.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.kwi.2025 18:49:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3]zawieszenie tylnie quattro
PostNapisane: 25.sie.2006 14:26:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2006 14:21:13
Posty: 3
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Witam!! serdecznie !!! jestem nowy na tym forum i od razu mam pytanko:
jako że moje AUDI miało kiedyś napęd quattro ( ktoś wyjął jakiśosioł) to ma całe tylne zawieszenie od tego modelu. i mam pytanie czy amortyzatory tylne będą pasowały od zwykłej wersji?????????
POZDR.

_________________
Audi 80 1,8 + gazidło. 1990r. prod. kiedyś quattro
Teraz A4 99r. 1,8 +gaz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2006 14:40:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2005 20:30:34
Posty: 662
Lokalizacja: Team Audi Suwałki
Auto: A4 B5 1.8TQ Avant
Po pierwsze to proponuję przeczytać to:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=32223
bo zaraz możesz nie znaleźć swojego topicu!
Po drugie to zasuwaj do działu Newbie i się przedstaw! Kultura tego wymaga!

_________________
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT '94 "Limited Edition" - 5.2005->5.2009 http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/644756.html
A4 1.8T (AEB)Q Avant '97 - 5.2009->... http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/655385.html
Saab 9-3 1.8i (Z18XE) SC '05 - 8.2019->11.2020
Volvo C30 2.0 HDI (D4204T) '08 - 11.2020-
TEAM AUDI SUWAŁKI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2006 14:42:49 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
w B3 quattro jest zupelnie co innego niz w osce. w osce masz pelne amorki a w quattro masz wklady :) , proponuje dokompletowac auto przed zima :)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B3]zawieszenie tylnie quattro
PostNapisane: 25.sie.2006 15:49:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
emiloski napisał(a):
Witam!! serdecznie !!! jestem nowy na tym forum i od razu mam pytanko:
jako że moje AUDI miało kiedyś napęd quattro ( ktoś wyjął jakiśosioł) to ma całe tylne zawieszenie od tego modelu. i mam pytanie czy amortyzatory tylne będą pasowały od zwykłej wersji?????????
POZDR.

Przy wyjmowaniu QUATTRO zmieniał skrzynię czy pozostawił tą oryginalną QUATTRO? Jeżeli pozostawił oryginalną a jeździł z napędem tylko na przód to n ie wiem czy skrzynia jeszcze jest 100% sprawna pod QUATTRO... HANS jak myślisz?

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2006 16:05:55 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
nie ma szans zeby jezdzic z napedem na jedna os bez przerobienia sprawnej skrzyni quattro

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2006 16:09:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
O.K. wszystko jasne... Misio odemnie z bloku też miał QUATTRO i przyłożył w coś tyłem tak, że uszkodził tylną przekładnię. Zdemontował wał i tak sobie jakiś czas jeździł i twierdził, że jest wsio w porządku. A teraz autko stoi bo mu się skrzynia rozsypała...mówiłem ale nie wierzył :peace:

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2006 23:51:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
ArtHurO napisał(a):
O.K. wszystko jasne... Misio odemnie z bloku też miał QUATTRO i przyłożył w coś tyłem tak, że uszkodził tylną przekładnię. Zdemontował wał i tak sobie jakiś czas jeździł i twierdził, że jest wsio w porządku. A teraz autko stoi bo mu się skrzynia rozsypała...mówiłem ale nie wierzył :peace:


Sorki ale się "podepnę". Przecież w A80 (oprócz S2) jest zawsze haldex (?). To niby dlaczego miałaby się sypnąć skrzynia biegów po wyjęciu kardana ?

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2006 23:55:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Piotruś napisał(a):
ArtHurO napisał(a):
O.K. wszystko jasne... Misio odemnie z bloku też miał QUATTRO i przyłożył w coś tyłem tak, że uszkodził tylną przekładnię. Zdemontował wał i tak sobie jakiś czas jeździł i twierdził, że jest wsio w porządku. A teraz autko stoi bo mu się skrzynia rozsypała...mówiłem ale nie wierzył :peace:


Sorki ale się "podepnę". Przecież w A80 (oprócz S2) jest zawsze haldex (?). To niby dlaczego miałaby się sypnąć skrzynia biegów po wyjęciu kardana ?


haldexy sie pojawiły później dla silników ustawionych poprzecznie

80, 100, A6 C4 do tych modeli żadnego haldexa nie było

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2006 00:05:48 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Piotruś napisał(a):
ArtHurO napisał(a):
O.K. wszystko jasne... Misio odemnie z bloku też miał QUATTRO i przyłożył w coś tyłem tak, że uszkodził tylną przekładnię. Zdemontował wał i tak sobie jakiś czas jeździł i twierdził, że jest wsio w porządku. A teraz autko stoi bo mu się skrzynia rozsypała...mówiłem ale nie wierzył :peace:


Sorki ale się "podepnę". Przecież w A80 (oprócz S2) jest zawsze haldex (?). To niby dlaczego miałaby się sypnąć skrzynia biegów po wyjęciu kardana ?

zadne Audi 80 nie mialo haldexa , wpisz sobie w guglach haldex i zobacz co to wogole jest , wtedy zrozumiesz ze cos co powstalo w 98 roku nie moglo byc montowane w autach ktorych produkcje skonczyli w 96 a to co jest we wszystkich b3 i b4 quattro nazywa sie torsen i tego tez mozesz sobie poszukac co to jst i jak dziala w guglach

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2006 00:06:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Sorki ale się "podepnę". Przecież w A80 (oprócz S2) jest zawsze haldex (?). To niby dlaczego miałaby się sypnąć skrzynia biegów po wyjęciu kardana ?[/quote]

haldexy sie pojawiły później dla silników ustawionych poprzecznie

80, 100, A6 C4 do tych modeli żadnego haldexa nie było[/quote]

Dzieki za odpowiedź ale teraz to już zupełnie nie rozumiem JAKIM CUDEM ktoś mógł jeździć autem z rozpiętym torsenem. Przecież takie autko nie powinno się ruszyć nawet o 1 mm (??) ... . Według mnie ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2006 00:09:47 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
albo wlozyl skrzynie od oski albo zablokowal na sztywno walki przedniej osi i idace od napedu

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2006 00:18:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
hans napisał(a):
Piotruś napisał(a):
ArtHurO napisał(a):
O.K. wszystko jasne... Misio odemnie z bloku też miał QUATTRO i przyłożył w coś tyłem tak, że uszkodził tylną przekładnię. Zdemontował wał i tak sobie jakiś czas jeździł i twierdził, że jest wsio w porządku. A teraz autko stoi bo mu się skrzynia rozsypała...mówiłem ale nie wierzył :peace:


Sorki ale się "podepnę". Przecież w A80 (oprócz S2) jest zawsze haldex (?). To niby dlaczego miałaby się sypnąć skrzynia biegów po wyjęciu kardana ?

zadne Audi 80 nie mialo haldexa , wpisz sobie w guglach haldex i zobacz co to wogole jest , wtedy zrozumiesz ze cos co powstalo w 98 roku nie moglo byc montowane w autach ktorych produkcje skonczyli w 96 a to co jest we wszystkich b3 i b4 quattro nazywa sie torsen i tego tez mozesz sobie poszukac co to jst i jak dziala w guglach


No raczej nie w 1998 roku, ponieważ moje pierwsze "syncro" (czyli wypisz wymaluj haldex) pochodziło z początku lat 90-tych w VW T4 :) .
Tak samo było w starych passatach "syncro" ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2006 00:21:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
hans napisał(a):
zablokowal na sztywno walki przedniej osi i idace od napedu


Spawarką ? :D

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2006 00:22:29 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
... syncro do 98 roku bylo na sprzegle wisco wiec nie mieszaj tutaj tylko smigaj na gugle

p.s.
moze byc spawarka

widziales kiedys Audi z tylnim napedem ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2006 00:39:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
hans napisał(a):
... syncro do 98 roku bylo na sprzegle wisco wiec nie mieszaj tutaj tylko smigaj na gugle

p.s.
moze byc spawarka

widziales kiedys Audi z tylnim napedem ?



Jak dla mnie dołożenie dwóch pompek tłokowo-pierścieniowych + połączenie tego z elektroniką niczego nie zmienia co do zasady działania. Jak było sprzęgło wiskotyczne - tak jest nadal i ciągle ten typ napędu niewiele ma wspólnego z "prawdziwym" i jedynie słusznym :peace: torsenem. Oczywiście masz rację w tym, że wcześniejsze "syncro" to była "tylko" wiskoza, bez wwym. wspomagaczy.

PS: Nie widziałem Audi z tylnym napędem :?: ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2006 00:42:48 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
proponuje zajzec pod auto z wiscoza i z haldexem bo widze ze nie zdajesz sobie sprawy z kolosalnej roznicy ta pompka w haldexie to bardzo pozyteczna rzecz czego o =wisco nie mozna powiedziec bo zanim zadziala , slizga sie jak spalone sprzeglo a haldex w zaleznosci od oprogramowania moze dzialac jak wisco ( w tanszych wersjach napedu 4x4) i moze dzialac jak torsen , w drozszych wersjach czyli S3 i TT 225

p.s.
a ja widzialem Audi z tylnim napedem :) nawet takim jezdzilem

Pozdrawiam

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2006 01:02:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
hans napisał(a):
proponuje zajzec pod auto z wiscoza i z haldexem bo widze ze nie zdajesz sobie sprawy z kolosalnej roznicy ta pompka w haldexie to bardzo pozyteczna rzecz czego o =wisco nie mozna powiedziec bo zanim zadziala , slizga sie jak spalone sprzeglo a haldex w zaleznosci od oprogramowania moze dzialac jak wisco ( w tanszych wersjach napedu 4x4) i moze dzialac jak torsen , w drozszych wersjach czyli S3 i TT 225

p.s.
a ja widzialem Audi z tylnim napedem :) nawet takim jezdzilem

Pozdrawiam


Nawet do kanału nie muszę schodzić, bo od kilku lat leżą mi w garażu resztki "Haldexa" ze skasowanego autka :< :(: , a VW T4 osobiście przerabiałem z ośki na syncro i też jeszcze pamiętam jak wygląda :D .
A z doświadczeń praktycznych pamiętam tyle, że prawie nowa Cupra 4 (Haldex, "analog" do S3) po śniegu jeździła tak samo jak poczciwy Golf III Syncro, ale np. na mokrym asfalcie nigdy nie wiedziałem z jakim napędem tak naprawdę się poruszam (myślę o Haldexie). Tak samo ruszając np. z podporządkowanej w dużym ruchu. Haldex ZAWSZE lekko "zapiszczał" przednią osią, a ja obawiałem się o dyfer (rzecz nie do pomyślenia w prawdziwym quattro).
Sorry ale nie podzielam Twojego entuzjazmu co do haldexa ... .

PS: Ten Audik z RWD to do czego służył :P ?

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2006 09:45:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Piotruś napisał(a):
No raczej nie w 1998 roku, ponieważ moje pierwsze "syncro" (czyli wypisz wymaluj haldex) pochodziło z początku lat 90-tych w VW T4 :) .
Tak samo było w starych passatach "syncro" ... .


zależy w jak starych... podasz daty?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2006 10:06:15 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
nie podzielasz bo nie zdajesz sobie sprawy jak rozni sie haldex miedzy modelami a roznica wynika z oprogamowania. z reszta pisalem wyzej ze haldex w takszych wersjach zachowuje sie jak visco ;) wcale sie nie zachwycam haldexem a to Ty sie zachwycasz torsenem . wigole nie ropzumiem po co ta dyskusja wyzszosci swiat wielkanocnych nad swietami bozego narodzenia jak temat czego innego dotyczyl

p.s.
auta z tylnum napedem sluza do jazdy :) Audi tak samo

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2006 13:04:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
maciu napisał(a):
Piotruś napisał(a):
No raczej nie w 1998 roku, ponieważ moje pierwsze "syncro" (czyli wypisz wymaluj haldex) pochodziło z początku lat 90-tych w VW T4 :) .
Tak samo było w starych passatach "syncro" ... .


zależy w jak starych... podasz daty?


Sorki - to był tylko skrót myślowy. Poprostu dla mnie "przeniesienie" wiskozy do obudowy dyfra (jak też dołożenie hydrauliki z elektroniką) niczego szczególnego nie zmienia w odniesieniu do zasady działania. Dlatego napisałem, że haldex = wisko. Oczywiście w całym okresie produkcji VW T4 stosowano wyłącznie "zwykłą wiskozę" i z "fachowego" punktu widzenia nie można tego nazwać haldexem. Następnym razem będę bardziej precyzyjny :peace: .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: