.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 09:40:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1046 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 53  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2006 07:30:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
pol-u napisał(a):
Hmm, o blosie mówi się że ma poprawic osiągi i zwiększyc ekonomię przez dokladniejsze dozowanie dawki gazu. Jezdzi sie na nim rzeczywiscie fajnie, silnik zaczął "oddychać" pełną piersią ale... na II generacji palił mi znacznie mniej- tak od 9,5 trasa do 12,5 miasto. W pojedynczych przypadkach spalał 13,5 ale to przy znęcaniu się nad nim.


trzeba sie troszke pomęczyć, ale jak bedzie dobrze ustawiony to powinien palić "normalnie", czyli tyle ile benzyny + 1-2l. jesli masz troszke bogato to bedzie palil wiecej o tego litra + extra.

Dodatkowo, wez pod uwage, ze wczesniej jak sie znęcałeś to na wysokich obrotach silnik ciągną mniej mieszanki (zatkany zwężką) niz teraz na blosie. czyli przy ostrym butowaniu masz teraz wieksze spalanie, no ale jednocześnie samochód lepiej zaiwania.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2006 14:54:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2005 15:20:30
Posty: 180
Lokalizacja: krakow
Dalszy ciąg sprawozdania z regulacji BLOSa w ABK:

Okazało się ze całkowite dokręcenie sruby w parowniku jest zlym pomysłem. Na tym ustawieniu nie ciągnął obrotów powyzej 4-4,5 tys. Zwyczajnie go odcinało. Okazało się ze ta sruba ma jednak wpływ na dynamikę i na spalanie. Więc ostatecznie sruba w reduktorze została dokręcona na max i odkręcona o 1 obrót. Na tym ustawieniu (bez dotykanie blosa) zostawiłem i uzyskałem wynik spalania 11 L na setkę (na odcinku 80 km). Nie załowałem auta i kręciłem obroty dosc wysoko bo chciałem sie przekonac czy przypadkiem go znow zbyt nisko nie odcina. I nie odcinało :) . Wkręca się zadziwiająco wysoko jak na to ze jedzie na LPG. Wreszcie sukces :)
Wskazówka dla uzytkownikow ABK. Sprobujcie ustawic tak:
1. mieszanka na blosie max dokręcona w prawo,
2. wolne obroty na blosie max dokręcone w w prawo,
3. wstępne połozenie przepustnicy na blosie ok. 1.5 obrotu odkręcone w lewo.
4. sruba na reduktorze 1 obrot odkrecona w lewo.

U mnie na tych ustawieniach udało sie uzyskac dobrą jazde przy względnie małym spalaniu i rowniutkie wolne obroty. Jesli sie odkręci bardziej mieszanke na blosie to bedzie jeszcze żywszy... ale pewnie kosztem spalania.

_________________
Było:
Audi B4 2.0 ABK + LPG

Jest:
Audi A6 C5 Avant (2001) 2.4 V6 AML + BRC SEQUENT FLY, GENIUS MAX
VW POLO 6N1 1.0 AER POWER :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2006 19:46:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 19:39:00
Posty: 534
Lokalizacja: Małopolska
po-lu i co pomogło mi w trasie spali ponizej 10 ale bez szalenstw tak do 140na \h ja tylko parownikiem reguluje i małe korekty na blosie i musi hulać ,ale czeba cos zawsze kombinowac a nie rece rozkładać ,pozdrawiam

_________________
AUDI 90+BLOS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2006 19:59:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2005 15:20:30
Posty: 180
Lokalizacja: krakow
hej, Kuki, jak tu ktos ręce rozkłada- to nie ja ;)

_________________
Było:
Audi B4 2.0 ABK + LPG

Jest:
Audi A6 C5 Avant (2001) 2.4 V6 AML + BRC SEQUENT FLY, GENIUS MAX
VW POLO 6N1 1.0 AER POWER :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2006 07:11:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Może udostepnicie fotki jak wygląda sposób zamontowania blosa w ABK ? Czy potrzebna jest kompensacja ?

Pozdrawiam

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2006 07:53:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 19:39:00
Posty: 534
Lokalizacja: Małopolska
pol-u zartowałem :D

_________________
AUDI 90+BLOS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2006 08:20:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2005 15:20:30
Posty: 180
Lokalizacja: krakow
szantis napisał(a):
Może udostepnicie fotki jak wygląda sposób zamontowania blosa w ABK ? Czy potrzebna jest kompensacja ?

Pozdrawiam


fotki juz zrobione aparatem analogowym, dlatego prosze o troche cierpliwosci. Napewno je wrzuce.

_________________
Było:
Audi B4 2.0 ABK + LPG

Jest:
Audi A6 C5 Avant (2001) 2.4 V6 AML + BRC SEQUENT FLY, GENIUS MAX
VW POLO 6N1 1.0 AER POWER :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2006 14:41:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2005 02:19:35
Posty: 390
ja teraz mam takie proste pytanie (moze glupie):

Czy wkrecanie sruby na blosie bedzie powodowac coraz to mniejsze spalanie?

Bo u mnei sprawa wyglada tak ze mam reduktor rozkrecony na maxa i mialem mieszanke ustawiona na analizatorze (ladnych pare obrotow wykrecona sruba na blosie - na pewno wicej nzi 7 mzoe nawet z 10, nie pamietam dokladnie)

i spalanie wtedy bylo okolo 16,7 na miescie przy sredniej jezdzie na trasie 14,5, a na mikserze wczensioej mailem jakeis 15,2 na miescie i 12,5 na trasie. Wczoraj wkrecilem srube na blosie do oporu i wykrecilem jakeis poltora obrotu samochod jezdzi tak samochod ale czy bedzie palil mniej???????

silnik ABC :D

_________________
Audi C4 2.6 V6
Pontiac Firebird 3.1 V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2006 16:13:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2005 15:20:30
Posty: 180
Lokalizacja: krakow
MaC napisał(a):
ja teraz mam takie proste pytanie (moze glupie):

Czy wkrecanie sruby na blosie bedzie powodowac coraz to mniejsze spalanie?

Bo u mnei sprawa wyglada tak ze mam reduktor rozkrecony na maxa i mialem mieszanke ustawiona na analizatorze (ladnych pare obrotow wykrecona sruba na blosie - na pewno wicej nzi 7 mzoe nawet z 10, nie pamietam dokladnie)

i spalanie wtedy bylo okolo 16,7 na miescie przy sredniej jezdzie na trasie 14,5, a na mikserze wczensioej mailem jakeis 15,2 na miescie i 12,5 na trasie. Wczoraj wkrecilem srube na blosie do oporu i wykrecilem jakeis poltora obrotu samochod jezdzi tak samochod ale czy bedzie palil mniej???????

silnik ABC :D


Tak, wykręcenie duzej sruby na blosie spowoduje bogatszą mieszankę i większe spalanie. W moim 2.0 gdy ta sruba byla odkrecona 2,5 obrotu spalił 18L. Zwroc uwage na regulacje w reduktorze bo ja odkrylem ze ona ma gigantyczny wplyw na zuzycie gazu- przynajmniej u mnie tak jest. Mozesz sprobowac ją dokręcic i sprawdzic czy silnik się wkręca na wysokie obroty. Jesli go odcina zbyt nisko to odkręcaj małymi kroczkami i zostaw w takim polozeniu gdy silnik sie ładnie wkreca ale staraj sie nie przekrecic zbyt daleko tej sruby bo tam wchodza w gre bardzo małe skoki. Ustawienia na blosie proponuje takie jak pisałem w ktoryms poscie powyzej.

_________________
Było:
Audi B4 2.0 ABK + LPG

Jest:
Audi A6 C5 Avant (2001) 2.4 V6 AML + BRC SEQUENT FLY, GENIUS MAX
VW POLO 6N1 1.0 AER POWER :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2006 16:30:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2005 02:19:35
Posty: 390
Cytuj:
Ustawienia na blosie proponuje takie jak pisałem w ktoryms poscie powyzej.


u mnie jak na maxa wkrece sruby od meisznaki to na wyzszych sie muli wiec mam troche wykrecona,a na niskich obrotach musze tez ja troche wykrecic bo inaczej calkiem zgasnie albo chodzi jak czolg,wiec poprobuje na reduktorze. Dzieki!

_________________
Audi C4 2.6 V6
Pontiac Firebird 3.1 V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2006 16:38:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2005 15:20:30
Posty: 180
Lokalizacja: krakow
Jak widac rozne silniki roznie reaguja na BLOS. Typ reduktora tez moze miec znaczenie.

Jest jeszcze jedna wazna rzecz, ktos juz pisal o tym w temacie. Chodzi o typ GWIZDKA zamontowanego w blosie. Podobno istnieją 4 rodzaje gwizdkow a roznica polega na rozmiarach szczeliny i jej ksztalcie. Niektorzy modyfikują gwizdek sami przez spilowanie krawędzi szczeliny na odpowiedniej wysokosci. Gdy silnik ma zbyt ubogo w nizszym zakresie obrotow- podpiłowuje sie dół szczeliny a gdy nie wkręca sie na wysokie obroty- mozna spiłowac szerszą część szczeliny. W przypadku gdy spalanie jest zbyt wysokie- stosuje sie gwizdek o węższej szczelinie na całej dlugosci. W CZAKRAMIE powiedzieli mi ze rozne rodzaje silnikow mogą wymagac precyzyjnego doboru gwizdka aby wszystko hulało OK.

Czy ktos z Was kombinował ze zmianą gwizdka lub go przerabiał? Jesli tak, to jakie wrazenia?

_________________
Było:
Audi B4 2.0 ABK + LPG

Jest:
Audi A6 C5 Avant (2001) 2.4 V6 AML + BRC SEQUENT FLY, GENIUS MAX
VW POLO 6N1 1.0 AER POWER :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 18:53:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2005 15:20:30
Posty: 180
Lokalizacja: krakow
Poniżej obiecane fotki blosa w ABK:

http://img129.imageshack.us/img129/8297/z1fp9.jpg

http://img129.imageshack.us/img129/7674/z2fi2.jpg

_________________
Było:
Audi B4 2.0 ABK + LPG

Jest:
Audi A6 C5 Avant (2001) 2.4 V6 AML + BRC SEQUENT FLY, GENIUS MAX
VW POLO 6N1 1.0 AER POWER :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2006 14:46:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 23:32:38
Posty: 449
Lokalizacja: Wyszków
Obrazek
Obrazek
Panowie przosze was o pomoc z regulacja blosa :( bo juz nie wiem jak go ustawić tu sa zdjęcia jak wyglada reduktor (OMVL ) silnik to NG a i jeszcze jedno jaka na biegu jałowym mieliście wartość {CO}?Na blosie sruba od regulacji składu mieszanki i wolnych obrotów jest przykręcona na max a przepustnica jest wykręcona na max ale samochód słabo cignie od dołu wartość na biegu jałowym {CO} to 0,10

_________________
80 1,8 2002-2004
COUPE 2,3NG + BLOS 2004-2007
ACQ 2,3 20V 2007-2008
A3 1,9 tdi 130 KM 2008-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2006 12:52:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2006 14:37:27
Posty: 48
Lokalizacja: gdansk zabianka teraz
linki nie dzialają...

edit - juz zatrybily


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2006 10:49:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2005 15:20:30
Posty: 180
Lokalizacja: krakow
Po dwutygodniowym testowaniu blos-a zdemontowałem i oddałem. Nie dało się zejść w spalaniu poniżej poziomu 15 litrow. Tylko raz spalił mało a potem znow to samo. Byc moze zalozenie kompensacji zmieniło by układ cisnień i spalanie by sie ułozyło na normalnym poziomie. Nie mogłem sie wwiercac w blosa bo gdybym to zrobił to bym juz go musiał zostawic. Na analizatorze po wielu regulacjach, zawsze pokazywal zbyt bogato w zakresie obrotow 2000-2500.
Dla mnie spalanie to podstawa, auto wozi mnie do pracy.
Jedno trzeba przyznac- jezdziło sie na tym blosie całkiem żwawo.

_________________
Było:
Audi B4 2.0 ABK + LPG

Jest:
Audi A6 C5 Avant (2001) 2.4 V6 AML + BRC SEQUENT FLY, GENIUS MAX
VW POLO 6N1 1.0 AER POWER :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2006 11:34:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
szkoda, że nie wyregulowales nalezycie :/

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2006 11:59:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2005 15:20:30
Posty: 180
Lokalizacja: krakow
Lukasik

Regulacja nic tu nie dawała. Blos ustawiony na najbardziej oszczedną dawkę dawał wynik 15 litr. Gdy się wzbogacilo mieszankę o pół obrotu spalanie rosło jeszcze bardziej. U mnie była to kwestia zasysania zbyt duzej ilosci gazu z parownika. Dlatego pisałem ze byc moze tylko skompensowanie cisnienia by pomoglo. A na to nie mialem juz ochoty bo to wymaga przerobki blosa i reduktora, ktory niestety nie ma zadnego wyjscia w postaci dziury ani rury.

_________________
Było:
Audi B4 2.0 ABK + LPG

Jest:
Audi A6 C5 Avant (2001) 2.4 V6 AML + BRC SEQUENT FLY, GENIUS MAX
VW POLO 6N1 1.0 AER POWER :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2006 18:17:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 23:32:38
Posty: 449
Lokalizacja: Wyszków
panowie prosze powiedzcie jakie macie aktualnie ustwionego BLOSA bo czytam cały topik od pocztku i widzę zę cały czas sie zminiaj wiec czy możecie podac jakie według was z dotychczasowego doswiadczenia jakie sa najlepsze ustawienia BLOSA tzn. bo widomo ustawienia reduktora sa juz kwestia do dopracowania u kazdego inaczej bo przeciez mamy rózne reduktory :peace:

_________________
80 1,8 2002-2004
COUPE 2,3NG + BLOS 2004-2007
ACQ 2,3 20V 2007-2008
A3 1,9 tdi 130 KM 2008-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 09:30:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lut.2006 00:44:54
Posty: 192
Lokalizacja: Legnica
Auto: B6 AVF
Jaki BLOS do 2,8 AAH? mam na myśli "slit" czyli gwizdek który według instrukcji występuje w 4 rozmiarach w zależności od mocy silnika. normalny zwiekszony czy duzy przepływ? w/g instrukcji wychodzi że zwiększony

"Obecnie BLOS jest dostarczany z gwizdkiem typu Slit D , który z powodzeniem zaspokaja pojazdy nawet o dużych pojemnościach"

no i nasuwajace sie pytanie: jak poznać typ "gwizdka"? jest gdzieś oznaczenie na obudowie?

_________________
B6 AVF
B4 AAH
C4 ABC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 14:44:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 19:39:00
Posty: 534
Lokalizacja: Małopolska
nie wiem czy dostaniesz z ynnym gwizdkiem tylko normalne te co są na alegro ,podejzewam ze wystarczy taki jak jest tylko reduktor dłuzy ci trzeba tak to wyrabia ten blos w v ce

_________________
AUDI 90+BLOS


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1046 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 53  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron