kwestia olejuuu powraca jak bumerang.
do 2.5TDI z tych lat potrzebujesz 5W-40 spelniajacy norme 505.00 (moze byc takze olej 505.01/505.00). Motul ma to siebie, ze kosztuje sporo, lecz w zamian daje cisze. przetestowalem 2 specific'i 505.01 - Castrol'a
[tak, tak - na pewno oryginalny] i Motul'a. na Castrol'u byl wyraznie glosniejszy - Motul dawal mu aksamitny (jak na diesel'a) dzwiek.
inna rzecza istotna dla 2.5TDI jest
paliwo. sa poglady, ze najlepsza ropa ma kolor
rozowy, badz jest sprzedawana pod hipermarketem... sa i tacy, ktorzy uwazaja, ze najlepszy jest olej Kujawski.
internet jest pelen zboczencow i ich zboczen
z
[dlugoletniego] doswiadczenia wiem, ze dla VP44 (o ktorej nie chcesz nic wiedziec), wtryskiwaczy i Twojego samopoczucia najlepszy jest BP diesel - w szczegolnosci ten lepszy
tzw. Ultimate Diesel.
korzysci sa trzy:
1. auto nie szarpie w, slynnym juz, przedziale 1800-2200;
2. auto spala mniej paliwa;
3. pozwalasz na dluzsze zycie Twoich wtryskiwaczy.
otworz maske i odczytaj z tabliczki znamionowej (czarna) symbol slinika. moze to byc AFB badz AKN. do jazdy po miescie lepszy jest AKN, do wyprzedzania na trasie - AFB. roznice leza w - doslownie - odwrotnym rozlozeniu dostepnosci mocy. zdebialem, gdy przejechalem sie AKN'em
[niejednym] po jakims czasie uzytkowania AFB.
kolejna rzecz - nie czytaj postow przepelnionych niechecia do tych silnikow. ich autorzy bladza w niewiedzy. to zwykly silnik - zupelnie niewysilony (60ps z 1l, 25ps na korbe) - psuje sie tak samo, jak kazdy inny.
jedyna rzecz, ktora moze irytowac to miernik masy powietrza Bosch. psuje sie szczegolnie czesto na pl drogach. wine za to ponosza nierownosci - Bosch jest zupelnie nieodporny na wstrzasy...
uprzedzam pytanie o walki. wytrzymuja 500 000km. jezeli umieraja wczesniej, to odpowiedzialny jest za to tryb serwisowania/uzytkowania. jezeli ktos ma klopot z walkami przy 200 000, to oznacza, ze ma naprawde 450 000...
skoro kupiles juz 2.5TDI, to naturalnym kolejnym krokiem jest zakup interfejsu diagnostycznego. koszt jest niewielki (mniejszy niz jednorazowa diagnostyka), a pozwala na posiadanie pelnej wiedzy o stanie silnika (i reszty). polecam
KKL na USB.
do diagnostyki potrzebny bedzie takze program -
VAG-COM.
...i wiedza, ktora zdobedziesz czytajac
manual i zadajac pytania na forum.
w chwili zwatpenia mozesz wyslac PM.