Michał100 napisał(a):
Dzięki wielkie spanky. Z tego opisu wynika że jest wszystok ok. Kąt początku wtrysku czyma się na 48, czyli w normie. Dawka wtryskiwanego paliwa 17 a obroty silnika na 861. Tak więc jaki powód jest tego że pali dopiero po 3 obrocie wału na zimno a na ciepło po 2 obrocie? Może to siwiece żarowe czy akumulator(nie jest pierwszej młodości i nie można odczytać jego parametrów).VAG wyskakuje mi jeden błąd 00575, jest to czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej. Ile taki czujnik może kosztować? A jak sprawdzić dawki korygująće? Czytałem gdzieś że są w bloku 013. Z pomiaru wynika że dawki wynoszą na 1 cyl -0.3mg/R na 2 cyl -0.2mg/R na 3 cyl 0mg/R. Natomiast na czwartym cylindrze brak pomiaru(czy to normalne?). Pomiar na biegu jałowym. A jak z ciśnieniem doładowania jak go sprawdzić. Wielkie dzięki za pomoc.
na
biegu jalowym (samochod przed diagnostyka nie moze stac dluzej niz 30s - najlepiej zrob rundke, zatrzymaj sie i diagnozuj) zbadaj grupy: 000 (basic settings),
001, 002, 003, 004, 013, 018. zrob z tych grup logi (praca ok. 15s),
otworz te strone, i porownaj wartosci z Twego silnika do wartosci
Leerlauf dla Twego silnika (symbole silnikow sa na gorze).
na pelnym obciazeniu (podczas jazdy: 3jka, gaz 100% w zakresie 1700-4000 rpm) zrob nast. grupy:
003, 008, 011.
003 i 008 to diagnostyka lmm, (w 003 wartosc z 3 powinna byc zblizona do wartosci z 2; z kolei w 008 wartosc 4 [ogr. dymienia] powinna byc wieksza niz wartosc z 3 [ogr. mom. obr.], wartosc 2 powinna byc najwieksza [zyczenie kierownika])
011 to diagnostyka turbiny (cisnienia doladowania) - wartosc 2 to cisnienie wymagane, a wartosc 3 to cisnienie rzeczywiste. maja byc (prawie rowne sobie - do 3-4% roznicy).
013 to te dawki, o ktorych piszesz. masz cztery wtryskiwacze - jeden z nich jest tzw. sterujacy - zaklada sie, ze on podaje prawidlowa dawke i korekcja pozostalych jest wlasnie wzgledem niego. sa auta, ktore maja wszytskie cztery podane, wiekszosc jednak ma o 1 za malo

.
z 013 wynika, ze wtryskiwacze masz doskonale.
004 - ta grupa (wartosci 2 i 3) moze dac odpowiedz dlaczego nie chce zapalic od razu. choc 2, czy 3 obroty, to norma.