.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 13:12:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL]Ile wytrzymuje akumulator??
PostNapisane: 07.sty.2005 21:07:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Pytanko takie jak w temacie, bo walcze z elektryka a moze tu juz mi bateria poprostu siada- tak sobie dzisiaj pomyslalem :peace:

Bo auto mam juz 2,5 roku, a akumulator kupowal jeszcz poprzednik, wiec mysle ze ma kolo 4ech lat :)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 12.gru.2006 12:07:15 przez jmm, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2005 21:09:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2004 12:41:33
Posty: 1139
Lokalizacja: Warszawka
moze najpierw spojrz na ladowanie....bo jak za duzo laduje to szybko zrob alternator...

_________________
było:
Coupe 6A 2.0 16V
Subaru Impreza GT // WRX STI // Evo 8 // Evo 10
Jest:
M4 Competition
AMG GT S


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2005 21:11:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
No wedlug tych dodatkowych wskaznikow na desce to mam lekko ponad 12V, ale jak wlacze swiatla i dmuchawe to spada ponizej 11V tak do 10V

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2005 21:13:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4029
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
To cieniutkie masz to ładowanie, moze alternator do wymiany ???
Jak z paleniem rano, podczas mrozu ??

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2005 21:14:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
No to masz odpowiedź, jest ładowanie do dupy a nie aku.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2005 21:16:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Raczej problemow nigdy nie mialem z zapalaniem, w tym roku to stoi w garazu to nawet nie wiem :), chociaz czasami jakby juz gorzej krecil

Co do tych wskazan ze wskaznikow to podchodze raczej sceptycznie, kiedys myslalem ze mi pompa oleju padla bo pokazywal tylko 4BAR, ale jak wylaczylem swiatla to juz bylo max :)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ile wytrzymuje akumulator??
PostNapisane: 07.sty.2005 21:22:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Mój fabryczny aku padł po 3 latach.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2005 21:27:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Hmm no to jade sprawdzic alternator w poniedzialek wtorek, bo to rzeczywiscie moze byc to, bo mi sie kontrolka ladowania czasami zarzy

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2005 21:52:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2005 21:29:42
Posty: 63
Lokalizacja: Kraków
AKU ma prawo dawać zmiany po takim czasie zwłaszcza że nie jeżdzi jest w Krakowie super punkt ,ale to chyba za deleko dla Ciebie.Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2005 21:54:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10333
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
jmm napisał(a):
Hmm no to jade sprawdzic alternator w poniedzialek wtorek, bo to rzeczywiscie moze byc to, bo mi sie kontrolka ladowania czasami zarzy
Zacznij od banałów- naciągnięcie paska klinowego oczyszczenie klem na akumulatorze , sprawdzenie plecionek masowych między silnikiem a nadwoziem.Jek nie pomoże wyciągaj alternator zaczynaj od szczotek , regulator , komutator ( wetarcie) itd...

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2005 21:59:07 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
a teraz ja pospamuje :D ... podczas odpalonego silnika napiecie powinno byc w okolicach 14-15 V ... jezeli masz 12 to masz problem ... duzy problem ... z ladowaniem a w zasadzie to nie masz ladowania ... a tak [przy okazji .... mi w C4 aku wytrzymalo 12 lat ...:D ... a jakbym byl cierpliwy to i do tej pory bym na nim jezdzil czyli mialoby juz 14 lat

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2005 22:03:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
hehehe 12 lat :galy:

No to jak tak mowisz to chyba rzeczywiscie cos nie tak bo najwieksze jakie wskazuje to to jakies 12,5V

Juz raz byly wymieniane w nim szczotki ale to tak na szybko przelozylem z jakiegos starego który mialem pod ręką

Dzieki

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2005 22:03:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

tak jak wyzej zacznij od prostych rzeczy a pozniej pojedz do jakiegos NORMALNEGO ELEKTRYKA

-wymien szczotki i lozysko w alternatorze
-powiedz zeby wymienil lub sprawdzil czy lonczenie przewodow pomiedzy aku rozrusznikiem akumlatorem czy nie sa juz zasniedziale wypalone etc
-sprawdz poziom elektrolitu w akumlatorze i czy nie sa pogiete cele

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2005 22:08:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Łożysko wymieniłem wtedy razem ze szczotkami o ile dobrze pamiętam, pasek naciagniety dobrze, klemy czyste, poziom elektrolitu sprawdzam zawsze po kazdym lecie a cele nie pogiete

Tak wiec pozostaja mi szczotki i polaczenia ewentualnie caly alternator :/

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2005 22:19:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2004 18:51:03
Posty: 811
Lokalizacja: ___Częstochowa___ Auto: B4 2.0 ABT
jmm wez Ty chlopie miernik w lape i sie rownolegle wepnij na aku. Jesli masz przy 3 krpm i powylaczanych odbiornikach wiecej niz 14,4 V lub mniej niz 13,9 V to rob alternator, przy pelnym obciazeniu (swiatla drogowe, ogrzewanie, radio, dmuchawa) i 3 krpm powinien wskazac minimum 13,9 V. Na poczatek regulator napiecia ;-) Potem mozesz dopiero dlubac. Chcesz to dam Ci namiar na extra elektryka w Czestochowie ;-) Przy okazji wpadniesz na br0wara.

U mnie w benzynie aku wytrzymuje juz 3 rok w passacie, w dieslach zwykle 2 lata to byl max, zawsze sypaly sie przed koncem gwarancji :P A wlasnie nikt Ci nie podbije gwarancji na akumulator jesli Twoje ladowanie nie bedzie spelniac ww. wymogow. Od razu przy montazu Ci sprawdza - hint: nie dotyczy supermarketow.

_________________
Daj człowiekowi ogień ... będzie mu ciepło przez jeden dzień. Wrzuć go do ognia ... będzie mu ciepło do końca życia :530:

Jakie limity :?: W Neostradzie nie ma limitów :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2005 23:50:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2004 21:32:00
Posty: 67
Lokalizacja: Gdańsk
Dokladnie tak jak Szymon_Zy napisal; napiecie ladowania powinno sie zawierac w przedziale 13,9-14,4 volta, w zaleznosci od obciazenia. Stawiam na regulator napiecia (koszt ok 30zl). Oczywiscie warto sprawdzic przy okazji napiecie paska, polaczenie na klemach, polaczenia do masy itp, czyli prosty przeglad.
Pozdr.

_________________
Audi 80 (B3) 1.8(JN>KE-Jetronic)+gaz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2005 08:40:49 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
bardzo duzy wplyw na zywotnosc akumulatora ma tez sposob jego uzytkowania czyli wyciagania z niego duzych ilosci pradu wlasnie przez rozrusznik ... ja przyjalem sobie zasade ze rozrusznik i alternator robie zawsze po kupnie auta ... przewaznie po tym musze jeszzcze wymienic aku bo poprzedni wlasciciele nie dbali o alternator i rozrusznik i aku juz jest w stanie agonalnym ... dzieki temu nie mialem problemow z tymi rzeczami odkad mam Audi a normalnie aku powinien wytrzymac okolo 5-6 lat jezeli jest pod maska i wiecej jezeli jest w kabinie i nie dzialaja na niego tak nagle zmiany tempearatur i wilgoc a kazda niedyspozycja rozrusznika i alrternatora powoduja skrocenie zywotnosci akumulatora ...w dieslach ma tez duze znaczenie sprawnosc ukladu zaplonowego bo nie wolno rozrusznikiem krecic dluzej niz 30 sekund a niejednokrotnie slysze ze kreci sie po kilka minut... poza tym jezeli tempearatura jest w okolicach -15 -20 , spawnosc akumulatora spada ao 50% i jedynie rozgrzanie go powoduje podniesienie sprawnosci . napewno takim sposobem jest wlasnie dlugotrwale obciazanie go rozrusznikiem , wtedsy akumulator moze sie rozgrzac ale przewaznie wtedy wyginaja sie plyty w akumulatorze i dochodzi do zwarcia miedzy nimi co powoduje albo bardzo szybkie rozladowywanie sie akumulatora albo niemozliwosc naladowania go co w ekstremalnych przypadkach moze doprowadzic do uszkodzenia alternatora lub instalacji elektrycznej auta a w szczegolnosci elektronicznych systemow czulych na spadki napiecia

bardzo wazne jest tez udroznienie odprowadzania gazow z akumulatora. oryginalne akumulatory jak i wyposazenie Audi umozliwia odprowadzenie gazow z akumulatora pod samochod , jest to rurka plastikowa ktora jest podlaczona do akumulatora z boku u gory ktora w zaleznosci czy akumulator jest pod maska czy pod siedzeniem odprowadza te gazy albo pod podloge z tylu albo w okolice sciany grodziowej przy przekladni kierowniczej bardzo czesto brak tych wezykow powoduje zapach siarkowodoru w kabinie. Zbyt duza ilosc siarkowodorow wydzielanych przez akumulator moze oznaczac wlasnie jego zasiarczenie czyli zuzycie.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: