.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.lis.2024 06:47:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 2.0 ABK 97r.] Problemy z zapalaniem
PostNapisane: 12.sie.2006 21:49:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2006 13:46:05
Posty: 23
Lokalizacja: Paszkówka k/Krakowa
Witam

1.
Mam problem z zapalaniem silnika od czasu jak go umyłem tydzień temu.
Objaw jest taki, że gdy silnik jest zimny to musi pokręcić aby zapalił. Jak zapali to kuleje i puści dyma na niebiesko. Dopiero muszę go przegazować lub silnik się zagrzać i jest OK.
To kopcenie jest tylko na zimnym i wygląda jak by nie palił na jeden cylinder nie spalając mieszanki.

Czytałem forum i znalazłem kilka możliwości:
*sonda
*świece (wykręciłem i przeczyściłem. Nie były czarne)
*wtrysk rozruchowy (no własnie który to?)
*czujnik temp.
*nieszczelny układ dolotowy

Zauważyłem, że coś mi wzrosło spalanie od tego czasu. Może ten wtrysk rozruchowy za dużo paliwa podaje albo nie zamyka?
Na rozgrzanym silniku jest OK. Pali od strzała.

2.
Ile macie obrotów? Bo mi pokazuje 1100. Dopiero jak kierownicą ruszę np. to spadają do 900-950. Wydaję mi się że to za dużo i że powinny oscylować w granicy 750-800 RPM.

_________________
AUDI B4 CABRIO 2.0, 97


Ostatnio edytowano 17.sie.2006 21:26:58 przez kollek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2006 23:57:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Sprawdź a najlepiej wymień paluch z kopułką. Wysusz dobrze przewody zapłonowe. Wtryskiwacz rozruchowy to ten z lewej strony silnkia pod kolektorem ssącym mniej więcej w połowie długości silnika. Prawidłowe obroty to 900RPM

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2006 21:23:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2006 13:46:05
Posty: 23
Lokalizacja: Paszkówka k/Krakowa
Dzięki ArtHur0 za odpowiedź.

Walczyłem z tym do teraz. Niestety nadal lipa. Wydaję mi się że to kwestia iskry.

1. Po wyciągnięciu świec wszystkie są okopcone co wyklucza złe palenie na jeden z cylindrów. Pali źle na wszystkie bo świece nie powinny być okopcone.

2. Wymieniłem dzisiaj też cewkę aby wykluczyć kolejną rzecz. Niestety objaw ten sam. Źle pali. nawet jak go zgaszę na 2 minuty to czasem mam problem z zapaleniem.

3. Kabel z cewki do kopułki też jest OK. Wymieniłem na inny. Lipa.

4. Kopułke wyciągłem - wyczyścilem. Palec tak samo. Własnie - jak się ściąga palec bo nie chciał mi zejść jak go ciągłem do góry??? Jednak czy jest dobra kopułka z palcem to nie wiem.

5. Świece wymieniłem na NGK. To samo.

6. Same kable chyba też są dobre???? przez 2 tygodnie to powinny chyba wyschnać??

Pomóżcie bo jestem zdesperowany :zly: :/ :(
Aha. Wczoraj przez pół dnia było OK. Silnik zaczął dobrze pracować. Od dzisiaj rano znowu to samo.

Silnik 2.0 ABK 97 rok

p.s. jak zresetować kompa? wystarczy odpiąć akumulator?
czy podłączenie VAGa w tym przypadku coś pomoże?

_________________
AUDI B4 CABRIO 2.0, 97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2006 21:28:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2006 17:41:55
Posty: 74
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka
Witam
Mi się wydaje że masz gdzieś wilgość w układzie zapłonowym, sprawdź dokładnie rozdzielacz zapłonu. kopułke(styki mogą być zaśniedziałe po myciu).
Suszarke w dłoń i działasz :zly:
pozdrawiam :P

_________________
OOOO Cztery pierścienie to brzmi dumnie OOOO
http://ltomek.fotosik.pl/albumy/2854.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2006 21:58:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2006 13:46:05
Posty: 23
Lokalizacja: Paszkówka k/Krakowa
No chyba będe musiał. Tylko wydaje mi się że woda powinna już odparować. Zastanawiam sie czy w aparacie nie uszkodzony jest jakiś halotron albo moduł??? W sumie nie wiem co ma nawet ten aparat?

_________________
AUDI B4 CABRIO 2.0, 97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2006 22:35:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2006 13:46:05
Posty: 23
Lokalizacja: Paszkówka k/Krakowa
tak sobie myślę że może faktycznie kopułka jest coś nie tak bo skoro cewka i świece są OK to pomiędzy nimi jest właśnie kopułka i palec (no i aparat zapłonowy). ??? :/

_________________
AUDI B4 CABRIO 2.0, 97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2006 23:21:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
Jak na zimnym jest lipa - ty mu gaz, a on ci zgasl, to moze rowniez oznaczac ze brak t/z ssania. A wine za to ponosi czujnik temp.
Jak mialem walniety, to silnikiem telepalo(az sie nie nagrzal) ze z garazu nie szlo wyjechac.

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2006 23:36:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2006 20:16:47
Posty: 60
Lokalizacja: Lublin
opperator napisał(a):
Jak na zimnym jest lipa - ty mu gaz, a on ci zgasl, to moze rowniez oznaczac ze brak t/z ssania. A wine za to ponosi czujnik temp.
Jak mialem walniety, to silnikiem telepalo(az sie nie nagrzal) ze z garazu nie szlo wyjechac.


To może być przyczyną u mnie - wskaźnik temp. nie działa (czyli pewnie coś z czujnikiem) i pomimo wymiany dziurawej gumowej podstawy monowtrysku jeszcze sobie poszarpuje zanim się nie rozgrzeje ... podejrzewałem kopułkę i palec ale to widać niekoniecznie to ;)

_________________
OOOO Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM '93 [CGT - gearbox, IMASAF exhaust] PB95


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2006 23:59:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
Niestety, ale czuj.temp od wkaznika i czuj. od ECU - to sa osobne urzadzenia. Od wskaznika na desce czujnik ma 2 piny, od ECU 3-4 piny

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2006 07:34:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2006 13:46:05
Posty: 23
Lokalizacja: Paszkówka k/Krakowa
opperator napisał(a):
Jak na zimnym jest lipa - ty mu gaz, a on ci zgasl, to moze rowniez oznaczac ze brak t/z ssania. A wine za to ponosi czujnik temp.
Jak mialem walniety, to silnikiem telepalo(az sie nie nagrzal) ze z garazu nie szlo wyjechac.

*Tzn. najgorzej jest jak jest zimny ale gaz przyjmuje. Dodaję gaz, silnik kuleje ale wchodzi na obroty. Wygląda to tak jak by nie palił na wszystkie cylindry.
*Czy czujnik temp. wody powodował by że swiece są okopcone?
*A co jeśli jest ciepły silnik i ma problemy z zapaleniem?
*Z tego wszystkiego spalanie wyszło mi ok. 11L a oscylowało w granicach 8,5L.

_________________
AUDI B4 CABRIO 2.0, 97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2006 15:52:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 22:14:09
Posty: 118
Lokalizacja: mazowieckie
opperator napisał(a):
Niestety, ale czuj.temp od wkaznika i czuj. od ECU - to sa osobne urzadzenia. Od wskaznika na desce czujnik ma 2 piny, od ECU 3-4 piny




Chyba odwrotnie :)

_________________
AUDI 80 QUATTRO 2.0 16V ACE
A6 C5 1.8 TURBO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2006 16:05:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
Na pewno odwrotnie, juz tez kiedys sie sprzeczalem :D

ten od ECU ma dwa piny i to on bedzie najprawdopodobniej przyczyną...

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2006 19:40:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2006 20:16:47
Posty: 60
Lokalizacja: Lublin
Poczytałem dogłębniej forum i wygląda na to, że przyczyn odpowiedzialnych za szarpanie samochodu gdy jest zimny może być wiele ... najprawdopodobniej u mnie to sonda lambda, czujnik temp., ewentualnie silnik krokowy ... ale lista jest długa :P

Stawiam, że to sonda lambda ... nieraz już czytałem, że w tych Audi lubi sobie paść :/

_________________
OOOO Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM '93 [CGT - gearbox, IMASAF exhaust] PB95


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2006 20:09:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Sprawdź sondę...

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2006 20:14:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Moze tutaj cos znajdziesz. Przypadek podobny:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=42740

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2006 07:58:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2006 13:46:05
Posty: 23
Lokalizacja: Paszkówka k/Krakowa
Dzięki chłopaki za wszystkie rady.
Wygląda na to że problem został rozwiązany!!! :D
Po myciu silnika najprawdopodobniej woda dostała się w górną część fajki pomiędzy kapturek a osłonę gumową (oryginalne kable BERU - fajki metalowe). Od 2 dni autko jeździ bez zarzutu - oby tak dalej.

Na zapalonym silniku ściągałem fajki ze świec sprawdzając który cylinder nie pracuje (oczywiście nie gołymi rękami :D ). Pracował na wszystkie cylindry ale kulał. Od tego czasu jest OK!

Jak zawsze to bywa najprostrze rozwiązania są najlepsze.

Dziękuję jeszcze raz!

_________________
AUDI B4 CABRIO 2.0, 97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2006 16:24:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
opperator napisał(a):
Niestety, ale czuj.temp od wkaznika i czuj. od ECU - to sa osobne urzadzenia. Od wskaznika na desce czujnik ma 2 piny, od ECU 3-4 piny

Bardzo przepraszam za blad, jasne ze odwrotnie. Myslalem inaczej niz napisalem. :/

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: