AVANT 2.6V6 napisał(a):
Nie widzialem jeszcze takiej konsrukcji, majac taki uklad z czego chlodna wode wezmiesz, bo chyba nie z ukl.chlodzacego? U mnie np. bez (turbiny) olej ma temp. ok.70'C a plyn chlodniczy 90-95'C wiec jakby mial chlodzic olej?
Bez sensu! A po drugie: skoro chlodzilaby woda z ukladu chlodzenia a nie powietrze to po co umieszczona jest we wlocie w zderzaku gdzie ma silny strumien powietrza?
Widzisz te zwiazki?
Pisałem, że zapomniałem spojżeć jakie rozwiązanie jest w silniku TD AAZ ale teraz zajżałem pod mastkę TDI AFN w mojej a6 i niestety koledzy ale olej chłodzony jest cieczą
U mnie w TDI olej ma tę samą temperaturę co ciecz, a wydaje mi się że jeśli nie chłodzenie to oliwa byłaby cieplejsza.
To nie ja pisałem o wlotach powietrza i jakichś rurkach!
Kolego, wskaźniki pokazują +/-, jakbyś podłączył kompa to się dopiero dokładnie dowiesz jakie masz temperatury. U mnie w TDI na zegarze temperatury cieczy 90 stopni wskakuje gdy komp pokazuje 70 stopni, a u ciebie może być odwrotnie.
Nie mówię, że nie ma chłodnic jako rurki wystawione na pęd powietrza ale tutaj chyba chyba jest inaczej (przynajmniej w TDI-ku).
Jak wspomniałem na początku całej dyskusji nie jestem teraz przy aucie tylko w pracy i nie pamiętam jakie tam jest rozwiązanie.
Na forum jesdnak również znalazłem podobna tematy, w których jest właśnie mowa o chłodnicy oleju, która może być przyczyną przedostawania się oleju do cieczy.
U mnie w a6 te rurki, o których piszecie to są chłodnice oleju ale od układu wspomagania kierownicy!