.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lis.2024 09:37:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Jaki silnik?
2,5 V6 tdi 44%  44%  [ 39 ]
1,8 t 2%  2%  [ 2 ]
2,7 t 19%  19%  [ 17 ]
2,4 2%  2%  [ 2 ]
2,8 32%  32%  [ 28 ]
Liczba głosów : 88
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2006 06:21:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 07:31:22
Posty: 89
Lokalizacja: Warszawa
nadal jest pięknie-toż to audi :!!:
Szukam silnego, dynamicznego, wytrzymałego silnika pod quattro.Ot cała filozofia.

Słuchajcie jeszcze jedno:
Jakie są objawy uszkodzonych wałków w 2,5 tdi??Można to VAGiem zdiagnozować czy konieczna rozbiórka??koszt naprawy to pewnie koło 5k pln??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2006 09:09:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Po tak owocnej dyspucie sądzę że kolega już dokładnie wie co ma kupić :diabel:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2006 09:15:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 07:31:22
Posty: 89
Lokalizacja: Warszawa
prawie:)
jakbym sie jeszcze dowiedzial co z tymi walkami (moj poprzedni post) to bylbym kontent.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2006 12:18:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
sirchaser napisał(a):
prawie:)
jakbym sie jeszcze dowiedzial co z tymi walkami (moj poprzedni post) to bylbym kontent.


trzeba je po prostu obejrzec. inaczej sie nie da.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2006 12:28:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 07:31:22
Posty: 89
Lokalizacja: Warszawa
rozkrecac furke znaczy???czy przed kupnem mozna to zrobic??
Meszrum-respect za all info!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2006 13:10:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2006 14:29:21
Posty: 519
Lokalizacja: Dallas TX
Auto: 1995 audi 80 cabrio
sirchaser napisał(a):
a w miescie ile Ci ten 2.8 pali??
12 litrów przy normalnej jeździe,15 przy ostrej z klimą.Choć mało kto w to wierzy.Ale średnio ,od tankowania do tankowania, w cyklu mieszanym mam cały czas 10-12.I nie wierz w bajeczki że 2,8 jest wolniejszy,słabszy od 2,5 tdi.Popatrz na osiągi od 0-100km/h,prędkości max i wszystko.A z tymi wałkami to nie jest rzadkość.Parę dni temu widziałem u znajomego mechanika robili w takim 2,5 tdi głowicę.Mówił że nie pierwszy raz taki robią.Poza tym do oszczędnych ten silnik nie należy-pali tylko trochę mniej ropy niż 2,8 benzyny, a ceny paliw podobne.Ale za to jaki dźwięk i kop.No i jeżdzisz nie martwiąc się kiedy ci pierdykną wałki, albo coś innego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2006 13:16:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
K@mil napisał(a):
sirchaser napisał(a):
a w miescie ile Ci ten 2.8 pali??
12 litrów przy normalnej jeździe,15 przy ostrej z klimą.Choć mało kto w to wierzy.Ale średnio ,od tankowania do tankowania, w cyklu mieszanym mam cały czas 10-12.I nie wierz w bajeczki że 2,8 jest wolniejszy,słabszy od 2,5 tdi.Popatrz na osiągi od 0-100km/h,prędkości max i wszystko.A z tymi wałkami to nie jest rzadkość.Parę dni temu widziałem u znajomego mechanika robili w takim 2,5 tdi głowicę.Mówił że nie pierwszy raz taki robią.Poza tym do oszczędnych ten silnik nie należy-pali tylko trochę mniej ropy niż 2,8 benzyny, a ceny paliw podobne.Ale za to jaki dźwięk i kop.No i jeżdzisz nie martwiąc się kiedy ci pierdykną wałki, albo coś innego.


hihi :D

mam te przewage, ze w jednym modelu mialem kolejno po sobie 2.8 i 2.5TDI. TDI bylo wyraznie szybsze z racji wiekszego momentu. szczegolnie widoczne bylo to podczas wyprzedzania, badz przyszpieszania w trakcie jazdy - w 2.8 konieczna byla redukcja...

jezdzac 2.8 po miescie spalalem ok. 15l / 100km.


mojej ciotki - Doroty, sasiad Radek mowil, ze jego kumpla znajomego 2.8 kopci i nie chce jezdzic.
[sirchaser prosi o wiarygodna rade, a nie pierdoly zaslyszane na festynie]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2006 13:23:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 07:31:22
Posty: 89
Lokalizacja: Warszawa
patrząc na suche dane 2,5 tdi w miescie pali moze nie najmniej, ale na trasie to juz ladnie spada...
mam w sumie lekkie obawy co do tych walkow, pomp itd.Benzyna wydaje mi sie bardziej "godna zaufania".
Z drugiej strony tdi napewno jest bardziej elastycznym silnikiem.W dodatku , nie wiem dlaczego, ale wydaje mi sie ,ze bardziej pasuje pod quattro.
Meszrum-czy da rade ocenic walki przed kupnem auta??czy trzeba fure rozbierac??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2006 13:26:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2006 14:29:21
Posty: 519
Lokalizacja: Dallas TX
Auto: 1995 audi 80 cabrio
No ale tabela osiągów nie kłamie.2 sekundy do 100km/h mniej ,to bardzo dużo.Prędkość max też wiele większa.Diesel powinien mało palić i się nie psuć.A 2,5 tdi?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2006 13:27:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 07:31:22
Posty: 89
Lokalizacja: Warszawa
meszrum napisał(a):
[sirchaser prosi o wiarygodna rade, a nie pierdoly zaslyszane na festynie]


dokładnie!! :!!:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2006 13:32:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 07:31:22
Posty: 89
Lokalizacja: Warszawa
K@mil napisał(a):
No ale tabela osiągów nie kłamie.2 sekundy do 100km/h mniej ,to bardzo dużo


0-100 to tylko do ruszania spod świateł.Na trasie ważniejsza jest elastyczność-to świadczy o sprycie samochodu.V Max też jakoś mało mnie kręci.Autostradami w PL nie jeździmy niestety.
Gdybym brał 2,5 AFB to od razu program do 180km. :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2006 13:42:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
sirchaser napisał(a):
K@mil napisał(a):
No ale tabela osiągów nie kłamie.2 sekundy do 100km/h mniej ,to bardzo dużo


0-100 to tylko do ruszania spod świateł.Na trasie ważniejsza jest elastyczność-to świadczy o sprycie samochodu.V Max też jakoś mało mnie kręci.Autostradami w PL nie jeździmy niestety.
Gdybym brał 2,5 AFB to od razu program do 180km. :peace:
Ale zauważ,że V6-tka w TDI ma dużą turbo dziure do 2000tyś obrotów co mi się bardzo nie podobało.Żeby 2.5V6 TDI jechało to trzeba go wysoko kręcić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2006 13:52:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:17:41
Posty: 243
Lokalizacja: Chrzanów
Auto: ACQ '85, 90q '86
Jest chyba jeszcze jeden ważny aspekt w 2.5 TDI turbina.. sypie się niemiłosiernie.. A6 ojca miała 120 tyś km jak trzeba było wymieniać za co serwis (VTG) zdarł niemiłosiernie ale autko odzyskało buta. Co do dynamiki Jeździłem silnikami 2.8 i oś i quattro i 2.5 TDI V6 i przede wszystkim różnica jest ta, że TDI trzeba pałować! to nie ma wolnych obrotów (jakto tdi) przy tiptroniku nie dało się jechać poniżej 2.5 tyś obrotów.. przy 60 km/h do wyprzedzania tylko 2 bieg. przy 100 3ci.. na 5 nie szła wcale.. natomiast ze startu w trybie automatycznym z butem szła jak ta lala.. ale żeby jechać dynamicznie trzeba było cały czas głęboko gaz wciskać (prędkość max chyba koło 230 licznikowe - wystarczy aż za). Podsumowując jak ten silnik to tylko manual. Natomiast 2.8 Jedzie od samego dołu, żadnego pałowania. Jest cichszy, ładniejszy dźwięk.. Ani jedno z moich 2.8 się nie popsuło. (2.5 TDI ojca kosztowało tyle kasy, ze mógł kupić sobie V8 i nie zakładać gazu i na jedno by go wyszło z kosztami eksploatacji) Spalanie 2.5 TDI? Może minimalnie mniej niż 2.8 w mieście do 13 z klima i przy dynamicznej jeździe. na trasie nie zeszło nigdy mniej niż 10. 2.8 mi po mieście paliło 11 a z klimą 12. na trasie to samo.
Pozdro. Podobno wersje 180 KM miały wytrzymalsze turbiny.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2006 13:55:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
rafala6 napisał(a):
Ale zauważ,że V6-tka w TDI ma dużą turbo dziure do 2000tyś obrotów co mi się bardzo nie podobało.Żeby 2.5V6 TDI jechało to trzeba go wysoko kręcić.


zlituj sie...
2.5TDI ma moment od 1400 do 2500. w tym wlasnie przedziale jezdzi sie najlzej. w 2.8 moment jest przy 3200...
czy w ogole wiesz o czym piszesz?

roznica w rozpedzaniu sie od 0 do 100 to 1.5 s, a nie 2.
roznica w predkosci max. to 14 km/h.

[+]
2.5TDI w trasie pali od 6 do 8. skoro palilo wiecej, to bylo popsute.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2006 14:09:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2006 14:29:21
Posty: 519
Lokalizacja: Dallas TX
Auto: 1995 audi 80 cabrio
Meszrum.Miałeś 2,8 193 KM czy 2,8 174KM?

Jak wyprzedzam,to rzadko redukuję bo jadąc np.60,70km/h na 5 biegu można bezwstydnie wyprzedzać.Moc w 2,8 jest bardzo nisko dostępna.A właśnie w tdi trzeba wcisnąć w podłogę gaz, żeby turbinka załapała.A jak zredukuję przy 60,70 na 2 bieg to można go spokojnie ciągnąć do 100km/h i rwie aż ciarki mi na początku przechodziły.Nie wspomnę już o dźwięku jaki się wydobywa wtedy przy zmianie na 3 bieg.Nie potrzeba car audio. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2006 14:12:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Sharqi napisał(a):
Podobno wersje 180 KM miały wytrzymalsze turbiny.


znowu podobno...
...i znowu zle.

w 2.5TDI turbiny sa te same.


K@mil napisał(a):
Meszrum.Miałeś 2,8 193 KM czy 2,8 174KM?

Jak wyprzedzam,to rzadko redukuję bo jadąc np.60,70km/h na 5 biegu można bezwstydnie wyprzedzać.Moc w 2,8 jest bardzo nisko dostępna.A właśnie w tdi trzeba wcisnąć w podłogę gaz, żeby turbinka załapała.A jak zredukuję przy 60,70 na 2 bieg to można go spokojnie ciągnąć do 100km/h i rwie aż ciarki mi na początku przechodziły.Nie wspomnę już o dźwięku jaki się wydobywa wtedy przy zmianie na 3 bieg.Nie potrzeba car audio. :D


mialem 2.8 (193ps) z 2001 (A8).
zaraz potem 2.5TDI z 2001 (A8).

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 14.wrz.2006 14:14:52 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2006 14:13:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
meszrum napisał(a):
rafala6 napisał(a):
Ale zauważ,że V6-tka w TDI ma dużą turbo dziure do 2000tyś obrotów co mi się bardzo nie podobało.Żeby 2.5V6 TDI jechało to trzeba go wysoko kręcić.


zlituj sie...
2.5TDI ma moment od 1400 do 2500. w tym wlasnie przedziale jezdzi sie najlzej. w 2.8 moment jest przy 3200...
czy w ogole wiesz o czym piszesz?

roznica w rozpedzaniu sie od 0 do 100 to 1.5 s, a nie 2.
roznica w predkosci max. to 14 km/h.

[+]
2.5TDI w trasie pali od 6 do 8. skoro palilo wiecej, to bylo popsute.
LITOŚCI wiem co pisze mialem nie jednego 2.5 i wiem,że trzeba go kręcić żeby jechał i do 2000tyś obr. to MUŁ.Byle fiat go objedzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2006 14:19:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie dojdziemy do porozumienia.

jakie miales 2.5TDI?
[symbole]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2006 14:25:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
AFB,AKE NIBY 180KM-Żadna rewelacja.Powiem ci,że terażniejszy 1.9AVF jeżdzi o wiele lepiej niż AFB :peace:


Ostatnio edytowano 14.wrz.2006 14:35:49 przez rafala6, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2006 14:32:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
rafala6 napisał(a):
AFB,AKN NIBY 180KM-Żadna rewelacja.Powiem ci,że terażniejszy 1.9AVF jeżdzi o wiele lepiej niż AFB :peace:


AFB i AKN maja 150ps.
AKE ma 180ps.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 71 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: