.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.gru.2024 00:48:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 1Z] rozrzad , reg. kąta wtrysku ,VAG
PostNapisane: 22.sie.2006 16:10:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2006 18:02:36
Posty: 303
Lokalizacja: Wawa/Katowice/okolice Garwolina najczesciej
Na dniach planuje wymiane rozrzadu w swojej nuni.. Niestety o ile z mechanika jestem na TY to VAG narazie sluzyl mi do sprawdzenia bledów i ich kasowania..
Z tego co czytalem nalezy i tu cytuje
"Na zakończenie wymiany musza ustawic statycznie kąt wtrysku i dodatkowo sprawdzić VAG`iem dynamiczne na zablokowanym komputerze. Wtedy bedziesz mial 100% pewnosci ze rozrzad bangla perfekcyjnie (blok 000 pozycja 2 - wartość 51)."

JAk zablokowac komputer ??
Jak ewentualnie zmienic wartosc jesli nei bedzie to 51
Ostatnio wywalało mi błąd początku wtrysku.
W którym bloku sprawdze przepływke, wtryski i inne podstawowe parametry .. No i jakie maja byc ich wartosci ..




Nie bijcie ,ale nie jestem oblatany w tym VAGu ..
a zalezy mi na szybkim poznaniu tego ..
Chya ze ktos z okolic katowic wytłumaczy mi to :)

_________________
Były Mercedesy a teraz ..

Audi 80 B4 AVANT 1,9TDI `95
Gumowce 50zł
Widły 20zł




Wrażenia z rozrzucania gnoju BEZCENNE!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2006 16:15:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Złap na gg Baskecika lub Spanky-ego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2006 18:49:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2006 18:02:36
Posty: 303
Lokalizacja: Wawa/Katowice/okolice Garwolina najczesciej
jeszcze jedno czy do wymainy rozrzadu musze wywalic chlodnice klimy ???? wolałbym nie roszczelniac układu .... swiezo co ja napelnialem

_________________
Były Mercedesy a teraz ..

Audi 80 B4 AVANT 1,9TDI `95
Gumowce 50zł
Widły 20zł




Wrażenia z rozrzucania gnoju BEZCENNE!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2006 19:09:27 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
W programie VAG-COM dzialasz tak. Wchodzisz w Engine. Wybierasz "Measuring Blocks" w gornym okienku dajesz 000 i "go". Pozostale zostawiasz puste. Potem wybierasz "Basic Settings" i masz zablokowany nastawnik. W pozycji nr. 2 bedziesz widzial kat wtrysku. Nr 9 to temperatura paliwa. Potem wybierasz TDIGraph (prawy dolny rog) i masz wykres kata od temperatury. Na wykresie sa trzy linie - srodkowa to optymalny kat, pozostale to ograniczenia. Z tego co wiem ustawia sie tak zeby byc powyzej srodkowej lini, ale ponizej gornego ograniczenia, czyli kat wyprzedzony. Samym VAGiem mozesz zrobic adaptacje, ale z tego co wyczytalem na tdiclub.org jest to bradzo zly pomysl. Lepiej po prostu przestawic pompe.

Chcialbym sie podlaczyc pod pytanie w kontekscie silnika AFN. Tu jak rozumiem, odkrecam 3 srobki (fasolki??) i przestawiam... no wlasnie co i w ktora strone. Bede wdzieczny za lopatologiczny opis, a za jakies zdjecie to juz bardzo wdzeczny :):

Co do przeplywki, etc. Wszystko robisz w Measuring Blocks. W grupie 008 masz ograniczenia dawek paliwa. Test robi sie rozpedzajac auto od 1500rpm do ok 4000rpm na pelnym gazie. Opcja "Log" pozwala zapisac wyniki do pliku - inaczej wypadek gotowy. Potem masz 3 ograniczenia. Pierwsze to sygnal z pedalu gazu (dawka wymagana). Drugie to ograniczenie momentu obrotowego. Trzecie to ograniczenie iloscia powietrza. Jesli 3 kolumna ogranicza dawki to mozna zastanawiac sie nad przeplywka. Wtedy logujesz grupe 003 (tez pod obciazeniem) - tam masz wymagana mase powietrza i mase ktora podaje MAF. Wtryski sprawdzasz w bloku 013 - tutaj sa dawki korekcyjne w stosunku do wtrysku prowadzacego. Generalnie im mniejsze tym lepiej. Jak sa wysokie (np. powyzej 1-1.5) to moze byc klopot z wtryskami (ale niekoniecznie z nimi). Turbo sprawdzasz w bloku 011 - w kolumnie 2 masz wymagane cisnienie a w 3 aktualne. Przy rozpedzaniu sie na pelnym gazie, aktualne powinno wyskoczyc na moment ponad wymagane (okolo 2000rpm) i potem opasc do wymaganago i trzymac sie przy nim w reszcie zakresu obrotow.

Ufff.. ale elaborat :/

Pozdrawiam
Jozef

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: