.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lis.2024 20:19:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2006 14:20:01 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
miszello napisał(a):
Czujnik ten był montowany chyba tylko w wersjach z AutoCheckiem lub komputerem pokładowym.

mylisz sie

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2006 18:45:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2006 20:16:47
Posty: 60
Lokalizacja: Lublin
Zmienię teraz trochę temat. Tym razem o oleju przekładniowym ...

Czytałem, że olej przekładniowy jest niewymienialny przez cały okres eksploatacji samochodu, ale widzę gdzieniegdzie, że są osoby które dokonują tego "zabiegu".

Pytanko: kiedy jest on uzasadniony ? Czy są ku temu jakieś wskazania/przeciwskazania :?:

_________________
OOOO Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM '93 [CGT - gearbox, IMASAF exhaust] PB95


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: abt 90KM 2.0l
PostNapisane: 25.sie.2006 18:52:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2006 06:50:32
Posty: 4
Lokalizacja: Wrocław
Hej
Wtyczke mam też, również też tak "dynda", poczytam w książce i dam znać do czego to służy.

Dziś podłączałem pod kompa na VAG-COM. Działa bez problemów (domowa robota interfejs). Błędów wykazało zero :). Niestety okazało się, że nic poza sprawdzeniem błędów i ich ew. wykasowaniu nie można zrobić. Widocznie mam za stary sterownik w autku zeby oglądać sobie prędkość obrotową, jazdy, temperatury itp rzeczy podczas jazdy np.

Wrażenia z 3 tygodniowej jazdy:
1. Miłe duże autko, dość komfortowe w stosunku do jej poprzedniczki Corsy A.
2. Niesamowicie ciche :).
3. W zakręty wchodzi pięknie.
4. Z 90KM nie poszaleje się na drogach.
5. Znajomy jezdzil takim modelem do 400tys KM, i nic sie niedzialo.
6. Ma wbudowaną antenę do radia w szybie tylnej. Niestety coś mi taki układ szwankuje i gubi kanały podczas jazdy. Czy ktoś ma ten sam problem? Zaznaczam że radio jest oryginalne audi gamma.
7. Gdzie jest filtr przeciwpyłkowy?

Tyle na dziś.
Alfik26

_________________
B4 / 90 KM / 2.0 l / LPG Blitz ED


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: abt 90KM 2.0l
PostNapisane: 25.sie.2006 18:59:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2006 20:16:47
Posty: 60
Lokalizacja: Lublin
Alfik26 napisał(a):
7. Gdzie jest filtr przeciwpyłkowy?


Jak staniesz z przodu samochodu i otworzysz maskę to za akumulatorem jest taka plastikowa osłona którą jeśli chcemy całkiem zdemontować, to wymaga odkrecenia wycieraczki ale ja ją (osłonę) odgiąłem i tez się dało filtr wymienić :diabel:

_________________
OOOO Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM '93 [CGT - gearbox, IMASAF exhaust] PB95


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2006 19:07:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Epoxer, wtyczka jeśli wisi pod zbiorniczkiem to na bank od czujnika poziomu płynu w zbiorniku wyrównawczym. W ABT chyba nie montowano zbiorników z czujnikami, ale jak ktoś chce to może sobie dokupić i podmienić, na desce też jest odpowiednia kontrolka pozbawiona żarówki :) . Co do oleju przekładniowego, to moje zdanie jest takie, że zmienić nigdy nie zaszkodzi, a może pomóc, w końcu jego zadaniem jest smarowanie, a jak jest przepracowany to raczej kiepskie smarowanie. Co do okresu eksploatacji to myślę, że 200kkm to stanowczo już czas. Ja u siebie zmieniłem przy (podobno :) ) 190 kkm, ale podejrzewam, że przebieg był znacznie wyższy. I jak na razie negatywów nie widać.

Alfik26 niestety nic więcej poza sprawdzeniem, skasowaniem błędów i paroma testami (zawór biegu jałowego, TPS, nastawnik przepustnicy) się nie zrobi VAG-iem, też się zmartwiłem deczko :( .
Filtr p-pyłkowy jest pod maską na prawym podszybiu (strona pasażera) trzeba zdjąć tą plastykową osłonę.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2006 19:24:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2006 06:50:32
Posty: 4
Lokalizacja: Wrocław
Dzieki za info,

Co do testów z kompem, to mialem robic sobie interfejs, ale widze ze nie ma sensu za bardzo. Co mialem sprawdzic to sprawdzilem i juz wiem, wiec w sumie po co.

Prosze doradzcie mi co mam jeszcze zrobic w autku? Kupilem go 3 tyg temu.
Nie znam jakie plyny tam są. Radzicie wymienic? jesli tak to na jakie najlepiej?
Przebieg 131 tys, i tyle rzeczywiscie ma. ABT, 90KM, 2.0. jesli to ma znaczenie wogóle.
Co ile wymiec>?
Jakie filtry wymienic>?

Jakie inne rzeczy posprawdzać, ich stan, itp.

Jestem jak widać świeżynka w tych sprawach, ale nie znalazlem tej info na forach.

Z góry wielkie dzięki.
Alfik26

_________________
B4 / 90 KM / 2.0 l / LPG Blitz ED


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2006 20:00:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Eeee no Alfik26 nie przesadzaj, że na forum nie ma info co i jak :) . Po prostu nie chce Ci się szukać :P .
Jak nie robiłeś jeszcze to: wymień rozrząd (pasek, napinacz), wymień płyn hamulcowy, olej, filtry oleju i powietrza sprawdź dokładnie zawieszenie, zbieżność, sprawdź tarcze i klocki, zobacz czy gdzieś coś nie cieknie (olej, płyny). Zmierz kompresję i ciśnienie oleju. Posprawdzaj dokręcenie "mas". Możesz sprawdzić ładowanie i ewentualnie wyjąć szczotki z alternatora i też sprawdzić, żeby się potem w zimie nie babrać. Spradź stan świec ewentualnie wymień, zobacz, czy jak jest już ciemno to pod maską nie ma "dyskoteki", jak świeci to kable do wymiany. Zdejm i obejrzyj kopułkę i palec rozdzielacza ewentualnie wymień. To tyle co mi się nasunęło.
A ten przebieg to weekendowy jakiś chyba :) .

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2006 20:15:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2006 06:50:32
Posty: 4
Lokalizacja: Wrocław
Dzięki wielki
Troche tego jest :(, ale no cóż, jak trzeba to trzeba.

Przebieg faktycznie weekendowy :). Ale pochodzenie znane, wiec dlatego sie zdecydowałem.

Szukam jakiejsc ksiazki o audi o moim modelu
Mam jedna ale dla modeli do 1991 wlacznie, a moja jest z 1992 i nie ma w tej ksiazce silnika ABT :(. Jakby ktos mial i mogl przeslac mailem lub podac linka skad sciagnac byłbym wdzięczny.

Alfik

_________________
B4 / 90 KM / 2.0 l / LPG Blitz ED


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2006 21:01:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2006 20:16:47
Posty: 60
Lokalizacja: Lublin
Danek napisał(a):
wymień rozrząd (pasek, napinacz), wymień płyn hamulcowy, olej, filtry oleju i powietrza sprawdź dokładnie zawieszenie, zbieżność, sprawdź tarcze i klocki, zobacz czy gdzieś coś nie cieknie (olej, płyny). Zmierz kompresję i ciśnienie oleju. Posprawdzaj dokręcenie "mas". Możesz sprawdzić ładowanie i ewentualnie wyjąć szczotki z alternatora i też sprawdzić, żeby się potem w zimie nie babrać. Spradź stan świec ewentualnie wymień, zobacz, czy jak jest już ciemno to pod maską nie ma "dyskoteki", jak świeci to kable do wymiany. Zdejm i obejrzyj kopułkę i palec rozdzielacza ewentualnie wymień.


Można jeszcze do tego dorzucić sprawdzenie bezpieczników, wymiana filtra przeciwpyłkowego (o ile Twój car go posiada) oraz sprawdzenie bieżnika na oponkach tudzież stan samej gumy ;-)


PS

Poruszałem wcześniej kwestię wymiany filtra paliwa ale nikt nie odpowiedział - jak to jest z tym filtrem i koniecznością jego wymiany ?

_________________
OOOO Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM '93 [CGT - gearbox, IMASAF exhaust] PB95


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2006 09:09:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2004 18:51:03
Posty: 811
Lokalizacja: ___Częstochowa___ Auto: B4 2.0 ABT
predkosciomierz i obrotomierz bierze sygnal z czujnika na skrzyni biegow. O ile pamietam czujniki sa 2, dolny jest od wskaznikow. Sprawdz na nim styk. Potraktuj go papierem sciernym i zobacz czy gdy styk sie poprawi nie wroci do normy.

_________________
Daj człowiekowi ogień ... będzie mu ciepło przez jeden dzień. Wrzuć go do ognia ... będzie mu ciepło do końca życia :530:

Jakie limity :?: W Neostradzie nie ma limitów :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2006 21:45:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2006 20:16:47
Posty: 60
Lokalizacja: Lublin
Jakiś czas mnie nie było na forum ale postaram sie nadrobic zaległości ;)

Zacznę może od tego, że swego czasu toczyła się dyskusja czy jest wersja ABT z tarczami z tyłu ... jest, a nawet są 2 wersje. Jedna gdy samochód wyposażony jest w ABS i 2ga jak u mnie - tarcze są fabrycznie montowane a ABSu brak.

Rozwiązałem już kłopoty z elektryką ... okazało się, że jakieś zwarcie było związane z zapalniczką i instalacją radiową. Teraz po usunięciu zimnych lutów, zmianie żaróweczek na 2W i montażu radia wszystko śmiga jak trzeba - swoją drogą muszę przyznać, że przednie fabryczne głośniki całkiem dobrze grają :P

_________________
OOOO Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM '93 [CGT - gearbox, IMASAF exhaust] PB95


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: