.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 00:34:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 160 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

BMW E39 530d czy Audi A6 2.5 TDI
BMW E39 530d 193 KM 45%  45%  [ 53 ]
Audi A6 2.5 TDI 180 KM 55%  55%  [ 64 ]
Liczba głosów : 117
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 11:10:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 08:51:45
Posty: 31
Stało sie!

Właśnie w nocy wróciłem z Rzeszy.

Jest A6 2.5 TDI 180 KM ośka. MImo potencjalnych problemów, buda jest większa i jednak bardzije mi siepodoba niż BMW. Tak więc dołączam do Was, koledzy.

Brakuje mi tylko tylnej rolety! Skad wziąć? Moze ktos z was ma?

No i od razu czas na przegląd. Po jakim czasie wymienia sie paski rozrzadu? Gdzieś słyszalem, ze po 90 tys, a sprzedajacy mowił ze po 120 tys a auto ma 130 i juz czas najwyższy. Dodam, ze serwisowane bylo w Audi.

Pozdrówka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 11:47:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Ośka w AKE ???

Tak czy siak gratuluję :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 19:15:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Rysiu201 napisał(a):
Stało sie!

Właśnie w nocy wróciłem z Rzeszy.

Jest A6 2.5 TDI 180 KM ośka. MImo potencjalnych problemów, buda jest większa i jednak bardzije mi siepodoba niż BMW. Tak więc dołączam do Was, koledzy.

Brakuje mi tylko tylnej rolety! Skad wziąć? Moze ktos z was ma?

No i od razu czas na przegląd. Po jakim czasie wymienia sie paski rozrzadu? Gdzieś słyszalem, ze po 90 tys, a sprzedajacy mowił ze po 120 tys a auto ma 130 i juz czas najwyższy. Dodam, ze serwisowane bylo w Audi.

Pozdrówka.


gratuluje, jaki roK?? napisz wiecej o autku ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2006 10:18:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 08:51:45
Posty: 31
Rok 2002. Przebieg 132 tys. Tiptronik, tempomat. Auto stało rok, wymeldowane w briefie. Stan super. Kolor - granat, ale tak ciemny, ze na zdjeciach myslalem, ze czarny. Do przegladu i wymiany pasków rozrzadu. (powinno byc przy 120 tys!) Teraz czeka mnie rejestracja.

NIe umiem rozszyfrowac wszyskich przycisków do klimatronika, np. co znaczy strzałka zamknietego obiegu powietrza z "A". Automatycznie? Jak w ogole wylaczyc klime? (Econ?) Co sie dzieje, jak nie ma wlaczonych przycisków sterujacych nawiewem (dol, gora, kratki), ktoredy leci powietrze? Jak zaprogramować stację radia!? Cholera, niegdzie nie ma memory. Jak wyłaczyc nawigacje? Ciagle pokazuje: navigation point is active,mino ze zrobilem stop navigation.

Aha, jaja jak berety. mam telefon Nokii w podlokietniku. Ale jak to dziala? Czy operator daje duplikat karty sim? I jak to dziala wtedy?

Kurcze, moze ma ktos moze instrukcje po polsku lub angielsku?

Coś do mnie gada ten Telematics, o jakichs bateriach nie podlaczonych, ale po iemiecku i ie wiem o co chodzi. Jest szansa na wgranie polskiego, lub min angielskiego?

Auto kosmos, strasznie mi sie podoba. ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2006 11:15:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Rysiu201 napisał(a):
Auto stało rok


:/

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2006 13:06:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Stary jezeli rozrzad nie byl jeszcze wymieniony to ktos byl chory na glowe. Jasna sprawa,ze na 1-szy montaz paski sa 1-sza klasa, ale 120 tys to maks!!. Baaardzo lagodnie i bez palowania ruszaj na wymiane rozrzadu, koniecznie!!!. Nastepne wymiany juz co 90 tysi.Co do climatronika to jezeli nie nie nacisniesz kratki czy strzalek gora dol, to klima dziala w pelnym automacie. W zaleznosci od potrzeby rozdziela nawiew z reguly na ryj :D ." Econ" wyłącza klime. Wtedy masz nawiew bez załączonej sprezarki." Auto "uruchamia sprezarke i klimka bangla :P Co do tel. to operator wydaje druga karte, ale zeby przejsc z tel w kieszeni na ten w sam. musisz wklepac kod (kłopotliwe). Ja wyrwalem zestaw (z bolem serca) i radze zamontowac zestaw glosnomowiacy dostosowany do tel kieszonkowego :)
Pzdr.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2006 13:20:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Co do wyboru auta to chyle głowy. Jestem maniakiem Audi, ale podchodze do wszystkiego bardzo krytycznie i majac okazje porownac moje 2.5TDI tiptronic do 530d tiptronic, dwoma rekoma podpisuje sie pod BMW. Bije na głowe Audi jezeli chodzi o osiagi i kulture pracy, co do wnetrza nie bede sie wypowiadal bo to kwestia gustu. I jeszcze jedno DBAJ o skrzynie bardzo dobrze, bo moze bardzo duzo krwi Ci napsuc. Wymiana oleju i filtrow co 60 tys, jezeli nie byl olej wymieniany, to nie wiem co mam Ci powiedziec, bo zaraz odezwa sie glosy ze Cie strasze. Powiem tak wtedy jezdzic i nic nie ruszac.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2006 13:40:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Norbi napisał(a):
bangla


teraz sie mowi: banglazi.

co do automatow, to rzeczywiscie tiptronic VW to wozek inwalidzki...
nie wiem, czy jakakolwiek inna firma montuje skrzynie automatyczna, ktora tak bardzo ogranicza osiagi silnika [i przyjemnosc z jazdy].

beemki w dieslu jezdza przyjemniej (lzej?), ale te same odczucia mial moj kolega (wlasciciel BMW) w stos. do Audi... :):

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2006 14:01:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 08:51:45
Posty: 31
Norbi napisał(a):
Co do climatronika to jezeli nie nie nacisniesz kratki czy strzalek gora dol, to klima dziala w pelnym automacie. W zaleznosci od potrzeby rozdziela nawiew z reguly na ryj :D ." Econ" wyłącza klime. Wtedy masz nawiew bez załączonej sprezarki." Auto "uruchamia sprezarke i klimka bangla :P Co do tel. to operator wydaje druga karte, ale zeby przejsc z tel w kieszeni na ten w sam. musisz wklepac kod (kłopotliwe). Ja wyrwalem zestaw (z bolem serca) i radze zamontowac zestaw glosnomowiacy dostosowany do tel kieszonkowego :)
Pzdr.


Trochę nie kumam: Econ - wyłącza klime, Auto włącza? MI sie wydaje ze Econ wyłącza sprężarkę, w przeciwnym razie sprężara chodzi. Auto chyba włącza automatyczne sterowanie wentylatorem w zależności od nastawionej temperatury. ( wiecej wiatru/mniej, zeby uzyskac zadana temperature.

Co do telefonu: ponoć Orange nie wydaje drugiej karty?

A jak zaprogramowac stacje radia?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2006 14:03:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Rysiu201 napisał(a):
Auto stało rok, wymeldowane w briefie. Stan super.


No to co, do wymiany zaraz pewnie poleci większość uszczelek, potem jakieś rurki i inne duperele, wszystkie płyny bezwarunkowo do wywalenia, opony niezależnie od tego ile bieżnika, itd.
Stojące długo auto nie wróży nic dobrego...

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2006 14:28:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Rysiu201 napisał(a):
Norbi napisał(a):
Co do climatronika to jezeli nie nie nacisniesz kratki czy strzalek gora dol, to klima dziala w pelnym automacie. W zaleznosci od potrzeby rozdziela nawiew z reguly na ryj :D ." Econ" wyłącza klime. Wtedy masz nawiew bez załączonej sprezarki." Auto "uruchamia sprezarke i klimka bangla :P Co do tel. to operator wydaje druga karte, ale zeby przejsc z tel w kieszeni na ten w sam. musisz wklepac kod (kłopotliwe). Ja wyrwalem zestaw (z bolem serca) i radze zamontowac zestaw glosnomowiacy dostosowany do tel kieszonkowego :)
Pzdr.


Trochę nie kumam: Econ - wyłącza klime, Auto włącza? MI sie wydaje ze Econ wyłącza sprężarkę, w przeciwnym razie sprężara chodzi. Auto chyba włącza automatyczne sterowanie wentylatorem w zależności od nastawionej temperatury. ( wiecej wiatru/mniej, zeby uzyskac zadana temperature.

Co do telefonu: ponoć Orange nie wydaje drugiej karty?

A jak zaprogramowac stacje radia?


Norbi dobrze wytlumaczyl, a Ty dobrze rozumiesz... :):

jezeli na przycisku ECON swieci sie dioda, to sprezarka jest wylaczona (tryb ekonomiczny). jezeli sie nie swieci, to sprezarka jest wlaczona.

AUTO - climatronic tak steruje nawiewiem, by w kazdym fragmencie wnetrza byla zadana temp.
jezeli AUTO nie jest wlaczone, to nawiew jest staly ze wszystkich otworow.

przyciski: na szybe, na paszcze, na pantofle - nie wymagaja chyba dodatkowego opisu.

zamnkniety obieg (z literka A) oznacza, ze w miescie np. jadac za STAR'em climatronic sam - automatycznie - zamknie obieg, bys sie nie zatrul.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2006 14:54:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 08:51:45
Posty: 31
OK, ale ze "auto" moze pracowac razem z "econ", to rozumiem, ze "auto" steruje wtedy nawiewem bez sprezarki i jesli sprazarka jest wylaczona, to po porosrtu np zeby schlodzic to zwieksza predkosc nadmuchu?

Meszrum, czemu uwazasz ze tiptronik to porazka i zabiera frajde z jazdy? Ja uwazam odwrotnie. Pewnie ze zabiera depniecie, ale ma inne zalety i jak ktos kupuje automata to akceptuje gorsze osiagi w zamian za wygode.


Wiecie, sam juz nie wiem. Wszyscy mnie bardzo strasza. Ze silnik do dupy, ze skrzynia do dupy. Kurcze, czy ten saochod to az taka porazka? Szczerze mowiac to boje sie cieszyc i tylko wygladam kiedy to sie totalnie zesra.....

:/


Ostatnio edytowano 21.wrz.2006 15:15:02 przez Rysiu201, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2006 15:04:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Rysiu201 napisał(a):
OK, ale ze "auto" moze pracowac razem z "econ", to rozumiem, ze "auto" steruje wtedy nawiewem bez sprezarki i jesli sprazarka jest wylaczona, to po porosrtu np zeby schlodzic to zwieksza predkosc nadmuchu?

Meszrum, czemu uwazasz ze tiptronik to porazka i zabiera frajde z jazdy? Ja uwazam odwrotnie. Pewnie ze zabiera depniecie, ale ma inne zalety i jak ktos kupuje automata to akceptuje gorsze osiagi w zamian za wygode.


Wiecie, sam juz nie wiem. Wszyscy mnie bardzo strasza. Ze silnik do dupy, ze skrzynia do dupy. Kurcze, czy ten saochod to az taka porazka? Szczerze mowiac to boje sie cieszyc i tylko wygladam kiedy to sie totalnie zesra.....

:/

zarowno silnik jak i skrzynia jest super, tylko trzeba DBAC, wymieniac czesto paski, filtry, olej, i to samo w tiptronicu-filtr i olej TRZEBA wymieniac

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2006 16:04:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 07:31:22
Posty: 89
Lokalizacja: Warszawa
Rysiu201- a można się dowiedzieć ile zapłaciłeś za fure?I jak szukałeś??Gdzie kupiłeś.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2006 16:19:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 08:51:45
Posty: 31
Szukalem na mobile.de i pojechalem z kumplem ktory zna jezyk do Rzeszy. Auto 150 km na wschodod Kolonii. Calymyk polega na tym, aby na starcie zlapac auto na 70% i nie brac tylko jesli jakas lipa i klamstwo w ogloszeniu. Wytypowalem 8 sztyuk, kumple obdzwonil i wybralismy, pojechalimy i jest. Cena - normalna jak w PL, tylko ze pewniejsze pochodzenie i przebieg wg mnie niz jakbys kupowal od handlarza tutaj.

Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2006 16:32:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 07:31:22
Posty: 89
Lokalizacja: Warszawa
2002 r. to już kawał €€ poszło...
nie zrazaj sie tym co pisza ludzie i nie wyczekuj az cos walnie, bo sie nie nacieszysz w ogole i co odpalisz bedziesz nasluchiwal stukow , pukow, szukal dziury w calym.
Wiele osob bedzie Ci "doradzalo" jaki to chlam kupiles tylko dlatego , ze sami Ci zazdroszcza, albo patrza na suche dane albo cos tam jeszcze.
Audi to nie szrot!! Jeszcze ten rocznik!
Zmien rozrzad, paski, plyny i ciesz sie super fura!!
Ja Ci zazdroszcze!!:) I gratuluje!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2006 16:48:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie zrozum mnie zle...
mialem AKE w tiptronicu, lecz z racji wieku moja lewa stopa chce miec co robic. uwazam, ze dla mnie priorytetem jest dynamika, ktorej tipowi stanowczo brakuje.

nie uwazam, ze to kibel. uwazam, ze jest gorsza od konkurencji (BMW/MB).

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2006 18:45:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.sie.2004 09:49:37
Posty: 2491
Lokalizacja: Tychy
Ja gratuluje zakupu , miałeś niezły orzech do zgryzienia AUDI a BMW. Gratuluje , teraz docenisz to co masz. :peace:

_________________
-> 1999 - 2002 Audi 80 B2 1.3 GL
-> 2003 - 2008 Audi 100 C3 2.2
-> 2008 - 2010 Audi S4 2.2 20V Turbo Quattro Avant
-> 2010 - 2020 Audi A4 1.6
-> 2013 - 2022 Scenic 1.6
-> 2017 - Espace 3.5 V6 - ...


Ostatnio edytowano 22.wrz.2006 17:05:00 przez bartos, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2006 20:03:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Rysiu201 napisał(a):
Wiecie, sam juz nie wiem. Wszyscy mnie bardzo strasza. Ze silnik do dupy, ze skrzynia do dupy. Kurcze, czy ten saochod to az taka porazka? Szczerze mowiac to boje sie cieszyc i tylko wygladam kiedy to sie totalnie zesra.....

:/


Hejka. A ja Ci gratuluję nowego pięknego "wózka" :peace:. Koniecznie zrób rozrząd, przejdź na olej 10W/60 (np. Castrol TWS ... :diabel: ) i bezwzględnie wymieniaj go najdalej co 15 tyś. km. . MUSISZ wymienić olej/filtr/uszczelkę w tiptronic-u. Po tych zabiegach NA PEWNO nic się nie zesra na dystansie kolejnych kilkuset kilometrów :528: .
NIE ZAPOMNIJ :!: :!: :!: o wymianie termostatu przy okazji wymiany rozrządu, bo zimą będziesz sobie "pluł w brodę" ... .
Warto też skontrolować świece żarowe, bo część z nich może być już nieczynna.
Aha - osobiście nie zamieniłbym tiptronica na żadną inną transmisję. Do AKE jest wręcz wymarzony :P :P ale to oczywiście sprawa osobistych preferencji.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2006 20:26:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotruś napisał(a):
Rysiu201 napisał(a):
Wiecie, sam juz nie wiem. Wszyscy mnie bardzo strasza. Ze silnik do dupy, ze skrzynia do dupy. Kurcze, czy ten saochod to az taka porazka? Szczerze mowiac to boje sie cieszyc i tylko wygladam kiedy to sie totalnie zesra.....

:/


Hejka. A ja Ci gratuluję nowego pięknego "wózka" :peace:. Koniecznie zrób rozrząd, przejdź na olej 10W/60 (np. Castrol TWS ... :diabel: ) i bezwzględnie wymieniaj go najdalej co 15 tyś. km. . MUSISZ wymienić olej/filtr/uszczelkę w tiptronic-u. Po tych zabiegach NA PEWNO nic się nie zesra na dystansie kolejnych kilkuset kilometrów :528: .
NIE ZAPOMNIJ :!: :!: :!: o wymianie termostatu przy okazji wymiany rozrządu, bo zimą będziesz sobie "pluł w brodę" ... .
Warto też skontrolować świece żarowe, bo część z nich może być już nieczynna.
Aha - osobiście nie zamieniłbym tiptronica na żadną inną transmisję. Do AKE jest wręcz wymarzony :P :P ale to oczywiście sprawa osobistych preferencji.


do AKE przeznaczony jest 5W 40 (505.00/505.01).

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 160 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: