.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.gru.2024 23:27:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [S4 B5 2.7 biturbo] Nieprzewidywalne zachowania!
PostNapisane: 07.sie.2006 19:42:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.cze.2006 23:19:47
Posty: 20
Lokalizacja: Mielec
S4 avant (program na 315KM), opony 225/45R17.

Proszę o odpowiedź kto miał doświadczenia z prowadzeniem w/w auta.
Przy próbie gwałtownego przyspieszenia na suchym asfalcie i zarzucenia tyłem autko zachowuje się nieprzewidywalnie tzw. raz pięknie odpłynie tył a innym znowu razem wyjedzie przodem.Wiem że zależy to od rodzaju nawierzchni i warunków atmosferycznych.
Ale dziwne jest to że np. niejednokrotnie na mokrym asfalcie zamiast zarzucenia tyłem autko właśnie odjeżdża przodem z buksującymi kołami.

Rozdział mocy w S4 to podobno 60% tył i 40% przód, więc o co chodzi?
Z góry Dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2006 19:47:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
rozdział jest płynny to co podajesz to w warunkach normalnej przyczepnosci znaczy jak jest spokojnie

poszukaj sobie torsen albo quattro na forum bylo duzo tematów

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2006 19:56:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Chodzi o to ze moze nie potrafisz odpowiednio pokierowc autem to nie NFS. Nie szukaj usterek w sprzecie a raczej w technice prowadzenia. Nikt nie mowi ze to proste.

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2006 01:43:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.cze.2006 23:19:47
Posty: 20
Lokalizacja: Mielec
A co to jest NFS?Czy ja mówiłem że to jest proste?
Rozumiem że masz doświadczenie w quattro.A co podpowiesz mi na to że przednie opony bardziej mi się zużywaja niż tylne?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2006 05:31:29 
Moderator

Dołączył(a): 19.lip.2003 14:18:17
Posty: 3402
jupo napisał(a):
A co to jest NFS?


Need For Speed :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2006 06:12:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
jupo napisał(a):
A co to jest NFS?Czy ja mówiłem że to jest proste?
Rozumiem że masz doświadczenie w quattro.A co podpowiesz mi na to że przednie opony bardziej mi się zużywaja niż tylne?


Kolego, jak Ci napisał Maciu, wpisz w wyszukiwarke "torsen", "haldex" i "quattro" i poczytaj sobie najpierw :!!: Naucz sie co masz, poznaj techniczne uwarunkowania swojego sprzetu i dopiero pozniej zabieraj sie za zarzucanie tyłu czy przodu.

A to że sie przednie opony zużywaja szybciej niz tylne to jest norma, niezależnie od rodzaju napędu...

P.S. Na zime proponuje opony o wysokim profilu, felgi stalowe i i przygotowanie sie na jakies naprawy zawieszki. Pierwsza zima z quattro bedzie chyba pouczająca... :diabel:

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2006 08:37:01 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Audi jest podsterowne i to jest wada tych aut natomiast jezeli nauczysz sie z tym jezdzic to nie bedziesz gonil przodu po krzakach. poprostu trzeba odpowiednio wyczuc auto i tyle. musisz czuc kiedy mozesz depnac do dechy zeby Ci tylkiem rzucilo. napewno nie rzuci Ci tylkiem jak wciskasz w deche na rozpoczaciu zakretu w pierwszych 45st luku ... wtedy przod poleci w patyki i sie tylko spocisz. szkoda gadac. lepiej lec se na jakies utwardzone gruntowe pole i potrenuj ruszanie , wchodzenie w zakret itp ...a jak sie boisz to smigaj do szkoly doskonalenia techniki jazdy gdzie ucza kierowcy rajdowi.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Do Wszystkich
PostNapisane: 08.sie.2006 22:29:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.cze.2006 23:19:47
Posty: 20
Lokalizacja: Mielec
WITAM WSZYSTKICH.
Nie rozumiem, dlaczego na Tym forum większość osób stara się udowodnić (czasami niegrzecznie) Swoją wyższość doświadczenia w prowadzeniu aut i wiedzy od innych.
Mam prawko od 16 lat oraz zawodowe i wyścigowe uprawnienia, jeździłem w tym okresie różnymi autami z przednim oraz tylnym napędem zdobywając różne doświadczenia i nie lubię jak ktoś mnie poucza (zresztą i tak nie ma to większego znaczenia, bo mój sąsiad w kapeluszu jeszcze lepiej jeździ ;) ).
To jest forum techniczne, a nie wychowawcze.

„Nieprzewidywalne zachowania” - miałem na myśli problem czysto techniczny i ewentualnie typowy dla danego pojazdu oraz kontakt z osobami, które miały z tym doświadczenia.
A czy udało się komuś "z Was" robić bączki na suchym i z dobrą przyczepnością asfaltem w/w autkiem z mocą ok. 300KM?Wg. mnie to taka moc jest za słaba na ten napęd do takiej zabawy.

P.S. A mianowicie nie zgadzam się z tym „że to norma iż przednie opony zużywają się szybciej w każdym napędzie”.A co jeżeli warunki i napęd (tylny) oraz chęć i umiejętność kierowcy na to pozwalają – to które opony się szybciej zużyją?

OCZYWIŚCIE POZOSTAŁYM DZIĘKUJĘ ZA INFO.


Ostatnio edytowano 08.sie.2006 22:42:50 przez jupo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Do Wszystkich
PostNapisane: 08.sie.2006 22:40:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
jupo napisał(a):
WITAM WSZYSTKICH.
Nie rozumiem, dlaczego na Tym forum większość osób stara się udowodnić (czasami niegrzecznie) Swoją wyższość doświadczenia w prowadzeniu aut i wiedzy od innych.
Mam prawko od 16 lat oraz zawodowe i wyścigowe uprawnienia, jeździłem w tym okresie różnymi autami z przednim oraz tylnym napędem zdobywając różne doświadczenia i nie lubię jak ktoś mnie poucza (zresztą i tak nie ma to większego znaczenia, bo mój sąsiad w kapeluszu jeszcze lepiej jeździ ;) ).
To jest forum techniczne, a nie wychowawcze.

„Nieprzewidywalne zachowania” - miałem na myśli problem czysto techniczny i ewentualnie typowy dla danego pojazdu oraz kontakt z osobami, które miały z tym doświadczenia.

P.S. A mianowicie nie zgadzam się z tym „że to norma iż przednie opony zużywają się szybciej w każdym napędzie”.A co jeżeli warunki i napęd (tylny) oraz chęć i umiejętność kierowcy na to pozwalają – to które opony się szybciej zużyją?


proszę Pana Szanownego. Dalecy jesteśmy od udowadniania komuś , że nie jesteśmy wielbłądami. Jeśli pouczamy to tylko dlatego, żeby pomóc. Widzę, że poraz pierwszy jeździ Pan autem z Torsenem i z takim a nie innym rozkładem mas. Także powyższa wypowiedź tak naprawdę przedstawia konkretny już profil Pana wiedzy - FWD oraz może stare RWD w postaci poloneza, tudzież mercedesa, słabego mercedesa.
Ci którzy wypowiadali się akurat w Pana wątkach mają to doświadczenie. Sam jeździłem zarówno S4 2.7BiT jak i innymi modelami, i wiem czego się spodziewać po nich.
Quattro z Torsenem trudno jest opanować na tyle, zeby przód nie wyjeżdżał. Podstawowa zasada to dociążęnie przodu MOCNE oraz odpowiednio wczesne złamanie auta/przeniesienie masy na przód. i Torsen ma początkowe przełożenie 75% na przód 25% na tył, i żeby zaczął tył napędzać, musi być KONKRETNY uślizg na przedniej osi - wtedy dopiero zaczyna ciągnąć tymi 75% tył. I nie wcześniej. Dlatego ważnie jest aby odpowiednio wcześnie reagować przed zakrętem. Dużo wcześniej niż z RWD. NIe na darmo Stiq Blomqist powiedział, że audi quattro jeździ się identycznie jak autami FWD. Róznica jest przy wyjściu z zakrętu. On po prostu jedzie.

Osobiście radzę otworzyć nieco umysł na ten napęd i na rady co do niego, bo inni naprawdę przejeździli tymi autami dużo więcej kilometrów. [/img]

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Do Wszystkich
PostNapisane: 08.sie.2006 23:20:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.cze.2006 23:19:47
Posty: 20
Lokalizacja: Mielec
Leo napisał(a):


proszę Pana Szanownego. Dalecy jesteśmy od udowadniania komuś , że nie jesteśmy wielbłądami. Jeśli pouczamy to tylko dlatego, żeby pomóc. Widzę, że poraz pierwszy jeździ Pan autem z Torsenem i z takim a nie innym rozkładem mas. Także powyższa wypowiedź tak naprawdę przedstawia konkretny już profil Pana wiedzy - FWD oraz może stare RWD w postaci poloneza, tudzież mercedesa, słabego mercedesa.
Ci którzy wypowiadali się akurat w Pana wątkach mają to doświadczenie. Sam jeździłem zarówno S4 2.7BiT jak i innymi modelami, i wiem czego się spodziewać po nich.
Quattro z Torsenem trudno jest opanować na tyle, zeby przód nie wyjeżdżał. Podstawowa zasada to dociążęnie przodu MOCNE oraz odpowiednio wczesne złamanie auta/przeniesienie masy na przód. i Torsen ma początkowe przełożenie 75% na przód 25% na tył, i żeby zaczął tył napędzać, musi być KONKRETNY uślizg na przedniej osi - wtedy dopiero zaczyna ciągnąć tymi 75% tył. I nie wcześniej. Dlatego ważnie jest aby odpowiednio wcześnie reagować przed zakrętem. Dużo wcześniej niż z RWD. NIe na darmo Stiq Blomqist powiedział, że audi quattro jeździ się identycznie jak autami FWD. Róznica jest przy wyjściu z zakrętu. On po prostu jedzie.

Osobiście radzę otworzyć nieco umysł na ten napęd i na rady co do niego, bo inni naprawdę przejeździli tymi autami dużo więcej kilometrów. [/img]




...uffff
Tudzież znów odwołuję się do prośby o dokładne czytanie treści (jak w temacie "[S4 B5 2.7biturbo] Jakie ciśn.doładowania turbo?").
Bardziej nie na miejscu jest tutaj dalsza złośliwość w np. postaci mojej umiejętności prowadzenia "przedpotopowych pojazdów", widzę tutaj u kolegi Leo chyba jakiś kompleks-bo co z tej wiedzy, jeśli kłania się mocno poprawne czytanie i zrozumienie treści. :diabel:
Mianowicie dalej nie chodzi tutaj o to abyśmy sobie "Panowali" ale zdobywali niezbędne informacje bez zbędnych komentarzy i wywyższania Swojej wiedzy, co Kolega niestety nadal czyni.
A ja tak jak napisałem Dziękuję innym za odpowiednie informacje i pomoc.
Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2006 01:49:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
to może sprzęt krzywy i wylata :P :peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: