.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2025 01:09:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 Quattro] Terkocze i nie jedzie. Pomocy!
PostNapisane: 16.sie.2006 20:38:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
Po zmianie biegu i dodaniu gazu odczułem jakby poślizg, redukcję luzu i potem uderzenie w tylny most , potem auto przejechało kilkaset metrów bez problemu, znów redukcja, gaz (lekko), znów lekki poślizg na wale, łup! w tylny most i koniec jazdy... :(
Sprzęgło działa, biegi wchodzą bez problemu, auto chce ruszyć, bujnie się lekko do przodu i ... terkot gdzieś spod auta z przodu po środku, auto stoi.
Co to może być?

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2006 20:41:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
ktoś będzie wymieniał najprawdopodobniej przegób, a czy wewnętrzy czy zewnętrzny nie wiem.
Bo jeśli to wieloklin na sprzęgle to ja w to nieuwierze :zly:

powodzenia.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2006 23:24:14 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Przegub


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2006 05:47:42 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
wejdz pod auto , druga osoba niech odpali auto i wrzuci 1ke i probuje ruszyc , a ty patrz co sie obraca. jak obraca sie ktoras polos lubv flansza to przegub do wymiany. jezeli nic sie nie obraca to torsen albo roznicowka

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2006 11:35:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
hans napisał(a):
. jezeli nic sie nie obraca to torsen albo roznicowka


Auto na warsztacie, dziś lub jutro będę wiedział. Czuję jednak przez skórę, że to nie jest przegub. :(
Torsen, różnicówka - to się wymienia jako osobny element? Jaki koszt +/-? Gdzie kupić?
Oferują mi całą skrzynię biegów za 1200zł z gwarancją rozruchową. Ma to sens?
Jeśli tak, to co zrobić ze starą zdemontowaną uszkodzoną?

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2006 11:39:12 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
1200 to troche duzo
odezwij sie wieczorkiem na GG to cos wymyslimy ale przede wszystkim musisz wiedziec co konkretnie padlo bo nie sztuka usunac skutki , trzeba zlikwidowac przyczyne powstania usterki wzglednie ustalic co bylo przyczyna zeby zapobiec takim akc jom na przyszlosc

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2006 13:48:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
Mam wstępną diagnozę, niestety niepomyślną dla mnie. To na 100% skrzynia biegów, coś w niej terkocze i nie przenosi napędu dalej.
Skrzynię zdejmę najpóźniej w poniedziałek.
Czego mogę się spodziewać? To się naprawia czy wymienia całą?

P.S.
Hans, dzięki za ofertę, będę wieczorem na GG.

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2006 14:18:32 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
moze to byc padnieta roznicowka albo torsen. zarowno jedno jak i drugie wymienia sie bez demontowania skrzyni. jedynie trzeba dorwac sprawny element. o ile roznicowki padaja zadko to torseny czesciej bo malo kto o nie dba i troche trudniej sie ich szuka , przewaznie dostepne w komplecie z cala skrzynia dlatego i cena samego torsena niewiele sie rozni od ceny skrzyni

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2006 15:03:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12011
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
na 100% różnicowy. Miałem to samo, i nie tylko to ;)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2006 21:39:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
Uzupełnię tylko, że wcześniej, od ok. 1/2 roku były takie symptomy:
- każda redukcja i nawet lekkie dodanie gazu kończyło się lekkim dup.. gdześ w tylny most. By tego uniknąć trzeba było ruszać i zmieniać wyższe biegi z małym półsprzęgłem. Wszystkie wadliwe przeguby na osiach i wale powymieniałem, gumy różnych drążków oraz różne poduszki też, bez satysfakcjonującego efektu.
- na postoju manewrując delikatnie przód-tył wyczuwalny był luz i uderzenie w wał lub tylny most przy ruszaniu.
- wyczuwalny ręką luz na wale. Nie dało się jednoznacznie stwierdzić skąd pochodzi. Mechanicy mówili, że gdzieś na przekładniach i pokazywali tylny most.
- od czasu do czasu dało się wyczuć, że auto rusza jakby przednią osią a tył dołącza się po chwili, jakby po lekkim poślizgu wału (?), tak jakby coś puściło, i wtedy czuło się nieprzyjemne "łup" z tyłu.
- Przy wymianie sprzęgła jakiś czas temu, zauważyłem, że w kole dwumasowym można ręką przekręcić połówki kół o kilka stopni, a one mimo sprężyn nie wracają do pierwotnego położenia, miały luz. Mój mechanik zignorował problem kiedy była okazja sprawę załatwić. Może to jest powód moich dzisiejszych kłopotów?

I w końcu się sypło na dobre. Jak rozwiążę problem, to dam znać co było i jak naprawiłem.

Hans, dzięki za wsparcie! ;)

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2006 23:54:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
No więc tak:
- Używany torsen - 500zł
- Łożysko na torsenie (trochę na zapas) - 26zł
- Olej przekładniowy ELF 80W90 GL-4, 3 Litry- 59zł
- obejma na wydech, bo się rozpadła - 43zł
- mechanik - 200zł

Szczególne podziękowania dla Hansa za wsparcie merytoryczne i torsena. Bez Ciebie, to nie wiem jak by się to skończyło.
Autko znowu sprawne. :)

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2006 08:04:32 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
tylko z tym olejem troche "przedobrzyles" :P jestes pewien ze to syntetyk ? bo mnie on wyglada na mineral

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: