.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.lis.2024 03:50:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A8/S8... Potrzebuje pomocy
PostNapisane: 10.wrz.2006 10:36:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.wrz.2006 10:29:40
Posty: 25
Lokalizacja: Kraków
Witam

Nie mogłem znaleźć takiego tematu w archiwum więc mam pytanie...

Jakie różnice są pomiędzy modelami A8/S8 z np. 95/97r a tymi z 2000r ? Chciał bym się dowiedzieć dokładnie czy np silniki 4.2l z 95 roku są to 5V czy 5 zaworów ma dopiero wersja po 2000r ? Czy są jakieś zmiany w mostach i jaka jest różnica pomiędzy skrzyniami biegów automat.

Również czy polecili byście wersje automat czy może manual ?

Jestem na kupnie takiego samochodu i chciał bym coś się o nim dowiedzieć.

Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję...

Piotrek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2006 11:07:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lut.2006 18:32:04
Posty: 321
Lokalizacja: małopolska
Jeśli chodzi o wybór silnika, manual czy automat itp to temat rzeka.
Poszukaj dokladniej na forum a z pewnoscia znajdziesz ii będziesz miał lekturkę na najbliższe kilka dni a do myslenia na najblizsza zime :D
W 95 z tego co mi wiadomo nie było żadnych silników 5V.
Automaty ponoć miały z biegiem czasu udoskonalany program, coś mi się tak obiło o uszy.
Po lift. poprawiono zawieszenie (trwałość), chyba wtedy wprowadzono silniki 5V i mocniejszego diesla 2,5
Nie wiem jak z ESP (seria) ale w 95 chyba raczej nie bylo

Jeśli chodzi o wizualne różnice między modelami przed/po liftingu to:
Z zewnątrz:
- inny grill z przodu + przeważnie zawsze chromowany dolny
- inne lampy przednie (zespolone), boczne kierunki, spryskiwacze reflektorów się "chowają"
- inny kształt klamek
- listwy chrom na zderzakach przód, tył
- symetryczne lusterka zew
Wewnątrz:
- inne podłokietniki z przodu
- przyciski na konsoli
- białe podśw. zegarów, inne kontrolki, FIS
- lekko zmieniony panel klimatronika
- chyba z kierownicami coś zmieniono

To tak z grubsza :P

_________________
A8 AKE
W wolnym czasie: www.konradwojcik.xt.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2006 12:04:09 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
tak pokrotce S8 to szybka wersja A8 z silnikiem o podwyzszonej mocy. Smiga jak marzenie to tego naped quattro :peace:

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2006 14:34:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.wrz.2006 10:29:40
Posty: 25
Lokalizacja: Kraków
Konrado wielkie dzięki za informacje, już wiem że jak kupować to tylko tiptronic. I nawet dobrze bo od roku przeszła mi psychoza i jeżdże raczej jak emeryt (wiek 22 lata) ;) tylko na autostradzie i expresowej dodaje gazu. No a audi A8 jest autkiem wygodnym i dużo tańszym w eksploatacji niż BMW 740. W gre wchodzi tylko i wyłącznie silnik 4.2l jednak do diesli nic nie mam i bardzo lubie swoje berlingo 1.9D hehe :D Co do drugiej odpowiedzi na mój post wyjaśniam że chodzi mi o różnice między przedliftową wersją i po.

Jako że nie lubie wspomagań typu ESP, ASR, a uwielbiam mocne silniki to teraz mam dylemat bo w wersji 5V jest esp i asr :/ Wychodzi na to że pasowało by zrobić swap silnika (nie wiem czy się myle ale 5V ma 340KM?).

Nie odnalazłem jeszcze nic na temat różnic skrzyni biegów a to też dla mnie ważny temat.

Fakt faktem przydał by się na waszym forum podział na modele bo ciężko sie doszukać niektórych tematów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2006 16:35:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.sie.2006 20:54:28
Posty: 430
Lokalizacja: Złotoryja
w zwykłej A8 4.2 przed liftem silnik miał 300KM a po lifcie w 5V 310KM. W S8 przed liftem było 340KM a po lifcie 360KM. W A8 4.2 były tylko automaty, a w e-skach także manulne skrzynie 6-cio biegowe. Co do różnic w automatach, to nie wiem czy były, ale myślę, że po lifcie coś ulepszyli. Ja bym brał S8 po lifcie na automacie.

_________________
PIES...też człowiek :)

A4 Avant 2.8 Q Tiptronic - znowu żyje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2006 16:56:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2004 15:43:25
Posty: 895
Lokalizacja: warszawa praga
A8 jest tańsze w eksploatacji od 740? jesteś pewien?

_________________
XC90 T6
C70 2.0T
Dodge Magnum 3.5
royal star 1300 tour de lux
mała rzecz a cieszy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2006 17:42:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.wrz.2006 10:29:40
Posty: 25
Lokalizacja: Kraków
Jeżeli nie był bym pewien to pewnie wybrał bym 740 a nie A8, ale niestety mam przykre wspomnienia... 740 przy ostrej jeździe wywołuje w baku (100L) taki wir że ekonometr nie zchodzi poniżej 25, non stop oscyluje między 25/30 litrów na 100km z obliczeń kolegi wyszło że przy ostrej jeździe po obwodnicy krakowa zużycie paliwa utrzymywało sie na poziomie 28 litrów/100km, napewno jest to również wina wagi pojazdu.

Drugi minus to naprawy np. koszt używanej głowicy (1szt) to średnio 2500zł (nieuzbrojona), naprawa zawieszenia NIVO to już są przerażające koszta a lubi sie ono psuć na polskich drogach.

Myśle że wysokie ceny są dla tego że jest słaba dostępność części do serii 7.

Audi z tego co się rozglądałem ma niskie ceny części (jak na limuzyne) i to mi sie podoba.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2006 18:09:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lut.2006 18:32:04
Posty: 321
Lokalizacja: małopolska
agrafek napisał(a):
I nawet dobrze bo od roku przeszła mi psychoza i jeżdże raczej jak emeryt (wiek 22 lata) ;)

Ja też tak ostatnio zachowuję się jak emeryt (a jestem w Twoim wieku :) )


Cytuj:
Jako że nie lubie wspomagań typu ESP, ASR, a uwielbiam mocne silniki to teraz mam dylemat bo w wersji 5V jest esp i asr :/

Nie bój żaby, wyłącza się go w dowolnej chwili jednym naciśnięciem przycisku ;)

A8 jest rzeczywiście tańsze w eksploatacji (przynajmniej w przypadku podstawowego diesla :) ) a to głównie z racji masy mniejszej jakieś 300 kg
Aluminium niektórych wprawdzie odstrasza (ew. naprawy) ale nie ma się czego bać.

Znajdź dobry, niezajeżdżony egzlemplarz i będziesz zadowolony :)

_________________
A8 AKE
W wolnym czasie: www.konradwojcik.xt.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2006 19:36:46 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
Konrado84 napisał(a):
agrafek napisał(a):
I nawet dobrze bo od roku przeszła mi psychoza i jeżdże raczej jak emeryt (wiek 22 lata) ;)

Ja też tak ostatnio zachowuję się jak emeryt (a jestem w Twoim wieku :) )
[quote]

Takze tak jezdzilem jak mialem TDI ;-)
a powaznie to z 4.2 nie da sie jezdzic wolno,to auto zmusza do szybszej jazdy,normalnaoscia jest ze po wyprzedzaniu paru aut na raz trzeba zwalanaic bo ponad 2 paki na zegarach.Ostatnio kumpel kupil motorek suzuki GSX 600,od 100 w gore lekko oddalal sie w lusterku by powyzej 210 zniknac z tyłu,hehe cos fajnego :diabel:
Co do kosztów przed kupnem takze zastanawialem sie nad "7" ale wystarczy poczytac troszke na forum bmw: normalne sa problemy z
korozja,uszczelki nie daja rady a i czesci jak ktos zauwazyl sie drozsze

_________________
A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2006 20:06:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.wrz.2006 10:29:40
Posty: 25
Lokalizacja: Kraków
Zdecydowałem że narazie kupie A8 z 97r a po nowym roku pomyśle nad czymś nowszym i mocniejszym :) Będę miał okazje żeby poznać to autko i się z nim troche oswoić ;) Dziękuje wszystkim za porady, i mam nadzieję że do zobaczenia wkrótce :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: