.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lis.2024 03:53:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 Avant AHH '00] Diagnostyka auta poprzez VAG-COM
PostNapisane: 03.sie.2006 10:37:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.maja.2006 14:38:11
Posty: 99
Lokalizacja: Piła
Chciałbym zdiagnozowac moje auto jak w temacie za pomoca VAG-COM Alpha 0.81
bo takowy mam ale nie wiem co i jak mam sprawdzić a same cyferki mi nic nie mówią.
Wole się poradzić ludzi biegłych w temacie bo zdaje sobie sprawe że niechcący mogę sobie bardzo zaszkodzić.
Pokierujcie mnie jak mam wszystko prześwietlić w aucie, jeżeli potrzebujecie jakieś dodatkowe informację o których zapomniałem, dajcie znac a szybko to naprawie :!:
Dziekuje za okazaną pomoc.

_________________
<B>A4 Avant '00 AHH TDi 153km/339Nm </b>:diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2006 15:28:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.maja.2006 14:38:11
Posty: 99
Lokalizacja: Piła
Czy znajdzie sie ktoś kto pokieruje mnie jak przeprowadzić diagnostyke w mojej niuni i od czego mam zacząć a potem zinterpretuje te wyniki :?: :?: :?:

_________________
<B>A4 Avant '00 AHH TDi 153km/339Nm </b>:diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2006 17:55:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Witam serdecznie,

Na poczatek, wersja Alpha 0.81 to jest chyba strasznie stara. Sugeruje poszukac nowszej wersji. Z tego co wiem, to z interfejsami z Allegro VAG-COM dziala do wersji 311.2
Zasadniczo, nic zlego nie zrobisz czytajac kody bledow z silnika (opcja "Fault Codes") oraz bloki wartosc mierzonych (opcja "Measuring Blocks"). Tutaj po prostu czytasz stan silnika i nic w nim nie przestawiasz. Bardzo fajny opis blokow wartosci dla silnikow z pompa wtryskowa jest tutaj:
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=347
Sa jakies roznice miedzy poszczegolnymi wersjami silnikow z pompa, ale mimo to wartosci ktore sa na tej stronie nadaja sie do testowania. Podstawowe bloki ktore warto sprawdzic a ktore latwo interpretowac to:
003/010 - tutaj ida wymagana masa powietrza i wskazania czujnika masy
008 - ograniczenia dawek paliwa
011 - cisnienie doladowania
013 - korekcja dawek paliwa na cylindrach

Pierwsze 4 bloki testuje sie na rozgrzanym silniku, rozpedzajac go na 3 biegu od ok 1500rpm do czerwonej kreski. Trzeba je zalogowac i potem interpretowac - patrzac w czasie testu na laptopa mozna w cos niezle wydzwonic. Te bloki mowia o tym jak silnik oddycha. Blok 013 pozwala ocenic stan ukladu wtryskowego. Patrzy sie na niego na obrotach jalowych na zimnym i rozgrzanym silniku - im mniejsze dawki korygujace tym lepiej. Inne wazne bloki to 000, 001, 004 i 007.

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2006 13:15:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.maja.2006 14:38:11
Posty: 99
Lokalizacja: Piła
Początki są trudne bo nie ma mi kto pomóc z testami w czasie jazdy więc może na początek wartości wyswietlane na biegu jałowym na rozgrzanym silniku..
Obrazek

czy z tego już można coś wyczytać :?:

_________________
<B>A4 Avant '00 AHH TDi 153km/339Nm </b>:diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2006 14:53:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
cilek napisał(a):
Początki są trudne bo nie ma mi kto pomóc z testami w czasie jazdy więc może na początek wartości wyswietlane na biegu jałowym na rozgrzanym silniku..
Obrazek

czy z tego już można coś wyczytać :?:

MOżna wyczytać tyle że dawki korygujące prawie idealne, a kąt wtrysku ciut trzeba w górę skorygować. Testuj gadzinę w trasie i zrób loga z bloku 11 zaczynając od 1500 rpm aż do 4500 rpm z butem w podłodze.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 19:13:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.maja.2006 14:38:11
Posty: 99
Lokalizacja: Piła
witam wszystkich po przerwie, zrobiłem nareszcie te logi z bloków 008 i 011 jeszcze na orginalnym sofcie i proszę o interpretacje,

- - - - - 008 - - - - - - - - - - - - 011
Obrazek Obrazek
dodam że właśnie wrzucony został sofcik i jest tam co nieco jak na ori 90km :diabel: i niebawem pokaże wykresik... :):

pozdrawiam
Cilek

_________________
<B>A4 Avant '00 AHH TDi 153km/339Nm </b>:diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 20:22:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Masz wszystko dobrze ale sprawdz jeszcze wydajnosc przeplywomierza podczas jazdy blok 003 pozycja 3 powinna zgadzac sie z pozycja 2 . Gdy bedzie duzo nizsza to przeplywka do wymiany bo virusek nic nie da a skoro bedzie wyzsza to znaczy ze jest lepiej niz potrzeba.Chyba masz zaslepiony EGR bo masa powietrza na postoju jest dosyc wysoka ,chyba ze to silnik na pompowtryskach. Sprawdz podczas jazdy ten blok :peace:

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 20:25:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
jak dla mnie blok 008 i 011 wyglada OK ...

jaka moc ma teraz autko ... :?:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 20:52:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.maja.2006 14:38:11
Posty: 99
Lokalizacja: Piła
Ma teraz 153km i 340Nm momenciku - milutko

Obrazek

zapodałem wykresik bo spójżcie jaka była "seria" tyle że na wtryskach ASV, same wtryski musiały dać teoretycznie ok 42km i 90Nm ale nie było to mierzone..
podobno serducho ma jak dzwon, było wszystko sprawdzane i nic nikt nigdzie przedemną nie dłubnął, więc soft to taki lajcik bo tylko +21Km i 45Nm więcej,
suszarka podawała 950 a terad dmucha jakieś 1050..

_________________
<B>A4 Avant '00 AHH TDi 153km/339Nm </b>:diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 21:00:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
logi sa gut.
wykres jest :galy: .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 21:06:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Moc i jej wykres bardzo ladny ale moment opada tak dziwnie.Moze tak go zmniejszyc lekko aby trzymal sie dluzej a moc zostanie taka sama. :peace:

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 21:36:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
:galy: jestem w szoku ... ale moment to bym troszke zminejszył za duzy skok w tak niskim przedziale obrotów ... nie zdrowe dla sprzegla jak i dla reszty gratów ....... i dla kregów szyjnych ;-) .... ja bym go troszke zmnieszyl i bardziej polozyl (tzw. stół ... :diabel: )

P.S a te 42 kuce i 90 Nm z samych wtryskow to az nie chce mi sie wierzyc ...... musiales miec zdrowa serie ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 14:56:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.maja.2006 14:38:11
Posty: 99
Lokalizacja: Piła
pewnie jakiś bonus był i to niezły.. ale teraz to ciężko stwierdzić.
Tyle tylko, że na seri jak ją kupiłem to naprawdę jechać się nie dało.. myślałem że jadę na Giewont, ciągle miałem pod górkę :zly: ,
to ja chciałem mieć taki moment bo właśnie w zakresie od 2000 do 2400 najczęściej go potrzebuję do przyjemnej jazdy w trasie, w praktyce dla mnie takie rozwiązanie daje lepszy efekt niż obniżenie i wydłużenie momentu - no może ciut bym go opuścił i spłaszczył tak aby ta górka była do 2600 ale niestety brakowało czasu.
pomyślimy :)

_________________
<B>A4 Avant '00 AHH TDi 153km/339Nm </b>:diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: