.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 11:50:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 2.3 E NG BEZ GAZU] Coś jednak nie gra w tym aucie.
PostNapisane: 16.wrz.2006 20:18:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2006 22:50:17
Posty: 54
Lokalizacja: okolice Poznania
Witam.

Mam to kochane autko od 9 miesięcy, w tej chwili ma pierwsze 148 tysięcy km (np. absolutnie nie pali oleju) i w końcu wymieniłem w nim skrzynię biegów z automatu 4 biegowego na 5 biegowy manual. Robiłem to osobiście w swoim garażu. Pomagał mi szwagier. Przy przeróbce było dużo mechaniki i bardzo niewiele elektryki. Mechanika po przeróbce sprawuje się znakomicie, gorzej z elektryką.

Ale do rzeczy, w elekryce zrobiłem tyle:

1. odpiąłem i wymontowałem komputer sterujący pracą skrzyni automatycznej
2. zmostkowałam przekaźnik rozrusznika
3. przerobiłem światła wstecznego biegu
4. wypiąłem jeden wtyk w desce rozdzielczej - wskaźnika biegów automatu
5. wyciągnąłem żarówkę z oświetlenia dźwigni automatu.

Wydaje mi się, że nie popoełniłem żednego błędu, LECZ DZISIAJ - a minęło od przeróbki ze dwa tygodnie, tylko że w tym czasie autem jeździła tylko żona, zauważyłem, że:

1. silnik dość słabo zapala - trzeba długo kręcić
2. po zapaleniu zimnego silnika ma dość niskie obroty 900 (przedtem miał około 1200)
3. na zimnym silnku auto bardzo się dławi - jest słabe
4. na ciepłym silnik ma wysokie obroty - 1100 przetem miał 800
5. na ciepłym silnik ma dość słabo ciągnie
6. auto dużo pali - przy jeździe żony - 12,4l/100km na manualu, przedtem na zepsutym automacie auto paliło mniej.
7. silnik przy ostrym kręceniu nie "odcina", przedtem odcinał przy około 6500 obr/min.

I TERAZ PYTANIE: CZY COŚ SIĘ ZEPSUŁO, CZY CZEGOŚ NIE PRZEROBIŁEM A POWINIENEM?

_________________
od 09.2005 do 12.2006 - Audi 80 B4 2.3 E (NG) 1992 sedan, pierwsze 150tys. km, kupiony w stanie idealnym, sprzedany w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.
od 12.2006 do teraz - Audi A4 B5 1.9 TDI (AFN) 1996 kombi, pierwsze 200 tys. km, kupiony w stanie idealnym, już jest w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.


Ostatnio edytowano 16.wrz.2006 22:03:39 przez miczek.mk, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2006 21:57:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
stawialbym jednak na "osterowanie" silnika a nie twoj blad przy swapie skrzyni.
Zacząłbym od szukania nieszczelnosci w dolocie jesli chodzi o dziwna reakcje na gaz, problemy z zapaleniem i mułowatość.

Jesli natomiast chodzi o odcięcie: prawdopodobnie odetnie ci, ale wyżej - sterownik automata mogł niżej odcinac zeby zapobiec uszkodzeniu skrzyni - ale tutaj gdybam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2006 22:29:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
Zaraz, a czy przy wymianie na manuala obrotomiez nie bedzie przeklamywal? Bo gdies na forum juz to bylo, ze tu tez trzeba cos poprawic.

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2006 03:44:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
dlaczego mialby?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2006 06:46:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2006 22:50:17
Posty: 54
Lokalizacja: okolice Poznania
scob napisał(a):
stawialbym jednak na "osterowanie" silnika a nie twoj blad przy swapie skrzyni.
Zacząłbym od szukania nieszczelnosci w dolocie jesli chodzi o dziwna reakcje na gaz, problemy z zapaleniem i mułowatość.

Jesli natomiast chodzi o odcięcie: prawdopodobnie odetnie ci, ale wyżej - sterownik automata mogł niżej odcinac zeby zapobiec uszkodzeniu skrzyni - ale tutaj gdybam.

No właśnie, zastanawiam się czy pozostałe dwa moduły sterujące pracą silnika (wtrysk i zapłon) są takie same w przypadku automatu i manulala?? Jeśli ktoś ma etkę lub wiedzę na ten temat, to proszę o info.

_________________
od 09.2005 do 12.2006 - Audi 80 B4 2.3 E (NG) 1992 sedan, pierwsze 150tys. km, kupiony w stanie idealnym, sprzedany w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.
od 12.2006 do teraz - Audi A4 B5 1.9 TDI (AFN) 1996 kombi, pierwsze 200 tys. km, kupiony w stanie idealnym, już jest w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2006 11:26:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2006 22:50:17
Posty: 54
Lokalizacja: okolice Poznania
No i wszystko jasne, przepalił się bezpiecznik nr 24, zasilający wg książki Dietera Korpa urządzenie sterujące KE - Jetronic. Auto chodzi jak dawniej - czyli ślicznie. Tylko dziwię się, że przy tak ważnym bezpieczniku auto jeszcze chodziło.... We wtrysku elektronicznym napewno już nie dałoby się jechać... Teraz rozumiem słowa napisane przez Dietera Korpa, że konstruktorzy Audi wtrysk KE-III Jetronic był stosowany dlatego, że był bardzo niezawodny.

_________________
od 09.2005 do 12.2006 - Audi 80 B4 2.3 E (NG) 1992 sedan, pierwsze 150tys. km, kupiony w stanie idealnym, sprzedany w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.
od 12.2006 do teraz - Audi A4 B5 1.9 TDI (AFN) 1996 kombi, pierwsze 200 tys. km, kupiony w stanie idealnym, już jest w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: