Przede wszystkim dzięki za odpowiedź!
Cytuj:
2.5 TDI w tiptroniku? Jeśli już to tylko wersja 180KM. Mnie troszkę martwi w tym silniku koszt rozrządu, turbiny (+osprzętu), wtryskiwaczy... a to w dieslu czasem pada i robi koszty. Przepływomierza nie wymienia się codzinnie a i koszt jest najmniejszy z tego co wymieniłem.
OK, w takim razie TIP odpuszczam
, a co z wersją 160KM (czy 150KM już nie kojarzę...)? Jak rozumiem elementy, które wymieniłeś powyżej generują koszty w obu wersjach silnika? Jak jest koszt rozrządu dla 2,5TDI? Zapewne ze 3500 peelenów poza ASO?
Cytuj:
Jak dla mnie jest to jedyna opcja jeśli chodzi o połączenie TDI i afftomatu. Niemniej tylko quattro powinno Ciebie interesować
Zarówno 160KM, jak i 180KM w automacie? Różnica chyba nie jest kolosalna. Natomiast co do quattro, naprawy zawieszenia są chyba znacząco droższe? Podobnie chyba układ hamulcowy. Dlaczego quattro?
Cytuj:
- aha - spalanie po mieście niczym nie przypomina normalnego diesla - bez butowania 12-13l to norma! a i LPG do tego się nie da założyć
Serwisy jak wspomniałeś są drogie więc wniosek sam się nasuwa...
No właśnie - chyba nie zatrybiłem. Z Twoich słów rozumiem, że nie jest to dobry wybór, bo i spalanie spore, silnik awaryjny a serwis drogi.
Cytuj:
2.4 V6 nie jest żadną alternatywą dla 2.5 TDI. Ani oszczędne, ani mocne, ani tanie w eksploatacji... z jednym się tylko pomyliłeś - tych silników jest mnóstwo na rynku.... Można oczywiście założyć LPG i wtedy jeździ się taniej niż na ON... Niemniej jeśli ta opcja ma być z tiptronikiem to już jest porażka - ten silnik jest za słaby do automatu.
Tu już zatrybiłem: jak 2.4 to tylko w manualu. Co do kosztów serwisowania i awaryjności brak turbiny nie ma specjalnie znaczenia, czy tak?
Cytuj:
Zawieszenie jest wielowahaczowe - jak zrobisz "na sztukę" za małe pieniądze to będziesz narzekał, jak zrobisz porządnie to na dłuższy czas, ale o przebiegach rzędu 100kkm na jednej zawieszce możesz zapomnieć biorąc pod uwagę nasze "drogi i autostrady".
100kkm nie spodziewam się osiągnąć bez wymiany zawieszenia. Jak napisałem na początku mam Lagunę II, więc i 30kkm będzie sukces. Co to znaczy "na sztukę" oraz "porządnie"?
Cytuj:
Co do sprawdzenia? Wszystko. Z doświadczenia powiem Ci tylko tyle - szukaj poza granicami PL. Tutaj naprawdę znaleźć dobre auto jest niezwykle trudno
No właśnie, skoncentruję się chyba na sprowadzonych niedawno - biorąc pod uwagę konieczność sprawdzenia podwozia, zawieszenie itd. w celu uniknięcia kupna A6 zespawanego z dwóch innych.
Cytuj:
Jeśli już ma być tiptronik to pokuś się o 4.2 V8 - mocy nie brakuje, spalanie jest wyższe ale przyjemność z jazdy też nie mała... Odpadnie Ci pytanie "Panie, a quattro to ma?" bo wszystkie 4.2 miały pędzone 4 koła... Zgazować też się da... Aha, w PL nie znalazłem jeszcze takiego modelu który nadawałby się do kupienia...
Odpada - cena wysoka, a ja szukam auta w 3-4 letniego.
Cytuj:
To są moje spostrzeżenia - a uwierz mi - wiem co mówię...
Wierzę. I mam problem - bo im dalej w las, tym więcej drzew. Sporo krytycznych uwag, a ja coraz mniej jestem pewny, czy mam kupić to auto.
Jeśli któreś z moich pytań wyda się lamerskie, to pardąsik.
Marcin