.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.mar.2025 20:38:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Suchy bagnet olejowy
PostNapisane: 20.sie.2006 19:24:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2005 17:17:39
Posty: 75
Lokalizacja: Gdynia
Witam
Zrobilem swoim audi 80 b3 na taxi jakies 6tys km. Olej wyminialem w maju. Dzis zagaladam nie kontrolowalem od tamtego czasu a tu suchy bagnet!. Dolalem z 1,5 litra oleju. Skontrolowlame narazie jest dobrze. jutro skontroluj jeszcze raz. Dlaczego tyle wypil oleju? Moze to normlane? 50km dziennie od maja robie. Problem jeszcze jest jeden. Po lewej stronie od wlewu korka oleju jest tam jakis(nie wiem co) gdybym mial screen silnika 80 B3 1,8S wtrysk jednopunkt elektronik to bym pokazal ma ktos namiar. Strasznie po tej lewej stronie cos paruje. Cos se pali czuje gume. Moze ja zaoleilem troche silnik bo skaplo mi w tamte miejsce. Auto jestzasilane gazem moze to powod wysokiego zuzycia oleju. Jakis czas temu nie zapalala mi sie lampka olejowa teraz sie zapala. prosze o pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2006 19:32:24 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
za bardzo sie nie interesujesz autem skoro tyle jezdzisz i oleju nie sprawdziles a i o kontrolce sobie przypomniales dopiero teraz. podejzewazm ze juz jest troche za pozno bo jak silnik jezdzil bez oleju albo mial go bardzo malo to napewno bylo slychac ze chodzi zdecydowanie glosniej. ten smrod to pewnie olej na kolektorze wydechowym. propozycja moja jest taka zebys sie wybral na pomiar cisnienia sprezania , pomiar cisnienia oleju , zrob probe olejowa i bedziesz wiedzial wszystko o silniku. niestety na krotkich dystansach silnik najbardziej dostaje w tylek a tymbardziej na lpg i pewnie jeszcze wersja na srubke a wtedy olej ma najwieksze znaczenie ... pod warunkiem ze jest

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2006 19:37:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2005 17:17:39
Posty: 75
Lokalizacja: Gdynia
dziekuje Tobie za informacje. Silnik chodzil normalnie. Ale faktycznie bagnet suchy byl jak pieprz. Oczywiscie po rozgrazniu silnika na bagnecie byl olej. czy to cos powaznego? Gaz zaloazylem miesiac temu brc na komputer. Silnik jest zatarty, albo przytarty?(moj koles tak powiedzial). Jestem idiotem ze tak zaniedbalem! sprawe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2006 19:46:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2005 15:20:30
Posty: 180
Lokalizacja: krakow
To ja jestem chyba lekko przewrazliwiony bo bagnet wyciągam minimum raz w tygodniu. Moze ja chory jestem :):

_________________
Było:
Audi B4 2.0 ABK + LPG

Jest:
Audi A6 C5 Avant (2001) 2.4 V6 AML + BRC SEQUENT FLY, GENIUS MAX
VW POLO 6N1 1.0 AER POWER :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2006 19:48:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2005 17:17:39
Posty: 75
Lokalizacja: Gdynia
No a ja zasowalem bez oleju. Silnik dostal na pewno w dupe jak diabli. Leje pol syntetyka ale kontrolka si enei zapalila. Ale cos swirowala. LPG go zabija.


fotka stad wydowbywa sie smrod jakby guma

http://www.uznam.net.pl/~kumari/tutaj.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2006 20:15:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
pol-u napisał(a):
To ja jestem chyba lekko przewrazliwiony bo bagnet wyciągam minimum raz w tygodniu. Moze ja chory jestem :):


to ja chyba jestem uzależniony i odwyk chyba się szykuje bo ja sprawdzam codziennie :D

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2006 20:16:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2005 17:17:39
Posty: 75
Lokalizacja: Gdynia
no tak ale ciekawe co z moim motorem. jezdzic jezdzi nie czuje roznicy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2006 20:18:42 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
kumari napisał(a):
No a ja zasowalem bez oleju. Silnik dostal na pewno w dupe jak diabli. Leje pol syntetyka ale kontrolka si enei zapalila. Ale cos swirowala. LPG go zabija.


fotka stad wydowbywa sie smrod jakby guma

http://www.uznam.net.pl/~kumari/tutaj.jpg

jezeli to Twqoj silnik to to jest wielopunkt a nie jednopunkt i to mechaniczny wtrysk a nie elektroniczny. olej tam jest bo ktos nie trafia jak leje i rozlewa a tam zaraz ponizej jest kolektor wydechowy wiec jest wysoka temperatura i sie pali olej. albo uszczelka pokrywy zaworow jest juz wydeptana. . co do reszty to lec do facxhowcow niech spraqwdza to co powyzej napisalem a co dalej to dopiero jak bedziesz znal kondycje silnika mozna sie zastanawiac

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2006 20:21:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2005 17:17:39
Posty: 75
Lokalizacja: Gdynia
nie to nie moj motor dalem tylko rzyklad. tamto co sie tak pali to sie wypali w koncu? czy jak? nie widzialem nigdy takiego dymku odkad zalalem tak parszywie olej. Nie widze roznicy w niczym. Nie ma stokow pukow itd... Poprostu dolalem oleju. Bagnet byl suchu. Moze jedna kropla na samym koncu bagnetu oleju. mam umyc silnik aby tak nie parowlao czy poprostu to sie wypali?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2006 20:26:07 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
wypali sie ale swoja droga to mozesz go troche wytrzec szmata i benzyna ekstrakcyjna

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2006 20:28:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2005 17:17:39
Posty: 75
Lokalizacja: Gdynia
powiem szczerze panika pelna jak zoabaczylems uchy bagnet. To normalne aby tak oleju duzo nabral(ekspleatuje go maskrycznie). Nie kontrolowalem go po wymianie nawet nie wiem jaki byl stan. Smierdzi guma troche ale nie spod uszczelk glowicy zaworowi. Ochlapalem go olejem troche.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2006 20:49:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Witam ! Znam kolesia, ktory dolewal oleju dopiero wtedy, gdy sie kontrolka zapalala :diabel: I mowil ze tak go instruktor nauki jazdy uczyl :D . Sporo czasu zajelo mi wyklarowanie, o co chodzi z tym olejem i do czego sluzy bagnet i wskazania na nim :P ( byl troche odporny na ta informacje )
Kumari, biorac pod uwage doswiadczenia mojego kumpla, jesli kontrolka mignela Ci raz czy dwa na zakrecie, to jeszcze nie powinno byc tak zle.
Bylo by znacznie gorzej, gdyby kontrolka zapalila sie na autostradzie, przy predkosci zblizonej do max.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2006 21:15:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2005 17:17:39
Posty: 75
Lokalizacja: Gdynia
Ona wogole sie nie zapalala przy starcie na rozgrzanym silniku jendka nie musi miec to polaczenia z olejem. Moze cos z czujnikiem. Nie mam gwarancji czy gdyby oleju ne bylo ona by sie zapalila. Auto chodzi normalnie. Kontrolka pali sie przy starcie tak jak powinno byc.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: