.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.mar.2025 15:33:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 2.0] Jaki akumulator?
PostNapisane: 29.sie.2006 18:02:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2004 14:11:53
Posty: 30
Lokalizacja: pomorskie
Witam
Jaki akumulator do audi 80 B4 2.0 '92 powinien byc?
Mechanik twierdzi ze moc 44...

czy powinien byc wiekszy ??

pozdro

_________________
..: Audi 80 B4 2.0 E :.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2006 20:11:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2006 18:08:47
Posty: 366
Lokalizacja: BRZOZÓW
ja bym radził założyć jakis 60Ah to w zimie nie bedzie żadnych niespodzianek związanych z akumulatorem heh
:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2006 21:40:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lip.2006 15:36:06
Posty: 267
Lokalizacja: Kraków
Ostatnio właśnie kupowałem i do B4 z silnikiem 2.0 i według katalogu musi być 60Ah. Chodzi jak należy :-)

_________________
od 03.10.2008 Audi A4 B5 AVANT 1.9TDi AJM 116KM@285Nm
06.2006 -> 07.2008 Audi 80 B4 AVANT 2.0 ABK 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2006 06:17:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Kup 60Ah Centra plus

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2006 06:24:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Tylko że jak kupi za duży to będzie ciągle niedoładowany (szczególnie jak jeździ np. krótkie dystanse) i zdechnie szybciej niż mały. Ja mam w 2,3 50Ah. W zimie nie miałem najmniejszych problemów.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2006 06:40:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Byk napisał(a):
Tylko że jak kupi za duży to będzie ciągle niedoładowany (szczególnie jak jeździ np. krótkie dystanse) i zdechnie szybciej niż mały. Ja mam w 2,3 50Ah. W zimie nie miałem najmniejszych problemów.


A ja mam w 2,0 110 Ah, w 1,8 120 Ah i jeżdże na światłach cały rok. Akumulator nie jest niedoładowany - jak masz sprawny alternator to możesz wstawić nawet 160 Ah i też nie będzie problemów. Niedoładowanie wynika zwykle nie ze zbyt dużego akumulatora, ale z ujemnego bilansu energii - czyli kiedy mniej doładowuje niż zabiera.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2006 06:42:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Ja mam czeski wytwór inżynieryjny :D Shark 45 Ah z tym,ze ch-je sie wysokim praem rozruchowym ( o ile pamiętam około 550 A - musiałbym pod maskę zerknąc). Wywaliłem niby dobry roczny akumulator Varta Blue (bo przy -26'C to siły nie miała). Jak narazie z Shark'a jestem zadowolony -zobaczymy w te zime.

Ps. Podobno te Sharki to niby też Varta ale na czeski rynek......

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2006 07:44:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sie.2003 12:29:57
Posty: 456
Lokalizacja: Kraków
Kup sobie Centre, są teraz nowe serie. Jak do tego wozu to jakoś 50Ah - 60Ah, no i zwróć uwagę na prąd rozruchowy. Im większy tym lepiej. 550A to już całkiem spoko ;-)

_________________
==========================
"Errare humanum est"...
...aż wreszcie trafiłem na AUDI
==========================

A80 B2 '82 1,8 PV 110KM - kolekcjonerski :)
Opel Vectra A '91 1,8 90KM - użytkowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2006 08:00:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
wordeck napisał(a):
Byk napisał(a):
Tylko że jak kupi za duży to będzie ciągle niedoładowany (szczególnie jak jeździ np. krótkie dystanse) i zdechnie szybciej niż mały. Ja mam w 2,3 50Ah. W zimie nie miałem najmniejszych problemów.


A ja mam w 2,0 110 Ah, w 1,8 120 Ah i jeżdże na światłach cały rok. Akumulator nie jest niedoładowany - jak masz sprawny alternator to możesz wstawić nawet 160 Ah i też nie będzie problemów. Niedoładowanie wynika zwykle nie ze zbyt dużego akumulatora, ale z ujemnego bilansu energii - czyli kiedy mniej doładowuje niż zabiera.

Pozdrawiam


Tak tylko że alternator jest dopasowany do akumulatora polecanego przez producenta (tzn jego pojemnosci) i za dużego akumulatora nie doładuje. Do 60Ah alternator powinien mieć bodajże 90A. Większy akumulator=mocniejszy alternator.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2006 10:18:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Najzdrowsze dla akumulatora jest doładowywanie pradem nie przekraczajacym 10%, czyli dla 60 Ah będzie to 6 A, dla 110 Ah - 11 A. I mniej wiecej na tyle pozwala regulator, jeśli nie ma dodatkowych odbiorników prądu a aku jest sprawny. To, że potrzebujesz 70 czy 90 A wynika z zapotrzebowania na prąd jakie powstaje po włączeniu innych niż akumulator odbiorników.
Na marginesie, 90 A przy napięciu 14,4 V to 1296 W, czyli bardzo dużo. Jeszcze raz - aku 110 Ah w cygarze, 2 lata jeżdżenia cały czas na światłach, dmuchawa, radio itp. jeszcze nigdy nie było mniej niż 12,8-13,5 V. Naładowanie sprawdzane próbnikiem nigdy nie było mniejsze niż 90 %. Według mnie OK...
Inna sprawa, że do B4 nie wejdzie więcej niż 72 Ah, ze względu na wymiary. W C3 jest wiecej miejsca, ale i tak włożenie takiego dużego aku wymagało dorobienia odpowiednio długiej podstawy...

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2006 10:27:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
wordeck napisał(a):
Najzdrowsze dla akumulatora jest doładowywanie pradem nie przekraczajacym 10%, czyli dla 60 Ah będzie to 6 A, dla 110 Ah - 11 A.


Nie do końca się zgodzę z takim stwierdzeniem. Pojęcie 10 % jest to odniesienie do tzw. prądu dziesieciogodzinnego i tyczy sie tylko przypadku ładowania akumulatora . Prąd ten pozwala na optymalne naładowanie sprawnego akumulatora do poziomu odpowiedniej gęstości elekrolitu. W przypadku ładowania takim pradem więcej niz 12h nie osiągamy juz większej gestości, powodujemy tylko nagrzewanie się ogniw. Za poprawny stan akumulatora w pojeździe przy normalnej eksploatacji odpowiada reulator napięcia. I tak jak ktos wyżej z kolegów wspomniał do odpowiedniego akumulatora stosuje sie odpowiedni alternator(lub pradnicę).

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: