.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 13:45:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 2.8 AAH]Problem z olejem.
PostNapisane: 13.wrz.2006 15:12:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2006 14:25:43
Posty: 194
Lokalizacja: Wrocław
Mam mały problem. Jak Silnik się nagrzeje do ok.80 stopni to zaraz check system wyświetla olejarkę. Oleju mi nie ubywa. Silnik mam zalany ( badziewiem ) Orlen 15W40. Zdaje mi się że ten olej po rozgrzaniu ma konsystencje wody. Czy możliwe że to przez gęstość oleju?

_________________
Było Audi 80 B3 1.8 1989 2001-2006
Było Audi 80 B4 2.8 V6 1994 2006-2009
Było Audi 80 B3 1.8 113KM 1988 2009-2013
Jest Skoda Octavia 1.8 1997 2009-
oraz
Matiz, Mondeo TDDi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 15:41:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Nie przez gęstość, tylko przez lepkość.
Jeśli olej jest świerzy, to przy temperaturze 80st.C. nie ma znaczenia czy LOTOS, czy MOTUL. Na jednym i drugim powinno być oki.
Zmierz ciśnienie olemu zwykłym manometrm, bo byćmoże czujnik szwankuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 15:55:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2006 14:25:43
Posty: 194
Lokalizacja: Wrocław
No ok. Ale jak? Nigdy nie musiałęm tego robić.

_________________
Było Audi 80 B3 1.8 1989 2001-2006
Było Audi 80 B4 2.8 V6 1994 2006-2009
Było Audi 80 B3 1.8 113KM 1988 2009-2013
Jest Skoda Octavia 1.8 1997 2009-
oraz
Matiz, Mondeo TDDi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 17:58:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Jedz do mechaniora i poproś o wykonanie pomiaru.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2006 06:31:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Jaki olej jest lepszy w goracym klimacie (Floryda) 10W/40 czy 10W/30? Producent zaleca 10W/30 ale wydaje mi sie ze jest za zadki na takie upaly i w glownie jezdzie miejskiej. Warto zmienic na 10W/40 czy lac tak jak zaleca producent?

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2006 07:50:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
możesz zalać 10w-40,50,60. Ważne by olej spełniał wymagane normy i był pewnego pochodzenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2006 11:42:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2005 14:34:34
Posty: 278
Lokalizacja: Warszawa
ja miałem spadek cisnienia oleju w tym samym silniku po nagrzaniu w zwiazku z zaworkami w głowicy wymiana banalna ale kluchz do odkręcenia to torks 12 ramienna gwiazdka a nie jak myslałem standard 6 ramienna gwiazdka

po wymianie jednego bo się rozleciał rewelacja cisnienie nawet na baaardzo rozgrzanym przy tegorocznych upałach nie spada na wolnych ponizej 2 a mam 300 000 km mam zalany 10w40 lotos no ale olejarka to na tym rozleconym raz mi się wyswietliła tylko

_________________
AUDI C4 2.8 aut.klim.abs AAH wersja USA ins.gaz. PRINS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2006 19:00:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
wowo napisał(a):
możesz zalać 10w-40,50,60. Ważne by olej spełniał wymagane normy i był pewnego pochodzenia.

W takim razie wydaje mi sie ze lepszy bedzie na te upaly 10W/40 a nie jak producent zaleca 10W/30. Auto to Chrysler LHS '97 3.5 24V. Zaleje olej Valvoline Max Life 10W/40 API: SM, taki jak do Audi leje.

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2006 12:22:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2006 14:25:43
Posty: 194
Lokalizacja: Wrocław
Jeszcze nie byłem u mechanika ale zastanawia mnie jedna rzecz. W takim razie dlaczego olejarka zaświeca po osiągnięciu pewnej temperatury ok.80st.C a wcześniej nie daje o sobie znać. Gdyby był uszkodzony czujnik to nie było by na to reguły ja jest.

_________________
Było Audi 80 B3 1.8 1989 2001-2006
Było Audi 80 B4 2.8 V6 1994 2006-2009
Było Audi 80 B3 1.8 113KM 1988 2009-2013
Jest Skoda Octavia 1.8 1997 2009-
oraz
Matiz, Mondeo TDDi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 09:52:49 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
piotrek16v napisał(a):
ja miałem spadek cisnienia oleju w tym samym silniku po nagrzaniu w zwiazku z zaworkami w głowicy wymiana banalna ale kluchz do odkręcenia to torks 12 ramienna gwiazdka a nie jak myslałem standard 6 ramienna gwiazdka

po wymianie jednego bo się rozleciał rewelacja cisnienie nawet na baaardzo rozgrzanym przy tegorocznych upałach nie spada na wolnych ponizej 2 a mam 300 000 km mam zalany 10w40 lotos no ale olejarka to na tym rozleconym raz mi się wyswietliła tylko


napisz jak możesz ile kosztowała wymiana tego zaworka, czy można to kupić poza ASO? Jakie miałeś wartości na barometrze przed wymianą i jak pracował silnik? Zamierzam zrobić to samo ale nie jestem pewiem czy to jest przyczyna

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 12:03:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2005 14:34:34
Posty: 278
Lokalizacja: Warszawa
witam zaworek wymieniłem sam a jak robota jest prosta to wole zrobic sam mam sadysfakcje i pewność ze jest dobrze zrobione

wymiana ogranicza się do zdjęcia pokrywki głowicy i wykręcenia zaworka oraz wkrecenia nowego

klucz to gwiazdka 12 ramienna (coś w rodzaju torksa (torks to gwiazdka 6 ramienna czyli wewnetrzny rozmiaru niestety nie pamietam ja go kupiłem w castoramie na szt sprzedają takier klucze)

koszt jednego zaworka to ok 70 zł w serwisie z tego co pamietam i dają już nowszeo typu ma łeb jak sruba czyba klucz nasadowy 13 i chyba mniej są podatne na rozlatywanie się

ja wymieniłem jedną szt dlatego że

właśnie po nagrzaniu zxaczynała stukać wręcz walić jedna szklanka w prawej głowicy patrząc na silnik od maski oraz cisnienie oleju potrafiła spaść na ok 1,5 na wolnych na rozgrzanym było to coraz częściej aż w końcu zawsze jak się nagrzał stukał
silnik nie dymi ma moc nie pali oleju w jakiś strasznych ilościach (max 1l na 10000 km) więc uznałem ze to nie głowica tylko coś innego naczytałem się o tych zaworkach i faktycznie to było to po wymianie cisnienie oleju nie spada nizej niż 2 bary na wolnych szklanki nie słychać a zaworek po wykreceniu rozleciany był aha ważne zobaczyć czy nie została w otworze po zaworku jakaś jego część ja u siebie łowiłem drucikiem resztke

wymieniłem jeden zaworek drugi chyba jest sprawny ale jak bedzie okazja przy zdejmowaniu pokrywki wymienie jednak ten drugi

jesli chodzi o olej to oczywiscie na początku też myślałem że to olej pierw zalałem minerałem 15w40 potem półsyntetyk 10w40 lotos i ten został olej nie ma wpływu tutaj choc oczywiscie na minerale cisnienie było wyższe ale to są nieznaczące nic wartości o 0,5 bara czy nawet o 0,3 nie podniesie Ci cisnienia

jesli chodzi o zapalanie się olejarki to raz w mrozy tej zimy (ok -10 C) zapaliła mi się więc odrazu zgasiłem silnik i jak zapaliłem było ok (silnik w momenice zapalenia się olejarki był ciepły i był przed wymianą zaworka oczywiście)

od wymiany zaworka silnik pracuje ciszej ogólnie nie mówiac o tej jednej szklance cisnienie nie skacze i cały czas jest jednakowe w tym samym zakresie obrotowym

polecam wymiane bo wiecej wydałem na latanie i pytanie sie mechaników na przedterminową wymiane oleju na półsyntetyk niz cała ta operacja z zaworkiem nie wspominajac że na zdrowie nie wyszło mu latanie na takim niskim cisnieniu więc zamawiaj zaworek (troszkę to trwa sprowadzanie) i wymieniaj jak wykręcisz zaworki odrazu bedziesz wiedział czy są rozpie....... czy dobre

pozdrawiam (to sa moje opinie obserwacje i wywody które nie musza byc poparte naukowo)

_________________
AUDI C4 2.8 aut.klim.abs AAH wersja USA ins.gaz. PRINS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 13:16:18 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
dzięki za wyczerpującą odpowiedź :peace:

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2006 19:42:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2006 14:25:43
Posty: 194
Lokalizacja: Wrocław
Znam regułę na wyświetlanie olejarki i wiem co zrobić ,żeby zgasła. Jadąc dzisiaj po nagrzaniu silnika i rozpędzeniu niuni do 120 -130 pojawia się olejarka i świeci się do tąd aż nie zdejmę nogi z gazu. Kiedy zdejmę nogę zaraz check system przestaje ją wyświetlać. Olej bierze ale w bardzo małych ilościach.

_________________
Było Audi 80 B3 1.8 1989 2001-2006
Było Audi 80 B4 2.8 V6 1994 2006-2009
Było Audi 80 B3 1.8 113KM 1988 2009-2013
Jest Skoda Octavia 1.8 1997 2009-
oraz
Matiz, Mondeo TDDi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: