac równiez zmiejszyć wartośc odległości miedzy elektrodami na swiecy (ale to rozwiązanie chwilowe - o ile zadziała).

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2006 13:53:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
Spoko dzieki za odp. i zrobie tak jak mowisz sprawdze po nocy jaki jest opor POZDRAWIAM

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: nieodpala na ciepłym
PostNapisane: 26.lip.2006 19:16:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2006 15:35:18
Posty: 5
Lokalizacja: Kraków
wymień tylko czujnik temp. silnika, ten pierwszy od głowicy niebieski


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nieodpala na ciepłym
PostNapisane: 27.lip.2006 07:38:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
wojart napisał(a):
wymień tylko czujnik temp. silnika, ten pierwszy od głowicy niebieski

Witam kolego wojart, czujnik [temp. ECU] ten niebieski dwu-pinowy juz wymieniony, zostala tylko cewka do podmiany i sprawdzenia.

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: nieodpala na ciepłym
PostNapisane: 27.lip.2006 08:00:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2006 15:35:18
Posty: 5
Lokalizacja: Kraków
u mnie były takie objawy i po podpięciu komputera wskazywał że temp silnika jest -50st. Po wymianie tego czujnika (najlepiej orginalny audi, żadne tanie rzemiosło) ustąpiły te problemy, czyli zapala normalnie i przestał sobie dodawać obrotów. pozdrawiam i życzę szybkiego usunięcia dolegliwości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 08:54:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
Witam, niestety ciag dalszy tematu. Wczoraj podmienilem cewke z modulem z innej audicy, nic to nie pomoglo, praca silnika byla dokladnie taka sama, obecnie wymienilem juz na nowe. (Czujnik Halla, swiece, kable WN, palec, kopulke, czujnik temp. ECU), wczoraj ustawilem jeszcze silnik krokowy bo byl przestawiany ze 3 mm. i go sprawdzilem bo naczytalem sie w ksiazce jak go wyregulowac. Sprawdzalem jeszcze rezystancje potencjometru przepustnicy i kable od modulu, jeszcze moze sprawdze rezystancje od czujnika temp. powietrza i wtedy zabraknie mi juz pomyslow POZDRAWIAM

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 09:55:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Krychu, a jak sonda się ma? Robiłeś analizę spalin, albo przynajmniej pojeździłeś z lapkiem pod LPG? I jak z kompresją? A może gdzieś masz jakieś lekkie zwarcie, albo jakieś urządzenie pobiera od cholery prundu. Sprawdź jakie masz ładowanie, kiedy tak się zaczyna wyrabiać. Kurcze kończą mi się pomysły :( .

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 20:41:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 13:07:46
Posty: 81
Lokalizacja: Racibórz
Sprawdzałeś kąt wyprzedzenia zapłonu ?

_________________
Audi 80 ABT + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2006 07:41:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
Kat zaplonu dzis jade sprawdzic i sprawdze przy okazji kompresje, sonda jest nowa, ma przebieg okolo 3-4 tys. km, na spalinach (bylem jeszcze przy starej sondzie) i na wolnych obrotach CO sie nie miesci (1,6%), a jak dam na 2500 to CO spada do 0%. Jeszcze sprawdze czujnik temp. powietrza, wtrysk czy nie kapie. Jeszcze mam pytanie czy w ABT nie ma jakiegos zaworka rozruchowego, bo wtrysku to napewno nie ma. Posiadam interface i laptopa, wiec pytanie jak sprawdzic silniczek podczas jazdy, mozna za pomoca VAG-COM ? POZDRAWIAM

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2006 08:40:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Niestety VAG-iem za wiele nie sprawdzisz w tym autku. Jedynie na postoju przy zgaszonym silniku można przetestować TPS, nastawnik przepustnicy i zdaje się silnik krokowy. Zaworka benzynowego do rozruchu w ABT nie ma. ECU na podstawie temp. płynu i zasysanego powietrza (jak jest zimny silnik) wzbogaca mieszankę, a nastawnik przepustnicy delikatnie ją uchyla, tyle udało mi się wypatrzeć.
Co do sprawdzenia podczas jazdy, to jak masz gaz i np. sterownik Bingo to można podczas jazdy podejrzeć jak zachowuje się lambda, TPS i krokowy od LPG. Jadąc na benie oczywiście krokowy LPG będzie stał w miejscu ale lambda i TPS normalnie pracują. W innych sterownikach też pewnie lambdę będzie widać, nie wiem jak reszta.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2006 19:42:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
Witam ustawilem dzis zaplon w niuni byl za bardzo to przodu, bo jak widzialem punkt to na stroboskopie bylo ustawione 23 Stopnie. Odpalanie troszke sie poprawilo, ale jeszcze nie jest to. Posprawdzalem jeszcze sprezanie w celu sprawdzenia czy te wypadanie zaplonow to nie jest czasami zawieszajacy sie co jakis czas zawor, ale to nie zawor naszczescie, kupie jeszcze troszke benzynki i wyczyszcze szczoteczka gaznik,i rozbiore regulator cisnienia i sprawdze czy nie kapie wtrysk POZDRAWIAM

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2006 19:54:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Krychu, to sprawdź jeszcze czy czasem nie masz przesuniętego zapłonu względem wałka rozrządu. Bo to że teraz masz zapłon na znaku nie znaczy, że rozrząd jest w odpowiedniej pozycji. Kurde trochę namieszałem. Inaczej, chodzi o to czy wszystkie znaki się ze sobą schodzą tak jak trzeba. U mnie było np. tak, że Jeśli wał był na znaku to wałek rozrządu był przesunięty, ale ponieważ aparat zapłonowy był przestawiony to przy sprawdzaniu kąta wyprzedzenia nie było tego widać. Dopiero przy zdejmowaniu głowicy i jej ponownym zakładaniu wylazło, że ktoś, kiedyś przy zmianie paska zamiast ustawić koła na znaki zrobił sobie swoje znaczki i potem tylko doregulował zapłon :( .

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2006 20:07:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
Danek jezeli chodzi o rozrzad to wal i walek rozrzadu jest na znakach, ale walek od napedu aparatu jest o zabek do przodu. Mam nadzieje ze o to tobie chodzilo POZDRAWIAM

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2006 20:17:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
No mniej więcej, u mnie niestety wałek rozrządu był przesunięty względem wału korbowego o 1 ząbek.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2006 20:26:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
I jezeli juz wiecej niczego nie wymysle to polubie ta przypadlosc mojej niuni i bede ja za to kochal

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2006 19:14:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
Witam, dzis zmierzylem rezystancje na czujniku temperatury powietrza i opor jaki odczytalem to 32000(omy), przy powiedzmy temp. 20 stopni celcjusza [wg. autodaty 2500 om ], z czego wniosek nasuwa sie sam kiedy sa upaly, to dziala caly czas podgrzewacz powietrza, bo nawet na cieplym silniku dziala teraz w te upaly [napiecie na kontktorze od podgrzewacza], kiedy odlaczylem podgrzewacz praca silnika po jakims czasie ustabilizowala sie i nasuwa sie pytanie czy takowy czujnik moge dokupic POZDRAWIAM

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: