.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.gru.2024 06:00:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ B3 2,0 AAD] Czujnik wskaźnika temperatury
PostNapisane: 09.sie.2006 09:14:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2006 10:20:07
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
Jak sprawdzić czy padł mi czujnik wskaźnika temperatury czy też sam wskaźnik?
Silnik nagrzewa mi się normalnie a na wskażniku mam raptem max. 70 stopni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2006 13:14:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Zmierz oporność między pinami czujnika przy nagrzanym samochodzie, w momencie, kiedy załączy się wentylator i podaj nam na forum. Zmierz też przy temp 20 stopni tą oporność.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2006 10:07:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2006 10:20:07
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
szogun0 napisał(a):
Zmierz oporność między pinami czujnika przy nagrzanym samochodzie, w momencie, kiedy załączy się wentylator i podaj nam na forum. Zmierz też przy temp 20 stopni tą oporność.



Zmierzyłem oporność tak jak poradziłeś.
PIN 1 - od strony silnika i akumulatora
PIN 2 - od strony silnika i chłodnicy
PIN 3 - od strony zbiorniczka wyrównawczego

A teraz wartości zmierzone:


silnik silnik
gorący zimny

PIN 1-2 0,72 Mohma 0
PIN 1-3 0,72 Mohma 0
PIN 2-3 0,854 kohma 10,5 kohma

Sprawdziłem jeszcze wskaźnik tzn. zwarłem w gnieździe PIN 2-3 no i wskaźnik powoli wychylił się do końca.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2006 14:19:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
IMO zbyt duża rezystancja czujnika. Jeśli wskaźnik po zwarciu pinów wychylił się do końca, to znaczy, że działa. :)
Wymień czujnik 3-pinowy i wskazania wskaźnika powinny wrócić do normy.
Pozdrawiam.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2006 22:08:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2006 10:20:07
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
szogun0 napisał(a):
IMO zbyt duża rezystancja czujnika. Jeśli wskaźnik po zwarciu pinów wychylił się do końca, to znaczy, że działa. :)
Wymień czujnik 3-pinowy i wskazania wskaźnika powinny wrócić do normy.
Pozdrawiam.




Tak chyba zrobię. Sprawdziłem dla pewności jeszcze raz rezystancję i teraz okazało się, że na gorącym i zimnym silniku mam takie wyniki
PIN 1-2 i PIN 1-3 0 ohm
PiN 2-3 0,7 kohma

Dziwne bo całkiem inne niż przedtem


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: